PDA

View Full Version : UFC 143, wat ik ervan vind. Spoilers



redjuh
05-02-2012, 15:41
Kuiper mag trots zijn. Zware eerste partij, hield zich knaap staande. Fight of the night had dit moeten zijn.

Barao... Die vecht uiterlijk over 2 partijen voor de titel.

Herman sterk.

Koscheck zeer terecht gewonnen, hoewel hij zijn tegenstander leek te onderschatten.

Werdum, damn die is goed zeg. Roy nelson hoort er niet thuis. Hard hoofd, maar wordt een hersenbeschadiging geslagen. Hij heeft geen techniek, 1 overhand die je van ver aan ziet komen. Imo een potentieel kanshebber om voor goed beschadigd geslagen te worden en slechte reclame voor de sport.
Fight of the night...? Ja van werdum. Niet van nelson. Wat een slechte vertoning van die koekenbakker.

Diaz is bestolen. De ronden 1,2 5 en imo ook 3, waren voor hem. Had niet verwacht dat condit zich zo zou houden. Dat heeft ie knap gedaan.

Op naar de volgende

ChingChong
05-02-2012, 15:47
Kuiper deed het goed tot zijn gastank leeg was. Je zag dat hij het opgegeven had einde 3e ronde. I denk dat hij het begin 3e ronde het ook afgemaakt had als hij niet leeg was!

Ook als hij die takedowns meer tegenhield won hij deze makkkelijk. Ik weet niet of zijn tegenstanders een goede TD heeft of hij een slechte TDD.

Volgende keer meer conditie training!

YoMarK
05-02-2012, 15:48
Ben het met je eens, uitgezonderd Nelson's techniek. Nelson heeft zeker wel techniek, alleen zou die eigenlijk om MW moeten vechten.
Wel vermakelijk om naar te kijken zo.

respect
05-02-2012, 16:01
Mee eens ook. Denk dat judges niet zo van de badboy gedrag houden van Diaz, hij speelde met Condit eerste 3 rondes, zeker de eerste 2 en ronde 5 was ook voor Diaz.

rene37
05-02-2012, 18:27
Hmmm..vond dat condit terecht gewonnen had. Zo zie je maar, never leave it in the hand of the judges.

Shikoku
05-02-2012, 18:31
Het begint echt tijd te worden dat Nelson naar 205 gaat als hij nog eens serieus met de sport bezig wil gaan.

Biiyen
05-02-2012, 18:31
Ik ga met je mee, maar Roy Nelson hoort thuis in de UFC... Die gozer had gewoon pech dat hij vrijwel direct een knie op zijn neus kreeg. En vlak daarna kreeg hij er ook nog eentje op zijn voorhoofd. Ik wil niet veel zeggen maar Roy Nelson knokt de partij uit terwijl andere al lang en breed knokkie op de grond zouden liggen. Koekkenbaker is dus niet op zijn plaats.

The Company
05-02-2012, 18:42
Je kan alles van Nelson zeggen maar niet dat hij makkelijke tegenstanders krijgt na het winnen van TUF.

JDS, Mir en Werdum staan allemaal top 10 en Struve is een talent. De enige makkelijke tegenstander die hij heeft gehad was Cro Cop.

basblue
05-02-2012, 18:44
Ik vond de cagecontroll van Kuiper (voorwaartse druk en midden van de ring/cage), trappen/stoten en zijn agressiviteit goed. Zijn verdediging op de grond was ook best goed. Hij wist veel te ontsnappen uit mount, crosside, halfguard, etc. Maar liever kom je niet in die posities terecht... ik denk dat zijn tegenstander beter was met takedowns. Begin tweede ronde dacht ik dat hij op tko ging winnen. Maar helaas.... Absoluut geen schande om zo verliezen van een goede tegenstander. Joe Rogan was iig positief! ;-)

Naj85
05-02-2012, 18:52
Lijkt wel een trend te worden tegenwoordig in de MMA wereld, retirement aankondigen wanneer je hebt verloren (om later weer van gedachten te veranderen) ben fan van Diaz maar vond echt dat Condit terecht heeft gewonnen.
Werdum is ook goed bezig zeg, zn standup game is sterk verbeterd. Wil hem wel zien tegen Cain en Mir

