PDA

View Full Version : It's showtime stopt met gala's te organiseren in NL



beautiful_lie
25-01-2012, 23:18
video van het NOS journaal om 22:30

http://nos.nl/op3/uitzending/56791-20120125-223000-nos-op-3.html

minuut 2:50


eerder op de radio; Simon Rutz en Burgemeester leeuwarden

Leeuwarder burgemeester heeft geen keushttp://nos.nl/op3/audio/334152-leeuwarder-burgemeester-heeft-geen-keus.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosop3+(NOS+op+3)



"Er worden zoveel verhalen de wereld ingegooid"http://nos.nl/op3/audio/334158-er-worden-zoveel-verhalen-de-wereld-ingegooid.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosop3+(NOS+op+3)

blackadder
25-01-2012, 23:19
Tja. Niet verassend. Kan hem geen ongelijk geven.

micha
25-01-2012, 23:20
joh echt jammer voor de fans dit

beautiful_lie
25-01-2012, 23:22
Als het dan maar nog dicht bij de NL grens gehouden wordt, of de streams ook in NL beschikbaar worden als er in België een gala is. Dat is nu ook niet met streams.

youssef22
26-01-2012, 00:56
Groot gelijk is nederland eindelijk het beste in iets wordt itshowtine weggepest triest dit diep diep triest pffff wat valt er nog te zeggen

MMAProfessor
26-01-2012, 01:07
wel een mooi gevecht tussendoor overigens

Shikoku
26-01-2012, 01:13
Nederland jaagt ook alles weg.

McClane
26-01-2012, 01:47
Wat zijn dat voor een praktijken: andere gemeentes oproepen eenzelfde verbod te gaan hanteren. Leeuwarden ervaart natuurlijk enorme last van gala's in andere gemeentes. Wat een onnozelaar deze burgemeester. Groot gelijk dat de organisator Nederland in het vervolg mijdt.

Kemal
26-01-2012, 06:29
Jammer..

simtekf1
26-01-2012, 07:52
Belachelijk gedrag dit.
Ik ben zelf ook een voetbal liefhebber en ik denk, weet het wel zeker dat de stadions elke week propvol zitten met hooligans en ander gespuis, zullen we die wedstrijden ook maar verbieden dan?

A-team
26-01-2012, 08:00
Wat zijn dat voor een praktijken: andere gemeentes oproepen eenzelfde verbod te gaan hanteren. Leeuwarden ervaart natuurlijk enorme last van gala's in andere gemeentes. Wat een onnozelaar deze burgemeester. Groot gelijk dat de organisator Nederland in het vervolg mijdt.

Ik denk eerder dat de organisator nergens meer terecht kan!

MMAFAN-1122
26-01-2012, 08:08
Links en rechts hoorde ik al dat dit ging gebeuren, wel triets eigelijk. Showtime zet altijd goeie evenementen neer.

blackadder
26-01-2012, 08:24
Ik denk eerder dat de organisator nergens meer terecht kan!
Na deze oproep van Corne zeker niet meer nee.

Sjaak
26-01-2012, 08:52
Ben benieuwd of het komend weekend rustig blijft tijdens het gala of dat er grote problemen komen n.a.v. de uitslag van de hoofdwedstrijd

TheSpeaker
26-01-2012, 08:53
Heel jammer dit.. Een netwerk van criminelen, die term komt steeds terug en het is werkelijk op helemaal niks gebaseerd! Het is vermoeiend helemaal als je de vergelijking maakt met het voetbal, het stikt er van de randdebielen en gestoorden die week na week de zelfde criminele activiteiten uitvoeren. Het kost bakken met geld als je kijkt naar politie inzet en alles eromheen, en vergelijk het is met een groot kickbox evenement. Dan zie je welgeteld 1 politie auto buiten staan met 2 agenten. (tenzij ze weer belachelijke controles houden dat ter zijde)

Heel jammer dit..

cornelus
26-01-2012, 12:01
Ik kan hier niet over uit. Zeker niet als je het inderdaad vergelijkt met bijvoorbeeld het hedendaagse voetbal. Die stadions zitten wekelijks vol met mongolen die zich eigenlijk niet normaal kunnen gedragen en de samenleving handenvol geld kosten. Die voetballertjes verdienen criminele bedragen met een bietje achter een bal aanrennen. Politie en gezagshandhavers hebben eigenlijk geen zin meer om het gespuis in en rond het stadion in toom te houden en de gemeente heeft er het geld niet meer voor. En dat kan gewoon allemaal wel?

(ja me too post i know)

Durfal
26-01-2012, 12:09
Kijk die Rutz heeft wel gelijk als ie zegt dat ie weggepest uit NL maar ondertussen WEL goed genoeg is om bakken belasting te betalen aan die ..................... die its showtime steeds lastig vallen tja............... it says it all .......

K-1sunstarr
26-01-2012, 12:42
Jonge jonge toch, hier wordt je echt niet vrolijk van.

McClane
26-01-2012, 12:59
Ik denk eerder dat de organisator nergens meer terecht kan!Mijn glas zit halfvol.

;)

Voetbal, daar dacht ik ook meteen aan. Naast en op de amateurvelden lopen naar ratio veel meer criminelen en 'doodtrappers' rond. Enkele maanden geleden werd er een rapport gepresenteerd waaruit bleek dat geweld, aggresiviteit aanzienlijk is toegenomen op de amateur voetbalvelden. Daar pakken ze echter wel het individu aan maar wanneer het een vechtsportgala betreft moet de organisator vertrekken. Nederland ten top.

smike
26-01-2012, 14:11
Kan me niet echt boeien.
Prijzen van een kaartje zijn veel te hoog dus ik ga nooit naar hun gala's.
Op rtl 5/eurosport vaak genoeg de partijen te zien of ander internet de dag na een gala al.

beautiful_lie
26-01-2012, 16:21
Kan me niet echt boeien.
Prijzen van een kaartje zijn veel te hoog dus ik ga nooit naar hun gala's.
Op rtl 5/eurosport vaak genoeg de partijen te zien of ander internet de dag na een gala al.
voor wat hoort wat

beautiful_lie
26-01-2012, 16:21
Ik dacht dat 30 juni in de maaspoorthallen afscheid van peter aerts gala van it's showtime kwam. Gaat nu zeker ook niet meer door dan.

