PDA

View Full Version : Dereck Chisora slaps Vitali Klitschko at weigh-in for WBC title *SPOILER*



Wheelie
18-02-2012, 12:51
http://www.guardian.co.uk/sport/2012/feb/17/dereck-chisora-slaps-vitali-klitschko


Watch Dereck Chisora slap Vitali Klitschko at their weigh-in Link to this video (http://www.guardian.co.uk/sport/video/2012/feb/17/dereck-chisora-slaps-vitali-klitschko-video) Nobody could accuse Dereck Chisora (http://www.guardian.co.uk/sport/dereck-chisora) of ignoring the finer traditions of the fight game. Heavyweight boxing (http://www.guardian.co.uk/sport/boxing) has had its share of volcanic characters – Mike Tyson, Oliver McCall and Herbie Hide in recent times – but Chisora gambled beyond his resources when he slapped the concrete slab masquerading as the chin of Vitali Klitschko (http://www.guardian.co.uk/sport/vitali-klitschko) at today's weigh-in for their world heavyweight title fight at the Olympiahalle.
The Finchley fighter, cool all week, boiled over in snowbound Munich on the eve of the biggest night of his life – and he picked the wrong family.
Chisora's fellow-Londoner David Haye went down this pot-holed road of theatrical pre-fight boorishness with Vitali's brother, Wladimir, in Hamburg last July (although he kept it verbal) and ended up on the end of the Klitschko jab for 12 rounds. Haye lost his WBA title and his dignity, a toe-curlingly poor exit from the big time. The Klitschkos really are as cool as they appear.
In the flash of a photo opportunity, Chisora has made a tough assignment immeasurably more difficult. "No one expected him to do that," his manager, Francis Warren, said. "It's not something we would condone." His trainer, Don Charles, said it was "unacceptable".
Klitschko was heard to say: "You're fucked now, Dereck, you are really fucked." He added: "I'll be hitting him back tomorrow, in the ring. He's not all there. Dereck is full of nervousness and I feel he is afraid, otherwise he would not have jumped back like he did. He hit me not like a boxer but like a woman, with an open hand. If he wants to fight properly, he must do that with his fists."
Chisora could face a fine of $50,000 (£31,600) from the World Boxing Council, whose president, José Sulaimán, described the slap as "an absolute disgrace".
If Chisora, 28 going on 12, a 17-fight novice with a big punch and surplus of adrenaline, thought he was going to upset a 40-year-old hard man going into his 16th world title fight with a sucker-tap to the jaw, he has been listening to the wrong people, or not listening to the right people. He is a law unto himself, which makes him dangerous – to himself as well as others.
No one really knows Chisora, a boy/man in search of an identity. He speaks Shona and north London wanna-buy-a-suit street. The kid who arrived in the UK from Zimbabwe aged 16 as a refugee from Robert Mugabe's bush wars collects old red telephone boxes, is saving up to buy a London bus, at least making him stand out among his neighbours on the Finchley fringes of the posh Hampstead Garden Suburb.
Like Trotters Independent Traders, "Del Boy" Chisora has taken the order but is yet to deliver.
He trades in enigma. He might kiss you or bite you, as he has done to opponents in the past, and, bored by the low-key ambience here this week, he thought about planting a smacker on the lips of the best heavyweight in the world. Instead, he chose a staged right-hander.
Chisora seems to be stranded between self-conscious menace and inner doubt. He would finish it in eight rounds, he said earlier in the week. "This is one cat who isn't scared of him," he said, trying to blank the champion, "or anyone." Klitschko was unmoved, the Titanic nudged by a pesky tugboat.
Friday's shot was a stiff one, but not enough to disturb Klitschko's Zen-like calm.
Chisora, nonetheless, is a puzzle to be solved and a fighter for rich title-holders to entertain largely because he comes cheaper than a dodgy blow-up doll. He is 17st 3lb of cut-rate chaos, 2lb lighter than the champion.
If, however, Chisora can land a proper blow on the Ukrainian behemoth on Saturday night, the gathering will rise in their uniquely German and unemotional appreciation of the fight game to acclaim the biggest shock in heavyweight boxing since Buster Douglas knocked out Mike Tyson in Tokyo 22 years ago.
That is the size of the challenger's task. In boxing's mountaineering argot, the Klitschko brothers represent K1 and K2.
If Klitschko has an off-night Chisora, who knows he may not pass this way again in a hurry, could be Johnny-on-the-spot. Except Klitschko does not do off-nights. Nor does he have many off-rounds, or even off-minutes. Since he returned to boxing in 2008 with rebuilt knees that gave up on him after he belted Danny Williams into painful, noble defeat four years earlier, Klitschko has dismissed seven opponents with the cold eye of a hit-man. As long as his body holds up (his back has troubled him and he has not trained at full bore for some time), he is the best – not quite as quick or skilful as his brother, but more intimidating by a stretch.
Lennox Lewis, who beat Klitschko on cuts in 2003 then frustrated him by walking away from boxing, says: "Coupled with their experience and skills, it's not surprising that [the Klitschkos] own the division. [The] competition is either too old, unconditioned or [too] young. I haven't seen enough of David Price, Seth Mitchell or Deontay Wilder to form a good opinion. As far as I know, they are good up-and-coming talent. Chisora has a chance, though."
While Chisora is gargantuanly unsubtle, a fighter not so much of craft as instinct, his will is immense. It dwarfs his pedigree and, some times, his discipline. Everyone else might sense doom but he is oblivious to it, and that is a strength. He also probably knows more about the mystery of boxing than its nuances and loves the story of how his hero, Muhammad Ali, spooked Sonny Liston the first time they fought (then did it again), beating his mind with his orchestrated craziness before breaking his spirit and body.
His favourite Ali line is one of the great man's least remembered: "People don't realise what they had 'til it's gone. Like President Kennedy – nobody like him. Like The Beatles, there will never be anything like them. Like my man, Elvis Presley – I was the Elvis of boxing." Chisora likes to think he is the Derek Trotter of boxing. Or will he turn out to be a plonker like Rodney?

