PDA

View Full Version : Giorgio Petrosyan beeindigt contract met It's Showtime



RedDawn
09-01-2012, 14:23
Bron: lowkick.com

Not a good start to 2012 for It's Showtime. Giorgio Petrosyan has terminated his contract with It's Showtime after he
still has not been paid for winning the 2010 K-1 MAX World Grand Prix. Kickradio.it, who are very close to Petrosyan
reported the story here. Giorgio gave this quote (translated) about the situation:

"I think I have shown enough patience - declared Giorgio Petrosyan - I have been repeatedly guaranteed the compensation
due. 12 months have passed without anything following a number of promises to pay. I remain willing to fight for anyone
interested in giving me his gala tournaments, with no limits or proprietary."

There was speculation throughout 2011 about a bit of tension between Petrosyan and It's Showtime, whose management
he was under for his international career. Carlo di Blasi, the promoter of Oktagon and Fight Code, is his true manager and
as of right now it looks like he'll just be under him. According to Kickradio.it, di Blasi is now the one who will be responsible
for getting Giorgio the money he is owed. Interestingly enough, Giorgio has already gotten two fights this year without It's
Showtime, at Yokkao Extreme on January 21 and at an Oktagon event on March 24.

I think that Giorgio is just fine without It's Showtime. He can still continue getting high profile fights, as evidenced by the
two he already has scheduled.

Anderson
09-01-2012, 15:31
Misschien maar goed ook. Ik denk dat zonder It's Showtime Petrosyan betere tegenstanders krijgt dan met It's Showtime. Nu krijgen we eindelijk Kyshenko en misschien in de toekomst Por Pramuk en Saiyok.

Kemal
09-01-2012, 16:17
Ben benieuwd , wacht wel op een officieel bericht van its showtime..

sterrenkijker
09-01-2012, 16:25
welke top kickboksers heeft showtime nog?

Anderson
09-01-2012, 16:38
Badr gaat boksen weet niet of die blijft onder it's showtime management als dat niet zo is geen een.

Mattie73
09-01-2012, 16:52
Badr gaat boksen weet niet of die blijft onder it's showtime management als dat niet zo is geen een.


Daar ben ik benieuwd naar; wie zal het management gaan doen voor Badr als hij gaat boksen? It's Showtime heeft
geen ervaring en/of connecties in het boksen. Ik zou als ik Badr was een echte boksmanager nemen, die hebben de knowhow en nog belangrijker de connecties om hem geleidelijk aan naar de top te brengen.
Golden Boy Promtions van Oscar de la Hoya is een hele goede. (Leuke bijkomstigheid is dat dat ook Badr's bijnaam is.)

smike
09-01-2012, 18:11
Ben benieuwd , wacht wel op een officieel bericht van its showtime..

x2

FOCUS
09-01-2012, 18:17
MAar het is toch triest dat die gast zijn geld niet heeft gekregen

redjuh
09-01-2012, 18:19
hey roy, doe je ook incasso's? ik zou zeggen... nodig hem 'ns uit voor een gesprekje

blackadder
09-01-2012, 18:20
MAar het is toch triest dat die gast zijn geld niet heeft gekregen

Volgens mij heeft niemand z'n geld gekregen van de FEG. Dus hij staat niet alleen wat dat betreft.

micha
09-01-2012, 18:54
Maar ik snap niet dat hij it's Showtime hier de schuld van geeft. Het is niet dat ze daar geld hebben achter gehouden of hem iets niet willen geven. Dit is gewoon onmacht.

Anderson
09-01-2012, 19:29
Hoe kan het dat Kraus wel gewoon z'n geld heeft gekregen van de k1

Atila
09-01-2012, 19:36
Ik heb begrepen dat er afgelopen maand betaald is vanuit de K-1 (of wat er van over is). Of dit ook voor de MAX geldt, weet ik niet.

de Stiep
09-01-2012, 20:21
Maar ik snap niet dat hij it's Showtime hier de schuld van geeft. Het is niet dat ze daar geld hebben achter gehouden of hem iets niet willen geven. Dit is gewoon onmacht.

Welke onmacht ? Is toch te gek dat je zo lang op je knaken moet wachten ?:crying:

KN
09-01-2012, 20:53
Maar ik snap niet dat hij it's Showtime hier de schuld van geeft. Het is niet dat ze daar geld hebben achter gehouden of hem iets niet willen geven. Dit is gewoon onmacht.
Van wat ik begrijp uit het bericht heeft iemand van Showtime hem schijnbaar geld beloofd.

Richelieu
09-01-2012, 21:00
Van wat ik begrijp uit het bericht heeft iemand van Showtime hem schijnbaar geld beloofd.

Of partijen, hij zou vorig jaar al voor de Showtime titel tegen Ngimbi vechten, maar dat gala werd gecancelled. Voor Petrosyan, en ook voor Showtime zou het mooi zijn geweest als deze partij in Leeuwarden gematched had gestaan. Maar de partijen die Petrosyan nu in Italie heeft staan zijn ook geregeld buiten zijn management om (zie bron), dus men had een mogelijk breuk zien aankomen.

FOCUS
09-01-2012, 21:08
Maar ik snap niet dat hij it's Showtime hier de schuld van geeft. Het is niet dat ze daar geld hebben achter gehouden of hem iets niet willen geven. Dit is gewoon onmacht.


ja ho es even,
dat doet me denken aan een column van Joup van t Hek
dat zn zoontje zit te wachten op een nieuw mobieltje maar dat die knul er met die helpdesk niet uitkomt

It's Showtime
09-01-2012, 23:42
Namens EMAP geven wij de volgende boodschap door als reactie op vragen hier en in onze e-mailbox:


Bericht EMAP betreffende Giorgio Petrosyan

Zonder dat wij er eigenlijk teveel tijd en energie in willen steken even onze reactie betreffende Giorgio Petrosyan en zijn verbintenis aan de EMAP (bedrijf van Edwin van Os).