Anderson
26-01-2012, 17:58
denk het niet

BvdB
26-01-2012, 18:05
Ik snap Simon helemaal. Ik zie daarom de komende jaren ook geen UFC in Nederland komen.

marcelt
26-01-2012, 18:37
Kan me niet echt boeien.
Prijzen van een kaartje zijn veel te hoog dus ik ga nooit naar hun gala's.
Op rtl 5/eurosport vaak genoeg de partijen te zien of ander internet de dag na een gala al.


Ziek van. dit zijn juist de gala's van het jaar wat mij betreft. :-((

beautiful_lie
26-01-2012, 19:49
ik ben erg bang, dat dit bericht juist een gote aanleiding kan zijn voor massale rellen op 28 jan!

hoezo dat nou weer

micha
26-01-2012, 19:56
hoezo dat nou weer

niet op reageren joh die gozer weet niet waar hij het over heeft

NINO²
26-01-2012, 20:24
ik ben erg bang, dat dit bericht juist een gote aanleiding kan zijn voor massale rellen op 28 jan!
Was jij ook niet bang dat de partij Hari vs Saki niet doorging?

respect
26-01-2012, 20:30
Jongens gaan gemixt naar die gala toe dus Mocro met Turk en andersom, ze gaan namelijk veel met elkaar om;), maak jullie niet zo druk daarom. Kan altijd wel een maloot tussen zitten dat kan overal gebeuren.

beautiful_lie
26-01-2012, 20:39
Jongens gaan gemixt naar die gala toe dus Mocro met Turk en andersom, ze gaan namelijk veel met elkaar om;), maak jullie niet zo druk daarom. Kan altijd wel een maloot tussen zitten dat kan overal gebeuren.
dusdit. Mafkezen met hun bange gepraat, lijkt wel telegraaf reacties hier soms

micha
26-01-2012, 20:41
inderdaad stemmingmakerij

S-ven
26-01-2012, 20:42
Zal allemaal wel goed komen..... Tot zaterdag! ( en neem goed humeur mee:lol::D )

knift
26-01-2012, 20:45
Heeeeee forumvrienden daar ben ik weer!!! (ben erg druk geweest maar kom m'n passie weer met jullie delen)

Ontopic: Nou dan heeft die glibberige linkse kontekruipsel van een Van Der Laan eindelijk z'n zin de naaneuk, en dan zeggen dat we een democratisch land zijn?? mmppffff laat me niet lachen, want zo lang die weggooiers der zin niet krijgen verzinnen we toch gewoon de "Bibob" wet en hoplaaaa probleem opgelost.

Ik ga er zaterdag van genieten en hoop de rest van de liefhebbers ook, want het gevecht tegen de beaucratie (hoe je het ook schrijft) win je toch niet in dit land!!!!!!

beautiful_lie
26-01-2012, 20:53
bureaucratie

beautiful_lie
26-01-2012, 21:01
http://www.youtube.com/watch?v=tcu8GkDuJYU&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=tcu8GkDuJYU&feature=player_embedded

hahahahaha wat een rare taal

S-ven
26-01-2012, 21:12
Ondertiteling???? Beter neem ik zaterdag een woordenboek mee :lol: voor als we controle krijgen :lol:

beautiful_lie
26-01-2012, 21:20
grutte griminele
hahahahahaha kga kapot

beautiful_lie
26-01-2012, 21:22
kijk op 0:046 naar die handen van burgemeester, hij doet net of hij aan het werken/typen is

haha wat een mongool zeg

Kemal
26-01-2012, 22:25
kijk op 0:046 naar die handen van burgemeester, hij doet net of hij aan het werken/typen is

haha wat een mongool zeg

:lol: die vingertjes muahahah

Leventdepevent
26-01-2012, 22:34
wat een graftak zeg.....die mieterige type vingertjes OMG

beautiful_lie
27-01-2012, 07:11
kan beter acteur worden met die burgemeester van amsterdam

micha
27-01-2012, 07:22
Baaadr Hari

ZakKa!
27-01-2012, 08:10
misschien kan ik dan wel een livestream aanschaffen

beautiful_lie
27-01-2012, 09:09
kemal was niet als scheldwoord gebruikt

cornelus
27-01-2012, 13:21
ik ben erg bang, dat dit bericht juist een gote aanleiding kan zijn voor massale rellen op 28 jan! ze staan al klaar daar

http://www.youtube.com/watch?v=8mvHcJvdBE8&feature=related
:whistling:

RedDawn
27-01-2012, 13:51
Volgens mij is Bas Boon hier niet rouwig om.

Tenminste de account Madonna post hij op Sherdog dat het gerucht gaat de familie van Simon Rutz getrouwd is met Hell Angels.

Ach ja, Boon denkt zeker ook weer een concurrent minder.

beautiful_lie
27-01-2012, 13:59
Volgens mij is Bas Boon hier niet rouwig om.

Tenminste de account Madonna post hij op Sherdog dat het gerucht gaat de familie van Simon Rutz getrouwd is met Hell Angels.

Ach ja, Boon denkt zeker ook weer een concurrent minder.

Die bas boon is 1 mislukte voorschutte malloot met zijn kinderachtige gedrag altijd en overal

Anderson
27-01-2012, 14:04
Ach ja, Boon denkt zeker ook weer een concurrent minder.

Eerder een concurent erbij. Golden Glory was al weg uit Nederland en richt hun peilen op Oost Europa. Nu Simon weggepest is uit Nederland gaat die zich ook richten op Oost Europa.

beautiful_lie
27-01-2012, 14:10
zou mij niks verbazen als bas boon emailtjes stuurt naar burgemeesters om te zeggen dat ze het gala moeten verbieden omdat simon crimineel zou zijn.

neppe shit

MMAFAN-1122
27-01-2012, 14:30
zou mij niks verbazen als bas boon emailtjes stuurt naar burgemeesters om te zeggen dat ze het gala moeten verbieden omdat simon crimineel zou zijn.

neppe shit

Nee dat geloof ik niet, want zijn jongens kunnen dan ook niet vechten op Rutz zijn evenementen.

