PDA

View Full Version : James Kirkland: Tyson-esque violence!



Djani
08-02-2012, 23:08
Als je als boksliefhebber van oorlogen in de ring & brute KO’s houdt dan mag je de carrière van jr. middleweight (154lb) James ‘The Mandingo Warrior’ Kirkland niet missen. Hij is misschien wel de meest spectaculaire vechter op dit moment en brengt hetzelfde geweld in de ring als Mike Tyson in de jaren tachtig en negentig. Dit gegeven maakt hem mijn favoriete vechter op dit moment.

http://www.youtube.com/watch?v=mb0y0mkganU

In 2009 was Kirkland op 25-jarige leeftijd één van de grootste talenten van de bokswereld. Maar een tweejarige gevangenisstraf voor wapenbezit blokkeerde zijn weg naar de top. In maart 2011 keerde hij weer terug in de ring. Hij verliet zijn trainster Ann Wolfe en ging met Kenny Adams trainen in Las Vegas. Kirkland sloeg binnen twee maanden twee matige tegenstanders KO en moest in april tegen de ‘pillow handed’ Nobuhiro Ishida vechten. Golden Boy Promotions gaf de japanner als kanonnenvoer aan Kirkland. Het liep echter anders dan verwacht. Ishida counterde goed en sloeg Kirkland drie keer neer in de eerste ronde en won zo de partij. Kirkland stond steeds weer gefrustreerd op, maar na drie downs was het dus voorbij.


Kirkland verliet Kenny Adams en ging terug naar zijn oude trainster Ann Wolfe om weer te trainen zoals hij altijd trainde: harder dan hard (zoals te zien is in de ringlife docu van HBO onderaan deze pagina). Kort uitgelegd: Wolfe zoekt de grenzen van de menselijke geest op en overschrijdt deze, zodat alles wat er in de ring kan gebeuren weinig voorstelt vergeleken met de trainingen. Afgelopen november stond Kirkland gematched tegen de heavy handed brawler Alfredo ‘El Perro’ Angulo. De bokswereld was het er over eens dat Kirkland geen kin meer had (werd geconcludeerd uit de partij tegen Ishida) en dus op KO zou verliezen van Angulo. Angulo’s incassatievermogen en KO-power zouden teveel zijn voor Kirkland. Ik zag het zelf ook somber in.


Het liep echter anders want Kirkland haalde zijn gram op alle critici. Hij werd in de eerste ronde door Angulo neergeslagen (nadat hij Angulo in z’n achteruit zette) met een harde rechter stoot en stond zonder al te veel problemen op om vervolgens het stotensalvo van Angulo te overleven. Nog tijdens dit stotensalvo begon Kirkland hard te counteren en begon het zelfs over te nemen. Kirkland kreeg weer de overhand en dit resulteerde in een knockdown aan het eind van de eerste ronde. De rondes erna ging Kirkland gedisciplineerd aan het werk door brute stotencombo’s te combineren met technisch bokswerk. Uiteindelijk won hij op TKO in ronde vijf en werd daarmee de eerste vechter die Angulo op KO wist te verslaan.


Deze winstpartij bracht Kirklands carrière weer tot leven en hij is nu de mandatory challenger voor een van Mexico’s meest populaire vechters: Saul ‘Canelo’ Alvarez. Zowel Kirkland als Canelo staan bij Golden Boy Promotions onder contract, maar het mag duidelijk zijn dat Golden Boy er vooralsnog weinig voor voelt om de relatief onervaren Alvarez tegenover een beest als Kirkland te zetten. Canelo is vanwege zijn grote populariteit een grote bron van inkomsten voor Golden Boy en een verlies tegen Kirkland zou hem in waarde doen dalen. Dit in tegenstelling tot een verlies tegen bijv. Floyd Mayweather, want dat zal niemand een schande vinden aangezien Canelo nog maar 21 jaar oud is en Mayweather de p4p nr. 1 is. Kirklands volgende partij zal in maart zijn tegen Carlos Molina. Ik kijk er alweer naar uit om hem aan het werk te zien gaan. Een partij van James Kirkland is een gegarandeerd spektakel en dat is iets wat niet vanzelfsprekend is in de bokssport.


http://www.throwbackboxing.blogspot.com/

Kemal
08-02-2012, 23:14
Thanks Djani!

The Bulldog
08-02-2012, 23:38
het zal een monster zijn , maar wat ik hier zie vind ik de vergelijking met Tyson ..... niet kloppend...