5 jaar geleden heeft Carlo di Blasi namens de familie Petrosyan een contract getekend met het bedrijf EMAP. De verbintenis hield in dat Giorgio Petrosyan tot eind 2012 vijf wedstrijden per jaar door EMAP aangeboden zou krijgen, tegen een van te voren vastgesteld bedrag, en dat de EMAP Giorgio Petrosyan de K-1 in zou brengen. Aan beide voorwaarden heeft de EMAP altijd voldaan.

Ook werd er afgesproken dat er van het extra prijzengeld dat Giorgio zou verdienen, niets naar de EMAP zou gaan. Tevens is er vanaf het allereerste moment veelvuldig gezegd dat de EMAP wel verantwoordelijk is voor het startgeld van Giorgio, maar nooit en te nimmer voor het extra prijzengeld, mede omdat wij hier geen cent van ontvangen. Zelfs borg staan voor zijn startgeld bij de K-1 was een risico voor de EMAP, maar nooit zoveel als wanneer hij de eerste prijs pakt bij de K-1, en daarom heeft de EMAP ook altijd afstand genomen van deze verantwoordelijkheid om het extra prijzengeld, welke de K-1 zou moeten uitkeren, te betalen. Maar nogmaals, het startgeld is door de EMAP altijd keurig uitbetaald zoals dit in een contract is opgesteld.

Wij begrijpen dat de familie Petrosyan teleurgesteld is omdat zij het laatste extra prijzengeld niet uitgekeerd heeft gekregen van de K-1, maar de familie Petrosyan moet nu niet gaan huilen, want de familie is al jaren voor dit gevaar gewaarschuwd. Het startgeld dat de EMAP contractueel moest betalen, is echter keurig voldaan, zoals eerder gezegd.

Het klopt dat de familie Petrosyan door de heer Kim uit Korea (hij zou de nieuwe investeerder worden van de K-1) een aanbod is gedaan om 50% van de achterstallige winstbonus te betalen indien hij de nieuwe investeerder zou worden, maar zoals velen weten, is de heer Kim uiteindelijk niet de nieuwe investeerder geworden, omdat Mr. Ishii niet wenste te tekenen met Mr. Kim. Deze aanbieding is dus gewoon vervallen. Niet leuk, maar wel de realiteit.

Dan over het aantal partijen dat de EMAP contractueel moest aanbieden, namelijk 5 per jaar: ook hier hebben wij keurig aan voldaan, maar als Giorgio 3 keer een zware handblessure heeft waarna hij iedere keer vele maanden buitenspel staat, wie kan daar wat aan doen?
De EMAP wilde hem zelfs wel 8 keer per jaar laten vechten, want door het contract dat de EMAP heeft, hoefden wij niet uitzonderlijk veel te betalen aan een tweevoudig winnaar van de K-1, namelijk 11.000 euro per partij.

En hier schuilt volgens ons juist de hele kern: buiten dat de familie Petrosyan terecht teleurgesteld is dat het laatste extra prijzengeld niet is betaald, vindt de familie nu ook dat de deal die 5 jaar geleden is afgesloten niet meer zo interessant is, omdat ze meer geld per wedstrijd wil krijgen. De EMAP vroeg aan andere promotors, behalve de K-1, vaak hetzelfde bedrag dat in het contract stond. De familie Petrosyan en hun eigenlijke manager Carlo di Blasi willen nu echter veel meer geld ontvangen dan de afgesproken 11.000 euro. Ze zoeken dus nu gewoon een stok om mee te slaan om zo direct meer geld te kunnen krijgen voor hun wedstrijden.

Om het helemaal duidelijk te maken voor iedereen: de EMAP heeft toestemming verleend aan IT’S SHOWTIME om Giorgio Petrosyan namens de EMAP aan andere promotors aan te bieden en op hun eigen gala’s te plaatsen. IT’S SHOWTIME heeft echter aan EMAP kenbaar gemaakt dat wat hun betreft het boek Giorgio Petrosyan gesloten is, want IT’S SHOWTIME vindt de familie Petrosyan ondankbaar voor hetgeen IT’S SHOWTIME allemaal voor de familie Petrosyan heeft gedaan. IT’S SHOWTIME vindt het ook niet de moeite om moeilijk te doen voor een ontevreden vechter wiens contract toch al afloopt aan het einde van dit jaar en wenst Giorgio het allerbeste.

Wij van EMAP willen het volgende resumeren:


Wij hebben aan onze contractuele verplichtingen voldaan.
Wij zijn nimmer verantwoordelijk geweest voor het extra prijzengeld dat de K-1 moest uitbetalen.
Wij hebben een afstandverklaring, getekend door de familie Petrosyan, betreffende het aantal wedstrijden welke wij zouden moeten aanbieden.
Het is juist niet de EMAP die niet aan de verplichting kon voldoen van de 5 wedstrijden per jaar, maar Giorgio Petrosyan zelf, die natuurlijk buiten zijn schuld om meer geblesseerd was dan dat hij kon vechten.
Giorgio Petrosyan’s eigenlijke manager, Carlo di Blasi, zoekt gewoon een stok om mee te slaan zodat hij Giorgio nu in zijn eentje kan verhandelen aan andere promotors en meer geld kan verkrijgen, en dat hij hem op zijn eigen evenementen meer kan gebruiken.


Indien Carlo di Blasi of de familie Petrosyan denkt wel gelijk te hebben, dan zien wij een eventuele rechtszaak met zeer veel vertrouwen tegemoet. Het tegengestelde zou eigenlijk moeten gebeuren, namelijk dat de EMAP Giorgio Petrosyan aanklaagt wegens contractbreuk. Echter, op dit moment denken wij net zoals IT’S SHOWTIME en zeggen: veel succes!