Asura
27-01-2012, 15:13
Jongens gaan gemixt naar die gala toe dus Mocro met Turk en andersom, ze gaan namelijk veel met elkaar om;), maak jullie niet zo druk daarom. Kan altijd wel een maloot tussen zitten dat kan overal gebeuren.

Houden ze ook handjes vast?
Dat zou het beste zijn denk ik

respect
27-01-2012, 15:20
Houden ze ook handjes vast?
Dat zou het beste zijn denk ik
Waarom dat dan, denk jij dat het rellen wordt?

Asura
27-01-2012, 15:31
Nee, ik denk dat het wel mee zal vallen. Lijkt me alleen handig als alle turken en mocro's hand in hand en in 1 rij richting het Gala lopen. Zo heb ik het vroeger ook geleerd en ik hoop dat ik met deze kennis een bijdrage lever aan het goed verlopen van het gala.

Dat is alles

respect
27-01-2012, 15:59
Nee, ik denk dat het wel mee zal vallen. Lijkt me alleen handig als alle turken en mocro's hand in hand en in 1 rij richting het Gala lopen. Zo heb ik het vroeger ook geleerd en ik hoop dat ik met deze kennis een bijdrage lever aan het goed verlopen van het gala.

Dat is alles
Haha zou kunnen ja, maar dan bij alle evenementen en zelfs in de poltiek ,voortaan iedereen hand in hand kameraden zie ze al lopen Cohen met Wilders.

beautiful_lie
27-01-2012, 18:18
ja maarja

MMAFAN-1122
28-01-2012, 10:35
Wat ik vreemd vind is waarom kunnen andere evenementen wel zonder problemen in de media doorgaan en waarom altijd zo veel problemen met de evenementen van Rutz?

Illest
28-01-2012, 10:59
Wat ik vreemd vind is waarom kunnen andere evenementen wel zonder problemen in de media doorgaan en waarom altijd zo veel problemen met de evenementen van Rutz?

Goeie idd...met Rutz heb ik niet zoveel medelijden hoor. Als jij een gala opzet waarvan een kaartje 128 euro kost, heb ik met jou geen medelijden...had ik destijds, met Glory in A'dam, ook niet..

Ik baal alleen wel vd gevolgen voor andere (kleinere) organisaties...

MMAFAN-1122
28-01-2012, 11:01
Goeie idd...met Rutz heb ik niet zoveel medelijden hoor. Als jij een gala opzet waarvan een kaartje 128 euro kost, heb ik met jou geen medelijden...had ik destijds, met Glory in A'dam, ook niet..

Ik baal alleen wel vd gevolgen voor andere (kleinere) organisaties...\

Idd. daar maak me ook zorgen om, als je het nieuws hoorde gisteravond klinkt het niet goed voor evenementen in Nederland.

Simone
28-01-2012, 11:13
Jongens, voor niks gaat de zon op he? Rutz kiest voor een andere aanpak dan andere promotors en kiest ervoor om een extreme line-up neer te zetten, daarnaast álles professioneel aan te pakken, alleen al bv. de posters, vormgeving, marketing, app, en noem maar op. Wat denk je dat dat kost? Je spreekt als bedrijf wellicht een ander publiek aan d.m.v. een andere aanpak. Het is voor Rutz ontzettend vervelend, hij doet zijn best er iets moois van te maken en als gevolg voortdurend achter na worden gezeten door verschillende gemeentes. Ik vind "geen medelijden hebben" met de man dan ook geen eerlijke uitspraak, alleen omdat hij een andere aanpak/visie/doelgroep heeft. Op dit moment kan ik zo 1,2,3 geen organisatie bedenken die voor ons dito line-ups weet neer te zetten. Tevens denk ik dan ook dat de reden is dat juist Rutz altijd problemen heeft, is omdat hij de enige is die gala's weet te organiseren waar daadwerkelijk veel media-aandacht naar uit gaat.

Durfal
28-01-2012, 11:13
\

Idd. daar maak me ook zorgen om, als je het nieuws hoorde gisteravond klinkt het niet goed voor evenementen in Nederland.
Helemaal mee eens het Kamakura katwijk Gala in zalencomplex Tripodia wordt door velen als het gezelligste kleine gala in NL gezien.

27 edities en nog geknokt enz enz maar ook daar kwam de politie vragen na Hoorn of er niet zoiets ergs kan gebeuren in Katwijk aan zee!!!
Nou vraag ik je : 27 galas nix gebeurd geen wanklank nix!!! en dan komen ze vragen bij zalencomplex Tripodia of het wel veilig is???
Wat er dus op de grote galas en in de media fout gaat werkt dus heel NEGATIEF door op de kleine galas waar nooit trammelant is hoe onredelijk eigenlijk!!??
De gehele sport van hoog tot laag ligt dus duidelijk onder een enorm vergrootglas (helaas)

Osu

Illest
28-01-2012, 11:16
Jongens, voor niks gaat de zon op he? Rutz kiest voor een andere aanpak dan andere promotors en kiest ervoor om een extreme line-up neer te zetten, daarnaast álles professioneel aan te pakken, alleen al bv. de posters, vormgeving, marketing, app, en noem maar op. Wat denk je dat dat kost? Je spreekt als bedrijf wellicht een ander publiek aan d.m.v. een andere aanpak. Het is voor Rutz ontzettend vervelend, hij doet zijn best er iets moois van te maken en als gevolg voortdurend achter na worden gezeten door verschillende gemeentes. Ik vind "geen medelijden hebben" met de man dan ook geen eerlijke uitspraak, alleen omdat hij een andere aanpak/visie/doelgroep heeft. Op dit moment kan ik zo 1,2,3 geen organisatie bedenken die voor ons dito line-ups weet neer te zetten. Tevens denk ik dan ook dat de reden is dat juist Rutz altijd problemen heeft, is omdat hij de enige is die gala's weet te organiseren waar daadwerkelijk veel media-aandacht naar uit gaat.