Biiyen
05-02-2012, 19:10
Ik vond de cagecontroll van Kuiper (voorwaartse druk en midden van de ring/cage), trappen/stoten en zijn agressiviteit goed. Zijn verdediging op de grond was ook best goed. Hij wist veel te ontsnappen uit mount, crosside, halfguard, etc. Maar liever kom je niet in die posities terecht... ik denk dat zijn tegenstander beter was met takedowns. Begin tweede ronde dacht ik dat hij op tko ging winnen. Maar helaas.... Absoluut geen schande om zo verliezen van een goede tegenstander. Joe Rogan was iig positief! ;-)

Kuiper was zeker goed! Alleen jammer dat hij niet naar zijn hoek luisterde, die gasten hadden zo gelijk door te zeggen dat hij moest opstaan en ruimte maken. Dat heeft hem echt de partij gekost, nu zette hij zichzelf min of meer schaak. Maar ja, thuis van de bank is het natuurlijker makkelijker gezegd dan gedaan. Wellicht was hij veel te moe om op te staan ofzo.

Wel goed om te zien dat hij behoorlijk all-round is en mee kan met toch niet de minste. Dat geeft goede hoop voor de toekomst. Ben benieuwd wie zijn volgende tegenstander wordt.

Budokan
05-02-2012, 20:58
Ben het met je eens, uitgezonderd Nelson's techniek. Nelson heeft zeker wel techniek, alleen zou die eigenlijk om MW moeten vechten.
Wel vermakelijk om naar te kijken zo.

Op voorhand weet je al dat Nelson dit niet gaat winnen, wist je ook bij de vorige partijen (de bookies in ieder geval wel). Hij neemt zichzelf niet serieus als hij HW blijft vechten. Als hij niet onder 205 gaat dan is het waarschijnlijk zijn laatste partij geweest.

Biiyen
05-02-2012, 21:18
Op voorhand weet je al dat Nelson dit niet gaat winnen, wist je ook bij de vorige partijen (de bookies in ieder geval wel). Hij neemt zichzelf niet serieus als hij HW blijft vechten. Als hij niet onder 205 gaat dan is het waarschijnlijk zijn laatste partij geweest.

lol ... zijn laatste partij?!? Ik hoop dat je doorhebt dat hij bij het publiek goed ligt? Hij is nu 3-3 in de UFC en heeft fight of the night bonus gekregen. Hij krijgt zeker nog 1 kans, misschien nog wel 2.

KO.YOU.FOOL
05-02-2012, 21:18
Werdum zijn partij vond ik erg mooi om te zien. Die clinch en knietjes geweldig!!

Ik vond dat Diaz terecht had verloren, maar net aan. Hij bleef wel naar voren lopen, maar kon geen vat krijgen op condit. Condit scoorde toch meer met strikes dan Diaz, ondanks dat Condit in zijn achteruit vocht.

Kuiper jammer hoor!! Ervaring rijker en volgende partij gaat ie slopen en winnen!

redjuh
05-02-2012, 21:23
3 fotn bonussen, voor het zich 3x 15 min in elkaar laten slaan

Ralph
05-02-2012, 21:32
Ik vond Diaz zwaar tegenvallen (evenals Condit trouwens; die vocht alleen maar in zijn achteruit, ook als ie kans had om over te nemen en naar voren te vechten). Neemt niet weg dat Condit gewoon slim heeft geknokt en Diaz wist er gewoon niet echt iets tegenover te stellen. Rondes 1 en 2 waren close, 3 en 4 niet. 5 weer wel. Ik baal er wel van, want GSP vs Diaz was natuurlijk het gevecht dat iedereen wilde zien.
Aardig debuut van Kuipers trouwens! Jammer van de loss, maar zag er best goed uit. Iets meer kracht- en conditietraining (en naar z'n hoek luisteren) en hij gaat het nog ver schoppen.

Ralph
05-02-2012, 23:29
Trouwens: dikke knieën van Werdum! Resultaat:

http://www.mmahq.com/blog/wp-content/uploads/2012/02/x2_aca857a1.jpg

Turboknecht
05-02-2012, 23:31
Werdum was mooi bezig, dat vond ik echt een leuke partij.

