PDA

View Full Version : Mohammed Khamal vs Sittichai om de WBC wereldtitel: 31-03-2012 in Thailand.



Mattie73
31-01-2012, 14:38
Bij de buren (KB.nl) las ik dat Mohammed Khamal in Thailand gaat vechten voor de WBC wereldtitel tegen de Thai Sittichai op 31-03-2012. Mooie uitdaging voor Khamal, wiens droom het is om in de rankings te komen van het Lumpini stadion.

Anderson
31-01-2012, 14:49
Als die hoog wilt komen in de rankings van Lumpini moet die wel het clinchen gaan verbeteren. In Den Haag was die niet zo goed in het clinchen. Maar tegen Sittichai maakt die wel een goede kans die is niet zo sterk in het clinchen.

Proximo
31-01-2012, 14:58
als ik het me goed herrinner werrd hij in den haag de ring door gegooid de hele tijd? hij kan zich inderdaad maar beter op het clinchen gaan focussen, want werpen en vegen telt heel zwaar in Thailand.

Mattie73
31-01-2012, 15:30
als ik het me goed herrinner werrd hij in den haag de ring door gegooid de hele tijd? hij kan zich inderdaad maar beter op het clinchen gaan focussen, want werpen en vegen telt heel zwaar in Thailand.

Ramon Dekkers was ook niet zo'n goede clincher maar heeft het desondanks goed gedaan in Thailand omdat hij weer heel sterk was met andere kwaliteiten.

Boran
31-01-2012, 16:33
Super dit! Zou enorm vet zijn als er een Nederlander in de rankings komt. Wij noemen onszelf altijd beste van de wereld, maar in Thailand spelen we niet veel klaar.

Richelieu
31-01-2012, 16:42
Echt een mooie uitdaging. Mootje heeft alles in zich om ver te komen!

bami112
31-01-2012, 16:48
ramon dekker zijn tijd kan je niet vergelijken met deze tijd.....maar desondanks mohamed kamal kan wel winnen op KO dat zou die ook moeten anders wint ie echt niet op punten in lumpinee!

succes MO

Mattie73
31-01-2012, 16:55
ramon dekker zijn tijd kan je niet vergelijken met deze tijd

Het niveau in Thailand in de tijd van Ramon Dekkers was veel hoger dan die nu is hoor.
Dat heeft 2 redenen:
- de welvaart in Thailand is ietsje gestegen waardoor minder kinderen zich vanuit de armoede omhoog proberen te vechten (de aanwas is dus minder).
- ook andere sporten zijn populairder geworden in Thailand (voetbal)

Anderson
31-01-2012, 17:04
Ja klopt maar het clinchen zit nog standaard in het Thaise systeem. Bij Vos wordt wel getraind met ellebogen en knieen in de clinch maar niet met gooien en overnemen. Volgens mij alleen bij Carbin in Nederland trainen ze op het clinchen.

marcelt
31-01-2012, 17:44
Dat is vet!

Kemal
31-01-2012, 17:44
Lekkere partij voor Mootje!

anthony kane
01-02-2012, 01:19
top partij dit ... vindt ook heel vet dat mootje daar gaat knokken en nog voor de wbc titel alleen denk ik dat hij daar op KO moet winnen wil hij die meenemen want heb daar toch helee rare uitslagen gezien

Richelieu
01-02-2012, 19:55
top partij dit ... vindt ook heel vet dat mootje daar gaat knokken en nog voor de wbc titel alleen denk ik dat hij daar op KO moet winnen wil hij die meenemen want heb daar toch helee rare uitslagen gezien

Klopt Anthony, als het op punten aan gaat komen zal hij helaas het onderspit gaan delven.

Eric468
02-02-2012, 03:11
Klopt Anthony, als het op punten aan gaat komen zal hij helaas het onderspit gaan delven.

Eens, maar vooral omdat je de meeste punten scoort in de rondes 4 en 5, en die rondes meestal puur clinchen zijn (en niet omdat je als buitenlander altijd verliest als je geen KO scoort zoals sommige mensen nog steeds denken die de puntentelling niet snappen; ook al zijn er soms rare uitslagen).

anthony kane
02-02-2012, 03:42
Eens, maar vooral omdat je de meeste punten scoort in de rondes 4 en 5, en die rondes meestal puur clinchen zijn (en niet omdat je als buitenlander altijd verliest als je geen KO scoort zoals sommige mensen nog steeds denken die de puntentelling niet snappen; ook al zijn er soms rare uitslagen).

klopt wel een beetje wat je zegt ze hebben natuurlijk ook een heel raar manier van scoren en is inderdaad zo dat ronde 4 het belangrijkste is ... laten we hopen dat het eerlijk aan toe gaat en dat hij de titel mee neemt

payap
02-02-2012, 09:08
Prachtige kans want de WBC titel is een titel waarmee je thuis kan komen. Voor welke gewichtsklasse is dit? Want op de ranking van de WBC staat -67 nog Big Ben uit Thailand als kampioen.

Het vervelende van de puntentelling in Thailand is dat men de 1e en 2e ronde amper telt. Hier wordt bijna altijd 10-10 gegeven voor beide rondes tenzij er echt iets extreems gebeurt. Of het waar is weet ik niet maar heb wel eens gelezend at dit is voor de gokkers zodat men rustig kan inzetten in de opbouw van de partij. De 3e ronde wordt dan wel beoordeeld en hier laat men de eerste twee ronden in meetellen. De vechter die het eind van de partij in handen heeft vergroot ook zijn kans omdat hij wordt gezien als de sterkste en degene met het beste uithoudingsvermogen die de strijd uiteindelijk het langste zou vol houden.

In het westen wordt er meestal gekeken wie de meeste hits maakt maar in Thailand kijkt men meer wie de partij maakt en de sterkste is en de meeste schade aanricht bij zijn tegenstander. Ook kijkt men bij de hits vooral naar de impact die ze te weeg brengen. Knieen, trappen naar lichaam, ellebogen en balansverstoringen worden dan weer als technieken met veel impact gezien.

Mattie73
20-02-2012, 10:18
Het gevecht zal in het Lumpini stadion plaats gaan vinden. Dit is een droom voor Mohammed Khamal; hij wilde altijd al graag daar vechten.