PDA

View Full Version : Fedor Emelianenko possible as Strikeforce's 'plus-one' heavyweight for new champ



Naj85
09-01-2012, 01:43
by Dann Stupp and John Morgan on Jan 08, 2012 at 11:45 am ET
LAS VEGAS – Soon, the Strikeforce heavyweight grand prix will come to a conclusion, and the entire division then will be sent to the UFC.

But first, the tournament champion – either Josh Barnett or Daniel Cormier – will get one more Strikeforce fight against an opponent to be determined.

While Strikeforce CEO Scott Coker said some of those options were eliminated when the UFC gobbled up a handful of Strikeforce fighters for upcoming cards, one famous Russian remains a possibility.

Following Saturday's "Strikeforce: Rockhold vs. Jardine" event in Las Vegas, Coker discussed the upcoming conclusion of the heavyweight tournament and the possible return of eliminated tourney fighter Fedor Emelianenko. The eight-man tournament began nearly a year ago, and if Cormier's hand is healed in time, it could conclude at a March event in Ohio.

"I'd like to get the tournament done," Coker said. "We started this in February (of 2010). I was hoping at most it'd take us a year. ... But we'll get it done."

The tournament, of course, is closing on a bit of a confusing note. When then-heavyweight champion Alistair Overeem was pulled from the tourney (and ultimately signed by the UFC), officials shot down the possibility of the tourney winner getting the vacant belt. Then to add another head-scratcher to the situation, officials said the tourney winner will fight one more time before being moved to the UFC.

Coker said there is a reason for that.

"Showtime and Strikeforce put a lot of resources behind this heavyweight tournament," he said. "I think it was a historical day in New Jersey last year with all eight guys there. I think that lineup was impressive. I think we had an amazing heavyweight division. [Showtime] put a lot of resources behind it, and so did Strikeforce. So they felt like, 'Look, let the tournament final happen and have one more fight. That kind of puts an exclamation (point) on the division for Strikeforce.' And then let them go to the UFC and have some good fights there."

Recently, Strikeforce fighters such as Fabricio Werdum (eliminated in the tourney opener), Chad Griggs (tourney reserve), Shawn Jordan and Lavar Johnson have been booked for UFC fights. Admittedly, that affected Coker's plans for the "plus-one fight" planned for the tourney champion.

"I had a few ideas, but they were just booked for UFC fights," he said.

But when asked about Emelianenko, who lost his final three Strikeforce fights and recently has been fighting overseas, Coker left open that possibility. Emelianenko has won his past two bouts (over Jeff Monson and Satoshi Ishii), and while polarizing, he's still a draw.

So could Emelianenko fight the tourney winner?

"That's interesting," Coker said. "I'm not sure what Fedor has planned. I haven't spoken to M-1. I know (M-1 executive) Steve Bash was in the audience tonight, but we haven't had that conversation yet."

While Emelianenko recently has expressed interest in competing the UFC, UFC president Dana White has cast some doubt. In a recent TMZ video, he said the former PRIDE champion "sucks," and his struggles in negotiating with the fighter's representatives are well-documented. But a win over the grand-prix champion certainly could justify a UFC contract for Emelienanko.

Kemal
09-01-2012, 06:54
Ben benieuwd!

superfreak
09-01-2012, 08:35
Zou wat zijn. Fedor pakt de winnaar van heavyweight toernooi met speels gemak. Dan door naar UFC, slaat daar Overeem ko, submit JDS en pakt de belt.

Oke ook ik mag dromen zo op maandag ochtend haha.

Baske
09-01-2012, 08:38
Zou erg vet zijn. Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe Fedor het zou doen onder druk. Tegen Monson en .. (naam ff kwijt, onze Japanse vriend) was het toch een heel andere Fedor dan dat we gewend zijn.

Maar goed, eerst maar 's die Strikeforce inkomen en iets waarmaken.

tik_tok
09-01-2012, 09:04
Ik weet niet of ik het kan aanzien om fedor nog een keer hard te zien verliezen..

Westpaw
09-01-2012, 13:37
Het begon allemaal zo mooi, die Strikeforce heavyweight grand prix. Kreeg toen het idee dat Strikeforce het leuker voor elkaar had dan de UFC met de zwaargewichten. Al gauw kwam er behoorlijk de klad in. Zuffa nam Strikeforce over, Overeem werd uit het toernooi gezet en het toernooi verloor zijn momentum. Nu moet de slagroom op de taart straks zijn dat de uiteindelijke winnaar (gaan we dat nog beleven) wellicht tegen een vroeg uitgeschakelde deelnemer (Fedor) mag aantreden. Van een ijzersterk concept naar een zwakke brokkelconstructie. Coker is mij vies tegengevallen.

