PDA

View Full Version : Amsterdam Grappling Tournament - 12 februari



HBN
11-01-2012, 15:12
http://3.bp.blogspot.com/-mIsS8R05yZA/Tw2J5bv-k3I/AAAAAAAAAA0/0WNOUoyN2vs/s320/amsgt2012-large.jpg

Uitnodiging Amsterdam Grappling Tournament
Op zondag 12 februari organiseert HBN weer het Amsterdam Grappling Tournament. Een internationaal grappling toernooi waarbij gewerkt wordt met een poulesysteem zodat iedereen gegarandeerd is van meerdere wedstrijden.

Het puntensysteem van de IBJJF zal gevolgd worden, verder zijn alle klemmen en verwurgingen toegestaan. Beginners en gevorderden vechten in aparte klasses.
Beginner is een witte band BJJ of minder dan 2 jaar ervaring met grondvechten.
Gevorderde is een blauwe band of hoger, of meer dan jaar ervaring met grondvechten.

Voorlopig tijdsschema:
12.30 wedstrijden -67 kg, -73 kg
14.00 wedstrijden -79 kg
15.30 wedstrijden -85 kg
16.00 wedstrijden -91 kg & + 91 kg
16.30 wedstrijden Vrouwen -60 kg & +60 kg


Inschrijfgeld is € 20,- en moet vooraf voldaan worden.
Inschrijving sluit zondag 5 februari om middernacht, schrijf je voor die tijd in via:
http://www.bjjholland.com/hbn/brazilianjiujitsu-and-submissiongrappling-tournaments/brazilian-jiu-jitsu-and-submission-grappling-tournaments/amsterdam-gt/

Je inschrijving is compleet nadat je je hebt ingeschreven via het online inschrijfformulier en je betaling via bank is ontvangen.
Maak het inschrijfgeld over aan bank 4531726 t.n.v. Holland BJJ Network.
Vergeet niet bij je inschrijving de datum van betaling te vermelden.

Op donderdag 2 februari komt de definitieve lijst met alle deelnemers per klasse online samen met het definitieve tijdsschema. Vergeet niet deze informatie te checken!!

Adres:
Special Sports
Escapade 1
1183 NM Amstelveen

FightingDutchman
11-01-2012, 16:42
I'm in!

RS297
11-01-2012, 21:30
'Beginner is een witte band BJJ of minder dan 2 jaar ervaring met grondvechten.
Gevorderde is een blauwe band of hoger, of meer dan jaar ervaring met grondvechten.'

Als ik nou anderhalf jaar ervaring heb met grondvechten, in welke categorie zou ik mij dan moeten inschrijven? Dan heb ik meer dan 1 jaar ervaring, maar minder dan 2 jaar ervaring.

cholitzu
11-01-2012, 22:23
'Beginner is een witte band BJJ of minder dan 2 jaar ervaring met grondvechten.
Gevorderde is een blauwe band of hoger, of meer dan jaar ervaring met grondvechten.'

Als ik nou anderhalf jaar ervaring heb met grondvechten, in welke categorie zou ik mij dan moeten inschrijven? Dan heb ik meer dan 1 jaar ervaring, maar minder dan 2 jaar ervaring.

Als je minder dan twee jaar ervaring hebt met grondvechten hoor je mee te doen bij de beginners.

Mr 1 Leg
11-01-2012, 23:18
ik kom eraan.heb wel een bandje rond mijn been patje.van justitie.electrhonics toezicht.kan wel een dagje verlof aanvragen heb er 6.moey nog 5 maand aan mijn 1 been blijven.hou je op de hoogte voor de inschrijvingen.voor mij en teammates perfectteam zal aanwezig zijn !!! grtz morgen bel ik je wel even op anders grtz!!!

cholitzu
11-01-2012, 23:35
ik kom eraan.heb wel een bandje rond mijn been patje.van justitie.electrhonics toezicht.kan wel een dagje verlof aanvragen heb er 6.moey nog 5 maand aan mijn 1 been blijven.hou je op de hoogte voor de inschrijvingen.voor mij en teammates perfectteam zal aanwezig zijn !!! grtz morgen bel ik je wel even op anders grtz!!!

...is goed bro, spreek je morgen!

Mr 1 Leg
12-01-2012, 08:23
...is goed bro, spreek je morgen!top patje.grtz ik hoor je straks.!!!

