PDA

View Full Version : gerucht: Alistair Overeem naar Blackzillians?



ZakKa!
22-01-2012, 18:57
Lees net een gerucht op die bekende Amerikaanse MMA site. Zou mij wel tof lijken, kan hij lekker sparren met Spong! Het kan natuurlijk ook gewoon een vriendschappelijk bezoekje zijn, maar betwijfel het. Spong is misschien wel de enige sparringspartner in Amerika van Overeem's niveau qua kickboksen op zwaargewicht.




"After his victory against Brock Lesnar at UFC 141, Alistair Overeem has become the number one contender for the Heavyweight Title held by Junior Dos Santos.


The Dutch fighter is currently looking for a new Gym in the United States to make his preparations, after a failed trial with the Xtreme Couture, Demolition Man today (January 17th) visited the Imperial Athletics gym who host fighters such as: Tyrone Spong, Anthony Johnson, Rashad Evans, Melvin Guillard, Michael Johnson, Jorge Santiago, JZ Cavalcante, Claude Patrick, Big Foot Silva, Miguel Torres, Cosmo Alexander, Rolles Gracie Jr, coach Van Arsdale, etc..."


http://img23.imageshack.us/img23/2240/alllia.jpg

bron:

http://www.sherdog.net/forums/f2/source-alistair-overeem-train-blackzilians-photo-inside-1976459/

Kemal
22-01-2012, 19:16
ben erg benieuwd of het waar is..

waarel
22-01-2012, 19:44
Zal goed zijn als hij met Spong kan trainen en andersom ook natuurlijk.

Briant
22-01-2012, 19:54
Zitten sterke worstelaars bij, dat is goed voor Alistair. Striking moet hij bijhouden, maar aan zn worstelen moet hij werken, dus een prima zet als je het mij vraagt.

Illest
22-01-2012, 19:54
de enige met wie hij staand de handschoenen kan kruizen in de VS

ZakKa!
22-01-2012, 19:58
Zitten sterke worstelaars bij, dat is goed voor Alistair. Striking moet hij bijhouden, maar aan zn worstelen moet hij werken, dus een prima zet als je het mij vraagt.

Naar mijn mening kan hij zich voorlopen gewoon op striken focussen. Dos Santos gaat voor KO, Overeem gaat voor de KO. Ik zou het wel top vinden als Overeem zelf opeens voor de takedown gaat, zijn ground and pound is vet gevaarlijk.

MMAProfessor
22-01-2012, 20:03
Naar mijn mening kan hij zich voorlopen gewoon op striken focussen. Dos Santos gaat voor KO, Overeem gaat voor de KO. Ik zou het wel top vinden als Overeem zelf opeens voor de takedown gaat, zijn ground and pound is vet gevaarlijk.

moet die wel opletten voor JDS BJJ die zeker niet slecht is maar dat is trouwens ook andersom. Je zou zeggen dat Alistair meer kans maakt als het op de grond aankomt. Alleen gaat die dat natuurlijk niet doen denk ik

waarel
22-01-2012, 20:06
Volgens mij wordt Alistairs groundgame erg onderschat.

T15Boxing
22-01-2012, 20:10
Tja ik heb lang niet zijn groundgame gezien. Lijkt me niet echt dat Overeem zo soepel is op de grond als voorheen met al zijn massa..

SpelPlan
22-01-2012, 20:10
moet die wel opletten voor JDS BJJ die zeker niet slecht is maar dat is trouwens ook andersom. Je zou zeggen dat Alistair meer kans maakt als het op de grond aankomt. Alleen gaat die dat natuurlijk niet doen denk ik

Heeft JDS niet gewoon een black belt in Jiu Jitsu? Ik denk dat Overeem zeker niet het voordeel heeft op de grond. Ik denk dat Overeem vaker dan JDS tegen world class strikers heeft gestaan en dat daar duidelijk zijn kansen liggen.

Maar zo makkelijk als tegen Lesnar wordt het zeker niet. JDS is op zeker de veel gevaarlijkere tegenstander. Mooie pot dus!

Briant
22-01-2012, 20:18
Naar mijn mening kan hij zich voorlopen gewoon op striken focussen. Dos Santos gaat voor KO, Overeem gaat voor de KO. Ik zou het wel top vinden als Overeem zelf opeens voor de takedown gaat, zijn ground and pound is vet gevaarlijk.

