PDA

View Full Version : Geen NK boksen voor Amsterdammer Nick Frese



Mike's Gym
09-01-2012, 19:38
Het stond al op de Portal maar miste onderstaand bericht in het forum dus bij deze:



Nick Frese, een jonge Amsterdamse bokser van 17 jaar, besloot in december 2011 zich in te schrijven voor het hoogste niveau (A klasse) NK in januari 2012. Hetzelfde toernooi won Nick vorig jaar en hij wilde dolgraag zijn titel verdedigen. Beoogde tegenstander voor het NK was Wouter Djokic (twee boksers in hetzelfde gewicht).

Alles leek in kannen en kruiken, totdat gezaghebbende personen binnen de boksbond zich met de inschrijving van Nick gingen bemoeien. Het lijkt te gaan om Hennie van Bemmel (trainer), Stan vd Driesche en dhr Hartman (reglementencie). Deze probeerden de inschrijving van Nick te onderzoeken op rechtmatigheid. Enkelen hebben daarna publiekelijk op het internet met modder gegooid door Nick ervan te betichten (en/of vermoedens te uiten daarover te uiten) nationale en internationale regels te hebben overtreden waardoor zelfs een (-inter-nationale) schorsing kon ontstaan voor hem. Nick en zijn begeleiders hebben geen enkele regel overtreden en staan daar zonder enig voorbehoud voor in.

Nick is enorm geschrokken van deze reactie vd bond. Hij wil zijn pas gestarte (2 jaar) carriere als amateurbokser geen gevaar laten lopen. Nick heeft niets te verbergen en biedt elke federatie of betrokken instantie de mogelijkheid aan zijn administratie (Duitse startboekje) te controleren op geregistreerde afgestempelde partijen etc. Nick wil echter niet dat zijn inschrijving bij het NK bij Nederlandse bondsmensen zodanige (re)acties oproept dat Nick zich mogelijk straks internationaal toch moet gaan verantwoorden terwijl er niets aan de hand is. Het is onnodige drukte waar Nick geen bijdrage aan wilt leveren. Nick wilde enkel meedoen met het NK en kon niet vermoeden (vorig jaar ging alles goed) dat dit zou gaan gebeuren. Verder geeft de gang van zaken Nick als jonge bokser het gevoel te worden gewantrouwd door de (mensen van de) Nederlandse boksbond.

Het bovenstaande heeft Nick na overleg met zijn begeleiders ertoe doen besluiten zijn inschrijving voor het NK ongedaan te maken. Nick zal proberen als amateur bokser opnieuw vanuit het buitenland aan de weg te timmeren.

Bronvermelding: serge frese / team Frese

smike
09-01-2012, 19:43
Sorry, maar een hele lap tekst en een zwaar onduidelijk verhaal!

-Welke regels zou hij hebben overtreden?
-Heeft hij hierdoor eerder problemen gehad
-Hoe reeel is die schorsing?

Etc. Maar vooral waarom wordt er niet ingegaan op welke dit zouden zijn en waar en wanneer hij ze overtreden zou hebben? Nu blijft het een vaag verhaal waar ik niks mee kan.

Atila
09-01-2012, 19:45
Wat zou Nick dan gedaan moeten hebben ?

Jeru
09-01-2012, 19:56
Gaat het om wel of niet gevochten partijen in Duitsland?

Kemal
09-01-2012, 20:20
Het is natuurlijk bijzonder jammer dat hij niet meedoet, geeft het alleen niet meer wantrouwen als hij niet meedoet met de NK. Als er niets te verbergen is lijkt het imo dat hij zichzelf te kort doet hierin.

Bromios
09-01-2012, 21:32
en weer zo'n briljant geschreven lapje tekst met een hoop insinuaties waar niemand wat van snapt maar een hoop onrust veroorzaakt.

Ik ben het met Kemal eens. heb je niks te verbergen dan laat je ze de schijt krijgen want dan kunnen ze je ook niet schorsen.

Als ik dit lees denk ik dat hij zijn papieren niet voor elkaar heeft en dat hij probeert de schuld bij iemand anders te leggen maar eigenlijk eieren voor zijn geld kiest. Doodzonde...

Mauro
09-01-2012, 22:27
en weer zo'n briljant geschreven lapje tekst met een hoop insinuaties waar niemand wat van snapt maar een hoop onrust veroorzaakt.
idd, de 2e alweer deze week.

Dalton
09-01-2012, 23:43
Het lijkt me heel erg logisch dat er, vooral gezien de enorme belangen die ermee gemoeid zijn, in de Nederlandse boksbond door een groot aantal mensen gezamelijk actie wordt ondernomen tegen een net 2 jaar vechtende jeugdbokser. :lol:

Nick heeft in ieder geval zijn pr goed voor elkaar, complimenten. Alle Nederlandse topboksers bij elkaar hebben niet zoveel exposure als Nick. Hij weet wel hoe het werkt.

Rougemonkey
10-01-2012, 19:32
Waar traint deze jongen?

Hendy
10-01-2012, 21:04
Erg jammer! Denk dat ie een grote kans zou hebben op een NL titel..

Vinand
10-01-2012, 23:08
Waar traint deze jongen?

@ mike

Jammer, Nick Frese is echt een bijzondere talent die er echt bovenuit springt. Eerst die robery's waar hij mee te maken het in Duitsland en nu deze onzin. Boksen in EU is echt corrupt als ik weet niet wat... Dankzij dit soort zaken en smerige praktijken zal de sport niet gauw geaccepeteerd worden door bijvoorbeeld het mainstream publieke kanalen en het politiek... Jammer genoeg is dat ook verdient...