HBN
12-01-2012, 13:28
Ff voor de duidelijkheid:

Beginner is een witte band BJJ of minder dan 2 jaar ervaring met grondvechten.
Gevorderde is een blauwe band of hoger, of meer dan 2 jaar ervaring met grondvechten.

HBN
17-01-2012, 15:36
De winnaar van elke gevorderde klasse wint een rashguard van brazoni.

HBN
30-01-2012, 17:05
Laatste week om je in te schrijven op bjjholland.com!

Flink aantal inschrijvingen al binnen o.a. uit Frankrijk, Belgie en Duitsland en opvallend veel nieuwe MMA teams.

Dimi-3
01-02-2012, 23:47
Is dit pool systeem, single elimination of double elimination?

FightingDutchman
02-02-2012, 00:25
Is dit pool systeem, single elimination of double elimination?


De GT toernooien van de HBN zijn voor zover ik weet altijd Poule systeem!

fireblade900
02-02-2012, 13:58
Is dit pool systeem, single elimination of double elimination?

FF goed de 1e post lezen daar staat je antwoord.

HBN
08-02-2012, 01:15
Registratie check/ deelnemerlijst per klasse staat online, kijk even of je in de juist klasse staat:
http://www.bjjholland.com/hbn/brazilianjiujitsu-and-submissiongrappling-tournaments/brazilian-jiu-jitsu-and-submission-grappling-tournaments/amsterdam-gt/

Tijdsschema staat hieronder. Een half uur voor aanvang van je klasse aanwezig zijn voor de weging.



12:00
Beginners -67kg & Beginners -73kg


14:00
Beginners -79kg




15:30
Beginners -85kg




16:00
Beginners -91kg & Beginners +91kg


17:00
Women





17:30
Advanced -67kg & Advanced -73 kg


18:00
Advanced -79kg & Advanced -85kg


18:30
Advanced -91kg & Advanced +91kg

Gilaiir
08-02-2012, 02:34
Ik heb er zin in!!

blade
08-02-2012, 10:53
ik kom eraan.heb wel een bandje rond mijn been patje.van justitie.electrhonics toezicht.kan wel een dagje verlof aanvragen heb er 6.moey nog 5 maand aan mijn 1 been blijven.hou je op de hoogte voor de inschrijvingen.voor mij en teammates perfectteam zal aanwezig zijn !!! grtz morgen bel ik je wel even op anders grtz!!!
[/URL]
jammer dat ze niet dezelfde fout hebben begaan [URL]http://www.telegraaf.nl/buitenland/10447420/__Blunder__Enkelband_om_kunstbeen__.html (http://www.telegraaf.nl/buitenland/10447420/__Blunder__Enkelband_om_kunstbeen__.html)

FightingDutchman
08-02-2012, 11:31
Goed om te zien dat er veel mensen heben ingeschreven. Ik heb er zin in.

Ik merk wel dat de toernooien van de HBN steeds later beginnen. Persoonlijk vind ik het fijner als het wat eerder start, vooraal op de zondag. We moeten namelijk een flink stuk sturen vanuit Maastricht. Verder is alles altijd tip top in orde op de toernooien!

ijsblok
08-02-2012, 11:38
Goed om te zien dat er veel mensen heben ingeschreven. Ik heb er zin in.

Ik merk wel dat de toernooien van de HBN steeds later beginnen. Persoonlijk vind ik het fijner als het wat eerder start, vooraal op de zondag. We moeten namelijk een flink stuk sturen vanuit Maastricht. Verder is alles altijd tip top in orde op de toernooien!

Ik begrijp het probleem natuurlijk voor jullie limbo's ;), maar persoonlijk moet ik toch ook echt niet denken aan zondagmorgen 9.00 u hehe...

FightingDutchman
08-02-2012, 20:04
Nee logisch, maar het was twee jaar geleden altijd een uur of 10:00 en het is ook al eens 11:00 geweest.

Zeker wanneer de opkomst zo is als dit keer vind ik 12:00 toch wel erg laat. Dan heb ik liever een uur of 10:00 a 10:30.

MarcDeurloo
10-02-2012, 17:11
Hoe zit het eigenlijk met de weging?

Briant
10-02-2012, 19:12
Nee logisch, maar het was twee jaar geleden altijd een uur of 10:00 en het is ook al eens 11:00 geweest.

