PDA

View Full Version : Jon Jones Wanted to Move to Heavyweight With 2 Wins, UFC Said No



Kemal
31-01-2012, 18:42
UFC light heavyweight champion Jon Jones is openly talking about a move up to heavyweight, but before he can do that he's going to have to convince his bosses, who aren't enthusiastic about the idea.

Jones revealed on The MMA Hour that he has already told UFC President Dana White and UFC co-owner Lorenzo Fertitta that he would like to move up to heavyweight if he beats the top two light heavyweight contenders, Rashad Evans and Dan Henderson. But Jones said the UFC has other ideas.

"I actually asked Dana and Lorenzo, could I take a fight for the fans at the end of 2012," Jones said. "I figured beating Henderson and Rashad, there would be a period where we'd figure out who I'm going to fight next, and during that period, at the end of 2012, I asked to fight a heavyweight -- a Top 10 heavyweight."

Jones, however, said the UFC doesn't like that idea.

"Dana and Lorenzo didn't think that was the best for me to do right now," Jones said. "They wanted me to continue at the light heavyweight division. ... They said they didn't want that for me."

It's not surprising that the UFC told Jones to stay focused on his own weight class: He's still got business to attend to at 205 pounds, and the UFC has only had champions move up in weight on a handful of occasions.

Eventually, however, moving up to heavyweight may be the right move for Jones. He can still make 205 pounds comfortably, but as he moves into his mid- to late-20s, that might become more difficult. And that's when the UFC might be ready for its light heavyweight champion to make a permanent move and contend for the heavyweight title.

Shikoku
31-01-2012, 18:49
Jones revealed on The MMA Hour that he has already told UFC President Dana White and UFC co-owner Lorenzo Fertitta that he would like to move up to heavyweight if he beats the top two light heavyweight contenders, Rashad Evans and Dan Henderson. But Jones said the UFC has other ideas.

Hebben ze nog een LHW champ rondlopen bij Strikeforce? Ik zie ook niet echt veel jongens opkomen @ 205 die over een klein jaartje tegen Jones kunnen. Natuurlijk moet Jones eerst nog winnen van Hendo en Rashad maar als zie ik niet in wie in 2013 Jones kan uitdagen. Ik denk als je de divisie helemaal verslagen hebt er niks anders op zit dan omhoog gaan. Maar misschien dat de UFC er dan ook wel anders over denkt.

Biiyen
31-01-2012, 19:07
Ik zou er ook niet al te blij zijn als ik Dana was... Eerst sloopt zo'n gast je hele LHW divisie en gaat dan naar HW. Het duurt jaren voordat de LHW weer enigszins gezien wordt als "sterk".

Je ziet het aan MW het heeft al met al toch een tijdje geduurd voordat er mensen zijn die je een kans geeft. Nu Sonnen en ik zie Bisping ook wel tegen Anderson maar ik zie na Rashad geen tegenstanders voor Jones.... Henderson niet, Rua niet, Rampage niet... iedereen is doodgeslagen en dat is jammer met zoveel topvechters.

deco'o
31-01-2012, 20:11
Meeste topvechters in LHW zijn eigenlijk te klein en kunnen ook op MW vechten, LHW is overrated. Niemand in LHW is groot genoeg+heeft de skills om JJ te pakken.

Topdog
31-01-2012, 21:49
Tot voor kort werd LHW niet als overrated gezien maar als een zeer competitieve klasse. Nu Jon Jones zijn tanden heeft laten zien is deze klasse overgewaardeerd? Als Machida meer "geluk" had gehad in de eerste ronde, had JJ net zo goed tegen een verlies kunnen oplopen. Hij heeft zich alleen in de tweede ronde goed herpakt, waardoor hij weer zijn spel ging spelen. Als JJ graag naar heavyweight wil, be my guest. Ik denk dat hij het tegen een tegenstander als Junior Dos Santos nog knap zwaar gaat hebben. Jon Jones is zeer onorthodox waardoor hij moeilijk te voorspellen is, maar geeft zelf toe dat op pure vechtskills, als bijvoorbeeld boksen, hij nog zwaar onder de maat is. Hij weet het alleen beter op te vangen doordat hij dingen op een weergaloze manier combineert.