GnP
18-02-2012, 13:06
beeld:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ccBFTTYxyts

tidelot
18-02-2012, 13:30
in scene gezet,
hebben ze van K1 gepikt. bob sapp deed dit soort scenes ook altijd.

nick diaz
18-02-2012, 13:34
inderdaad, dat dacht ik ook al

WAR VITALI

Ralph
18-02-2012, 13:55
Beetje triestig.... War Vitali!

micha
18-02-2012, 14:23
wat verdienen ze nu met deze partij?

McClane
18-02-2012, 14:46
"I already offered Vitali to kiss but he didn't shave" [..] "I told him I swing both ways but he didn't believe me," Chisora joked, as Klitschko brushed his had against day-old-stumbble on his face. "He didn't shave today so I'm not looking for that. But I know he's gaming for a kiss." (bron (http://www.boxingscene.com/chisora-vitali-i-wanted-kiss-you-shave--48332))

2010 - Chisora vs. Baker

http://www.youtube.com/watch?v=WsMmOzkuMQ4

2011 - Chisora vs. Helnius

http://www.youtube.com/watch?v=eBfKCS9zaOk

http://i42.tinypic.com/35i4spd.jpg

kooivechter
18-02-2012, 17:48
snap sowieso niet waarom ze deze idioot tegen klitcho laten. die chirosa heeft van zijn laatste 3 partijen 2 verloren. Zijn laatstet partij komt hij van een loss en nu mag hij tegen klitcho voor de titel. wordt weer een walk over voor klitcho. waar zijn tegen de tijden gebleven dat je op het puntje van je stoel zat, voor een HWtitel gevecht in het boksen. Tijd dat Hari zo snel mogelijk gaat boksen.

SpelPlan
18-02-2012, 17:55
Het werkt wel, ik ga nu zeker kijken om te zien hoe Chisora klappen krijgt van Klitschko. Hopelijk.

Sadix
18-02-2012, 18:02
idd tijd dat hari zo snel mogelijk gaat boksen... Als die chisora voor de titel mag vechten, mag hari dat van mij na een paar wins ook.

stoet
18-02-2012, 18:42
Ik zou Badr Hari vs Dereck Chisora wel willen zien, met name de weging. Als hij dit bij Hari probeert, maakt ie gehakt van hem. Partij begint dan eerder van gepland. Hahaha :lol:

Naj85
18-02-2012, 19:30
Wat een bitchslap van een echte bitch
Vitali breekt hem in stukken vanavond

Kemal
18-02-2012, 19:35
ik hoop op een heerlijk, snelle en goed geplaatste KO!

