PDA

View Full Version : 'Bigfoot' Silva set to debut in UFC against Cain Velasquez in April



Naj85
07-01-2012, 20:08
Source: portaldovt.com.br
Jan 7, 2012 12:40 PM EST
Rodrigo Minotauro revealed on Saturday in his weekly column in the Rio newspaper Extra, which is close to Antonio Silva hit with the UFC. The premiere was in April at an event to confirm. The opponent would be none other than Cain Velasquez, former heavyweight champion and just lost his belt to Junior Dos Santos in November
Bigfoot has not fought since September, when he was knocked out by Daniel Cormier in the semifinal of the Strikeforce GP. The athlete of Team Nogueira should follow the natural path of some of the Strikeforce heavyweight, since the event purchased by UFC extinguish the category of the heavy end of the GP. That's what happened to the friend of Bigfoot, Fabricio Werdum, who confirmed his return to the Ultimate in February, against Roy Nelson chubby. The Brazilian giant underwent shoulder arthroscopy in November, but has returned to training.

Naj85
07-01-2012, 20:14
Google Translate (http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.portaldovt.com.br%2Fbr%2Fnotici as%2Fitem%2F1682-pez%25C3%25A3o-com-data-e-advers%25C3%25A1rio-quase-definidos-para-estreia-no-ufc-revela-minotauro)

Naj85
07-01-2012, 20:58
tof nieuws toch boys? :scratch:

MMAProfessor
07-01-2012, 21:20
Mwah, vind Silva nog al overschat! vind het ook onbegrijpelijk dat als je net verloren hebt van Cormier die eruit ziet als de plaatselijke patatten boer dat je dan je debuut mag maken in de UFC en dan ook nog eens tegen een van de beste wereld Cain Velasquez!!. Geeft aan hoe zwak de Heavyweight competitie is in vergelijking met bv. de Welterweight. Cain moet geen domme dingen doen vanwege de grote zwaarte en lengeverschil in het voordeel van Silva en het gewoon geduldig en tactisch afmaken. Silva z'n kop is bijna niet te missen en de power stoten die Velasquez in huis heeft moet het dus gewoon een kwestie van tijd zijn voordat Velasquez een winpartij op z'n palmares kan bijschrijven

K-1sunstarr
07-01-2012, 21:29
Hè dit is big news.
Maar zelf denk ik niet dat hij zoveel heeft in te brengen bij de Heavy UFC boys.

Naj85
07-01-2012, 21:33
Ik heb nu al medelijden met Bigfoot..
Cain zal sterker dan ooit terugkomen verwacht ik

Mauro
07-01-2012, 21:35
Ok help me even.....we hebben nu Overeem, Werdum en nu ook dus Bigfoot in de UFC.
What's the status on Cormier?

weks
07-01-2012, 21:36
hoop dat caïn deze pakt om vervolgens van Alastair te verliezen die dan z'n titel succesvol verdedigd

Soulbringer320
07-01-2012, 21:36
War Cain....

Soulbringer320
07-01-2012, 21:36
Ok help me even.....we hebben nu Overeem, Werdum en nu ook dus Bigfoot in de UFC.
What's the status on Cormier?

Status Barnett...?

Mauro
07-01-2012, 21:39
Ja, eigenlijk is Barnett veel interessanter.

makavelli
07-01-2012, 21:41
Mwah, vind Silva nog al overschat! vind het ook onbegrijpelijk dat als je net verloren hebt van Cormier die eruit ziet als de plaatselijke patatten boer dat je dan je debuut mag maken in de UFC en dan ook nog eens tegen een van de beste wereld Cain Velasquez!!. Geeft aan hoe zwak de Heavyweight competitie is in vergelijking met bv. de Welterweight. Cain moet geen domme dingen doen vanwege de grote zwaarte en lengeverschil in het voordeel van Silva en het gewoon geduldig en tactisch afmaken. Silva z'n kop is bijna niet te missen en de power stoten die Velasquez in huis heeft moet het dus gewoon een kwestie van tijd zijn voordat Velasquez een winpartij op z'n palmares kan bijschrijven

Iemand die eruit ziet als een patattenboer en zou hij daarom niet goed zijn??? Wat een onzin! Cormier is een olympisch worstelaar en erg goede bokser. Bovendien heeft fedor allang bewezen dat je geen sixpack hoeft te hebben

MMAProfessor
07-01-2012, 21:41
Ok help me even.....we hebben nu Overeem, Werdum en nu ook dus Bigfoot in de UFC.
What's the status on Cormier?

In Maart is de finale van SF HW GP namelijk Cormier vs Barnett. Dan wordt de HW divisie opgedoekt bij Strikeforce en komen Cormier en Barnett zeer waarschijnlijk ook over naar de UFC. Chad Griggs van SF is trouwens ook al naar de UFC

blackadder
07-01-2012, 21:50
War Bigfoot.

K-1sunstarr
07-01-2012, 21:54
Ja, eigenlijk is Barnett veel interessanter.