Dat is allemaal wel mooi wat je zegt hoor, maar ik vind die prijzen belachelijk, sorry

Daarbij komt dat je met dit soort prijzen publiek aantrekt waarvoor 128 euro peanuts is en dan hebben we het nog geen eens over de VIP gehad.

Ik heb in sporthallen zuid met mijn eigen ogen gezien in wat voor bakken die gasten aankwamen.

Kijk, een ieder zijn ding hoor, maar dat juist Rutz nu zoveel over zich heen krijgt, verbaast me dan ook niet.

Het is gewoon jammer voor de kleinere, vaak gezelligere evenementen...

Waar Klaas z'n 1e partij vecht en paps, mams en de rest vd familie op de trubune zitten...dat idee

Voor die mensen is het jammer

Simone
28-01-2012, 11:22
Dat is allemaal wel mooi wat je zegt hoor, maar ik vind die prijzen belachelijk, sorry
Jij kíest ervoor om niet naar zijn gala's te gaan omdat je de prijzen te hoog vindt, dat is jouw goed recht. Het enige wat ik dus aangeef is dat ik het niet eerlijk vind om met een kleine promotor wel medelijden te hebben (geloof me, die doen het ook niet voor niets.. De doelstelling blijft winst pakken), en met Simon Rutz níet. En sorry hoeft niet hoor ;-)

TheSkindo
28-01-2012, 11:52
http://www.rtl.nl/xl/#/u/f221308c-f65d-4c2f-bd84-3e3c4038c175/

rollermanskunk
28-01-2012, 12:24
Het is nu toch wel duidelijk dat de heksenjacht op kickboksgala's is begonnen? Eind december is er overlegd geweest met de burgemeesters van de 60 grote gemeentes in Nederland (VNG) hierbij is het onderwerp kickboksgala's door burgemeester van der Laan nadrukkelijk op de agenda gezet. Zijn voorstel was om de lokale aanpassing in de toetsing van evenementenvergunningen (zoals die al geldt in Amsterdam) ook landelijk toe te laten passen. Dus alle burgemeesters werden eind december gewaarschuwd, kregen te maken met de aanpassing en plotseling gaan ze kijken of er al vergunningen zijn afgegeven in 2012 in huun gemeente (zie Leeuwarden en Den Bosch) en er is stront aan de knikker...

Van der Laan heeft het kickboksen in Nederland de nek omgedraaid...

Illest
28-01-2012, 13:08
En wat zei it's showtime zelf toen je ze mailde?

?

Illest
28-01-2012, 13:32
Kijk, we moeten gewoon reëel zijn. Zonder verkoop van al die tafels is het moeilijk om een dergelijk event op te zetten. Nou zien we regelmatig bn-ers aanschuiven aan zulke tafels (Ruud Gullit bijv), maar het zijn lang niet alleen maar bn-ers die er zitten. Waar het geld vandaan komt, laten we in het midden, maar dat het bij draagt bij aan het succes van die gala's, dat is gewoon zo.

Kickboksgala's en de aantrekkingskracht die het uitoefent op het criminele milieu is al jaren een feit. De meeste van die gasten zijn volgens mij ook echt liefhebbers...het boeit mij verder ook echt niet, want ik vermaak me prima!! en dat geldt eigenlijk voor alle bezoekers...IS kwam ik niet vaak, omdat ik de prijzen belachelijk vond, maar dat is persoonlijk...maar Rings, SLAMM, Gentlemen's....noem maar op....vaak genoeg geweest en dik naar m'n zin gehad..

Ik denk zelfs dat het zwarte geld veel heeft betekend voor de sport ;hoeveelheid gala's, hoeveelheid partijen wat het niveau omhoog stuwt, sponsors (growshops etc)

Maar tegelijkertijd betekent dit ook de ondergang kickboksgala's vooral nu er een soort heksenjacht geopend is..


Dit mag je als liefhebber, beoefenaar en fan toch wel eerlijk zeggen als je het constateert?

El Bambino
28-01-2012, 14:01
Het is nu toch wel duidelijk dat de heksenjacht op kickboksgala's is begonnen? Eind december is er overlegd geweest met de burgemeesters van de 60 grote gemeentes in Nederland (VNG) hierbij is het onderwerp kickboksgala's door burgemeester van der Laan nadrukkelijk op de agenda gezet. Zijn voorstel was om de lokale aanpassing in de toetsing van evenementenvergunningen (zoals die al geldt in Amsterdam) ook landelijk toe te laten passen. Dus alle burgemeesters werden eind december gewaarschuwd, kregen te maken met de aanpassing en plotseling gaan ze kijken of er al vergunningen zijn afgegeven in 2012 in huun gemeente (zie Leeuwarden en Den Bosch) en er is stront aan de knikker...

Van der Laan heeft het kickboksen in Nederland de nek omgedraaid...


Heksenjacht??
Liefde maakt blind he, ik hou van vechtsport maar stop mijn kop niet in het zand als een struisvogel!
Er is genoeg onderzoek gedaan en FEIT is dat vechtsport samen gepaard gaat met (Crimineel) partners.
Die Rutten kan wel janken wat ie wilt, beter gaat ie de vechters minder betalen, de kaartjes goedkoper maken en alles legaal maken. Van alles sporten weet je precies wat iemand verdient, zelfs de wallen moeten belasting betalen. Ik volg vechtsport al 20 jaar lang, nog steeds niet weet ik niet wat een vechter verdient in NL. Nederland heeft gewoon groot GELIJK!

Richelieu
28-01-2012, 14:02
Tuurlijk, alleen ga ik er vanuit als je de prijs te hoog/duur vind, je de bron contacteert en niet dat je het niet alleen op dit forum zegt. Ik denk niet dat het gala veel goedkoper kan met al die grote namen op een evenement.
het enigste domme vind ik de gekozen locatie, helemaal in leeuwarden dat had veel centraler gekund.

Of het dom is laat ik in het midden. Als je op een centraler gekozen lokatie geen vergunning gaat krijgen moet men toch uitwijken.