Wat mensen zeggen in pre-fight interviews wat betreft strategie hoeft niet altijd waar te zijn. Bovendien valt onder het leren worstelen ook het leren verdedigen op takedowns, zodat hij zijn sterkste punt kan uitbuiten. Daarnaast is het zo dat als het striking gelijk is, kunnen takedowns het verschil maken, zeker met die regels die in het UFC gehanteerd worden.

Devilprince
22-01-2012, 21:55
Hector lombard zei laatst in een interview dat Alistair bij American Top Team zou trainen.......

univers1l
22-01-2012, 22:08
prima keus als het waar is.
Overeem die zich met Spong kan voorbereiden op JDS is een goede zaak.

rollermanskunk
22-01-2012, 22:18
http://img23.imageshack.us/img23/2240/alllia.jpg



Is Alistair nu zwaarder geworden of is Spong weer een kilootje of 15 lichter geworden? Kan me herinneren dat er bij de K1 WGP 2010 niet zo'n groot verschil in massa was als op bovenstaande foto.

KeobNepo
23-01-2012, 09:43
Zou mooi zijn; geweldig team daar en natuurlijk Harry Hooft!

Ulis-E
23-01-2012, 11:16
lopen daar goeie heavyweights rond? kzie alleen bigfoot silva...

superfreak
23-01-2012, 12:16
Is Alistair nu zwaarder geworden of is Spong weer een kilootje of 15 lichter geworden? Kan me herinneren dat er bij de K1 WGP 2010 niet zo'n groot verschil in massa was als op bovenstaande foto.

Spong richt zin op mma toch op LHW en mogenlijk zelfs MW. Dan is het niet zo gek dat hij wat kleiner is. Vind het alleen maar goed. Dan is hij explosiever.

Voor Ali maakt het neit zo gek veel uit waar hij traint. Hij neemt z'n eigen striking mensen mee. Nou 'meatday' is voor hem wel leuk. Beetje op wat kleinere jongens in slaan haha.

lukashenko
23-01-2012, 13:54
na alle gepraat dat er zoveel nederlanders zitten daar is het in mijn ogen een beetje logish dat ie daar een keer gaat kijken .
helemaal nu hij in amerika woont .
ben benieuwt ik denk dat het voor alistair en voor het hele team een goede zet is en kan niet wachten naar beelden van rechad evens aan het worstelen met onze donkey kong

Roque
23-01-2012, 14:00
Heeft JDS niet gewoon een black belt in Jiu Jitsu? Ik denk dat Overeem zeker niet het voordeel heeft op de grond. Ik denk dat Overeem vaker dan JDS tegen world class strikers heeft gestaan en dat daar duidelijk zijn kansen liggen.

Maar zo makkelijk als tegen Lesnar wordt het zeker niet. JDS is op zeker de veel gevaarlijkere tegenstander. Mooie pot dus!

jds heeft volgens mij bruin.

Briant
23-01-2012, 14:22
jds heeft volgens mij bruin.

Volgens mij ook. Maar hoe dan ook, zo goed op de grond als Werdum is hij zeker niet. En Alistair was toch redelijk gemakkelijk in het controleren van Werdum op de grond.

rollermanskunk
23-01-2012, 14:48
Spong richt zin op mma toch op LHW en mogenlijk zelfs MW. Dan is het niet zo gek dat hij wat kleiner is. Vind het alleen maar goed. Dan is hij explosiever.



Ik weet niet of dit nu een voordeel is met het oog op het gevecht van as zaterdag tegen Melvin. Iets meer massa lijkt me wel meegenomen tegen die gespierde pitbull

SacredHeart
23-01-2012, 15:16
Ik denk dat hij daar voornamelijk heen gaat om te trainen met Spong vanwege zijn boxing skills, ivm de voorbereiding op JDS

smike
23-01-2012, 16:07
Lol @ mensen die al helemaal menen dat hij hier naartoe gaat.
Het is een gerucht meer niet.

Zolang die er maar nog beter uitkomt, dat is het belangrijkste.

yuko
23-01-2012, 16:14
Ik weet niet of dit nu een voordeel is met het oog op het gevecht van as zaterdag tegen Melvin. Iets meer massa lijkt me wel meegenomen tegen die gespierde pitbull

Als hij zich daadwerkelijk op mma gaat toeleggen zou het mij niets verbazen als hij deze kickboks partij als bijzaak ziet maar enkel alleen gebruikt om wat brood op de plank te krijgen. de overstap van het staande spelletje naar mma is wel zo groot dat ook hij zich er voor 100% moet inzetten om het te laten slagen, een beetje half mma/half kickboksen zet imo geen zoden aan de dijk.