Dat vindt ik ook, time will tell.

MMAProfessor
07-01-2012, 22:01
Barnett komt nog wel! zeker als die wint van Cormier. ik denk persoonlijk dat ze Mir ook weer willen schuiven als een titlecontender. het zou mij niks verbazen dat als Velasquez wint dat hij dan tegen de winnaar van SF toernooi moet voor een titleshot en dat Frank Mir ondertussen ook een keer voor de titel heeft gevochten. Wins voor Werdum,Kongo,Carwin en Struve zou ze ook zomaar terug kunnen brengen in de MIX voor de title omdat bij hun de schade nog meevalt qua verliespartijen. Zo ze je eigenlijk dat de HW divisie niet zo stacked is en een verliespartij geen ramp is in tegenstelling tot een fitch en shields die nu waarschijnlijk nooit meer voor de titel kunnen vechten

MMAProfessor
07-01-2012, 22:48
Volgens mij heeft die een schorsing voor bepaalde staten en loopt die schorsing binnenkort af en kan die dan wel degelijk voor de UFC vechten meen ik ergens gelezen te hebben nog niet zo lang geleden.

Asura
08-01-2012, 00:45
Een makkie voor Cain lijkt me. Als hij Brock van zich afkrijgt, zal hij geen problemen met de weinig indrukwekkende TDs van BF hebben. De standup pakt hij. Het kan wel zijn dat na die KO hij mentaal er niet helemaal goed bij is, maar zoniet, zie ik de W naar Cain gaan.

Silat
08-01-2012, 02:18
Saku ziet er ook uit als de local sushi-man...

Doordat SF aan z'n einde komt wordt de HW devision echt leuk.
Alistair krijgt het druk en wij entertainment!

Asura
08-01-2012, 02:20
Volgens mij heeft die een schorsing voor bepaalde staten en loopt die schorsing binnenkort af en kan die dan wel degelijk voor de UFC vechten meen ik ergens gelezen te hebben nog niet zo lang geleden.

klopt

Surrender
08-01-2012, 02:26
Vind Silva een goede top 10 HW, maar had liever Frank Mir vs Cain gezien eerst! Misschien was het beter eerst Silva-Carwin. Trouwens, Carwin-Cormier zou ook spectakel zijn!

Westpaw
08-01-2012, 02:49
Mwah, vind Silva nog al overschat! vind het ook onbegrijpelijk dat als je net verloren hebt van Cormier die eruit ziet als de plaatselijke patatten boer ...knip
Ik denk dat je Cormier zwaar onderschat.

blackadder
08-01-2012, 04:52
Saku ziet er ook uit als de local sushi-man...

Doordat SF aan z'n einde komt wordt de HW devision echt leuk.
Alistair krijgt het druk en wij entertainment!

Als/wanneer hij de titel van Junior wint mag je blij zijn als hij 2x per jaar in actie komt.

lopez86
08-01-2012, 07:35
Barnett komt nog wel! zeker als die wint van Cormier. ik denk persoonlijk dat ze Mir ook weer willen schuiven als een titlecontender. het zou mij niks verbazen dat als Velasquez wint dat hij dan tegen de winnaar van SF toernooi moet voor een titleshot en dat Frank Mir ondertussen ook een keer voor de titel heeft gevochten. Wins voor Werdum,Kongo,Carwin en Struve zou ze ook zomaar terug kunnen brengen in de MIX voor de title omdat bij hun de schade nog meevalt qua verliespartijen. Zo ze je eigenlijk dat de HW divisie niet zo stacked is en een verliespartij geen ramp is in tegenstelling tot een fitch en shields die nu waarschijnlijk nooit meer voor de titel kunnen vechten

Voor een whitebelt toon je wel gelijk weinig respect hier voor Cormier door hem "patattenboer" te noemen.
En jezelf dan nog professor noemen ook :fp:
Cormier is de darkhorse van het sf toernooi, en de hele HW divisie over het algemeen.
Als je dat niet inziet ben je echt te dom imo.
Fedor ziet er ook uit als een patattenboer, en dat maakte geen fuck uit.

Kemal
08-01-2012, 08:49
Ok help me even.....we hebben nu Overeem, Werdum en nu ook dus Bigfoot in de UFC.
What's the status on Cormier?

Die heeft volgens mij laatst nog zijn contract met een jaar verlengd.

BvdB
08-01-2012, 12:30
Die heeft volgens mij laatst nog zijn contract met een jaar verlengd.

De HW divisie van Strikeforce wordt opgedoekt en hij heeft nog getekend voor een jaar?! Gaat ie op 205 vechten dan?

lopez86
08-01-2012, 13:57
De HW divisie van Strikeforce wordt opgedoekt en hij heeft nog getekend voor een jaar?! Gaat ie op 205 vechten dan?

