PDA

View Full Version : Dan Henderson Explains Why He Turned Down Antonio Rogerio Nogueira Rematch



Kemal
12-01-2012, 18:42
Dan Henderson has decided to wait until after the Rashad Evans vs. Phil Davis fight on Jan. 28 to plan his next move.

On Wednesday's episode of Clinch Gear Radio on SiriusXM, Henderson explained why he turned down a fight against Antonio Rogerio Nogueira recently, which was reported on Tuesday's edition of UFC Tonight on FUEL TV.

"I was under the impression that [UFC President Dana White] still kind of was on the fence whether he was going to put me in front of Rashad or not, that's assuming Rashad wins," Henderson said. "[White] did offer me a fight with 'Little Nogueira.' I didn't think the fans would be interested in that fight, and not as much time as I would like to prepare for a five-round fight. So I told him I would wait to see what happened with the Rashad fight. I would like to fight Jones now rather than if I took that fight with 'Little Nog,' it wouldn't be fighting Jones until another eight-nine months.

"It would have kept me active right now, but I'm okay waiting a little bit. We'll see what happens with the Rashad fight and go from there."

White told UFC Tonight that if Evans beat Davis on Jan. 28, he would be the No. 1 light heavyweight contender. The winner of Henderson vs. Nogueira would then fight the winner of Jones vs. Evans. However, if Davis beat Evans, the UFC would then decide between Henderson and Davis as the No. 1 contender.

And while Henderson ultimately turned down the Nogueira fight, he did admit to being open to the idea of fighting the Brazilian, if the fight were only scheduled for three rounds.

"It was more about having the time to prepare. I did inquire and said, 'Hey, I would be interested in doing it if it was a three-round fight.' I could have time to prepare for that."

Nogueira submitted Henderson via first-round armbar at PRIDE Total Elimination 2005.

The Bulldog
12-01-2012, 18:46
Hendo wil echt nog een keer voor die titel.....kicke

mma80
13-01-2012, 01:14
Hendo is echt een topvechter, ik gun hem zeker nog een titelshot!

MMAProfessor
13-01-2012, 01:21
Ik heb veel respect voor Hendo! Maar ik vind niet dat je moet wachten op een titleshot. Je bent een echte kampioen als je niet bang bent om een titleshot te riskeren. Kijk trouwens naar iemand als Rashad Evans die ruim anderhalf jaar geleden een titleshot had verdient door van rampage te winnen en vervolgens besloot om te wachten en zijn titleshot niet te riskeren en uiteindelijk anderhalf jaar verder heeft rampage voor de titel gevochten en evans niet door allerlei omstandigheden

citrusfruit
13-01-2012, 02:03
ik snap het wel, Hendo is voor iedereen gevaarlijk en zie hem als van de weinigen die een kans maakt tegen Jones. Maar de jaren beginnen te tellen voor hem, hij moet niet zomaar elke partij aannemen. Hij zal zelf wel kunnen beoordelen of hij genoeg tijd heeft om voor te bereiden of niet.

ZakKa!
13-01-2012, 10:13
Ik heb veel respect voor Hendo! Maar ik vind niet dat je moet wachten op een titleshot. Je bent een echte kampioen als je niet bang bent om een titleshot te riskeren. Kijk trouwens naar iemand als Rashad Evans die ruim anderhalf jaar geleden een titleshot had verdient door van rampage te winnen en vervolgens besloot om te wachten en zijn titleshot niet te riskeren en uiteindelijk anderhalf jaar verder heeft rampage voor de titel gevochten en evans niet door allerlei omstandigheden

Hendo is oud he. Zwaar respect voor Rashad dat hij gevechten blijft aannemen terwijl hij de nr1 contender is, maar als Hendo nu niet wacht op die title shot moet hij straks 9 maanden (of misschien wel langer) wachten. Dat is echt te lang als je nog 1 laatste keer voor die titel wil op zo'n leeftijd. Hij is nu in de beste vorm mogelijk, en over 9 maanden is dat misschien niet meer zo.

Jeru
13-01-2012, 10:22
Gokken op het feit dat Phil Davis wint van Evans is toch wel een hele gevaarlijke.... maar wie weet, alles kan ;)

smike
13-01-2012, 15:46
Hendo verdient eigenlijk nu de titleshot tegen Jones!