Ook wensen wij de familie Petrosyan veel succes met de man (Carlo di Blasi) waar ze eigenlijk al jaren van af willen, maar nu door deze ontwikkelingen weer aan verbonden zijn.

Ciao,
EMAP

blackadder
09-01-2012, 23:48
Thanks voor de reactie. Waar staat EMAP voor?

sterrenkijker
10-01-2012, 09:04
wtf emap?

MMAFAN-1122
10-01-2012, 09:27
wtf emap?

Idd. nooit van gehoord. Bedankt voor de info!!

MMAFAN-1122
10-01-2012, 09:28
Thanks voor de reactie. Waar staat EMAP voor?

X2

Nelisje
10-01-2012, 10:49
Voetballers krijgen met regelmaat verbeterde contracten op basis van hun prestaties. Voor een beginnende vechter is 11.000 misschien best veel maar gezien zijn prestaties de afgelopen jaren mag er best wat meer tegenover staan.

Verder is het natuurlijk ook zielig om het punt überhaupt aan te halen dat hij geen 5 wedstrijden per jaar heeft gevochten. Iedereen weet hoe groot de kans op blessures kan zijn in deze tak van sport. En ze weten net zo goed dat je met een blessure niet kunt vechten.

Conclusie als ik dit zo lees is er van beide kanten niet heel netjes gehandeld. En dus niet alleen door Showtime of Petrosian.

FOCUS
10-01-2012, 13:06
ik heb het gegoogled en voila:

EMAP" is an acronym, standing for East Midland Allied Press.



:confused:

sterrenkijker
10-01-2012, 13:17
Ben het met nelisje wel eens. In het bericht geeft showtime zelf aan dat ze hem voor een schijntje (gelet op zijn status) kunnen laten vechten. Je zou idd wel kunnen stellen dat tussentijdse salarisverbetering op zijn plaats zou zijn geweest. Dat er wordt gesproken in termen van "de familie petrosyan moet nu niet gaat huilen" is natuurlijk van de zotte. Het blootgegeven van iemand salaris nog daar gelaten.
Zonde dit heeft It's Showtime niet nodig! En erg jammer dat Petrosyan niet meer zal vechten voor Showtime..

Jeru
10-01-2012, 13:21
Thanks voor de reactie. Waar staat EMAP voor?

European Martial Arts Promotions B.V. gevestigd te Alkmaar.

Glen
10-01-2012, 13:23
Showtime, Showtime.....De verklaring is van EMAP!
Of lees ik zo slecht..

Anderson
10-01-2012, 13:27
Om het helemaal duidelijk te maken voor iedereen: de EMAP heeft toestemming verleend aan IT’S SHOWTIME om Giorgio Petrosyan namens de EMAP aan andere promotors aan te bieden en op hun eigen gala’s te plaatsen. IT’S SHOWTIME heeft echter aan EMAP kenbaar gemaakt dat wat hun betreft het boek Giorgio Petrosyan gesloten is, want IT’S SHOWTIME vindt de familie Petrosyan ondankbaar voor hetgeen IT’S SHOWTIME allemaal voor de familie Petrosyan heeft gedaan. IT’S SHOWTIME vindt het ook niet de moeite om moeilijk te doen voor een ontevreden vechter wiens contract toch al afloopt aan het einde van dit jaar en wenst Giorgio het allerbeste.

superfreak
10-01-2012, 14:03
Ben het met nelisje wel eens. In het bericht geeft showtime zelf aan dat ze hem voor een schijntje (gelet op zijn status) kunnen laten vechten. Je zou idd wel kunnen stellen dat tussentijdse salarisverbetering op zijn plaats zou zijn geweest. Dat er wordt gesproken in termen van "de familie petrosyan moet nu niet gaat huilen" is natuurlijk van de zotte. Het blootgegeven van iemand salaris nog daar gelaten.
Zonde dit heeft It's Showtime niet nodig! En erg jammer dat Petrosyan niet meer zal vechten voor Showtime..

Inderdaad! Vond het verder een zeer helder uitleg, waar Golden Glory nog iets van kan leren. Echter ging het mis bij het zinnetje over dat de familie Petrosyan nu niet moet gaan huilen en verder dat ze bedragen gaan noemen vind ik ook heel apart. We leuk om te weten wat de start bedragen van sommige jongens zijn maar niet echt bepaald netjes.

ARMENIA
10-01-2012, 14:12
nouuuuu.. 11.000 startgeld!! je wordt 2 x maal k1 max kampioen en je krijgt nog steeds 11.000 aan startgeld.. tuurlijk draai je dan door als petrosyan..

kijk ma na wat badr enzo verdienen, geef petrosyan dan 70% van wat badr verdient, wat hij nu kreeg lijkt meer op 10% van wat badr verdient.. die extra prijzengeld zal heusss niet extreem veel zijn voordat sommigen daarop gaan hameren.

ja its showtime en emap zullen zeggen, contract is contract.. maar het is niet eerlijk.. je begint bij telstar en je hebt een makelaar en die zegt je krijgt 3000 per maand.. opeens speel je zoo goed dat je eindigt bij barcelona binnen 4 jaar, krijg je bij barcelona nog steeds 3000! tuurlijk wil je dan onder je contract uitkomen.. dus emap ga niet zeggen dat de petrosyans huilen of ondankbaar zijn, ze worden genaaid met een zielige 11.000 die ze van jullie krijgen ondanks het feit hij 2 maal k1 max kampioen is.. en nogmaals die extra pprijzengeld zal wel meevallen..

Nelisje
10-01-2012, 14:26
Petrosyan is misschien de beste kickbokser in zijn gewichtklasse. Maar hij is niet zo marketable als Badr. Ik ben geen fan van Badr, maar het is wel een vechter waarvan je van te voren weten dat het publiek trekt, omdat het gewoon knallen wordt. Petrosyan is ongekend goed in wat hij doet maar het is een draak om te zien vechten.

Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat hij nu veel meer geld verdient dan 5 jaar geleden, dat doet zijn management ook.

ARMENIA
10-01-2012, 14:27
precies


Petrosyan is misschien de beste kickbokser in zijn gewichtklasse. Maar hij is niet zo marketable als Badr. Ik ben geen fan van Badr, maar het is wel een vechter waarvan je van te voren weten dat het publiek trekt, omdat het gewoon knallen wordt. Petrosyan is ongekend goed in wat hij doet maar het is een draak om te zien vechten.

Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat hij nu veel meer geld verdient dan 5 jaar geleden, dat doet zijn management ook.

Facade
10-01-2012, 14:31
Ja Showtime/EMAP is natuurlijk geen Unicef he. Hoeveel Badr verdient, doet compleet niet ter zake. Wat 'eerlijk' is ook niet. Contract is contract. Dat gezegd hebbende begrijp ik wel waarom Petro eronderuit wilde. Er moet natuurlijk ook brood op de plank en als sporter heb je niet het eeuwige leven.

Toch vraag ik me af of dit op de lange termijn een slimme zet is. Showtime is een grote speler, zeker met de twijfelachtige toestand van K-1. Mocht het kickboksen weer een beetje opkrabbelen dan zullen de grotere gala's en het grotere geld toch bij Showtime te vinden zijn. Het is daarom misschien niet slim daar ruzie mee te schoppen. Daar staat tegen over dat het voor Showtime fijn is om een van de beste vechters in de line up te kunnen zetten.
Ik zou zeggen gewoon schikken waar dit mogelijk is, daar hebben beide partijen wel baat bij. Ik denk dat beide partijen redelijke punten aanvoeren dus het is niet nodig er een soap van te maken denk ik. Misschien dat er een tussenweg is die voor beide partijen aanspreekt.

Anderson
10-01-2012, 14:35
Met Badr kan je het niet vergelijken. Een heavy weight verdient veel meer dan een lichgewicht dat is al sinds Hoost begon als zwaar gewicht bron: Hoost z'n boek.

Ik weet dat Kyshenko 20.000 dollar[15.500 Euro] vraagt voor een gevecht zit niet bij It's Showtime het is dus wel aan de lage kant.

superfreak
10-01-2012, 14:46
Dat 11.000 euro "niet" veel is in vergelijking met andere kan best kloppen. Echter heb je een paar jaar geleden een afspraak gemaakt en daar dient men zich dan aan te houden. Op basis van je prestaties is het niet zo dat het verpliht aangepast moet worden. Sinds hij 2 maal kampioen is geworden geloof ik best dat er spnsoren met grotere bakken geld zijn gekomen en dat soort zaken. Nog een jaartje en hij kon opnieuw onderhandelen en zich ongetwijfeld een beter positie vergaren.
Daarbij speelt op zeker mee dat hij nou niet bepaald marketable is.

ARMENIA
10-01-2012, 14:52
contract is inderdaad contract maar its showtime of wie ook over zijn loon gaat denkt meer aan korte termijn gewin dan het lange termijn gewin. Het zijn zelfstandige ondernemers en als ze wouden zouden ze kunnen zeggen: weetje wat, 11.000 is wel heel weinig maar je krijgt nu 20.000 aangezien je 2 voudig k1 max winnaar bent.. petrosyan zou hiermee blij zijn en hij zou dan bij its showtime blijven.. dit was een win win situatie voor beiden..

maar wat ze hebben gedaan, is blijven vasthaken aan de 11.000 (het is btw hun goed recht hoor aangezien het een commercieel bedrijf is), maar ik zou het niet verstandig noemen.

Petros is idd geen badr hari, geen zwaargewicht en ook niet echt marketable.. maarrrr 11.000 is te weinig voor de beste kickboxer op de wereld -70..

nog een opmerking: toen het contract destijds is afgeloten was 11.000 een goed bedrag aangezien petro niet echt groot was in naam.. maar hij heeft 2 x de max gewonnen. dit betekent dat its showtime veeellllll meer geld krijgt van de k1 voor petro, ondanks dat zijn ze petro hetzelfde bedrag blijven betalen.. ja contract is contract maar was het vanuit ethisch standpunt eerlijk en zou je dit verstandig noemen als je kijkt naar de lange termijn relaties? ik niet hoor


Ja Showtime/EMAP is natuurlijk geen Unicef he. Hoeveel Badr verdient, doet compleet niet ter zake. Wat 'eerlijk' is ook niet. Contract is contract. Dat gezegd hebbende begrijp ik wel waarom Petro eronderuit wilde. Er moet natuurlijk ook brood op de plank en als sporter heb je niet het eeuwige leven.

Toch vraag ik me af of dit op de lange termijn een slimme zet is. Showtime is een grote speler, zeker met de twijfelachtige toestand van K-1. Mocht het kickboksen weer een beetje opkrabbelen dan zullen de grotere gala's en het grotere geld toch bij Showtime te vinden zijn. Het is daarom misschien niet slim daar ruzie mee te schoppen. Daar staat tegen over dat het voor Showtime fijn is om een van de beste vechters in de line up te kunnen zetten.
Ik zou zeggen gewoon schikken waar dit mogelijk is, daar hebben beide partijen wel baat bij. Ik denk dat beide partijen redelijke punten aanvoeren dus het is niet nodig er een soap van te maken denk ik. Misschien dat er een tussenweg is die voor beide partijen aanspreekt.