Kemal
18-02-2012, 22:11
Wel leuk dat arnold Vanderlyde ook mede commentaar geeft.

Jeru
18-02-2012, 22:18
Wel stil (het publiek dus) qua geluid daar... Je kan de stoten echt horen.

Kemal
18-02-2012, 22:25
Wel stil (het publiek dus) qua geluid daar... Je kan de stoten echt horen.

Dat zal tijdens de hoofdpartij wel anders zijn denk ik..

Jeru
18-02-2012, 22:35
Dat vind ik altijd wel minder aan boksen. Alles draait om de hoofdpartij en de rest telt niet echt mee.

Kemal
18-02-2012, 22:40
Leuk dat ze het ook even over Badr Hari hadden.

Leventdepevent
18-02-2012, 22:45
respectloos, hopen dat klitschko hem TOTAAL sloopt

Jeru
18-02-2012, 22:48
23 uur begint het?
Banks wel terechte winnaar.

Kemal
18-02-2012, 22:51
http://www.youtube.com/watch?v=etvNHZx_Bb4&feature=player_detailpage

Sadix
18-02-2012, 22:58
ala Andy hugg ;)
wat dan?

Kemal
18-02-2012, 22:59
Trouwens ook wel een mooie zaal zeg, leeft goed in Duitsland.

Kemal
18-02-2012, 23:10
hahah dat Wladimir ook gewoon de kleedkamer van Chisora inloopt om de handschoenen te controleren..

Kemal
18-02-2012, 23:11
Heb overigens SPOILER in de titel gezet zodat we hier één en ander kunnen zetten..

Kemal
18-02-2012, 23:15
hohoho wat wordt Dereck Chisora uitgejoeld zeg ..

Kemal
18-02-2012, 23:20
Die Chisora spoort niet hoor, dat hij maar snel KO mag gaan..

123trisweat
18-02-2012, 23:21
Volg het boksen niet zo, is dit dezelfde bond als Mike Tyson , lenox lewis?

Kemal
18-02-2012, 23:25
WBC (http://en.wikipedia.org/wiki/World_Boxing_Council)

123trisweat
18-02-2012, 23:27
Pick 'em apart vitali
Vitali lage handen?

Naj85
18-02-2012, 23:31
Wat een smerig ventje
Spugen in gezicht van wlad

Kemal
18-02-2012, 23:31
ja die hangen erg laag, die rechtse is wel een loei harde hoor..

123trisweat
18-02-2012, 23:31
WBC (http://en.wikipedia.org/wiki/World_Boxing_Council)

Tx

123trisweat
18-02-2012, 23:37
Vind zijn boks stijl wel heel lelijk

Kemal
18-02-2012, 23:43
Chisora heeft al een paar raken tikken gehad hoor..

Kemal
18-02-2012, 23:54
Toch een leuke pot!

Sadix
19-02-2012, 00:16
pffffffffff please Badr, come and save heavy weight boxing... vind hier dus geen reet aan. geef mij maar floyd, manny, ortiz etc

Naj85
19-02-2012, 00:18
Jammer dat die chisora niet ko is gegaan
Wil hem wel zien tegen wladimir

el bastardo
19-02-2012, 00:20
Opzouten met die domme lul zeg! Watn eikel die Chisora

Kemal
19-02-2012, 00:21
leuke pot vond ik het...

Vitali Klitschko wins by unanimous decision

--

Wat een draak van een vent die Chisora

R.D.N
19-02-2012, 00:22
Mooie tegenstander voor Badr die Chisora.

Pernik
19-02-2012, 00:23
Was een goeie pot, geen gehang, continue spannend door die zwaaistoten van Chisora.

Nelisje
19-02-2012, 00:24
Blij dat die Chisora verloren heeft... wat een schande..