ZakKa!
05-02-2012, 23:47
Trouwens: dikke knieën van Werdum! Resultaat:

http://www.mmahq.com/blog/wp-content/uploads/2012/02/x2_aca857a1.jpg

Wow zieke cut

blackadder
06-02-2012, 00:41
http://i40.tinypic.com/25tawbb.gif</a> (http://i40.tinypic.com/25tawbb.gif)
Hij heeft uiteindelijk terecht gewonnen IMO, maar mooi is anders.

rollermanskunk
06-02-2012, 01:07
Werdum heeft heel veel progressie gemaakt, z'n kickboxing is echt heel sterk verbeterd. 80 procent van de trappen en stoten van Werdum waren raak, Nelson was gewoon een veredelde stootkussen. Het is natuurlijk ook een kwaliteit om zoveel te kunnen incasseren maar een reclame voor de sport is Nelson natuurlijk niet. Hij is meer een cultfiguur dan een topsporter.

Condit vs Diaz vond ik eigenlijk een aanfluiting met een Condit die zeker het wereldrecord achteruitlopen wilde verbeteren. Diaz verkeek zich overigens flink op de ongrijpbare Condit. Ik had niet verwacht dat Diaz dit zou gaan verliezen. Ik had echt gehoopt op Diaz vs GSP maar helaas nu krijgen we 2 saaie counterfighters tegen elkaar.

Lionheart
06-02-2012, 01:20
Kuipers, hele goede TDD en een goede swing in de heupen als ie naar de grond wordt gewerkt.
Hij zal ook wel KO power hebben, maar zn stand up vind ik uitermate zwak.
Joe Rogan die presenteerde hem als iemand met een stand up waar je U tegen zegt. Nou zn low kicks zagen er niet uit.

Hoop hem nog een keer te zien, maar hij zal nooit een contender worden.

Roy Nelson vind ik een sympathieke vechter die echt heel moeilijk KO te krijgen is. Jammer dat hij op HW blijft, op LHW of MW zou hij echt uit kunnen groeien tot een contender! Misschien Mike Dolce ff inschakelen?;)

Condit heeft terecht gewonnen, alhoewel ik wel vond dat zn trappen, stoten en knieen toch niet helemaal doorkwamen. Hij hield zich een beetje in.
Diaz scoorde punten met zn boxing skills en 9 vd 10 trappen van m kwamen op Condit zn guard.

Wel jammer had Diaz vs GSP GRAAG willen zien!

Op naar my man Benson vs Edgar! Ik vote nu al dat dit de partij vh jaar wordt!!! :-))))

Biiyen
06-02-2012, 01:32
[/URL][URL="http://i40.tinypic.com/25tawbb.gif%3C/a%3E"]http://i40.tinypic.com/25tawbb.gif</a> (http://i40.tinypic.com/25tawbb.gif)
Hij heeft uiteindelijk terecht gewonnen IMO, maar mooi is anders.

Deze is ook leuk! Op Sherdog is er een gif gemaakt van Diaz die Condit een Bitchslap verkoopt terwijl hij hem achterna loopt.

Condit Vs GSP wordt ook fijn, de een rent weg en de ander wil er bovenop gaan liggen. Ik had zo veel liever Diaz Vs GSP gehad, godverdomme.

Sjakiezwart
06-02-2012, 01:44
Kuipers is 22 ofzo en hij (kick)bokst pas een paar jaar. Piepklein beetje vroeg om te stellen dat hij nooit een contender gaat worden.

Wat me opviel aan Kuiper is dat hij nog wel een gewichtsklasse lager kan als ik zijn lichaam zo zag. Dat zal zijn conditie ook ten goede komen.

blackadder
06-02-2012, 01:46
Werdum heeft heel veel progressie gemaakt, z'n kickboxing is echt heel sterk verbeterd. 80 procent van de trappen en stoten van Werdum waren raak, Nelson was gewoon een veredelde stootkussen.
Het zag er niet onaardig uit. Maar Nelson deed ook niet veel moeite om het te ontwijken laat staan over te nemen. Tegen zulk een onbewegelijk doelwit zie je er al snel goed uit.

blackadder
06-02-2012, 01:47
Deze is ook leuk! Op Sherdog is er een gif gemaakt van Diaz die Condit een Bitchslap verkoopt terwijl hij hem achterna loopt.