Minotauro
31-01-2012, 22:21
Meeste topvechters in LHW zijn eigenlijk te klein en kunnen ook op MW vechten, LHW is overrated. Niemand in LHW is groot genoeg+heeft de skills om JJ te pakken.


van welke fight is je signature onderaan?

Bromios
31-01-2012, 22:21
Tot voor kort werd LHW niet als overrated gezien maar als een zeer competitieve klasse. Nu Jon Jones zijn tanden heeft laten zien is deze klasse overgewaardeerd? Als Machida meer "geluk" had gehad in de eerste ronde, had JJ net zo goed tegen een verlies kunnen oplopen. Hij heeft zich alleen in de tweede ronde goed herpakt, waardoor hij weer zijn spel ging spelen. Als JJ graag naar heavyweight wil, be my guest. Ik denk dat hij het tegen een tegenstander als Junior Dos Santos nog knap zwaar gaat hebben. Jon Jones is zeer onorthodox waardoor hij moeilijk te voorspellen is, maar geeft zelf toe dat op pure vechtskills, als bijvoorbeeld boksen, hij nog zwaar onder de maat is. Hij weet het alleen beter op te vangen doordat hij dingen op een weergaloze manier combineert.

Ik denk dat de echte heavyweights vol door hem heen lopen. Zeker als het een beetje strikers zijn. Hij legt die jongens niet zomaar op hun rug. Dan heeft hij wel wat meer snelheid maar dat lijkt me niet genoeg.

deco'o
31-01-2012, 22:51
van welke fight is je signature onderaan?

Oliveira-Wisely UFC on Fox 2

ZakKa!
31-01-2012, 22:58
Als het gebeurt dat hij beide Rashad en Hendo verslaat, zal er vast wel weer iemand anders opvallen en titel shot krijgen. Nu lijkt het er op dat er nog weinig voer over is voor Jones, maar daar kan verandering in komen.

Ik wil nog steeds Fedor zien in de UFC.

tommus
31-01-2012, 23:14
zie jones nou niet tegen overeem vechten die maakt em helemaal pindakaas

Topdog
31-01-2012, 23:45
Ik denk dat de echte heavyweights vol door hem heen lopen. Zeker als het een beetje strikers zijn. Hij legt die jongens niet zomaar op hun rug. Dan heeft hij wel wat meer snelheid maar dat lijkt me niet genoeg.
Dat denk ik ook. Alhoewel ik het hem, op een vreemde manier, Overeem nog wel moeilijk zie maken. Overeem is een meer complete vechter geworden die, zolang hij het game plan aanhoudt, van iedereen kan winnen. Het enige waar ik bij Overeem nog weleens twijfel over heb is zijn "bully" style, hij trekt vechters in offensieve modus methodisch uit elkaar, maar kan hij dit spel niet spelen dan zie ik hem nog wel een keer kraken. Hopen dat het niet scheurt...

Minotauro
31-01-2012, 23:52
Oliveira-Wisely UFC on Fox 2

Zieke sub. Nog nooit eerder gezien, thanks.

Ontopic: normaal toch van UFC? een smaakmaker op dat niveau, waarom zou hij in heavyweight nu al de kans lopen om zijn ongeslagen record te verpesten? Ik snap het wel, vooral als je aan euros of dollars denkt

Nibbit88
01-02-2012, 01:48
Ben wel erg nieuwsgierig hoe Jones het zou doen met wat kilo's extra. Een gevecht tegen Struve zou qua verhouding wel kloppen. Maar goed, ik denk dat hij pas in december tegen een HW mag. Maar, over LHW's gesproken die er nog over zijn, na Rashad, Phil of Dan. Gegard, Mo of 'Feijao' wellicht? Als hij hun allemaal tot moes slaat, tsja, dan zou ik inderdaad maar gewoon naar HW gaan. Maar niet meteen tegen een 250+'er.

superfreak
01-02-2012, 11:33
Na Rashad (persoonlijk denk ik dat hij Jones pakt. Waar het fout kan gaan is in de clinch dat hij dan in een gekke sub valt of zo. ) Henderson zou zo maar eens ook kunnen connecten met iets. Hendo gaat niet ka op stoten van JJ. Dus zal hij hem naar de grond moeten brengen en voor een submission moeten gaan. Daarna wordt het lastig inderdaad.