Van de ene kant hoop ik dat Wlad hem ook nog een keertje billenkoek gaat geven, van de andere kant gewoon negeren.. hij is het niet waard. Duurt hoe dan ook even voor hij terug is, die krijgt vast en zeker een dikke schorsing.

cornelus
19-02-2012, 00:50
geen reet aan toch, kom op zeg...

ik vind het allemaal opgeklopt gedoe, sorry

Sadix
19-02-2012, 01:06
de spanning van dit vergeleken bij een badr vs remy of badr vs alistair, alistair vs spong, saki vs alistair of weet ik het is gewoon niet te vergelijken. Ik bedoel dit is dan wel gewoon een titel gevecht, ik verwacht toch echt meer actie, meer spanning etc

wat ik nu zag was derick die er niet bij kwam, vitali die jab jab, links rechts, 2 rondjes lopen, links dekking wegtrekken, rechter hoek er op en weer 5 rondjes lopen.

SpelPlan
19-02-2012, 01:15
de spanning van dit vergeleken bij een badr vs remy of badr vs alistair, alistair vs spong, saki vs alistair of weet ik het is gewoon niet te vergelijken. Ik bedoel dit is dan wel gewoon een titel gevecht, ik verwacht toch echt meer actie, meer spanning etc

wat ik nu zag was derick die er niet bij kwam, vitali die jab jab, links rechts, 2 rondjes lopen, links dekking wegtrekken, rechter hoek er op en weer 5 rondjes lopen.

Vergelijkbare overwinning als Condit over Diaz. De ene zet 12 ronden lang voorwaartse druk, de anders is 12 ronden achteruit aan het lopen en punten aan het scoren.

Sadix
19-02-2012, 01:19
Vergelijkbare overwinning als Condit over Diaz. De ene zet 12 ronden lang voorwaartse druk, de anders is 12 ronden achteruit aan het lopen en punten aan het scoren.

totaal niet te vergelijken. Een boxring is 5bij5 als ik me niet vergis. een octagon is 2 x zo groot. Als je het in de octagon op het lopen zet, komt er geen einde aan. Bij het boxen kan je hoeken snijden, en vast zetten. Je kan niet constant blijven lopen.

In dat opzicht ontweek vitali het gevecht ook 100 x minder als condit dat deed.

T15Boxing
19-02-2012, 01:19
Chisora heeft me echt verrast. Zeer sterke kin en conditie en hij heeft het Vitali moeilijker gemaakt dan wie dan ook sinds Klitschko's comeback. Vitali zou binnenkort moeten stoppen vind ik met zijn 40 jaar. Het begint steeds zwaarder te worden voor hem.

Ik zou in de toekomst Wlad tegen Chisora willen zien.

SpelPlan
19-02-2012, 02:21
But Diaz had the better bitchslap;)

Haha ja dat is zeker!

K1power
19-02-2012, 04:53
MWQs8nMsZNg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/02/19/article-2103251-11CE3131000005DC-927_468x286.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/02/19/article-2103251-11CE3145000005DC-227_468x286.jpg

T15Boxing
19-02-2012, 05:56
Hahaa David Haye PATS in Chisora's gezicht. Na alle shit die hij zelf deed verdient ie zoiets. opeens mag ik Haye meer.

en prachtig hoe Vitali daar gewoon staat te lachen en kijken naar zo'n circus

Chane
19-02-2012, 07:24
Best n leuke pot :)
Wordt wel tijd dat er n nieuwe Tyson opstaat.

Wat is dat commentaar toch verschrikkelijk weer zeg :(

Kemal
19-02-2012, 08:46
http://www.youtube.com/watch?v=MWQs8nMsZNg&feature=player_detailpage

Kemal
19-02-2012, 08:48
wat een mongolen!

Jeru
19-02-2012, 09:25
Wat een volk...

univers1l
19-02-2012, 09:37
tenminste weer wat sensatie in de boks wereld.

adenane
19-02-2012, 10:17
Geweldig! Eindelijk weer spektakel voor en na de wedstrijd. Zal toch wat zijn, als Badr straks een van de braafste jongetjes van de klas is bij het boksen...

stoet
19-02-2012, 10:26
Dit is toch sensatie man, dit zijn de wedstrijden die je wilt zien. Hier gaat het tenminste nog om iets man. Twee vechters die elkaar een knuffel geven en een handje schudden is toch niet iets waar je op zit te wachten, athans ik niet hoor. Van mij mogen ze zo door gaan, het feit is dat de wedstrijden bij dit soort opstootjes gewoon weg beter bekeken worden.

respect
19-02-2012, 10:27
Wat een chaos haye sloeg zijn eigenmanager met stoel per ongeluk. lekker voor die chisora.