Zeker wanneer de opkomst zo is als dit keer vind ik 12:00 toch wel erg laat. Dan heb ik liever een uur of 10:00 a 10:30.

x2

Verder ben ik altijd zeer tevreden over hoe de toernooitjes verlopen bij BJJHolland, maar dit is wel een puntje denk ik.

HBN
11-02-2012, 19:06
De zaal is pas vanaf 11.30 beschikbaar/open.
Om 11.30 gaan we meteen wegen.
Om 12.00 starten de eerste wedstrijden.

Dames kunnen de kleedkamers van Special Sports gebruiken.
Voor de heren is er een apart kleedhok op de 1e verdieping.

FightingDutchman
11-02-2012, 22:35
De zaal is pas vanaf 11.30 beschikbaar/open.
Om 11.30 gaan we meteen wegen.
Om 12.00 starten de eerste wedstrijden.

Dames kunnen de kleedkamers van Special Sports gebruiken.
Voor de heren is er een apart kleedhok op de 1e verdieping.

Het was ook niet de bedoeling kritiek te geven, eerder een wens van mijn kant maar daar zullen anderen het wellicht mee oneens zijn. In ieder geval bedankt voor de toelichting.

Is het wegen om 11:30 ook al beschikbaar voor de mensen die pas later in de middag de mat op hoeven?

Jeru
13-02-2012, 00:11
Al wat uitslagen bekend?

FightingDutchman
13-02-2012, 01:00
Al wat uitslagen bekend?

Ik weet eigenlijk alleen die van ons eigen team:

Gilian Janssen 3e in -67 Beginners
Stefan Uittenboogaard 1e bij de -91 beginners
Svein Odland 3e in +91 beginners
Megan van Houtem 1e bij de dames
Daan Westra 3e bij -79 advanced
Max Bust 1e -85 advanced
Brian van Miltenburg 2e -85 advanced.

In de -79 kg advanced weet ik verder dat Wim Deputter 1e is geworden en Aboubakr el Mahdaoui 2e.

Gilaiir
13-02-2012, 01:04
Ik heb ook flink wat partijen van ons team gefimmeld, die post ik nog wel vandeweek!

HBN
13-02-2012, 01:56
Results Amsterdam Grappling Tournament 2012

Beginners -67 kg
1. Jordan Mercey (Team Agua)
2. Christiaan Faubel (Team Agua)
3. Gillian Jansen (Gracie Barra NL)

Beginners -73 kg
1. Ivan Moslavac (PHD BJJ)
2. Mylan May (Team Agua)
3. Koen Fraterman (Team de Jager)

Beginners -79 kg
1. Patrick Asscher (Team Agua)
2. Leon Jansen (Sportinstituut Ermelo)
3. Damian Solowski (Team de Jager)

Beginners -85 kg
1. Djamil Chan (Team Agua)
2. Leroy LaRose (R-Grip)
3. Ozcan Diler (Team Agua)

Beginners -91 kg
1. Stefan Uittenboogaard (Gracie Barra Maastricht)
2. Dennis Manase (R-Grip)
3. Joshua Griffith (Team Agua)

Beginners +91 kg
1. Tom Sijtsma (Tatsujin Dojo Amsterdam)
2. Egbert Gordon (Tatsujin Dojo Amsterdam)
3. Svein Odland (Gracie Barra Maastricht)

Advanced -67 kg
1. Daan de Coster (Brasa Belgium)
2. Pele Nguyen (Team UCT/Team Agua)
3. Ali Selcuk (Sparta Essen)

Advanced -73 kg
1. Romano de los Reyes (Team Agua)
2. Daan Bauwens (Brasa Belgium)
3. Christiaan Elderson (Rickson Gracie Rotterdam)

Advanced -79 kg
1. Wim Deputter (Brasa Belgium)
2. Aboubakr el Mahdaoui (Team Agua)
3. Daan Westra (Gracie Barra NL)

Advanced -85 kg
1. Max Bust (Gracie Barra NL)
2. Brian van Miltenurg (Gracie Barra NL)
3. Donovan Panayiotidis (Team Agua)

Advanced -91 kg
1. Sebastiaan Mook (Rickson Gracie Rotterdam)
2. Arda Guncicek (Team Agua)
3. Thomas Hanno (PHD BJJ)

Advanced +91 kg
1. Nills van Noord (Pancration)
2. Eelco Schippers (Team Agua/Team Furious)
3. Sebastiaan Mook (Rickson Gracie Rotterdam)

Women
1. Megan van Houtum (Gracie Barra NL)
2. Jesmine Latrach (Team Agua/Team Kaishin)
3. Shireen Noort (Team Agua


Best Team
Team Agua

Jeru
13-02-2012, 08:13
Thanks!