ARMENIA
10-01-2012, 15:02
marketable is eigenlijk ook onzin als je erover nadenkt. je kan alles wat je wilt marketable maken. in geval van badr is het niet nodig aangezien hij zichzelf verkoopt met z'n grote praatjes.. maar vele andere vechters praten niet stoer en vechten op een andere manier...

ik ben zelf een marketeer en je kan alles bijna marketable maken.. met de juiste middelen en weten hoe je het spel moet spelen kun je iets groots maken..

de grote bedrijven brengen iets op de markt, soms is het een product van niets maar met allerlei marketingmiddelen en instrumenten weten ze een behoefte te creeren.. dat petrosyan niet marketable is, is deels aan hem te wijten maar voor een veel groter deel aan its showtime.

petrosyanm moet presteren in de ring, de rest is de verantwoordelijkheid voor zijn promotors. je kan dan zeggen jaa kickboxen is niet echt groot.. nou het is toch een commercieel bedrijf, laat maar zien hoe goed jullie zijn.. UFC was ooit ook klein.

je moet iemand marketable maken als hij dat niet is, dit doe je door te investeren in marketingmiddelen en instrumenten.. zo doen de bedrijven het ook met producten.. de vechters zijn hier de producten.. badr is vanzelf al marketable omdat hij vecht voor ko's en veel praat.. petrosyan niet, maar het is niet de taak van een vechter om te zorgen voor status. imago, positionering, dit moet een promoter doen. Naam zegt het al: promote. = promotie = promote me..

Facade
10-01-2012, 15:17
Ik begrijp je punt wel hoor. Maar al die successen en kwaliteiten zeggen niets als het geen geld oplevert. Dat is nou eenmaal de harde realiteit. Hoeveel heeft het nou concreet opgeleverd?. Ik denk dat het qua marketing misschien ook wel vervelend is dat het geen Nederlander is. Ik denk dat een groot deel van het kickbokspubliek uit Nederland komt en dan steun je toch eerder volk en vaderland :P.

Als er een loonsverhoging zou moeten komen, dan zou die moeten komen op het moment dat kickboksen/K-1 goed draait en er reden is om de banden te aan te halen, omdat er bijvoorbeeld kapers op de kust liggen die ook Petro willen contracteren. Op dit moment lijdt volgens mij iedereen onder de toestand van K-1, wordt kickboksen nog maar zelden uitgezonden op TV en is het dus niet zoals het was een tijdje terug. Dit heeft niet alleen gevolgen voor de vechters maar ook voor de promotors. Het lijkt me dat er dus minder geld is. Daarom vind ik het ethische argument in dit geval ook niet bijzonder zwaar wegen en de timing van Petro bijzonder ongelukkig.

Hij heeft gewoon een beetje pech. Op het moment dat hij zijn naam vestgide, was de neergang van K-1 al begonnen en alles en iedereen heeft daar last van. Vooral in de K-1 Max. Masato stopte, toch wel de aanjager in Japan en financieel bleken er allemaal problemen te zijn die lang bekend waren maar zich toen pas echt gingen manifesteren. Zeker met het oog op de toekomst is het maar zeer de vraag of de -70kg klasse ooit zo zal terugkeren als die was zonder een Japanse vechter die mee kan doen om de prijzen. Met het oog daarop zou ik misschien nog eerder het contract ontbinden als ik Showtime was dan verhogen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Daarom is het misschien ook niet zo slim om de schepen achter je te verbranden zoals ik al aangaf.

Jij voert aan dat de K-1 overwinningen geld opgeleverd hebben, maar ik zou het papierwerk daar wel eens van willen zien. Daarbij laat ik dan nog onbenoemd dat het geld voor 2010 niet eens is uitgekeerd.

blackadder
10-01-2012, 15:37
UFC was ooit ook klein.

Ja. Dus alles wat It's Showtime hoeft te doen is een stel rijke gok tycoons te vinden die even een paar miljoen willen investeren zelfs als het de eerste paar jaar misschien geen winst oplevert. Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
Verder is natuurlijk elke promoter waar die voor uitkomt vrij om hem meer te bieden dan die 11.000.

ARMENIA
10-01-2012, 16:27
ja dat is het nou juist, we weten beiden niet hoeveel geld petro ze heeft opgeleverd.. maar ik mag er toch vanuit gaan dat het heel wat meer is dan de 11.000 die ze petro nog steeds uitkeren, zou je denken dan niet dan? Hij is immers tweevoudig k1 max kampioen... its showtime heeft nadat hij 1 maal k1 max kampioen was vast wel met de k1 aan tafel gezeten en meer geld gevraagd voor petro.. zo incompetent is its showtime niet.

ben je het eens met me dat je marketinginspanningen moet leveren voor een marketingproduct zodat het op den duur imago, status en allure zal verwerven? Geen enkele product op deze aardkloot is marketable ongeacht hoe goed of slecht het product was, zonder dat daarvoor inspanningen zijn geleverd. In geval van badr, hij heeft er zelf voor gezorgd.. in geval van apple, coca cola, etc etc.. zit er een heel team van mensen achter om het tot een topproduct in de ogen van de afnemer te maken.. we klagen dat petro niet marketable is, maar wie zijn verantwoordelijkheid is dit dan?

Ja, its showtime kan hier inderdaad niet veel aandoen aangezien het afhankelijk is van geld van buitenaf en deze betalen niet of willen niet meewerken. Maar ik hoor hier meerdere malen dat petro niet moet zeuren over zijn contract omdat het te maken heeft met een commercieel bedrijf.. hetzelfde geldt verce virsa, dan moeten mensen ook niet zeuren over het feit dat petro niet marketable is, want het is een commercieel bedrijf en moesten ze maar de zaken anders aanpakken.. wat ik probeer aan te geven, als je zegt dat ze petro niet moet zeuren omdat het een commercieel bedrijf is, dan kan je dit commerciele ook tegen its showtime gebruiken..

mjah het is onze zaak niet, het gaat tussen its showtime en petro.. ik kan me verplaatsen in de situatie van its showtime, dan zeg ik ja het niet anders op gebied van marketing inspanningen leveren. ik kan me echter ook in de positie van petro verplaatsen en denken van wtf.. ik ben 2 maal k1 max kampioen en ik krijg 11 rooin en die kyschenko kan half niet zo als mij vechten en krijgt meer dan mij, zonder de inmenging van its showtime..

enige punt waar ik vind dat its showtime het anders aan moest pakken, was tussentijds een loonsverhoging aanbieden.. bot blijven vasthouden aan je contract is opzich wat zou moeten, dat is ook wat ze doen. maar ze hadden kunnen verwachten dat dit zou gebeuren. ik zou het anders aanpakken om de kampioen binnenshuis te houden. maargoed dit is mijn persoonlijke beschouwing en its showtime hoeft dit natuurlijk niet te delen. thats all..