La
19-02-2012, 11:00
http://blogs.telegraph.co.uk/sport/garethadavies/100023853/dereck-chisora-brawls-with-david-haye-after-defeat-to-vitali-klitschko/

typisch een schande voor de sport

univers1l
19-02-2012, 11:01
die chisora is nu een stuk bekender geworden, door de slap en spuug incident. en dan nog brawlen met Haye, is toch geweldig.
hij is nu meer waard (marktwaarde) dan voorheen.

dit is echt nodig om weer naar boksen te kijken.

R.D.N
19-02-2012, 11:04
:lol: mooi he,ik zeg Badr tegen die gek....dat word wat.

Kemal
19-02-2012, 11:05
http://www.telegraaf.nl/telesport/11549501/__Klitschko_behoudt_WBC-titel__.html

The Company
19-02-2012, 11:41
wtf:lol:

Sadix
19-02-2012, 11:50
ahhhh heerlijk! hahaha

cornelus
19-02-2012, 11:51
dus alle actie gaat zich voortaan maar buiten de ring afspelen? LOL

DAWK1D
19-02-2012, 11:56
Terecht van David Haye.. Chisora is zo onvoorspelbaar dit noemen ze handelen uit noodweer. Chisora loopt bijna met z'n hele crew op David Haye af.. die alleen was. Even kijken wat er gaat gebeuren als Badr Hari net zo intimiderend doet tegen Chisora als hij deed tegen Hesdy Gerges :lol:

rollermanskunk
19-02-2012, 11:57
Goede reclame voor de Britse bokssport ...
Discipline en respect bestaat zeker niet meer en doet er niet mee toe? Lekkere voorbeeldfunctie voor de jeugd ook.

Djoggo
19-02-2012, 12:01
lol david haye vs chisora

make it happen !

ZakKa!
19-02-2012, 12:03
Beelden van het echte gevecht kan ik nu niet vinden op youtube...

univers1l
19-02-2012, 12:08
Beelden van het echte gevecht kan ik nu niet vinden op youtube...

als het goed is moet deze het nog doen

http://ironforgesiron.com/2012/02/video-vitali-klitschko-vs-dereck-chisora/

Dalton
19-02-2012, 12:11
Chisora heeft me echt verrast. Zeer sterke kin en conditie en hij heeft het Vitali moeilijker gemaakt dan wie dan ook sinds Klitschko's comeback. Vitali zou binnenkort moeten stoppen vind ik met zijn 40 jaar. Het begint steeds zwaarder te worden voor hem.
.

????

Moeilijk, Vitali had het makkelijk. Geen moment in de problemen geweest, controleerde het gevecht. Lokte de linker zwaaihoek uit, slipte en nam over met een rechte directe. Het enige verschil met de vorige partijen was dat hij wel aan het werk (lees verplaatsen) moest blijven. Conditioneel had hij er totaal geen moeite mee, Chisora was kapotter dan Vitali.

Chisora verbaasde me positief met zijn incasseringsvermogen, vechtlust en conditie. Technisch was hij dramatisch. het enige wat hij kon bedenken was zwaaihoeken (en dan nog slecht uitgevoerd). Voor de rest beheerste hij geen enkele stoot. Maakte het voor Vitali wel erg voorspelbaar. Ook viel me op dat hij wel erg slecht was voorbereid door zijn trainers. Hij heeft al niet de techniek om te kijken waar hij stoot maar gooit de stoten gewoon blind op gevoel (dat zo'n beperkte bokser een titel-shot krijgt is op zich al een schande). Alleen hadden zijn trainers hem volgens mij voorbereid op iemand die 15 cm kleiner was als Vitali. Zijn meeste zwaaistoten "mikte" hij op de schouders van Vitali. Lekker voorbereid.