HW kan wel maar niet gelijk naar jongens als Overeem, JDS en Cain of zo. Doe inderdaad maar tegen Struve en Mitrione en zo.

Niek-S
01-02-2012, 18:19
Zou het zoveel uitmaken, HW of LHW, kijk bij heavy is iedereen op eigen gewicht m.u.v. bv lesnar. Bij LHW en vooral mw trainen ze er vele kilo's af. Denk bv. aan Sonnen die weegt "off season"ook zo'n 100 kg. Dus als met niet aftraint komen denken de LHW al aan behoorlijke kg's. Ik heb toen wel eens een foto gepost waar cain en ryan bader http://www.google.nl/imgres?q=ryan+bader+cain+velasquez&um=1&hl=nl&sa=N&rlz=1R2ADBR_nlNL377&biw=983&bih=548&tbm=isch&tbnid=hwLhDQwrczQYEM:&imgrefurl=http://www.cagepotato.com/2010/10/page/4/&docid=wjaKYA6iqlftoM&imgurl=http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/1020.jpg&w=640&h=427&ei=TGUpT4T2KsLLhAe7l5CWBQ&zoom=1&iact=rc&dur=235&sig=110155908686617429689&page=1&tbnh=168&tbnw=208&start=0&ndsp=8&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=117&ty=78

en check Jon jones en arlovski: http://www.google.nl/imgres?q=jon+jones+wiki&um=1&hl=nl&sa=N&rlz=1R2ADBR_nlNL377&biw=983&bih=548&tbm=isch&tbnid=bKbDB-BCWwMV4M:&imgrefurl=http://www.bloodyelbow.com/2011/1/19/1944430/jon-jones-and-andrei-arlovski-snapshot-of-the-day&docid=DDXZC8Crx67TOM&imgurl=http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/636934/2eajtzs_medium.jpg&w=455&h=339&ei=n2UpT7PIB8jhtQbA0PHWAQ&zoom=1&iact=rc&dur=156&sig=110155908686617429689&page=1&tbnh=154&tbnw=192&start=0&ndsp=8&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=119&ty=95

Ik denk dat het verschil niet zo erg hoeft te zijn, toen bij pride open weight, en dan dus bv Silva tegen crocop dat was toch gaaf, het gevecht aangaan en niet zo zeer op precies gewicht, al heeft het wel zo zn voor en of nadeln, kijk akebono had toch ook wel nadeel van zijn gewicht

El Bambino
01-02-2012, 19:20
Jones is gewoon een zwaargewicht, zijn lengte, zijn lichaam. Aan Overeem zag je ook dat ie een zwaargewicht was, en kijk nu!

redjuh
01-02-2012, 19:26
gegard mousasi.........

kooivechter
01-02-2012, 23:30
Ik denk dat de echte heavyweights vol door hem heen lopen. Zeker als het een beetje strikers zijn. Hij legt die jongens niet zomaar op hun rug. Dan heeft hij wel wat meer snelheid maar dat lijkt me niet genoeg.

geluk bestaat niet niet vechten. machida had niks in te brengen tegen jones. jones kan prima mee op zwaargewicht, en is ook een natuurlijke zwaargewicht. en snelheid lijkt me niet genoeg bij jones? hoe je daar bij komt, joost mag het weten.
juist zijn snelheid explosiviteit en zijn ongelofelijke kracht kan hij makkelijk mee in hw. Hij kan makkelijk 20 kilo zwaarder wegen met zijn lengte en bouw. de enige die het hem moeilijk zouden kunnen maken is dos santos, cain en overeem, voor de rest zie ik ook niemand van hem winnen. In lhw heeft hij niets te zoeken, maar snap dana wel hij ziet de bui al hangen op hw.

Soulbringer320
01-02-2012, 23:48
geluk bestaat niet niet vechten. machida had niks in te brengen tegen jones. jones kan prima mee op zwaargewicht, en is ook een natuurlijke zwaargewicht. en snelheid lijkt me niet genoeg bij jones? hoe je daar bij komt, joost mag het weten.
juist zijn snelheid explosiviteit en zijn ongelofelijke kracht kan hij makkelijk mee in hw. Hij kan makkelijk 20 kilo zwaarder wegen met zijn lengte en bouw. de enige die het hem moeilijk zouden kunnen maken is dos santos, cain en overeem, voor de rest zie ik ook niemand van hem winnen. In lhw heeft hij niets te zoeken, maar snap dana wel hij ziet de bui al hangen op hw.