Budokan
13-02-2012, 16:22
Is dit dezelfde Patrick Asscher dien in 2010 mee deed aan de M1 Selections? Dan ben je volgens mij geen beginner meer te noemen

Gilaiir
13-02-2012, 17:05
Is dit dezelfde Patrick Asscher dien in 2010 mee deed aan de M1 Selections? Dan ben je volgens mij geen beginner meer te noemen

Jeps, dit is dezelfde. Beetje lullug inderdaad, team maat van mij moest dus meteen kloppen door hem, en dat was zijn eerste toernooi. Beetje triest.

Roque
13-02-2012, 17:47
staat nog een pro mma vechter bij de beginners..

MarcDeurloo
13-02-2012, 18:52
Als gewoon alle resultaten van de grappling toernooien op mixfight geplaatst worden, dan is het na verloop van tijd wel makkelijker terug te vinden. Veel te vaak doen er idd een paar mensen met de beginners mee die het al langer doen.

Roque
13-02-2012, 18:55
Dan is een bond zo gek nog niet. Paspoortje waarin je resultaten worden bijgehouden en klaar is kees...

Gilaiir
13-02-2012, 19:33
Dan is een bond zo gek nog niet. Paspoortje waarin je resultaten worden bijgehouden en klaar is kees...

Ben ik het helemaal mee eens! Die gasten verziekken het gewoon voor de beginners, die willen gewoon lekker ervaring opdoen, en niet meteen kloppen binnen 10 seconde.

FightingDutchman
13-02-2012, 20:20
Overigens vond ik Cliff heel erg goed scheidsen! Je merkt duidelijk dat hij zelf ook veel competitie ervaring heeft en dat hij de regels precies kent en ook durft te handhaven (ik zag ergens een volledig terechte DQ voor slammen langskomen bijvoorbeeld). Mag ook wel eens vermeld worden denk ik.

Jeru
13-02-2012, 21:22
Er zit inderdaad soms teveel niveauverschil bij de beginners, maar de overstap naar gevorderden is soms ook te groot. Blijf dan ook een voorstander van de medium gevorderde klasse. Misschien zijn er niet altijd genoeg deelnemers voor, maar dan heb je sneller dat je allen op hetzelfde niveau acteert.

Jeru
13-02-2012, 21:25
Wat filmpjes op youtube gevonden van Egbert Gordon (Tatsujin Amsterdam)

Hier in de finale +91 beginners tegen Tom Sijtsma ook van Tatsujin.

www.youtube.com/watch?v=z781NeVnxqc

Jeru
13-02-2012, 21:27
En de rest:

http://www.youtube.com/watch?v=i6cULKvilKA&context=C30730b8ADOEgsToPDskLRXiHrzbDjcG0MLdHN5X0Q

http://www.youtube.com/watch?v=oTNT81cDEyw&context=C32d200eADOEgsToPDskK4QiSkCjSKrVttMIMy3wom

http://www.youtube.com/watch?v=2k9unADljpo&context=C37c5028ADOEgsToPDskIajoZc8zvjnwJeW1OHBYZ2

http://www.youtube.com/watch?v=KNtFVKc1fXo&context=C3935a70ADOEgsToPDskLGD1D44lm3Y8_ESfUfElhq

http://www.youtube.com/watch?v=YDJmhgvZ7qg&context=C30831d4ADOEgsToPDskIGlz030wtCMnb4GX3CSp19

http://www.youtube.com/watch?v=YZ1MrvyrlOk&context=C377d383ADOEgsToPDskKW3RNImGipR0UiBvUurdUb

Jeru
13-02-2012, 21:30
Enes Dalkiran...

http://www.youtube.com/watch?v=aMFx2X6gdN4

Jeru
13-02-2012, 21:31
Rocky Dupont

http://www.youtube.com/watch?v=3eleGcmduAM

http://www.youtube.com/watch?v=IxUHNe-ABEY

Groundfighting
13-02-2012, 21:43
Leuk om die filmpjes te zien! Ben het overigens wel met de vorige posters eens om een extra klasse toe te voegen aan zo'n toernooi waar "semi-gevorderden" bij elkaar geplaatst worden om het niveauverschil te overbruggen. Hoe dan ook vond ik het zelf een leuke uitdaging om voor het eerst mee te draaien in de advanced klasse en ben ik erg blij dat ik heb meegedaan.