En voor degenen die denken dat Badr op dit moment een betere show zou geven, vergeet het maar. Bokstechnisch en verplaatstechnisch moet hij nog veel leren. Op dit moment zou het een dramatisch eenzijdige en saaie show worden. Hij moet gewoon de tijd nemen om te leren (alhoewel ik denk dat dat niet de opzet is van Simon, zodra het kickboksen wat aantrekt en er is weer geld te maken is Badr terug als kickbokser)

Dalton
19-02-2012, 12:15
Hahaa David Haye PATS in Chisora's gezicht. Na alle shit die hij zelf deed verdient ie zoiets. opeens mag ik Haye meer.

en prachtig hoe Vitali daar gewoon staat te lachen en kijken naar zo'n circus


Gewoon een gevalletje van een compleet uitgekotste en aan de zijlijn geraakte bokser probeert zichzelf weer op de kaart te zetten. Chisora had zijn pr-spelletje overgenomen maar brengt wel vechtershart in de ring.

Leventdepevent
19-02-2012, 12:19
Terecht van David Haye.. Chisora is zo onvoorspelbaar dit noemen ze handelen uit noodweer. Chisora loopt bijna met z'n hele crew op David Haye af.. die alleen was. Even kijken wat er gaat gebeuren als Badr Hari net zo intimiderend doet tegen Chisora als hij deed tegen Hesdy Gerges :lol:
precies een beetje zn onvermogen proberen te compenseren met een grote waffel en debiele acties......opzouten met die kwiebus

Peter0711
19-02-2012, 12:24
Of het er nou bij hoort of niet. Ik vindt het gewoon onwijs jammer dat dit soort onzin plaatsvindt. Het zijn incidenten zoals dit waardoor wij al jaren lopen te janken dat Nederland "onze" sport niet accepteerd,maar vervolgens zie ik wel veel reakties van mensen die dit prachtig vinden..Beetje dubbel..

Dit soort ellende is helemaal niet nodig..

Bromios
19-02-2012, 12:40
Met alle respect voor hun technische know-how en ik zal er wel helemaal niks van snappen maar: Wat een verschrikkelijk saaie sport zeg. 2 logge gorilla's wankelen uit hun hoek naar elkaar toe, ondertussen hun knieholtes krabbend. Om de beurt nemen ze de moeite een hand op te tillen en proberen ze elkaar voor het hoofd te maaien om vervolgens een minuut te knuffelen. Klitschko kan het alleen opbrengen zijn hand recht vooruit te steken.

Wat me vooral stoort is het volstrekte gebrek aan passie wat er uit spreekt.

Na ronde drie was ik aan wat actie toe dus heb maar een schaakpartij opgezocht op internet.

Ik hoop dat badr een beetje actie in de ring kan gaan brengen en anders: Boksen is dood.

Dalton
19-02-2012, 12:47
Wel leuk dat arnold Vanderlyde ook mede commentaar geeft.

Leuk ???

Arnold had werkelijk geen enkele bijdrage. Een commentator wordt betaald om oor de meer leken een uitleg te geven wat er gebeurt. Volgens mij is de laatste keer dat Arnold zich voor het boksen interesseerde zo'n 15 jaar geleden (vrouwenboksen daargelaten maar dat had meer met een andere hobby van hem te maken). Ik heb het idee dat hij alleen op tv zit voor zijn naamsbekendheid zodat hij weer meerclinics kan geven (en 800 keer te zeggen dat de trainer van Vladimir in de vorige eeuw ook zijn trainer was, interessante informatie, draagt echt wat bij, gaaaaap).

Veel van het commentaar dat gegeven was was onjuist (waarschuwing voor ellebogen ipv klemmen, Wladimir naar de kleedkamer op verhaal te halen ipv regelementaire controle van handschoenen en windsels, advies om meer te bewegen met het bovenlichaam ipv meer via de zijkant naderen, enz).

Ook gaf hij niets geen ectra informatie oer bijvoorbeeld tactiek, stijl, keuzes die in een partij gemaakt worden, enz.

Ook had hij zich compleet niet voorbereid. "Ik heb gehoort van mensen die er verstand van hebben dat de vorige partij an Chisora onterecht verloren is". Als je weet dat je commentaar moet geven, bereid je dan voor en kijk minstens de video's van vorige gevechten (of werkt youtube niet in Limburg) en ga niet alleen werken aan ke iegen naamsbekendheid en een cheque ophalen.