Wow dat zou heel goed kunnen dan.
En er zit ineens ook logica in bedenk ik me nu.
Want Cormier en Velasquez trainen in hetzelfde kamp, beide konden nooit kampioen worden in dezelfde divisie.
Maar 205 is voor Cormier heel goed haalbaar en mocht dat zo zijn dan zou hij een HELE zware tegenstander kunnen zijn voor Jones.
Hij is explosief, bewegelijk, heeft een zware KO in huis en de worstelskills om die van Jones op te heffen.

Cormier vs Jones op 205, make it happen!!

FightingDutchman
08-01-2012, 14:13
Wow dat zou heel goed kunnen dan.
En er zit ineens ook logica in bedenk ik me nu.
Want Cormier en Velasquez trainen in hetzelfde kamp, beide konden nooit kampioen worden in dezelfde divisie.
Maar 205 is voor Cormier heel goed haalbaar en mocht dat zo zijn dan zou hij een HELE zware tegenstander kunnen zijn voor Jones.
Hij is explosief, bewegelijk, heeft een zware KO in huis en de worstelskills om die van Jones op te heffen.

Cormier vs Jones op 205, make it happen!!

Ik heb eens ooit ergens gelezen dat Cormier een keer een weight-cut gone bad heeft meegemaakt en dus niet meer afvallen naar een lager gewicht en liever als Heavyweight wil blijven knokken.

lopez86
08-01-2012, 14:36
Ik heb eens ooit ergens gelezen dat Cormier een keer een weight-cut gone bad heeft meegemaakt en dus niet meer afvallen naar een lager gewicht en liever als Heavyweight wil blijven knokken.

Dat artikel heb ik ook gelezen, maar zijn contract kan niet verlengd zijn op HW.
Als voormalig olympier is het logisch dat hij voor het hoogst haalbare gaat, en als dat niet in zijn eigen kamp kan zal hij dus een keuze moeten maken.
Of voor een ander kamp of voor een ander gewicht.
Misschien heeft hij zich eroverheen gezet, en zijn er goeie (financiele) voorwaarden afgesproken voor deze weight-cut.

Of we lezen allemaal niet goed en klopt er niks van.

ol4a
08-01-2012, 14:58
De weight cut is voor Cormier niet mogelijk vanwege problemen met zijn nieren

Vinand
08-01-2012, 15:05
Een makkie voor Cain lijkt me. Als hij Brock van zich afkrijgt, zal hij geen problemen met de weinig indrukwekkende TDs van BF hebben. De standup pakt hij. Het kan wel zijn dat na die KO hij mentaal er niet helemaal goed bij is, maar zoniet, zie ik de W naar Cain gaan.


Ik denk het niet: Bigfoor vs Lesnar is het verschil tussen kracht + BJJ vs kracht + Wrestling.
en laten we niet het enorme verschil in standup skills erbij nemen. Bigfoot >>> Lesnar.

marcelt
08-01-2012, 15:48
Bigfoot gaat voor de 2e keer liggen dan tegen Cain.

Biiyen
08-01-2012, 16:00
Ik vind het cool in ieder geval. Het houdt in ieder geval dat HW divisie weer wat breder is geworden.

ZakKa!
08-01-2012, 16:00
wat een raar verhaal dat Cormier zijn contract met een jaar heeft verlengd. De heavyweight divisie is weg na de HW finale dus dat moet dan toch 205 zijn.

Tony Galento
08-01-2012, 18:01
Ik denk het niet: Bigfoor vs Lesnar is het verschil tussen kracht + BJJ vs kracht + Wrestling.
en laten we niet het enorme verschil in standup skills erbij nemen. Bigfoot >>> Lesnar.

bigfoot traint met spong en hooft. dat moet z'n stand up ten goed komen.

rollermanskunk
08-01-2012, 21:31
Volgens Ariel is het helemaal niet zeker dat Bigfoot tegen Cain gaat vechten.

"According to those with very good knowledge of the situation, Velasquez-Bigfoot is far from a done deal."

Vinand
08-01-2012, 22:47
bigfoot traint met spong en hooft. dat moet z'n stand up ten goed komen.

Precies, dat is wat ik bedoel. Ik denk dat veel mensen bigfoot toch wel onderschatten. Hij had een slechte partij tegen Cormier die overigens ook een vechter is die erg onderschat word. Hij is een erg krachtige worstelaar met nette credentials en de benodigde abilities in zijn andere vaardigheden (conditie, bjj en standup). Gewoon een allround sterke vechter dus.

smike
09-01-2012, 18:01
Goied om te zien dat Bigfoot naar de UFC gaat nu dat Strikeforce met de HW kapt.
Ik hoop ook dat Barnett, Cormier en Kharitonov komen, zou voor een goede GW divisie zorgen!

micha
09-01-2012, 18:55
Goied om te zien dat Bigfoot naar de UFC gaat nu dat Strikeforce met de HW kapt.
Ik hoop ook dat Barnett, Cormier en Kharitonov komen, zou voor een goede GW divisie zorgen!

x2

Ik hoop dat ze Barnett nog terug willen maar wat mij betreft hoor hij zeker bij de top tien