Patrick M-1
14-02-2012, 02:26
Beste Budokan en overige heren (of dames),

Alhoewel ik jullie punt snap en het mijns inziens goed is dat er een dergelijke discussie opgang komt binnen de grappling wereld ben ik het in deze niet helemaal met jullie eens.

Eerst maak ik graag van de gelegenheid gebruik om mijn eigen grondervaring toe te lichten. Ik heb inderdaad in 2010 meegedaan aan de M-1 selections. Dit deed ik bijna geheel op basis van mijn ervaringen als bokser en karateka. Ik had welgeteld twee maanden MMA ervaring (niet eens specifiek grappling) voor ik de MMA ring in stapte. Vervolgens heb ik 6maanden niet meer op de grond getraind in verband met een groot karatetoernooi in Israel waar ik aan mee deed. In september 2010 ben ik begonnen met grappling/BJJ bij Team Agua in Amsterdam onder Remco van Baardewijk (fantastische trainer en team overigens). Alles bij elkaar heb ik dus anderhalf jaar grondervaring. Dat in combinatie met mijn witte band BJJ maakt mij als ik me niet vergis een 'legit' beginner.

Waar ik het wel mee eens ben is dat ik ook denk dat het goed zou zijn als er drie categorieen zouden komen ipv twee, om inderdaad 'echte' beginners te scheiden van sterke, hard trainende 'beginners', om die weer te kunnen scheiden van de zeer ervaren vechters. Ik zie niet in waarom het wel oneerlijk is als ik tegen een jongen sta die 6maanden ervaring heeft, maar dat het niet oneerlijk is als ik tegen bijvoorbeeld een Wim de Putter sta met jarenlange toernooi ervaring en een brown belt BJJ. Alhoewel dat moment vast wel ergens zal komen dit jaar en ik naar die competitie uitkijk, ben ik van mening dat tot ik (wellicht ergens dit jaar) mijn blue belt krijg ook ik mag meedoen met de beginners. Uiteindelijk wil iedereen die echt serieus met deze sport bezig is volgens mij beter worden, door zoveel mogelijk ervaring op te doen en dus zoveel mogelijk te vechten.

Overigens vind ik zelf dat dit een sport is die wel wat meer training vereist dan 6maanden, of in ieder geval een tijdje zeer intensieve training, alvorens in wedstrijdverband toe te passen. Al is het alleen maar om jezelf goed te kunnen beschermen of goed met elkaar om te kunnen gaan. Ik heb gister een staaltje beginnerswerk gecombineerd met onsportiviteit gezien waar ik niet helemaal goed van werd. In de categorie -67kg heeft een jongen van Vital Skills vermoedelijk zijn achillespees of enkelbanden gescheurd. Hij veroverde backmount en maakte toen de fout om zijn voeten te kruisen. Kan gebeuren bij beginners, maar zijn tegenstander maakte van de gelegenheid gebruik om de klem in een keer keihard door te trekken. Ik stond er naast en de jongen die backmount had, had absoluut geen tijd om af te tikken. De onsportieve tegenstander vond het ook nog noodzakelijk om een buiging te maken naar zijn vriendjes terwijl de andere jongen rechtstreeks naar het ziekenhuis kon.

Het gaat bij deze sport toch zeker ook (misschien wel juist) om controle en ik denk dat je in zo'n geval als 'beginner' liever mij tegenover je hebt dan een beginner die geen idee heeft wat voor blessures hij aanricht als hij submissions zonder waarschuwing doortrekt. Blessures kunnen altijd voorkomen. Ik heb gister ook mijn neus gebroken toen mijn tegenstander me (per ongeluk) een kopstoot gaf, maar controle is wel echt een vereiste bij deze sport.

Als laatste wil ik nog aangeven dat het niveau bij de beginners doorgaans nog vrij hoog is en volgens mij ook steeds hoger wordt. Ik heb gister een aantal keer hard moeten knokken. Soms zitten er inderdaad makkelijke tegenstanders tussen, maar vaak genoeg heb ik afgelopen jaar tegen jongens gevochten die minder beginner waren dan ik. Hoort allemaal misschien een beetje bij zo'n (in Nederland) jonge sport.

Anyway, heb hard getraind en goed mijn best gedaan gister en ben blij met mijn gouden medaille. Gefeliciteerd natuurlijk ook alle andere vechters die gister hard hebben geknokt en medailles hebben weten te veroveren.

Benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,

Patrick A.

Roque
14-02-2012, 11:40
Bedankt voor je reactie Patrick en gefeliciteerd met je gouden plak., Denk ook niet zozeer dat het een aanval op jou is hoor.
De regels waren duidelijk en jij voldoet in deze aan die regels, simpel
Maar dit speelt natuurlijk al wat langer. Er was laatst ook nog een discussie over een winnaar van de NK grappling geloof ik...
Denk dat een 'intermediate' klasse misschien wel goed is. Het zou dan wel aan de organisatie zijn om in te schatten in hoeverre een deelnemer klaar is voor die klasse. Heb je goede resultaten geboekt in het verleden dan stroom je door.. soort van kickbox systeem met a,b,c, klasses???? Denk dat het makkelijk is te controleren omdat het wereldje nu nog redelijk kleinis en ons kent ons. Denk dat het ook een hoop beginners juist over de streep trekt om ook eens een wedstrijdje mee te pakken..

Michel van Rijt
14-02-2012, 12:55
Goede dag beste grapplers en liefhebbers van vechtsport in het algemeen.

ZOals jullie wellicht weten is er op 25 februari de eerste ADCC DUTCH OPEN te Ede.

DIt is het eerste tournooi dat wij organiseren. Het is de bedoeling dat we ook nog een officieel NK organiseren met een officiele afvaardiging naar EK adcc. Verder zijn wij bezig om dit ook allemaal in een bond te verwerken en zijn al in een ver gevorderd stadium. Dit wil zeggen dat wanneer alles rond is de scholen zich bij ons aan moeten sluiten en wij dan ook alle gegevens van de vechters gaan vastleggen. Dit zal dan moeten resulteren in een beginners klasse, een intermediate klasse en een advanced klasse. Dit heeft echter tijd nodig echter bessefen wij ons terdege dat nu de tijd is gekomen om dit te gaan doen en het Grappling, cq MMA in Nederland weer een stap verder te brengen.

Wij denken dat wanneer je dit allemaal goed hebt geregeld het ook veel eerlijker is en het niveau ook sneller omhoog zal gaan. Wij denken bijvoorbeeld ook aan Team wedstrijden voor aangesloten clubs eerst regionaal en daarna landelijk en mogelijk europees. Vooral in ADCC zijn veel landen goed bezig en wij mogen niet achter blijven.

Natuurlijk begrijpt iedereen dat we dit stap voor stap moeten gaan verwezenlijken maar zonder hulp en deelnemers kunnen wij onze doelen ook niet verwezenlijken.

Mochten jullie vragen hebben stel ze gerust.

Namens Team ADCC

Martijn de Jong,
Rafles La Rose
Michel van Rijt

blade
14-02-2012, 13:51
Dan is een bond zo gek nog niet. Paspoortje waarin je resultaten worden bijgehouden en klaar is kees...



mischien een stomme vraag maar valt BJJ niet onder de judo bond?

Michel van Rijt
14-02-2012, 14:06
IS geen stomme vraag want jiu-jitsu valt onder de Judo Bond, echter daarmee wordt het zal maar zeggen japanse jiu-jitsu mee bedoeld.

Brasilian Jiu-Jitsu valt daar niet onder.

blade
14-02-2012, 14:19
IS geen stomme vraag want jiu-jitsu valt onder de Judo Bond, echter daarmee wordt het zal maar zeggen japanse jiu-jitsu mee bedoeld.

Brasilian Jiu-Jitsu valt daar niet onder.


ow oke maar willen ze het niet de judo bond omdat het niet japans is of zijn er wel pogingen gedaan om het onder te brengen bij de judo bond? bedoel het is een groeiende sport

Michel van Rijt
14-02-2012, 15:13
ik denk dat de jbn daar niet echt mee bezig is geweest maar ik weet dat de JJIF (jiu-jitsu international federation) er wel mee bezig is. Maar goed ook FILLA will grappling gi en no gi voor zich winnen.
Ik denk dat er dadelijk 2 of 3 wereld bonden dit claimen.

Hoe dat in de toekomst dan weer uit zal pakken weet niemand.