Ik begrijp je punt wel hoor. Maar al die successen en kwaliteiten zeggen niets als het geen geld oplevert. Dat is nou eenmaal de harde realiteit. Hoeveel heeft het nou concreet opgeleverd?. Ik denk dat het qua marketing misschien ook wel vervelend is dat het geen Nederlander is. Ik denk dat een groot deel van het kickbokspubliek uit Nederland komt en dan steun je toch eerder volk en vaderland :P.

Als er een loonsverhoging zou moeten komen, dan zou die moeten komen op het moment dat kickboksen/K-1 goed draait en er reden is om de banden te aan te halen, omdat er bijvoorbeeld kapers op de kust liggen die ook Petro willen contracteren. Op dit moment lijdt volgens mij iedereen onder de toestand van K-1, wordt kickboksen nog maar zelden uitgezonden op TV en is het dus niet zoals het was een tijdje terug. Dit heeft niet alleen gevolgen voor de vechters maar ook voor de promotors. Het lijkt me dat er dus minder geld is. Daarom vind ik het ethische argument in dit geval ook niet bijzonder zwaar wegen en de timing van Petro bijzonder ongelukkig.

Hij heeft gewoon een beetje pech. Op het moment dat hij zijn naam vestgide, was de neergang van K-1 al begonnen en alles en iedereen heeft daar last van. Vooral in de K-1 Max. Masato stopte, toch wel de aanjager in Japan en financieel bleken er allemaal problemen te zijn die lang bekend waren maar zich toen pas echt gingen manifesteren. Zeker met het oog op de toekomst is het maar zeer de vraag of de -70kg klasse ooit zo zal terugkeren als die was zonder een Japanse vechter die mee kan doen om de prijzen. Met het oog daarop zou ik misschien nog eerder het contract ontbinden als ik Showtime was dan verhogen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Daarom is het misschien ook niet zo slim om de schepen achter je te verbranden zoals ik al aangaf.

Jij voert aan dat de K-1 overwinningen geld opgeleverd hebben, maar ik zou het papierwerk daar wel eens van willen zien. Daarbij laat ik dan nog onbenoemd dat het geld voor 2010 niet eens is uitgekeerd.

blackadder
10-01-2012, 16:37
ja dat is het nou juist, we weten beiden niet hoeveel geld petro ze heeft opgeleverd..
Vraag me eigenlijk af of hij ze überhaupt wat heeft opgelevert. Aangezien er ja wordt gezegd dat hun niks krijgen van extra betalingen boven de 11.000. En dat ze er daarom ook niet voor verantwoordelijk zijn dat hij dat krijgt waar hij ja blijkbaar ook voor heeft getekend volgens hun verklaring op pagina 1.
maar ik mag er toch vanuit gaan dat het heel wat meer is dan de 11.000 die ze petro nog steeds uitkeren, zou je denken dan niet dan? Hij is immers tweevoudig k1 max kampioen... its showtime heeft nadat hij 1 maal k1 max kampioen was vast wel met de k1 aan tafel gezeten en meer geld gevraagd voor petro.. zo incompetent is its showtime niet.


ben je het eens met me dat je marketinginspanningen moet leveren voor een marketingproduct zodat het op den duur imago, status en allure zal verwerven?
Absoluut. Maar Petrosyan is niet de enigste vechter die ze hebben/hadden. Hij was geen eens een vechter van It's Showtime zelf maar alleen uitgeleend aan hun van EMAP. Hij is niet echt marketable, tenzij er flink in wordt geinvesteerd. En It's Showtime heeft toch echt niet de diepe zakken van de FEG vroeger of Zuffa nu. Daar komt nog bij dat hun door vd Laan uit Amsterdam zijn weggepest waardoor hun grootste evenement, die waarschijnlijk ook het meeste opleverde, wegvalt.

ARMENIA
10-01-2012, 16:56
klein voorbeeldje:

eerste partij van petro:

contract tussen petro en its showtime: komende 5 jaar krijg je per partij 11.000 en aan het extra prijzengeld komen we niet. bij winst is het extra prijzengeld vastgesteld op 5000 en bij verlies op 2500. ga je hiermee akkoord? petro vecht op moment voornamelijk in italie en thailand waar die 1500 euro per partij krijgt ofzo.. ja dan is aantrekkelijk om ja te zeggen.. Petro rekent uit: 5 partijen is al 55000 en 5 x 5000 is ook weer 25000.. wow in 1 jaar al 80.000.. ja dan zeg je al snel ja.. maar de markt is dynamisch en veranderd snel.

contract tussen its showtime en k1: we krijgen voor petro 20.000 maar we hoeven geen extra prijzengeld. (wat eigenlijk ook heel logisch is, tuurlijk krijg je geen bedrag van die extra prijzengeld en die reactie van emap doet nu denken dan: ooh wat zijn we toch goed, we pakken niet eens een deel van het extra prijzengeld)

petro is nu enkelvoudig k1 max kampioen en hij wordt aangekaart als de beste kickboxer van dit nieuwe tijdperk.