Tyson gebruikte de rotatie van zijn core en de kracht in de benen bij zijn stoten een stuk meer
daar is zeker nog veel kracht en explosie uit te halen.......(of zie ik dat verkeerd technisch gezien...Dalton,Gohkan..??)


wel kicke HL ...ga eens hele partijen bekijken.....
Tnx voor de post...interesse is gewekt

McClane
08-02-2012, 23:44
In HBO's 24/7 Paquiao Marquez III kwam Angulo ook even voorbij. Ik wist anders niet van deze partij af. Kellerman noemde het een "nightmare match-up" voor Kirkland. Maar wat een partij het was.

Djani
09-02-2012, 00:01
het zal een monster zijn , maar wat ik hier zie vind ik de vergelijking met Tyson ..... niet kloppend...

Tyson gebruikte de rotatie van zijn core en de kracht in de benen bij zijn stoten een stuk meer
daar is zeker nog veel kracht en explosie uit te halen.......(of zie ik dat verkeerd technisch gezien...Dalton,Gohkan..??)


wel kicke HL ...ga eens hele partijen bekijken.....
Tnx voor de post...interesse is gewekt

Ik schreef dat hij hetzelfde geweld brengt als Tyson, niet dezelfde techniek. Dat was een bewuste woordkeus want Tyson had zeker een betere techniek en was defensief stukken beter. In het begin van zn carriere althans. We zijn het erover eens dat wat betreft techniek de vergelijking niet opgaat. Maar kirklands intensiteit en mentaliteit komt wel met dat van tyson overeen.

Anderson
09-02-2012, 00:12
Als ik in de management zat van Golden Boy had ik dit ook niet gedaan. Canelo is nog hardstikke jong eigenlijk vind ik nu al dat ze hem al te snel brengen. Canelo tegen Chavez jr. zou een droom partij zijn voor de Mexicanen.

The Bulldog
09-02-2012, 00:32
@ Djani, ik bedoelde ook dat ik het geweld minder vind juist doordat hij meer explosie kan bewerkstelligen...maar heb net 2 potten gezien en moet zeggen dat ik weer een favorietje erbij heb...

en idd door zijn mentaliteit en vasthoudende bijt houding...

Tnx..... ga steeds meer genieten van boksen....

FOCUS
09-02-2012, 11:23
hij staat supersolide als hij zn stoten eruit gooit hoor

Djani
09-02-2012, 21:18
Als ik in de management zat van Golden Boy had ik dit ook niet gedaan. Canelo is nog hardstikke jong eigenlijk vind ik nu al dat ze hem al te snel brengen. Canelo tegen Chavez jr. zou een droom partij zijn voor de Mexicanen.

Ze moeten hem idd niet te snel brengen. Het niveau van zn tegenstanders gaat geleidelijk omhoog en dat is goed. Maar het slaat nergens op dat hij al een wereldtitel heeft. Dan kun je het ook niet meer langzaamaan doen.

Tegen Chavez zou zeker vet zijn!!

Djani
09-02-2012, 21:22
@ Djani, ik bedoelde ook dat ik het geweld minder vind juist doordat hij meer explosie kan bewerkstelligen...maar heb net 2 potten gezien en moet zeggen dat ik weer een favorietje erbij heb...

en idd door zijn mentaliteit en vasthoudende bijt houding...

Tnx..... ga steeds meer genieten van boksen....

Blij dat je t kan waarderen:D. Ik ga nog een handvol andere interessante (minder bekende) boksers langs laten komen!

The_Rock
09-02-2012, 21:26
Gaat wel heel ver als je hem vergelijkt met Mike Tyson. Maar het is een goede vechter.

Djani
09-02-2012, 23:36
Gaat wel heel ver als je hem vergelijkt met Mike Tyson. Maar het is een goede vechter.

Hij brengt dezelfde intensiteit en killer instinct (lees; geweld) in de ring. Verder zie je mij geen vergelijkingen op het gebied van techniek maken.

The_Rock
09-02-2012, 23:45
Hij brengt dezelfde intensiteit en killer instinct (lees; geweld) in de ring. Verder zie je mij geen vergelijkingen op het gebied van techniek maken.

Dat vind ik dus ook niet waar. En je hebt echt wel Tyson in je titel staan en dat is voor mij voldoende om je daarop aan te spreken. Maar ieder zijn mening.

Anderson
09-02-2012, 23:58
Ook wel opmerkelijk dat die een vrouwelijke trainster heeft.

