PDA

View Full Version : Voeten vegen in het water



Ronald
15-01-2012, 19:23
Je ziet het tegenwoordig steeds vaker: als een vechter in de kooi staat wordt er even wat water op de grond gegoten waarin de vechter vervolgens z'n voeten veegt. Ik zag het Vitor Belfort zojuist ook weer doen.
Wat is het idee hier precies achter? Vreemd genoeg zie ik het bij wedstrijden in Nederland eigenlijk nooit maar zie je het in de UFC zeer regelmatig.

Pahlavan
15-01-2012, 19:55
Ik neem aan eventuele vuil of iets dergelijks onder de voeten weghalen ofzo?! Althans dat denk ik...

Kemal
15-01-2012, 20:21
Denk ook het zelfde wat Pahlavan zegt.

beautiful_lie
15-01-2012, 20:25
De voetgeur laten circuleren in de ring om de tegenstander te imponeren en mogelijk mentaal te verzwakken.

jojo
15-01-2012, 20:53
klinkt raar, maar het is denk ik voor wat grip.
Ik weet niet of ze bij de UFC grip spray mogen gebruiken?

Maar ik doe het zelf bij ons in de ring ook weleens met water. gooi ik wat water door de ring (niet teveel anders wordt het juist glad) en als je daar dan overheen loopt heb je wat meer grip.

Lionheart
15-01-2012, 22:51
Klopt, voor meer grip.

Asura
16-01-2012, 00:45
Chael sonnen zei een keer dat de mat in de octagon erg ruw is en elke keer dat je sprawlt of iemand neer probeert te krijgen je schade hebt aan de huid van je zolen.

blade
16-01-2012, 10:54
ik gebruikte het vroeger voor de grip idd

Ronald
16-01-2012, 19:01
Ik dacht eerst ook al dat het met grip te maken zou hebben, maar tegelijkertijd zie je iedereen altijd het water wegpoetsen als er geknoeid wordt, vandaar dat ik er over twijfelde. (Ook hoor je vaak dat vechters over reclameteksten uitglijden als het nat wordt, omdat daar het materiaal weer anders is.) Maar het zal dan inderdaad wel met de hoeveelheid te maken hebben zoals jullie aangeven. Thanks :)