Zie hem ook niet snel winnen van Mir, Carwin en Werdum.

Tegen Schaub misschien wel of Big Country

Lionheart
02-02-2012, 01:07
Ik zie Jones wel een deel van de top 10HW's verslaan.

Tegen JDS, Overeem en Cain zou hij het idd wel iets lastiger krijgen, maar Jones is een natuurtalent waar je er maar weinig van hebt!

kooivechter
02-02-2012, 01:45
Zie hem ook niet snel winnen van Mir, Carwin en Werdum.

Tegen Schaub misschien wel of Big Country


dan begrijp je er volgens mij niet veel van, wanneer je zegt dat hij misschien van Schaub of nelson kan winnen.
ook de andere namen die je opnoemt zijn juist de mensen die in de subtop mee draaien, maar goed ieder zijn mening

Vinand
02-02-2012, 13:25
Jones is gewoon een zwaargewicht, zijn lengte, zijn lichaam. Aan Overeem zag je ook dat ie een zwaargewicht was, en kijk nu!

Dit, hij cut ook ontzettend veel om in lhw divisie te mogen vechten, in de ring is het meestal dan ook gelijk een hw tegen lhw

Topdog
02-02-2012, 14:45
geluk bestaat niet niet vechten. machida had niks in te brengen tegen jones. jones kan prima mee op zwaargewicht, en is ook een natuurlijke zwaargewicht. en snelheid lijkt me niet genoeg bij jones? hoe je daar bij komt, joost mag het weten.
juist zijn snelheid explosiviteit en zijn ongelofelijke kracht kan hij makkelijk mee in hw. Hij kan makkelijk 20 kilo zwaarder wegen met zijn lengte en bouw. de enige die het hem moeilijk zouden kunnen maken is dos santos, cain en overeem, voor de rest zie ik ook niemand van hem winnen. In lhw heeft hij niets te zoeken, maar snap dana wel hij ziet de bui al hangen op hw.

Geluk bestaat wel degelijk in vechten, door aanleg en hard trainen kan je echter je afhankelijkheid hiervan proberen te minimaliseren.

Het verschil tussen knockout gaan, of niet, is maar een centimeter. De klap van Junior Dos Santos tegen Cain Velasquez was met een stuk van zijn onderarm. Terwijl ik mag aannemen dat hij gewoon traint om met de vuist te slaan. Je hebt in een gevecht niet altijd controle over het momentum van je tegenstander. Soms overstrekt deze zich op het moment dat jij slaat en dat is dat beetje geluk dat je soms mee moet krijgen. Jones wist niet hoe snel hij in de achteruit moest, dit was nauwelijks gecontroleerd verdedigen te noemen. Maar Jones heeft gewonnen en Machida niet, dus van geluk was in dit geval geen sprake;)
http://i42.tinypic.com/n2e8o5.jpg

Brainthief
02-02-2012, 16:24
ik weet niet hoor, ik zou zeggen het reach voordeel is aardig naar de klote in de HW divisie...
De nekken zijn een stuk dikker dus de subs zijn ook lastiger...

Ik denk dat de top 10 nog aardig lastig zal zijn.....

Bromios
02-02-2012, 16:55
Ik geloof dat ik hier verkeerd begrepen word. Ik bedoelde niet dat jones niet genoeg snelheid heeft , integendeel zelfs. Ik bedoel dat als hij tegen een echte heavyweight staat dat hij alleen met zijn snelheid de partij niet kan winnen.

smike
02-02-2012, 17:17
Hoewel Jones alles in zich heeft om een legende te worden is hij dat nog (lang) neit!
Evans en Henderson zijn de volgende 2 tegenstanders en wellicht tegen die tijd de strikeforce champ.

Bovendien had Machida em bijna dus waarom zou je die geen rematch gunnen?
Vergeet ook niet het opkomende talent, Jones zelfs is ook extreem snel top contender geworden.

Over een jaar kunnen we meer zeggen.