Djani
10-02-2012, 12:40
Dat vind ik dus ook niet waar. En je hebt echt wel Tyson in je titel staan en dat is voor mij voldoende om je daarop aan te spreken. Maar ieder zijn mening.

James Kirkland is een compact gebouwde afro amerikaanse bokser met een dikke nek die een zwarte boksbroek en zwarte boksschoenen zonder sokken draagt. Daarnaast heeft hij een blik in zn ogen waarmee hij lijkt te zeggen dat hij jou, je vader en je opa wilt verkrachten, hij stalkt zijn tegenstanders in de ring, is een bekwame bodypuncher en heeft los van het Ishida-gevecht een spoor van vernietiging achtergelaten in de bokswereld. Slechts 5 van zn 31 partijen zijn voorbij de 4e ronde gegaan en hij heeft 10 ko's in de 1e ronde. Ondanks deze feiten vindt jij het nodig om mij erop aan te spreken dat ik een relatief globale vergelijking maak met Mike Tyson. Bedankt voor de reprimande:D

Marijn Boran
10-02-2012, 19:07
Zo speciaal is Kirkland echt niet hoor. Heeft weinig goeie matchups gehad en is geen wereldkampioen. De partij tegen Angulo was de enige tegenstander van hoog niveau.. maar zelfs Angulo staat niet in de top 20 p4p. Niet te vergelijken met Tyson imo.

Djani
10-02-2012, 19:19
Zo speciaal is Kirkland echt niet hoor. Heeft weinig goeie matchups gehad en is geen wereldkampioen. De partij tegen Angulo was de enige tegenstander van hoog niveau.. maar zelfs Angulo staat niet in de top 20 p4p. Niet te vergelijken met Tyson imo.

Speciaal is n vage term. Hij is in deze tijd een bijzonder spectaculaire vechter. Hoe goed hij precies is valt nog te bezien. Hij zit iig in de top van de 154lb divisie en doet zeker niet onder voor 154lb kampioenen als Bundrage, Trout en Canelo.

Djani
10-02-2012, 19:20
Iemand anders nog wat te zeiken:D?

The Bulldog
10-02-2012, 19:22
Ik ga ver mer marijn mee....maar ik vind het wel een leuke knokker....ennnnn vind het leuk dat steeds meer boksen op Mixfight te vinden is ...

misschien een idee om een vast terugkomend iets te laten verschijnen door een echte bokskenner...Boks partij top 3 van de maand of zo....

The Bulldog
10-02-2012, 19:28
meningen als zeiken bestempelen...ook met een smiley erachter ...... is een dooddoener voor dialogen en discussie...

smiley is een escape...kun je altijd zeggen er stond een smiley achter....toch???

ik elk grapje zit een gaatje....waar de waarheid door fluisterd.....


Ik pak je topic zo op....Jij vind het een goede knokker en je geeft aan waarom....je hebt mij geintresseerd in hem....

Leuke knokkers zijn vaak niet eens de beste..... dus....ik kan hier wel van genieten..... of hgij nou bij de betere hoort of niet.....

kheb net nog een pot gekeken...en vind het wel vermakelijk....

Djani
10-02-2012, 21:16
meningen als zeiken bestempelen...ook met een smiley erachter ...... is een dooddoener voor dialogen en discussie...

smiley is een escape...kun je altijd zeggen er stond een smiley achter....toch???

ik elk grapje zit een gaatje....waar de waarheid door fluisterd.....


Ik pak je topic zo op....Jij vind het een goede knokker en je geeft aan waarom....je hebt mij geintresseerd in hem....

Leuke knokkers zijn vaak niet eens de beste..... dus....ik kan hier wel van genieten..... of hgij nou bij de betere hoort of niet.....

kheb net nog een pot gekeken...en vind het wel vermakelijk....

IK vind hem een spectaculaire knokker, en dat geef ik kort aan in het begin van mijn artikel. In het stukje wat ik hierboven heb getypt als reply op The Rock geef ik aan waarom ik een globale vergelijking trek met Mike Tyson. Als je daarnaast op google James Kirkland en Mike Tyson in dezelfde zin zet dan zie je dat er genoeg amerikaanse boksjournalisten die dezelfde globale vergelijking trekken. Maar jullie doen net alsof ik hem naast Tyson op een voetstuk zet. Het doel van deze blog is alleen om aan te geven dat het een leuke vechter is om naar te kijken en daarom vertel ik wat feiten over zn carriere.