Condit Vs GSP wordt ook fijn, de een rent weg en de ander wil er bovenop gaan liggen. Ik had zo veel liever Diaz Vs GSP gehad, godverdomme.
Zo zie je maar dat Diaz niet de enigste MMA'er is die aan marathons doet.

Sjakiezwart
06-02-2012, 01:56
Wat mij opviel is dat Kuiper nog wel een gewichtsklasse lager kan als ik zijn lichaam zo zag. Hij woog ook vrij licht in (183), dus cutten doet hij ook niet?

Kan iemand me overigens uitleggen hoe het bestaat dat je met een dergelijke sport niet helemaal afgetraind bent? Iemand die MMA beoefent op dat niveau sport toch minimaal 1,5 uur per dag behoorlijk stevig. Is dat gewoon iemands lichaamsbouw of doe je dan niet hard genoeg je best of heb je een verkeerd dieet ofzoiets. Ik bedoel, het is geen bodybuilding, maar meer spier is toch gewoon meer kracht?

blackadder
06-02-2012, 02:04
Wat mij opviel is dat Kuiper nog wel een gewichtsklasse lager kan als ik zijn lichaam zo zag. Hij woog ook vrij licht in (183), dus cutten doet hij ook niet?

Kan iemand me overigens uitleggen hoe het bestaat dat je met een dergelijke sport niet helemaal afgetraind bent? Iemand die MMA beoefent op dat niveau sport toch minimaal 1,5 uur per dag behoorlijk stevig. Is dat gewoon iemands lichaamsbouw of doe je dan niet hard genoeg je best of heb je een verkeerd dieet ofzoiets. Ik bedoel, het is geen bodybuilding, maar meer spier is toch gewoon meer kracht?

Zal wel genoeg spier onder een klein laagje vet zitten.

blackadder
06-02-2012, 02:05
Wat mij opviel is dat Kuiper nog wel een gewichtsklasse lager kan als ik zijn lichaam zo zag. Hij woog ook vrij licht in (183), dus cutten doet hij ook niet?

Kan iemand me overigens uitleggen hoe het bestaat dat je met een dergelijke sport niet helemaal afgetraind bent? Iemand die MMA beoefent op dat niveau sport toch minimaal 1,5 uur per dag behoorlijk stevig. Is dat gewoon iemands lichaamsbouw of doe je dan niet hard genoeg je best of heb je een verkeerd dieet ofzoiets. Ik bedoel, het is geen bodybuilding, maar meer spier is toch gewoon meer kracht?

Zal wel genoeg spier onder een klein laagje vet zitten. En meer spier is niet automatisch meer kracht. Kijk maar naar bodybuilders en 'strong men' deelnemers. De laatsten zijn ook alles behalve droog en toch sterker dan zo menig bodybuilder.

lukashenko
06-02-2012, 02:27
ik vond kuiper een super pot draaien was heel spannend stomp en ook nog neer met iets meer ervaring staat ie op en wint ie de potm goede vechter goed debuut hij was onverslagen en ze zeggen van een verlies win je veel ervaring dus hopen dat dat ze game goed doet ..
kung fu panda (nelson) dat zou nooit een contender worden maar wat een kin en spirit lekker in de ufc houden die wil ik nog tegen een cheik kongo en matt matrione zien enz daar kan je nog mooie partyen aan hebben
ik vond werdum al een top 5 contender en ik vind dat ie naveel staant te hebben getraint voor alistair en stuk sterker geworden ben benieuwt wie hem gaat stoppen de laatste 2 waren alistair en jds dat is nu de top 2

Minotauro
06-02-2012, 02:41
Ik vond ook dat Diaz 1,2 en 5 had gewonnen. Condit was echt zielig, zogenaamd de Natural born killer. Vond het echt een deceptie! Helaas voor Diaz.

Chane
06-02-2012, 09:15
Vond t een matige UFC. Jammer van Kuiper. Hopelijk volgende partij een win.
Koscheck viel tegen. Werdum verbeterd, maar Nelson had een defense van 0,0.
Condit goeie gameplan... terechte winnaar imo, maar t maakte de partij niet veel aan.
Zijn bijnaam "Natural Born Killer" is niet echt gepast nee :/
Keek zo uit naar GSP vs Diaz :(
Barao top trouwens! Wat een recordlijst!!!