TheSkindo
28-01-2012, 14:45
Heksenjacht??
Liefde maakt blind he, ik hou van vechtsport maar stop mijn kop niet in het zand als een struisvogel!
Er is genoeg onderzoek gedaan en FEIT is dat vechtsport samen gepaard gaat met (Crimineel) partners.
Die Rutten kan wel janken wat ie wilt, beter gaat ie de vechters minder betalen, de kaartjes goedkoper maken en alles legaal maken. Van alles sporten weet je precies wat iemand verdient, zelfs de wallen moeten belasting betalen. Ik volg vechtsport al 20 jaar lang, nog steeds niet weet ik niet wat een vechter verdient in NL. Nederland heeft gewoon groot GELIJK!

Feit is dat er vechtsportgala zijn die gepaard gaan met crimilele partners. Niet alle vechtsporten en ook lang niet alle galas, maar ze worden nu wel over een kam geschoren. Er zijn zat mooie grote gala's die niet drijven op geld van koffieshops (ik leg even het punt opzij van de gedoogwet waar geen touw aan vast te knopen is) of schemerige sponsers. Ook Rutz is met its Showtime open geweest met de boekhouding. Het punt is dat deze gala's worden verboden met het VERMOEDEN dat het criminele broedplaatsen zijn, terwijl de onderzoeken niet eens duidelijk zijn op dat punt. Daarnaast zijn er idd een legio van andere sporten en plaatsen waarbij crimilelen elkaar ontmoeten en zien. Je lan ook niet zeggen dat je elk duur restaurant gaat sluiten want daar komen ze ook samen. Vechtsporten zijn helaas nog steeds een makkelijk doelwit en ondanks dat het grote publiek de sport steeds meer wardeerd en omarmt beschikken onze burgervaders vaak niet over genoeg kennis om dat ook te doen. er worde geslagen en getrapt ...het zijn gewoon een stelletje gekken van lager sociaal niveau die elkaar de hersens in slaan. Tis een beetje hetzelfde als de regering...hoe hoger opgeleid ze zijn des te verder dat ze staan van de bevolking...of vind je dat het de laatste jaren beter is geworden in NL? De BIBOD wet is ongelofelijk makelijk om galas te verbieden met ook maar het kleinste vermoeden ergens van, of het nou waar is of niet. Dat is dus eigenlijk iemand schuldig achten voordat de rechtzaak is geweest en het is een hele trieste ontwikkeling.

Ik denk niet dat het wegnemen van tafels dat gaat oplossen maar het is misschien een stapje in de richting. Volgens mij hebben shows als de UFC ook geen tafels voor bekende sterren. (misschien wel een speciale rij ofzo?) En klagen over de prijzen...tja...ik vind het ook duur...ik heb een gezin en het is idd een hoop geld. Maar je HOEFT niet te gaan. Het is zelfs voor een klein bedrag online te volgen...en voor iedere portemonee is er wel iets te vinden. Ik weet trouwens ook niet wat voetballers in NL verdienen of DJ's...maakt dat wat uit? Gala's van Rutz zijn transparant en daar zijn de bedragen voor de belastingdienst in de boeken te vinden maar zelfs dat mocht dus niet baten. We hebben een groot probleem want hoe overtuig je iemand (als burgemeester van der Laar) die niet wil horen wat je zegt en laat zien en zijn conclusie al heeft getrokken?

BvdB
28-01-2012, 14:54
Als deze gala's niet meer doorgaan en deze ''criminelen'' er niet meer naartoe kunnen spreken ze gewoon af bij een van der Valk hotel. Probleem verschuift alleen maar.

blackadder
28-01-2012, 15:36
Heksenjacht??
Liefde maakt blind he, ik hou van vechtsport maar stop mijn kop niet in het zand als een struisvogel!
Er is genoeg onderzoek gedaan en FEIT is dat vechtsport samen gepaard gaat met (Crimineel) partners.
Jij denkt zeker dat zonder VIP tafels alles in orde zou zijn.

Die Rutten kan wel janken
???

beter gaat ie de vechters minder betalen
Zodat ze allemaal overstappen naar boksen of MMA? Of misschien wel moeten 'bijklussen'? Goed plan.


de kaartjes goedkoper maken
Ze kosten niet altijd 125 he?

en alles legaal maken.
Heb jij dat beroemde rapport van de Amsterdamse politie dan gelezen? Of hoe weet je anders dat 'Ruttens' financien niet kloppen?


Van alles sporten weet je precies wat iemand verdient
Wat verdient een UFC vechter?

zelfs de wallen moeten belasting betalen.
Wat is het gemiddelde brutto jaar inkomen van een prostituee? Echt, wat een vergelijking....

Nederland heeft gewoon groot GELIJK!
Dan moet jij nu dus extatisch zijn dat jouw grote vriend vd Laan en zijn mannen er eindelijk wat aan doen.

gerrie
28-01-2012, 16:12
best wel jammer. maar ach, misschien kunnen we dan eindelijk wel inloggen vanuit ons eigen landje ?

Facade
28-01-2012, 16:14
De basis is gewoon dit
- doen Rutz en consorten iets wat niet deugt, vervolg hem dan.
- Zijn er criminelen? pak die dan op...
Dit vage gedoe slaat nergens op.

Voor mijn part zijn de kaartjes 10000 euro per stuk, dat is die man z'n goed recht. Iedereen mag gaan en staan waar die wil. Dit geldt ook voor de mensen met een strafblad.

Klaas z'n 1e partij is ook leuk, maar het succes van Nederlandse sporters op evenementen als it's Showtime is voor veel 'Klazen' de reden dat ze ooit begonnen zijn. Het is dus belangrijk dat dit soort evenementen er zijn.

smike
28-01-2012, 16:34
De basis is gewoon dit
- doen Rutz en consorten iets wat niet deugt, vervolg hem dan.
- Zijn er criminelen? pak die dan op...
Dit vage gedoe slaat nergens op.



Zo werkt het niet gap.

De fraude zaak die nu veroordeeld is, met al dat vastgoed. Moet je eens kijken hoe moeilijk dat is om het bewijs rond te krijgen. 8(!) uur duurde alleen al het voorlezen van het vonnis. Justitie is jaren bezig geweest met het verzamelen van bewijslast.