Vinand
09-01-2012, 15:44
Het begon allemaal zo mooi, die Strikeforce heavyweight grand prix. Kreeg toen het idee dat Strikeforce het leuker voor elkaar had dan de UFC met de zwaargewichten. Al gauw kwam er behoorlijk de klad in. Zuffa nam Strikeforce over, Overeem werd uit het toernooi gezet en het toernooi verloor zijn momentum. Nu moet de slagroom op de taart straks zijn dat de uiteindelijke winnaar (gaan we dat nog beleven) wellicht tegen een vroeg uitgeschakelde deelnemer (Fedor) mag aantreden. Van een ijzersterk concept naar een zwakke brokkelconstructie. Coker is mij vies tegengevallen.

haha, ik denk niet dat je coker de schuld moet gaan geven hiervoor. Het ging goed fout toen coker pas de koffer met 30 milion dollars voor zijn kop kreeg van Dana White... ;)

smike
09-01-2012, 16:08
Het ging fout toen zuffa het overnam.

bush1do
09-01-2012, 16:09
vet!!

Pulvercris
09-01-2012, 16:34
Het ging fout toen zuffa het overnam.

Mwua, ik had ze dit zelf ook niet wel zien verneuken hoor..

smike
09-01-2012, 16:35
Mwua, ik had ze dit zelf ook niet wel zien verneuken hoor..



lol, wat is het nu?

Pulvercris
09-01-2012, 16:40
lol, wat is het nu?

Wel zien verneuken moest dat zijn. ;)

redjuh
09-01-2012, 16:58
Zou wat zijn. Fedor pakt de winnaar van heavyweight toernooi met speels gemak. Dan door naar UFC, slaat daar Overeem ko, submit JDS en pakt de belt.

Oke ook ik mag dromen zo op maandag ochtend haha.

i hear ya! zou wel ff leuk zijn om een potentieel take-over feestje te vergallen en vervolgens lekker met pensioen te gaan!

smike
09-01-2012, 17:13
Fedor is te oud, hij heeft een prachtige carriere gehad en ik hoop niet dat het een 2e CroCop wordt die te lang door blijft gaan!

redjuh
09-01-2012, 17:18
Fedor te oud? hij is nog 9 maanden 34 jaar man. hij had gewoon ff pech, is zijn skill set aan gaan passen en komt nog een paar jaartjes heel dik terug!!!

smike
09-01-2012, 18:32
Fedor te oud? hij is nog 9 maanden 34 jaar man. hij had gewoon ff pech, is zijn skill set aan gaan passen en komt nog een paar jaartjes heel dik terug!!!

Ik wou dat het zo was man, maar ik geloof er niet meer in helaas :(

tommus
09-01-2012, 21:08
Waarom zou fedor niet terug kunnen komen hij is nog steeds keihard en heeft een sterke kin tegen werdum was een stomme fout waar ie in tuinde bigfoot zat alleen zijn oog dicht geen ko en voor hendo was het een lucky shot en toch een twijfel geval van de scheids

Westpaw
09-01-2012, 21:49
Waarom zou fedor niet terug kunnen komen hij is nog steeds keihard en heeft een sterke kin tegen werdum was een stomme fout waar ie in tuinde bigfoot zat alleen zijn oog dicht geen ko en voor hendo was het een lucky shot en toch een twijfel geval van de scheids
De argumenten die je noemt ben ik het mee eens maar als je de oudere Fedor met de jonge Fedor vergelijkt zie je toch dat z'n gretigheid is afgenomen. Daarbij komt dat z'n perfecte reeks is onderbroken en dat heeft iets afgedaan aan zijn heilige voornemen om te winnen. Toch sluit ik niet uit dat hij nog een mooie reeks kan neerzetten en dat hoop ik ook.

Lionheart
09-01-2012, 22:04
Ik geloof zeker dat Fedor keihard terug kan komen!
MAAR... dan wel uitkomend in de LHW divisie, want bij de HW heeft hij niets meer te zoeken, met alle respect voor deze man.

Maar een Overeem of JDS die pakken hem nu met gemak. Iets waar ik 2 jaar geleden niet van had durven dromen!

Ik zou Fedor tegen Jon Jones of Rampage willen zien!!

tommus
09-01-2012, 22:57
ja daar heb je ook wel een punt inderdaad en hij wordt ook een dagje ouder en daarbij komt ook kijken dat de tegenstanders wat sterker en groter zijn geworden en zijn gewicht en lengte schiet ie wat op te kort

ijsblok
09-01-2012, 23:08
Fedor zie ik niks meer klaarspelen op HW in UFC. Moet naar LHW, maar stiekem hoop ik dat hij stopt want ik heb er geen vertrouwen in.

Nelisje
10-01-2012, 09:58
De argumenten die je noemt ben ik het mee eens maar als je de oudere Fedor met de jonge Fedor vergelijkt zie je toch dat z'n gretigheid is afgenomen. Daarbij komt dat z'n perfecte reeks is onderbroken en dat heeft iets afgedaan aan zijn heilige voornemen om te winnen. Toch sluit ik niet uit dat hij nog een mooie reeks kan neerzetten en dat hoop ik ook.

Daar heb je op zich wel gelijk in. Het grote verschil is dat het technische niveau tegenwoordig zo veel hoger is dan een paar jaar geleden. Dat het verschil in lengte en kracht veel zwaarder mee telt. En je kunt merken dat hij de laatste paar jaar flink veranderd is. Winnen moet niet meer, het is wenselijk.