$haolin $hadowboxer
06-02-2012, 10:40
werdum is zeker veel vooruit gegaan in zn stand up als hij zo doorgaat vecht hij zich zeker op tot n titel shot Overeem vs Werdum 3

Bromios
06-02-2012, 10:48
werdum is zeker veel vooruit gegaan in zn stand up als hij zo doorgaat vecht hij zich zeker op tot n titel shot Overeem vs Werdum 3

I denk dat werdum zijn standup altijd wel ok was, maar hij durfde het tegen overeem niet aan.

rene37
06-02-2012, 10:49
Als je achteruit vecht als condit deed dan is dat toch geen schande? Het was zijn gameplan om diaz te verslaan en hij heeft het gelijk aan zijn zijde gekregen...

PD_EC
06-02-2012, 11:11
http://www.mma-core.com/gifs/10002070/funny_Nick_Diaz_Taunts_and_Slaps_Carlos_Condit_UFC _143.gif

Turboknecht
06-02-2012, 11:16
Misschien had Diaz toch, in plaats van dat hij zo tof aan het doen was, even kunnen bedenken hoe hij deze pot had kunnen winnen. Zelfs in de laatste ronde had hij nog geen haast om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Oké, leuk van die poging tot een sub, maar hij had gewoon meer moeten doen. Eigen schuld.

goro
06-02-2012, 11:22
http://www.mma-core.com/gifs/10002070/funny_Nick_Diaz_Taunts_and_Slaps_Carlos_Condit_UFC _143.gif
Deze bitch slap was de hoogtepunt van dit gevecht.

Condit had wel meer gescoord. Saai voor ons maar hij is wel terecht gewonnen...

Remco
06-02-2012, 12:20
Helemaal met Chane eens.

Condit heeft mij nooit kunnen bekoren. NKB vind ik ook geen goede bijnaam. Hij vecht uitermate bekeken en op zich wel technisch (had een mooie combo met een lowkick en die rake hoge trap), maar een beetje op de punten.

Ben een fan van Diaz, maar die jongen heeft gewoon een emotioneel probleem. Je kunt niet klagen dat een ander wegloopt, of niet doet wat je van hem verlangt. Condit vocht eigenlijk zoals Diaz, maar was diverser en wist ervoor te zorgen dat ookal werd hij geraakt, hij Diaz ook altijd even terugsloeg of trapte. Ja, zo win je zo'n partij. Het wegduiken en rennen zag er niet uit, maar zo onverstandig is dat niet... Vechters die gaan praten, schelden, slappen, showboaten: mij zegt het alleen maar dat ze niet lekker gaan. En dat was ook zo. Terecht verloren.

blackadder
06-02-2012, 13:05
(had een mooie combo met een lowkick en die rake hoge trap)
Die er ook nog eens opzat en waar Diaz toch even van stilstond. En Condit stond erbij en keek ernaar. "Oh??? Was ik dat???"

Bromios
06-02-2012, 13:15
Helemaal met Chane eens.

Condit heeft mij nooit kunnen bekoren. NKB vind ik ook geen goede bijnaam.
.

Zijn nieuwe bijnaam is dan ook RFR. (Run Forest Run) ;)

Anderson
06-02-2012, 13:35
http://www.youtube.com/watch?v=vWgMnubJ4dQ

Run awayyy, run awayyy, run awayyy, if you want too survive.

redjuh
07-02-2012, 00:18
http://www.mma-core.com/gifs/10002070/funny_Nick_Diaz_Taunts_and_Slaps_Carlos_Condit_UFC _143.gif

die was idd echt dik

en werdum met zijn vingertje was ook vet lachen hehehe

Surrender
07-02-2012, 04:34
Kuiper mag trots zijn. Zware eerste partij, hield zich knaap staande. Fight of the night had dit moeten zijn.

Barao... Die vecht uiterlijk over 2 partijen voor de titel.

Herman sterk.

Koscheck zeer terecht gewonnen, hoewel hij zijn tegenstander leek te onderschatten.