Op dit moment zijn OM, justitie en politie bezig het grootschalige criminiele netwerk wat verweven is met de kickbokssport in Nederland op te rollen. Maar dat is ontzettend lastig.

Je kan iemand op een gala neit zomaar aanhouden, privicay, persoonlijk recht van het individu etc.

De kickbokssport is niet in staat te functioneren zonder criminaliteit, dan gaat binnenkort helaas de stekker eruit.

Wellicht kan men daar over een aantal jaar een doorstart maken. Het is opvallen dat als je iedere willekeurige sport pakt, dat coffeshops, growshops, criminaliteit, louche figuren etc totaal niet voorkomen. Kickboksen en criminaliteit is met elkaar verweven, dat hebben we aan onszelf te denken. Zie het boksen, waar het echt totaal anders is.

Facade
28-01-2012, 16:46
Als je toch bewijs nodig hebt, ga je het niet aanmoedigen dat gala's verkassen naar het buitenland. Dan wordt het alleen maar lastiger. De maatregelen die nu van kracht zijn, helpen volgens mij niet of nauwelijks bij het vinden van bewijs (voorzover aanwezig). Ik heb daarom ook meer het idee dat het een soort van window dressing is: doen alsof we wat aanpakken terwijl we eigenlijk nog steeds weinig kunnen.

Wat ik in mijn post neergezet had, gaat met name over de drogreden van van der Laan die overgenomen is door Crone: dat het een netwerkmogelijkheid voor zware criminelen zou zijn. Dat vind ik zulke lariekoek. Sinds wanneer is dat een reden om een evenement waar duizenden mensen op afkomen te weren. Ik vind dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen een corrupte, criminele organisatie en de bezoekers. Bezoekers kun je niet selecteren, dat is immers discriminatie. Om een gala daarop af te rekenen is dan ook oneerlijk omdat een promotor er eigenlijk niets tegen kan en mag doen.

smike
28-01-2012, 16:56
Als je toch bewijs nodig hebt, ga je het niet aanmoedigen dat gala's verkassen naar het buitenland. Dan wordt het alleen maar lastiger. De maatregelen die nu van kracht zijn, helpen volgens mij niet of nauwelijks bij het vinden van bewijs (voorzover aanwezig). Ik heb daarom ook meer het idee dat het een soort van window dressing is: doen alsof we wat aanpakken terwijl we eigenlijk nog steeds weinig kunnen.

Wat ik in mijn post neergezet had, gaat met name over de drogreden van van der Laan die overgenomen is door Crone: dat het een netwerkmogelijkheid voor zware criminelen zou zijn. Dat vind ik zulke lariekoek. Sinds wanneer is dat een reden om een evenement waar duizenden mensen op afkomen te weren. Ik vind dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen een corrupte, criminele organisatie en de bezoekers. Bezoekers kun je niet selecteren, dat is immers discriminatie. Om een gala daarop af te rekenen is dan ook oneerlijk omdat een promotor er eigenlijk niets tegen kan en mag doen.

Sorry, maar dit gebeurt dagelijks.

Klein voorbeeldje, bij in de buurt was een soort koffiehuis/cafe, met luche sfeer en dito bezoek, die is gesloten. De vergunningen etc waren in orde, maar de bezoekers die kwamen daar ook zulke "netwerkbijeenkomsten" houden.
Als je als eigenaar dit niet aanpakt (en wellicht aanmoedigt/bij betrokken bent) ben je medeplichtig.

Er zijn ook organisators.promotors van de kickboksgalas die zwart geld pakken van de VIP tafels, dat heet witwassen en is een misdrijf.


Die burgemeester van Leeuwarden komt op een ongelukkig moment met zijn uitspraken, waarom? Wat is zijn belang hierbij, zijn stad komt nu negatief in het nieuws. Blijkbaar spelen er dus (criminele) zaken, waarbij hij al op voorhand heeft gewaarschuwd. Als er niks aan de hand was geweest met het gala had hij z'n mond wel gehouden.

Facade
28-01-2012, 17:03
Sorry, maar dit gebeurt dagelijks.

Klein voorbeeldje, bij in de buurt was een soort koffiehuis/cafe, met luche sfeer en dito bezoek, die is gesloten. De vergunningen etc waren in orde, maar de bezoekers die kwamen daar ook zulke "netwerkbijeenkomsten" houden.
Als je als eigenaar dit niet aanpakt (en wellicht aanmoedigt/bij betrokken bent) ben je medeplichtig.


Horeca valt ook onder BIBOB toch? Dan is het al een stukje makkelijker natuurlijk, maar goed ik ben tegen BIBOB in de huidige vorm in het algemeen, maar dat is een andere discussie. Maar ik begrijp je punt natuurlijk dat het niet allemaal zo zwart wit ligt als ik het hier neerzet.

Anderson
28-01-2012, 17:04
Er zijn ook organisators.promotors van de kickboksgalas die zwart geld pakken van de VIP tafels, dat heet witwassen en is een misdrijf.


Dat dus. Dat is de belangrijkste reden dat de overheid tegen grote kickboks gala's zijn.

El Bambino
29-01-2012, 02:35
Jij denkt zeker dat zonder VIP tafels alles in orde zou zijn.

???

Zodat ze allemaal overstappen naar boksen of MMA? Of misschien wel moeten 'bijklussen'? Goed plan.

Ze kosten niet altijd 125 he?

Heb jij dat beroemde rapport van de Amsterdamse politie dan gelezen? Of hoe weet je anders dat 'Ruttens' financien niet kloppen?

Wat verdient een UFC vechter?

Wat is het gemiddelde brutto jaar inkomen van een prostituee? Echt, wat een vergelijking....

Dan moet jij nu dus extatisch zijn dat jouw grote vriend vd Laan en zijn mannen er eindelijk wat aan doen.