FightingDutchman
14-02-2012, 19:10
Opzich juich ik alle initiatieven die de sport promoten alleen maar toe. Maar ik denk wel dat een situatie zoals in het kickboksen niet echt wenselijk is. Ik hoop terdege dat er een bond komt die het een en ander weet te professionaliseren in de sport, maar het zou jammer zijn als er dalijk weer 3 of 4 verschillende bonden in Nederland zijn die allemaal claimen de 'belangrijkste' en de 'beste' te zijn en bijvoorbeeld allemaal een NK hebben.

Wat dat betreft zou ik het niet zo erg vinden als BJJ/Grappling onder de Judobond of de Fila valt, deze hebben internationaal al een Olympische status en dergelijke. In samenwerking met de IBJJF en eventueel de ADCC zou dat mijns inziens de perfecte combinatie zijn.

Overigens de discussie over de Dutch open ging over een Judo black belt die bij de white belts meedeed. Inmiddels heeft de IBJJF een regel in hun regelboek opgenomen dat zwarte banders in het judo niet bij wittebanders in het BJJ mee mogen doen. Ik heb in het topic van White Belts only al gevraagd of zij deze regel ook in Nederland zullen hanteren.

FightingDutchman
14-02-2012, 19:11
Trouwens, het Dutch open ADCC lijkt me wel een heel leuk toernooi, maar voor ons Limburgers is de zaterdag na Carnaval toch niet echt ideaal qua datum ;)!

Michel van Rijt
14-02-2012, 19:35
Ik snap het probleem ik ben zelf brabander en doe ook aan carnaval.

Een datum vinden is altijd lastig in de over volle kallender.

Jammer als jullie niet mee kunnen doen.

Gilaiir
14-02-2012, 20:49
Hier nog wat partijen van het toernooi.

Gilian Jansen (Oftewijl, ik zelf.)

http://www.youtube.com/watch?v=KaGBgumX66w

http://www.youtube.com/watch?v=AYnZK9zQHsA

http://www.youtube.com/watch?v=T4yJZLGpBp8

http://www.youtube.com/watch?v=DbxFen5_898

http://www.youtube.com/watch?v=TnHXwIr8xIQ

http://www.youtube.com/watch?v=sNFLGIcqA8g

Er komen er nog meer aan!

FightingDutchman
14-02-2012, 21:52
Ik snap het probleem ik ben zelf brabander en doe ook aan carnaval.

Een datum vinden is altijd lastig in de over volle kallender.

Jammer als jullie niet mee kunnen doen.

Het probleem is niet zo zeer de carnaval maar meer de gewichtsklasses die er gebruikt worden in combinatie met hoe kort het op Carnaval valt. Ik geloof dat er wel al mensen hebben ingeschreven maar ik weet zelf nog niet zeker of ik mee doe.

Jeru
14-02-2012, 22:45
Bedankt voor de filmpjes Gilian!!

Jeru
14-02-2012, 22:49
Nog een aantal en ditmaal van Ozcan Diler voor de liefhebbers:

http://www.youtube.com/watch?v=dGcZq2tYGiI&list=UURfGORSE8BSiXkbzFtix0yQ&index=5&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=XvdyBkQ5u60&list=UURfGORSE8BSiXkbzFtix0yQ&index=4&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=N3wT4MnEp_8&list=UURfGORSE8BSiXkbzFtix0yQ&index=3&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=n9eqLcnid7Q&list=UURfGORSE8BSiXkbzFtix0yQ&index=2&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=ZumF-FdxXA0&list=UURfGORSE8BSiXkbzFtix0yQ&index=1&feature=plcp

Briant
14-02-2012, 23:20
Geen disrespect naar Ozcan, maar in de partij tegen Roy Feenstra heeftie heel veel geluk gehad. Roy kreeg niet de punten die hij verdiende voor de takedown (helaas buiten beeld in bovenstaand filmpje). En behalve de allerlaatste actie die Roy nog goed wist te verdedigen, was Roy gewoon de actievere dominantere vechter. Blunder van de scheidsrechter!!