Contract tussen its showtime en k1: we gaan natuurlijk niet akkoord met de 20.000.. we willen nu 40.000.

contract tussen its showtime en petro: jongens, je hebt je contract getekend voor 5 jaar.. we hebben geen geld bla bla (je weet hoe dat gaat). Petro zegt, ja maar alle andere jongens krijgen meer en ik ben beter.. its showtime: contract is contract my jong.

eigenlijk kom ik nu tot de conclusie: het contract dat destijds is voorgeschoteld aan petro, was een slecht contract voor petro en dom van petro om te tekenen maar wel erg aantrekkelijk.. contract was goed voor its showtime..

als its showtime op de langere termijn had gekeken, had het een loonsverhoging aangeboden want ze konden weten dat dit zou gebeuren.

rechtzaak zou echter its showtime winnen, contract is contract. maar over de marketableheid hoef je niet te beginnen want dat is wel verantwoordelijkheid van its showtime..


Vraag me eigenlijk af of hij ze überhaupt wat heeft opgelevert. Aangezien er ja wordt gezegd dat hun niks krijgen van extra betalingen boven de 11.000. En dat ze er daarom ook niet voor verantwoordelijk zijn dat hij dat krijgt waar hij ja blijkbaar ook voor heeft getekend volgens hun verklaring op pagina 1.
maar ik mag er toch vanuit gaan dat het heel wat meer is dan de 11.000 die ze petro nog steeds uitkeren, zou je denken dan niet dan? Hij is immers tweevoudig k1 max kampioen... its showtime heeft nadat hij 1 maal k1 max kampioen was vast wel met de k1 aan tafel gezeten en meer geld gevraagd voor petro.. zo incompetent is its showtime niet.

Absoluut. Maar Petrosyan is niet de enigste vechter die ze hebben/hadden. Hij was geen eens een vechter van It's Showtime zelf maar alleen uitgeleend aan hun van EMAP. Hij is niet echt marketable, tenzij er flink in wordt geinvesteerd. En It's Showtime heeft toch echt niet de diepe zakken van de FEG vroeger of Zuffa nu. Daar komt nog bij dat hun door vd Laan uit Amsterdam zijn weggepest waardoor hun grootste evenement, die waarschijnlijk ook het meeste opleverde, wegvalt.

Nelisje
10-01-2012, 17:10
Ik weet niet of Petrosyan marketable is. Hij is tot op zekere hoogte te hypen omdat hij weinig verliest. Maar zijn vechtstijl is relatief foutloos maar gewoon enorm saai om te kijken. De vechters die op lange termijn goed in de markt liggen zijn vechters die er gewoon volgas voor gaan, die proberen een wedstrijd voortijdig te beëindigen.

Anderson
10-01-2012, 17:30
Ja als je graag vecht met open gaten en graag zelf k.o wilt gaan vind je Petrosyan saai.

Nosferatu187
10-01-2012, 17:33
Mensen begrijpen de stijl van Petrosyan niet, de manier waarop hij vecht foutloos, precies en technish.
Dat ze hem uberhoupt minder betalen als sommige andere is gewoon een schande.

Facade
10-01-2012, 17:35
ben je het eens met me dat je marketinginspanningen moet leveren voor een marketingproduct zodat het op den duur imago, status en allure zal verwerven? Geen enkele product op deze aardkloot is marketable ongeacht hoe goed of slecht het product was, zonder dat daarvoor inspanningen zijn geleverd. In geval van badr, hij heeft er zelf voor gezorgd.. in geval van apple, coca cola, etc etc.. zit er een heel team van mensen achter om het tot een topproduct in de ogen van de afnemer te maken.. we klagen dat petro niet marketable is, maar wie zijn verantwoordelijkheid is dit dan?

Ik ben het met je eens dat je inspanning moet leveren voor je vechter/energie moet steken in je product. Petrosyan is vast te marketen. Tegelijkertijd denk ik dat de ene vechter makkelijker te marketen is dan de ander. Om het nog eens heel politiek correct af te sluiten: ik denk dat Giorgio Petrosyan wel eens een grote uitdaging kan zijn. Een uitdaging die misschien Showtime niet zomaar kan behappen. Ik weet niet hoeveel kennis er w.b.t. marketing in huis is en ook zoals Blackadder terecht aanvoert, hoeveel geld. Dat kun je Petro niet aanrekenen, nee. Doet dat ter zake? ook nee. In principe doet de schuldvraag compleet niet ter zake. Of nou Petro debet is of Showtime, het eindresultaat blijft hetzelfde: weinig inkomsten.

Ik denk dat de blessure van Petro wel eens een hele grote rol kan hebben gespeeld. Ik denk dat het belangrijk is hoe je ligt in Japan. Hij had na z'n kampioenschap de mogelijkheid om tegen Masato uit te komen in z'n afscheidspartij op Dynamite. Als hij die partij gewonnen had, had hij drie van de vier oud kampioenen en het paradepaard van Japan verslagen. Dat had hem behoorlijk gevestigd in Japan en had z'n positie veel sterker gemaakt. Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is en ik denk dat door omstandigheden die hem niet zijn aan te rekenen dat niet gebeurd is. Daarom denk ik ook dat die opbrengsten wel eens heel erg me zouden kunnen vallen.

Ik denk dat je altijd het oog op de toekomst moet houden en als je dan een neergang van de k-1 Max koppelt aan een lang uitgeschakelde vechter kan ik mij voorstellen dat je kiest daar niet in te investeren. Daarnaast is 1 jaar uitdienen niet het eind van de wereld en is het dus niet heel handig aangepakt.

sterrenkijker
10-01-2012, 17:36
Showtime heeft (wellicht met opzet) te weinig met Petrosyan gedaan. Ik had hem z.s.m. voor de titel laten vechten. Hem vervolgens manifesteren als de onverslaanbare Showtime kampioen. Waarom heeft hij nooit gevochten voor de titel? Iedereen wist dat Petrosyan hem zou pakken, wat heeft die belt van Showtime nou te betekenen? De sport wordt hierdoor (voor leken) zo ondoorzichtig/ ongeloofwaardig. Zonde.. Ik hoop dat ze er bij showtime iets mee gaan doen. Ik denk ook dat dat de enige redding is voor de sport. De beste tegen de beste laten staan, geen politiek. Het gebeurd te weinig.
Het fast&furious tournooi was goed. Dit jaar weer met bijvoorbeeld een extra kwalificatieronde voor wat relatief onbekende a vechters.