Jij bent duidelijk een STRUISVOGEL! Dat maakt niet uit hoor, heb alle begrip hoor jou standpunt en blindheid, liefde voor de sport!
Ik doe er niet aan mee aan dit onzin, VECHTSPORT in NL is grotendeels gebasserd, gefinanceerd door (criminele) banden.
Nederland is gewoon tweede JAPAN, MMA in JAPAN is ook met de grond gemaakt door de overheid in JAPAN!

blackadder
29-01-2012, 02:52
Jij bent duidelijk een STRUISVOGEL! Dat maakt niet uit hoor, heb alle begrip hoor jou standpunt en blindheid, liefde voor de sport!
Ik doe er niet aan mee aan dit onzin, VECHTSPORT in NL is grotendeels gebasserd, gefinanceerd door (criminele) banden.
Nederland is gewoon tweede JAPAN, MMA in JAPAN is ook met de grond gemaakt door de overheid in JAPAN!
Sterk argument...

Ervani
29-01-2012, 02:57
Een voordeel dan kunnen wij voortaan ook gewoon live streams kopen zonder dat wij onder het kopje: Nederlanders en Belgen vallen die geen stream kunnen kopen :-)

blackadder
29-01-2012, 03:04
Een voordeel dan kunnen wij voortaan ook gewoon live streams kopen zonder dat wij onder het kopje: Nederlanders en Belgen vallen die geen stream kunnen kopen :-)
:lol:
Da's waar.

marcelt
29-01-2012, 10:54
Er zijn ook organisators.promotors van de kickboksgalas die zwart geld pakken van de VIP tafels, dat heet witwassen en is een misdrijf.
.
Als ik zie wat voor jongen gassies er soms aan tafels van duizenden euro's zitten, krab ik me ook achter de oren.

Maar aan de andere kant als je met je zwarte geld je huis laat verbouwen, een auto koopt, een mega tv koopt of een vakantie betaald vraagt er toch ook niemand waar je geld vandaan komt. Dus het klopt wel dat de herkomt van het geld van een stel vip tafels verdacht is, maar er wordt heel veel betaald in NL waar niet naar gevraagd wordt en dit wordt onder een vergrootglas gelegd.

beautiful_lie
29-01-2012, 12:47
gweldig gala, super sfeer. mooie resultaten

McClane
30-01-2012, 12:56
Vandaag in de SP!TS.



Afscheid ‘criminele’ sport
Volgens de Amsterdamse burgemeester Van der Laan zijn kickboxgala’s ‘netwerkbijeenkomsten van criminelen’. Hij weert ze uit zijn eigen stad en waarschuwt andere steden voor de gevaren. Zaterdagavond was daarom voorlopig het laatste gala op Nederlandse bodem, in Leeuwarden. Een requiem voor een vechtsport in drie rondes.*

Ronde 1: crimineel netwerk
„Natuurlijk, als ik hier naar de vip-tafels kijk, zie ik ook wel dat er wat penoze zitten”, zegt jeugdbokser Paulo Boer. „Maar dat zal bij andere sporten ook wel zo zijn”. Met ‘penoze’ verwijst hij naar de criminelen die kickboksgala’s volgens de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan zouden gebruiken om te netwerken.

Boer vat met zijn woorden de mening van veel mensen in de uitverkochte WTC Expohal in Leeuwarden samen. De algemene tendens is namelijk: Van der Laan is selectief en dupeert de onschuldige fans. „Kijk naar het voetbal, daar zitten óók criminelen op de tribune. Daarnaast halen hooligans hele binnensteden overhoop, maar ze verbieden niet één wedstrijd”, is een veel gehoorde vergelijking. Andere populaire reacties zijn: „Als er zoveel criminelen zitten, moet je ze toch oppakken. Denkt Van der Laan nu echt dat ze elkaar niet zien als er geen gala’s meer zijn?”

Directeur Simon Rutz van It’s Showtime, die de gala´s organiseert, verwijt Van der Laan machtsmisbruik, omdat hij andere burgemeesters ophitst om ook kickboksgala’s te verbieden. „Als twee vermeende criminelen bij een bakkerij twee broden kopen, moet de bakker zijn zaak dan sluiten? Nee toch? Maar dat is wel het geval bij It’s Showtime.” Hij voelt zich weggepest, maar zegt wel strijdkrachtig: „Ooit zullen wij weer organiseren in Nederland, zelfs in Amsterdam.”

Ronde 2: agressie
Toch zijn de grote criminelen niet het enige probleem van de sport. Vorig jaar is een gala in Hoorn uitgelopen op een massale vechtpartij. Ook in Leeuwarden is er de angst dat het uit de hand kan lopen tijdens de laatste partij, de topper tussen Hari en Saki. Volgens Erkan (23), familie van Saki, hebben op internet een aantal groepen aangekondigd dan te willen vechten. Voor de zekerheid heeft hij zijn zoontje thuis gelaten.

Een vip-klant, die met zijn twee zoons even is gaan kijken bij de backstage-tenten waar de boksers zich opwarmen, voelt de spanning in de zaal ook. „Maar mensen vinden geweld mooi. Het is net als bij de Formule 1, daar kijk je naar omdat je auto’s uit de bocht wil zien vliegen. En ja, deze sport trekt nu eenmaal bepaalde types aan.” Toch doet dat niet helemaal recht aan de gemiddelde bezoeker. Want hoewel er wel wat testosteron in de hal aanwezig is, zitten er ook genoeg brave stelletjes in streepjestruien en huppelen er zelfs enkele kinderen rondt.

Het verwijt dat ook boksers vaker agressief gedrag zouden vertonen, gaat er bij de meesten totaal niet in. „Het draait bij vechtsporten juist om beheersing, respect en discipline”, zegt de vader en trainer van de Nederlandse bokser Robin van Roosmalen. Hij begrijpt dan ook niets van de het besluit van Van der Laan. „Boksscholen krijgen juist subsidie van de gemeenten, ook in Amsterdam, omdat ze kinderen opvangen die anders op straat terecht komen. Ze hebben een pedagogische waarde.” Door het verbod wordt ze een hoger doel ontnomen, want veel jeugdboksers hadden als droom om ooit in de arena te staan.