Nergens zeg ik dat Kirkland de beste vechter is of dat hij even goed is als Tyson. Alles wat ik typ kun je letterlijk nemen. Dus er is niet eens sprake van een discussie. Die smiley doe ik erachter omdat ik het vermoeiend én grappig vindt. Dus waarom jij het over een 'escape' weet ik niet. Ik heb niet de behoefte politiek correct te zijn op n forum. Ik vind t alleen jammer dat als ik wat neerzet dat mensen gaan lopen mierenneuken over het feit dat ik n globale vergelijking maak met Tyson en dat terwijl het helemaal niet vergezocht is, zeker niet als je de amerikaanse boksfora en media in de gaten houdt.

Daarnaast beweer ik zeker niet dat ik een boksexpert ben of een echte kenner, maar ik weet zeker dat ik in mijn blogs over niks heb geblogt wat mijn kennis te boven gaat. Als ik iets niet weet dan zeg ik het niet en als ik iets niet zeker weet dan zet ik het erbij. Voel je vrij om de onjuistheden eruit te pikken.

Marijn Boran
11-02-2012, 11:45
Ralph, ik heb een topic aangemaakt met een paar schitterende highlights, als het aanslaat post ik er nog wel meer.

The Bulldog
11-02-2012, 12:02
KIJK!!!!!!!!

IK ben voor !!!!!

Mods???????


DJANI....relax laatste post was je beetfuckien ivm je vraag of er meer te zeiken is....zie hier ...door je duscussie komt er misschien een vastterugkerende topic over boksen....

En je blogt ja? vandaar je soepele schrijfstijl....he en joy the weekend...

Marijn...ik ben vanaf morgen 2 weken op zee dus geen desinteresse...maar buiten bereik van internet....

The_Rock
11-02-2012, 12:12
James Kirkland is een compact gebouwde afro amerikaanse bokser met een dikke nek die een zwarte boksbroek en zwarte boksschoenen zonder sokken draagt. Daarnaast heeft hij een blik in zn ogen waarmee hij lijkt te zeggen dat hij jou, je vader en je opa wilt verkrachten, hij stalkt zijn tegenstanders in de ring, is een bekwame bodypuncher en heeft los van het Ishida-gevecht een spoor van vernietiging achtergelaten in de bokswereld. Slechts 5 van zn 31 partijen zijn voorbij de 4e ronde gegaan en hij heeft 10 ko's in de 1e ronde. Ondanks deze feiten vindt jij het nodig om mij erop aan te spreken dat ik een relatief globale vergelijking maak met Mike Tyson. Bedankt voor de reprimande:D





En nog kan ik zeggen dat jij die man groter doet lijken dan dat hij in werkelijkheid is. Als je naar Mike Tyson kijkt dan weet je dat die gast jou, je vader, je opa al heeft verkracht voordat ie de ring in is gestapt. Deze kerel moet aan zijn pec's werken om ook maar een beetje te lijken op Tyson qua uiterlijk. En een face tat natuurlijk.

Djani
11-02-2012, 14:57
En nog kan ik zeggen dat jij die man groter doet lijken dan dat hij in werkelijkheid is. Als je naar Mike Tyson kijkt dan weet je dat die gast jou, je vader, je opa al heeft verkracht voordat ie de ring in is gestapt. Deze kerel moet aan zijn pec's werken om ook maar een beetje te lijken op Tyson qua uiterlijk. En een face tat natuurlijk.

Aj nemoj mene zajebavat bolan:D

Djani
11-02-2012, 14:58
KIJK!!!!!!!!

IK ben voor !!!!!

Mods???????


DJANI....relax laatste post was je beetfuckien ivm je vraag of er meer te zeiken is....zie hier ...door je duscussie komt er misschien een vastterugkerende topic over boksen....

En je blogt ja? vandaar je soepele schrijfstijl....he en joy the weekend...

Marijn...ik ben vanaf morgen 2 weken op zee dus geen desinteresse...maar buiten bereik van internet....

Heb een redelijk zware week achter de rug dus ik hap maar al te graag ahaha

Kalikula
11-02-2012, 15:22
Thanks. Dit is nou een leuk stuk.

The_Rock
11-02-2012, 15:28
Aj nemoj mene zajebavat bolan:D

Haha

Facade
11-02-2012, 15:35
Leuk dat je tijd besteedt om boksen wat te promoten hier op mixfight, reps.

El Bambino
11-02-2012, 18:11
Erg spectaculair om te zien, na Tyson zijn er weinig boxers die zo een energie naar de ring brengen!