PDA

View Full Version : Mixfight.nl in gesprek met JEMYMA BETRIAN



payap
09-02-2012, 22:26
A.s. zondag zal Jemyma ‘The Golden Girl’ Betrian na lange tijd weer te bewonderen zijn in de Nederlandse ring. Jemyma, die door de Mixfight.nl leden nog werd gekroond tot de beste Nederlandse kickbokster van 2010, zal dan op het Natural Powers gala van Golden Glory Helmond in Eindhoven aantreden voor een rematch tegen Mariele Krose.

Hoewel we haar in Nederland lange tijd niet in actie zagen komen heeft Jemyma in die tijd niet stil gezeten. In het boksen, en daarna ook weer in het kickboksen, vocht ze over de hele wereld met steeds het zelfde resultaat in haar partijen. WINST!


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/sheet_Jemayma-30.jpg


Met haar komende come back in de Nederlandse ring reden voor Mixfight.nl om Jemyma voor wat vragen op te zoeken.



Jemyma, afgelopen oktober vocht je sinds lange tijd weer een kickbokspartij. Hoe komt het dat we je een tijdje hebben moeten missen in de kickboksring?

Na 6 november 2010, de partij tegen Linda Ooms, ben ik volledig gefocust geweest op het Olympisch boksen. Vandaar dat kickboksen op een laag pitje heeft gestaan.



Kun je ons wat vertellen over je Olympische boks avontuur?

Voor de olympische spelen ben ik gescout door Arnold Vanderlyde. Vanaf dat moment zijn de Olympische spelen een groot deel van mijn leven gaan uitmaken. Ik ben naar Engeland, Zweden en Ecuador geweest. In Zweden ben ik Golden Girl 2011gewor
den. Daar ben ik erg trots op. Vervolgens heb ik in Ecuador aan de kwalificaties van de Pan Am Games deelgenomen. Na de overwinning tegen USA op de games, ben ik gediskwalificeerd vanwege het feit dat professionele kickboksers niet mogen deelnemen aan amateur boksen op Olympisch niveau. Martin Jansen heeft al het mogelijke gedaan om deze diskwalificatie ongeldig te laten verklaren, maar helaas heeft het niet mogen baten. Een speciale dank aan Martin Jansen.


http://i1230.photobucket.com/albums/ee481/jefotografie/posters/poster12feb2012-ggh.jpg



Kickboksen of boksen?

Kickboksen is de sport waarmee ik begonnen ben. En nog steeds ben ik deze sport aan het beoefenen. Ik doe het met plezier en passie. Daarnaast ambieer ik toch een carrière in het boksen. Zodra ik de kans krijg om een succesvol boks carrière te beginnen, dan zal ik die grijpen.



In oktober vocht je in Italië, in november op Sint Maarten, in december in Suriname. Hoe komt het dat je in korte tijd
na je comeback in het kickboksen al die partijen over de hele wereld heb gevochten?

Mike Polanen is de persoon die mij bemiddelt voor partijen. Hij is ondernemend in het buitenland op het gebied van vechtsport. Ik ben heel dankbaar dat hij mij goede partijen op internationaal niveau gunt.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/JemymavsNevenka.jpg



Hoe was het om op deze bepaald niet vervelende locaties te moeten vechten?

Mijn ervaringen in het buitenland zijn priceless. Ik koester elk reis naar het buitenland. De landen zijn leuk. En hallo, wie wilt er nou niet trainen op het strand in de zon?


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-11-10_StMaarten/stMaarten010.jpg



A.s. zondag, vecht je weer in Nederland. Hoe komt het dat je wel veel in het buitenland vecht maar amper in Nederland?

Op 12 februari 2012 heb ik na anderhalf jaar weer een vechtpartij in Nederland. Mijn familie, vrienden en leerlingen zullen hierbij aanwezig. Dat is mijn lievelingspubliek haha! Het aanbod qua vechtpartijen is in het buitenland groter. Dan is de keus snel gemaakt. Nog vrijwilligers die met mij willen vechten in Nederland?



Hier in Nederland nog een specifieke tegenstander op het oog?

Wie wilt vechten? Ik ben er klaar voor!



12 februari vecht je een rematch met Mariele Krose van Vos Gym. Wanneer was de eerste partij tussen jullie en hoe verliep deze?

De eerste vechtpartij was op 24 oktober 2009. Toen won ik op punten. 12 februari a.s. zal ik hopelijk een mooie dames vechtpartij vechten. Ik ga me hier volledig voor inzetten.


http://i466.photobucket.com/albums/rr21/Payapphotography/dragon%202009/10-24.jpg

Jemyma Betrian VS Mariele Krose eerste partij



A.s. zondag gaat het weer net zo een partij worden als jullie eerste ontmoeting?

Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb de vechtpartij geobserveerd en het feit blijft dat ik nu meer ervaring heb. In de laatste jaren ben ik gegroeid en heb zoveel kracht opgebouwd. Knallen dan maar hè!


http://i466.photobucket.com/albums/rr21/Payapphotography/dragon%202009/10-20.jpg

Jemyma Betrian VS Mariele Krose eerste partij



Na 12 februari nog wat op het programma staan?

Ja, op 7 april 2012 staat een vechtpartij gepland tegen Hacer Temel van team Gunyar. De vechtpartij zal voor de A1 World Combat Cup zijn. Be there!



Graag wil ik nog een dank uitbrengen aan Mixfight.nl voor het leuke interview. Leuk dat er interesse is!

Ook wil ik mijn trainers Fred Royers en Krista Fleming bedanken. Tevens nog een dank aan Mike Polanen. And last but not least mijn Personal assistent Bethany Joy Betrian (grote zus).

Vriendelijke kickboks groeten,

Jemyma Betrian


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/The%20MPL/Padova/Behind%20the%20scene/naamloos-6971.jpg


www.jemymabetrian.com

Kemal
09-02-2012, 22:57
Thanks Payap, leuk interview!

connect
10-02-2012, 12:05
ik weet niet hoe het met de gewichten zit maar is tatiana geen mooie tegenstander voor haar.?

payap
10-02-2012, 13:31
ik weet niet hoe het met de gewichten zit maar is tatiana geen mooie tegenstander voor haar.?

Meen dat titiana is gestopt maar weet t niet zeker.

Maar deze partij heeft al een keer op programma gestaan in Almere en is toen op t laatste moment niet doorgegaan.

Majindude
10-02-2012, 22:22
Beste vrouwelijke kickboxer in ons land op dit moment.

Anderson
10-02-2012, 22:27
Kan ze ook -60kg vechten? Zo ja da ken ik wel een buitenlandse vechtster van haar kaliber.

Simone
10-02-2012, 22:57
Leuk interview, thanks!

anthony kane
11-02-2012, 12:26
Topper !!! Veel succes Jemyma

de Stiep
11-02-2012, 19:12
Zeker een topper ! Goede trainers/begeleiding. Leuk interview en net zo leuke foto´s. Dank je wel.

de Stiep
11-02-2012, 19:13
Gaan we nog echt veel van horen !

lukashenko
11-02-2012, 20:03
hoe oud is ze inmiddels en is ze echt nog ongeslagen??
ik ben een beetje cynish met onverslagen statussen
net als er al jaren geroepen word dat miles simson onverslagen was terwijl ik hem 2x met eigen ogen heb zien verliezen tegen omar baqi en tegen malic groenenberg
ook een germain die zich onverslagen noemt duikte tegenstanders dan verlies je bij mij respect
een respect die een jorina baars wel krijgt die vocht gewoon tegen onze thaise ladyboy en versloeg het gewoon
ook een party tussen jorina en germain nooit geweest door geduik van germain
hoop dat deze meid wel een echte is ....

payap
11-02-2012, 21:07
21 jaar en niet ongeslagen. Dat wordt ook nergens vermeld. Alleen dat ze sinds haar laatste partij in Nederland al haar partijen wist te winnen (Boksen en Kickboksen). Ze heeft echter twee verliespartijen. Haar eerste partij die ze ooit vocht verloor ze maar daarna won ze wel twee keer nog van deze tegenstandster in rematches. En ze verloor van Karla Benitez in Bangkok de finale van de WK MuayThai in Bangkok. Overigens was ze toen pas 16 jaar en nog B-klasser. Haar grootste succes was de overwinning in Las Vegas op Chritina Toledo om de wereldtitel MuayThai van de WBC.

Wat Germaine betreft verkondig je nu echt onzin want zij heeft tegen de sterksten in de wereld gestaan en gewonnen. Denk bv aan Angie Parr die ze in de USA KO trapte en de overwinning op Julie Kitchen op Jamaica op Full MuayThai rules. En wat betreft de partij met Jorina er nooit is gekomen heeft zeker niet bij Germaine gelegen. Ben er zelf en Harmen ook bij geweest dat deze partij werd gematched en in duigen viel en dat kwam niet door Germaine.

Jeru
12-02-2012, 00:30
Meen dat titiana is gestopt maar weet t niet zeker.


Ze is in ieder geval nu volop met MMA bezig. Morgen grapplen en 24 maart in Dublin tegen Aisling Daly bij Battlezone FC 5