Ronde 3: de sport
Ja, entertainment is een belangrijk onderdeel van een kickboksgala. Tussen de gevechten door trillen de tribunes van de pompende beatklanken waarop een zestal dames wulpse bewegingen maken. Maar het steekt veel mensen dat de buitenwereld de sport zelf niet altijd als volwaardig beschouwt. Nederland behoord tot de top van de wereld. De populariteit van sterren als Peter Aerts is in Japan te vergelijken met die van Guus Hiddink in Zuid-Korea. Het gala wordt in 164 landen uitgezonden, maar is in Nederland niet te zien.

Wat hebben we hier gemist? Bijna iedereen is maar voor één gevecht naar Leeuwarden gekomen: Badr Hari, de legendarische Golden Boy, neemt het in zijn afscheidsgevecht op tegen rivaal Gökhan Saki. Het wordt letterlijk een verpletterende overwinning voor Hari. In de eerste ronde slaat hij Saki drie keer naar de grond en Saki blijft na de derde keer verslagen liggen. De spetterende knock-out overwinning zet de hal in vuur en vlam. Supporters van Hari, die gebroederlijk naast die van Saki zitten, doen de beslissende stoot in de lucht nog een keer na. Maar het blijft rustig. Hooguit is het dringen richting de uitgang omdat veel fans de laatste kans willen grijpen om een handtekening van hun held te scoren.


Link: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/01/afscheid-‘criminele’-sport

rollermanskunk
30-01-2012, 15:24
http://img42.imageshack.us/img42/9444/wantedeberdeharde.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/2568/mostwantedlist.jpg

Wiebe
30-01-2012, 15:25
In de pauze was er een video met een verklaring van Simon Rutz is die ergens online terug te zien ik heb het hele verhaal niet meegekregen en zou het nog wel een keer willen zien.

Verder hoop ik dat IS zeer snel hun spullen bij elkaar pakt en zich in een of ander buitenland vestigd, geen evenementen in NL organiseren dan ook geen belasting meer betalen.

Al jarenlang ga ik naar de evenementen van IS waarom? de matchmaking is altijd fantastisch, de sfeer geweldig, het kost een paar centen maar dan heb je wél wat.

Nu maar eens gaan kijken wat ik ga doen in juni misschien wel even lekker een weekeinde Belgie.

blackadder
30-01-2012, 15:38
Vandaag in de SP!TS.



Link: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/01/afscheid-‘criminele’-sport (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/01/afscheid-%E2%80%98criminele%E2%80%99-sport)

Zo kan het dus ook.

blackadder
30-01-2012, 15:48
In de pauze was er een video met een verklaring van Simon Rutz is die ergens online terug te zien ik heb het hele verhaal niet meegekregen en zou het nog wel een keer willen zien.

http://www.youtube.com/watch?v=51Gfy6RLOjU&feature=player_embedded

Wiebe
30-01-2012, 16:29
http://www.youtube.com/watch?v=51Gfy6RLOjU&feature=player_embedded

thanks blackadder ik zag net bij een ander forum dat IS zelf een topic heeft gemaakt met deze verklaring van Simon Rutz heb nu wel het hele verhaal meegekregen.

Asura
30-01-2012, 16:33
De Nederlandse media is een verlengstuk van de pvda, als je aan 1 kant selectieve berichtgeving & politieke partijdigheid toestaat, dan moet je niet zeuren als je een keer 'zelf' het slachtoffer bent. @ Fans, niet @ IS.

beautiful_lie
30-01-2012, 19:40
badr is de besteeee iedereen kwam naar badr toe om te kijken iedereen badr badr bar

Durfal
30-01-2012, 20:04
Pauw en Witteman de wereld draait door enz enz allemaal linkse programmas en dus tegen onze sport en ze hebben nog grote invloed ook deze programmas
We hebben als sport de media flink tegen ons en de pen is machtiger dan het zwaard helaas

The Company
30-01-2012, 20:38
Pauw en Witteman de wereld draait door enz enz allemaal linkse programmas en dus tegen onze sport en ze hebben nog grote invloed ook deze programmas
We hebben als sport de media flink tegen ons en de pen is machtiger dan het zwaard helaas

Het heeft niks met linkse media te maken. Pownnews is rechts en die zijn een keer naar naar een it's shotime gala geweest om aan iedereen te vragen hoe crimineel ze wel niet waren. Ook zetten ze Schilt altijd neer als een zwakbegaafde die niet tot 2 kan tellen.

blackadder
30-01-2012, 20:48
Het heeft niks met linkse media te maken. Pownnews is rechts en die zijn een keer naar naar een it's shotime gala geweest om aan iedereen te vragen hoe crimineel ze wel niet waren. Ook zetten ze Schilt altijd neer als een zwakbegaafde die niet tot 2 kan tellen.

Pff...pownews=geenstijl. Dus die vragen kun je gerust met een korreltje zout nemen.

Asura
30-01-2012, 20:51
Precies, het probleem is mensen die doen alsof ze serieus & objectief zijn maar ondertussen sneaky een standpunt doorvoeren. Nooit te veel & nooit te weinig.

Turboknecht
30-01-2012, 21:27
Pauw en Witteman de wereld draait door enz enz allemaal linkse programmas en dus tegen onze sport en ze hebben nog grote invloed ook deze programmas
We hebben als sport de media flink tegen ons en de pen is machtiger dan het zwaard helaas

Wat een belachelijke uitspraken man. Bonjasky is wel eens te gast geweest bij P&W. Die wordt gewoon uitgenodigd hoor, hier kijk zelf maar: http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=558&tx_ttnews%5BbackPid%5D=111&cHash=ff727bd5df En Overeem heeft daar ook wel eens gezeten om over zijn sportbeoefening te vertellen. Arie Boomsma heeft eens een stukje verteld over UFC in DWDD. Die programma's zijn helemaal niet tegen die sport en al helemaal niet omdat ze links zijn. Iets met kort door de bocht, zwart/wit redeneren, tunnelvisie, etc....

Anderson
30-01-2012, 21:42
Dat heb je met PVV stemmers.

beautiful_lie
05-02-2012, 00:06
je moet niet stemmen. denk je werkelijk dat dat helpt?
vraag me af, of it's showtime ook grote galas gaat organiseren in amerika met badr als hoofd act