Werdum, damn die is goed zeg. Roy nelson hoort er niet thuis. Hard hoofd, maar wordt een hersenbeschadiging geslagen. Hij heeft geen techniek, 1 overhand die je van ver aan ziet komen. Imo een potentieel kanshebber om voor goed beschadigd geslagen te worden en slechte reclame voor de sport.
Fight of the night...? Ja van werdum. Niet van nelson. Wat een slechte vertoning van die koekenbakker.

Diaz is bestolen. De ronden 1,2 5 en imo ook 3, waren voor hem. Had niet verwacht dat condit zich zo zou houden. Dat heeft ie knap gedaan.

Op naar de volgende


Moet zeggen dat ik het HELEMAAL met je eens bent!!!

Surrender
07-02-2012, 04:38
http://youtu.be/i65O5nO6dv8

blade
07-02-2012, 07:32
http://youtu.be/i65O5nO6dv8


dat noemen ze in het boksen in beweging blijven niks mis mee scoort daar gewoon meer punten mee niks mis mee toch een draak van een partij maar goed uitgespeeld

Sadix
07-02-2012, 14:46
dat noemen ze in het boksen in beweging blijven niks mis mee scoort daar gewoon meer punten mee niks mis mee toch een draak van een partij maar goed uitgespeeld


een boksring is 5 bij 5 meter, je kan dus rennen wat je wilt , de partij kan je niet echt ontwijken. Een octagon is 9 meter breed, dus die vergelijking gaat niet op.

Asura
07-02-2012, 16:08
Als je van echt vechten houd, lijkt het me zeer frustrerend om in de WW top te zitten als vechter. Als Diaz echt zou stoppen neem ik hem niks kwalijk. Weleens gespart met iemand op open mat die alleen maar weg wilt rennen?

Dan kan je zo veelzijdig zijn als wat, maar dan is je enige keuze mee te doen met het puntenspelletje. Tenzij je hem neer kan halen maar op dat niveau is dat gewoon lastig wanneer iemand het gevecht ontwijkt.

blade
07-02-2012, 16:34
een boksring is 5 bij 5 meter, je kan dus rennen wat je wilt , de partij kan je niet echt ontwijken. Een octagon is 9 meter breed, dus die vergelijking gaat niet op.


nee klopt maar Condit ontwijkt de partij toch niet anders kan je niet op punten winnen lijkt mijn ik snap wel dat mensen dat niet willen zien of meer verwacht hadden mar goed hij heeft het gewoon goed uitgespeeld tactisch gezien.was net zo tactisch toen Overeem tegen Werdum vocht Overeem liep naar voren maar wou niet op de grond vechten en Condit wou daar ook niet aan

The Company
07-02-2012, 16:37
nee klopt maar Condit ontwijkt de partij toch niet anders kan je niet op punten winnen lijkt mijn ik snap wel dat mensen dat niet willen zien of meer verwacht hadden mar goed hij heeft het gewoon goed uitgespeeld tactisch gezien.was net zo tactisch toen Overeem tegen Werdum vocht Overeem liep naar voren maar wou niet op de grond vechten en Condit wou daar ook niet aan

Volgens mij won Overeem dat gevecht ook op basis van octagon control, dit terwijl Werdum ook meer stoten geraakt had. Judging in MMA is gewoon een drama.

YoMarK
07-02-2012, 16:43
De partij van Overeem en Werdum was natuurlijk heel anders, aangezien Overeem 50 takedowns heeft gestopt, en er zelf een paar heeft gemaakt.

blade
07-02-2012, 16:47
Volgens mij won Overeem dat gevecht ook op basis van octagon control, dit terwijl Werdum ook meer stoten geraakt had. Judging in MMA is gewoon een drama.

ja goed die mensen zitten ook weleens fout .maar ik bedoel als je een gevecht heb tegen een tegenstander die gelijkwaardig of sterker is ga je der toch niet vol in als Condit dat gedaan had was het denk ik einde oefening geweest is gewoon goed uitgespeeld en de pegels zijn binnen

LJ Silver
07-02-2012, 17:23
Technisch gezien condit gewoon eerlijk gewonnen op punten. Het zag er alleen niet uit, en dan al die interviews en primetime shows waarin hij zegt dat het oorlog gaat worden....

Sadix
07-02-2012, 18:39
http://www.youtube.com/watch?v=K6uKAJ48RwE

stuk gelachen.

UFC 147 Condit vs Bolt