Anderson
10-01-2012, 17:47
Als Petrosyan voor de titel had gevochten hadden de buitenlanders kunnen zien dat de andere It's Showtime vechters niet zo goed zijn als It's Showtime wilt laat geloven.

FOCUS
10-01-2012, 18:14
Petrosyan is FUCKING goed
ik zou geeneens kritiek op hem kunnen bedenken als ik het zou proberen

Bromios
10-01-2012, 18:48
Mondiale crisis, k1-failliet, It's showtime uit amsterdam verbannen, je bent het halve jaar geblesseerd en kan nog geen persconferentie geven.

Het moment om over een salarisverhoging te gaan praten met je baas.....

A-team
10-01-2012, 19:05
Mondiale crisis, k1-failliet, It's showtime uit amsterdam verbannen, je bent het halve jaar geblesseerd en kan nog geen persconferentie geven.

Het moment om over een salarisverhoging te gaan praten met je baas.....

x2

micha
10-01-2012, 19:42
http://www.liverkick.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1178:more-on-the-giorgio-petrosyanits-showtime-situation&catid=34:demo-content

ChingChong
11-01-2012, 00:22
http://www.liverkick.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1178:more-on-the-giorgio-petrosyanits-showtime-situation&catid=34:demo-content

11k per partij ira echt niks ..

rollermanskunk
11-01-2012, 01:21
Wat een armoede in die K1-Max-divisie... 11.000 euro per gevecht? In de UFC krijgt de undercard nog bijna beter betaald.

smike
11-01-2012, 17:32
Wat een armoede in die K1-Max-divisie... 11.000 euro per gevecht? In de UFC krijgt de undercard nog bijna beter betaald.

Bullshit, kijk de laatste thread er maar op na, er zijn vechters die 4000 dollar krijgen.
Overigens triest die verklaring van showtime, doet erg GG aan...

De sport is zo ontzettend amateruristisch, dat er overal clowns in het management zitten en men maar wat aanrommelt, met allerlei malafide contracten en praktijken, jammer voor de mensen die de sport graag mainstream zien.

Asura
11-01-2012, 18:22
Mainstream is ook niet perse beter man. Dat zal je zien nu UFC dat tijdperk ingaat.

smike
11-01-2012, 18:38
Mainstream is ook niet perse beter man. Dat zal je zien nu UFC dat tijdperk ingaat.

Malafide is sowieso niet goed.

Asura
11-01-2012, 19:03
Nee maar dat krijgen we er niet meer uit. Alles is malafide in de vechtsportwereld.

reefer
11-01-2012, 20:58
Als je akkoord gaat met je manager dat het zo geontracteerd word dat je 5 jaar vast zit aan een vast bedrag per wedstrijd is dat slecht onderhandeld.Waarom geen clausules opgenomen dat na het winnen van titels(K-1,Showtime etc.) de startgelden worden verhoogd?Zo kan je nog wat andere regels toepassen en gaat de vechter er op den duur op vooruit.

smike
11-01-2012, 21:03
Nee maar dat krijgen we er niet meer uit. Alles is malafide in de vechtsportwereld.

De ringsporten ja, als ook de kooisporten.
Maar als je kijkt naar judo/taekwondo/karate, dan zie je dat het wel kan.

FOCUS
11-01-2012, 22:10
De ringsporten ja, als ook de kooisporten.
Maar als je kijkt naar judo/taekwondo/karate, dan zie je dat het wel kan.


ja maar we hebben het over vechtsporten, dus taekwondo telt niet mee

MaTo
12-01-2012, 13:44
ja maar we hebben het over vechtsporten, dus taekwondo telt niet mee

?????????

TOON
12-01-2012, 19:48
Als je akkoord gaat met je manager dat het zo geontracteerd word dat je 5 jaar vast zit aan een vast bedrag per wedstrijd is dat slecht onderhandeld.Waarom geen clausules opgenomen dat na het winnen van titels(K-1,Showtime etc.) de startgelden worden verhoogd?Zo kan je nog wat andere regels toepassen en gaat de vechter er op den duur op vooruit.

juistem!
als hij geen grote prijzen gewonnen had en tegen verschillende losses was aangelopen had ie niet lopen te klagen dat hij eigenlijk met die 11k startgeld overbetaald werd....
met een contract creeer je zekerheid en dat works both ways, soms in je voordeel dit keer in je nadeel, maar je bent wel verzekerd van een redelijke startgage als het minder was gegaan....

Tony Galento
12-01-2012, 23:04
ja maar we hebben het over vechtsporten, dus taekwondo telt niet mee

:lol:

Joris
13-01-2012, 00:01
5 x 11.000 = 55.000 per jaar, om te komen opdagen. los van winst-verlies, exclusief sponsers, geldprijzen. Is in mijn optiek een heel schappelijk bedrag.

Nosferatu187
13-01-2012, 00:29
schandalig laag bedrag!! helemaal voor een legende als Petrosyan

Bromios
13-01-2012, 09:44
schandalig laag bedrag!! helemaal voor een legende als Petrosyan

volgens mij volg jij het kickboxen niet zo de laatste tijd of wel ?

sportfan
13-01-2012, 13:14
schandalig laag bedrag!! helemaal voor een legende als Petrosyan

Welk bedrag zou jij dan wel redelijk vinden als startgeld per wedstrijd?

Anderson
13-01-2012, 13:46
15.000 euro voor een normaal gevecht 18.000 Euro voor een titel of grote tegenstander[Souwer,kyshenko, Por Pramuk, Kraus].