Fouten kunnen gebeuren, maar vind toch dat het even gezegd moest worden, zit namelijk best wel hoog haha.

remco pardoel
15-02-2012, 13:43
Om het makkelijk te maken voor Blade:
Jiu Jitsu: valt onder de Judo Bond (fighting system en Duo Games)

BJJ: valt onder de IBJJF
Daarnaast is er de Abu Dhabi Pro World Cup (zeg maar een alternatief WK met prijzenpot en startgeld)

No Gi / Grappling: valt ook onder de IBJJF
Daarnaast is er ADCC (een alternatief WK met prijzenpot en startgeld)

FILA: is er voor de traditionele worstelvormen en is al een aantal jaartje bezig met BJJ en Grappling in hun programma op te nemen. Ik weet dat ze in 2012 een nieuwe weg gaan inslaan.

ijsblok
16-02-2012, 00:15
Overigens vond ik Cliff heel erg goed scheidsen! Je merkt duidelijk dat hij zelf ook veel competitie ervaring heeft en dat hij de regels precies kent en ook durft te handhaven (ik zag ergens een volledig terechte DQ voor slammen langskomen bijvoorbeeld). Mag ook wel eens vermeld worden denk ik.

Leuk dat dit wordt opgemerkt. Scheidsen is hardstikke moeilijk en we moeten met z'n alle beseffen dat we zonder hen geen toernooien kunnen draaien.

Fame2910
16-02-2012, 10:12
cliff heeft het heel goed gedaan, als ik het goed heb was dit zijn eerste keer.

Wat vonden jullie van de -91 beginners klasse? daar zaten ook wel leuke partijen tussen, al waren er 2 in die klasse die er echt boven uitsprongen!

FightingDutchman
16-02-2012, 11:15
cliff heeft het heel goed gedaan, als ik het goed heb was dit zijn eerste keer.

Wat vonden jullie van de -91 beginners klasse? daar zaten ook wel leuke partijen tussen, al waren er 2 in die klasse die er echt boven uitsprongen!

Zeker chapeau voor zijn acties als scheidsrechter!

Ik heb van de -91 beginners alleen de partijen van mijn teamgenoot, Stefan Uittenboogaard, gezien die uiteindelijk ook eerste werd. Hij vocht inderdaad niet slecht. Ik vond overigens niet dat er niemand echt te goed was voor deze klasse. Weet niet of je daar op doelde?

Fame2910
16-02-2012, 14:38
Zeker chapeau voor zijn acties als scheidsrechter!

Ik heb van de -91 beginners alleen de partijen van mijn teamgenoot, Stefan Uittenboogaard, gezien die uiteindelijk ook eerste werd. Hij vocht inderdaad niet slecht. Ik vond overigens niet dat er niemand echt te goed was voor deze klasse. Weet niet of je daar op doelde?

Juist hij was erg goed, samen met die donkere jongen met dreads, hun waren veruit de beste uit die hele klasse, maar het zijn idd legit white belts dacht ik

FightingDutchman
16-02-2012, 14:40
Juist hij was erg goed, samen met die donkere jongen met dreads, hun waren veruit de beste uit die hele klasse, maar het zijn idd legit white belts dacht ik

Je doelt op Joshua Griffith geloof ik. Staken er inderdaad bovenuit en vochten een leuke pot uit met z'n 2e. Je hebt zelf ook meegedaan in de klasse?

Fame2910
16-02-2012, 14:51
Je doelt op Joshua Griffith geloof ik. Staken er inderdaad bovenuit en vochten een leuke pot uit met z'n 2e. Je hebt zelf ook meegedaan in de klasse?

Juist hij ja, nee ik heb zelf niet meegedaan ik was toeschouwer. Ik zag hoe stefan een hele mooie gesprongen traingle maakte en die joshua maakte er in de finale een show van, ook altijd leuk om te zien. Stefan en Joshua waren inderdaad aan elkaar gewaagd, grappig om te zien dat zij elkaar dan uitcancelen en wordt dan echt een strategisch spelletje!

volgende keer ga ik ook meedoen!

blade
16-02-2012, 16:38
Om het makkelijk te maken voor Blade:
Jiu Jitsu: valt onder de Judo Bond (fighting system en Duo Games)

BJJ: valt onder de IBJJF
Daarnaast is er de Abu Dhabi Pro World Cup (zeg maar een alternatief WK met prijzenpot en startgeld)

No Gi / Grappling: valt ook onder de IBJJF
Daarnaast is er ADCC (een alternatief WK met prijzenpot en startgeld)

FILA: is er voor de traditionele worstelvormen en is al een aantal jaartje bezig met BJJ en Grappling in hun programma op te nemen. Ik weet dat ze in 2012 een nieuwe weg gaan inslaan.


oke thanx voor de info;)

White-Rabbit
19-02-2012, 13:48
Hier zijn nog enkele foto's te vinden:

https://www.facebook.com/pages/UCT-Braziliaans-Jiu-Jitsu/185512368147691?sk=photos