Laten ze aub volgende keer een commentator nemen die verstand heeft van boksen en zijn vak wel serieus neemt, bijvoorbeeld Fred Royers.

Anderson
19-02-2012, 12:57
bijvoorbeeld Fred Royers.

Alsjeblieft niet doe dan maar Remco Pardoel en die gast die het samen doet met Pardoel.

Wie wel goed commentaar gaf was die gozer toen Innocent vocht tegen de Spanjaard voor de Europese titel die gaf goed boks commentaar.

Anderson
19-02-2012, 13:01
Ik hoop dat badr een beetje actie in de ring kan gaan brengen en anders: Boksen is dood.


Daarom verdient Pacquio het 20 voudige wat Badr Hari verdient en Floyd het 15 voudige wat Hari verdient. Als je niks weet zeg dan niks.

elpappi
19-02-2012, 13:09
Dit is toch sensatie man, dit zijn de wedstrijden die je wilt zien. Hier gaat het tenminste nog om iets man. Twee vechters die elkaar een knuffel geven en een handje schudden is toch niet iets waar je op zit te wachten, athans ik niet hoor. Van mij mogen ze zo door gaan, het feit is dat de wedstrijden bij dit soort opstootjes gewoon weg beter bekeken worden.

Inderdaad en iedere keer als ik die partijen heb bekeken voel ik me weer genaaid. Wat een oersaaie vertoning was het weer.

ZakKa!
19-02-2012, 13:10
Ook nog water in het gezicht spugen voor het gevecht in de ring en na het gevecht nog stoer lopen doen in Klitchko´s gezicht.

Vind het knaP dat de Klitchko´s zo relaxed blijven. Als het de Diaz broeders waren geweest... haha

tidelot
19-02-2012, 13:24
wie betaalt die bepaalt.
als de vechters niks in te brengen hebben in de ring dan moeten ze maar buiten de ring voor wat actie zorgen. op de 1 of andere manier moet er toch voor kijkers gezorgd worden.
De vechters krijgen niet zomaar bakken met geld. dat geld moet terug verdiend worden.

ZakKa!
19-02-2012, 13:31
http://www.youtube.com/watch?v=lWrNGUeW2i8&feature=player_embedded#!

betere angle van de stoten. David deelt ze wel uit zeg.

Bromios
19-02-2012, 13:39
Daarom verdient Pacquio het 20 voudige wat Badr Hari verdient en Floyd het 15 voudige wat Hari verdient. Als je niks weet zeg dan niks.

Leg me dan is uit waarom ze het 15 voudige krijgen voor een beetje door die ring wankelen pannekoek.

Ik vind het echt een verschrikkelijke wanvertoning en ik kan me niet voorstellen dat iemand dit een toppartij vond. Diaz-Condit was het huis te klein. Dit was Condit in het kwadraat.

SpelPlan
19-02-2012, 13:42
Of het er nou bij hoort of niet. Ik vindt het gewoon onwijs jammer dat dit soort onzin plaatsvindt. Het zijn incidenten zoals dit waardoor wij al jaren lopen te janken dat Nederland "onze" sport niet accepteerd,maar vervolgens zie ik wel veel reakties van mensen die dit prachtig vinden..Beetje dubbel..

Dit soort ellende is helemaal niet nodig..
x2
Beetje stemming maken hoort er bij maar dit was gewoon zielig.He glassed me! Lijkt wel een ruzie bij de tienerdisco.

Dalton
19-02-2012, 13:58
Met alle respect voor hun technische know-how en ik zal er wel helemaal niks van snappen .
.

Ik denk dat het een combinatie is van niet snappen en niet geinteresseerd zijn (en dus ook niet willen / hoeen snappen).

Elke keer bij een bokspartij komen de "saai-discussies". Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en vinden we niet hetzelfde leuk. Het snappen wat er gebeurt scheelt wel veel. Ik vond MMA partijen op gala's bijvoorbeeld altijd een perfect drinken-haal of terugtrek in de kleedkamer moment. Al dat gerijd op de vloer. Nadat de underdog me meer uitlegde over posities en tactiek ben ik het meer gaan waarderen.

Ik kan begrijpen dat mensen boksen saaier vinden om te zien dan kickboksen of MMA. Maar om, vooral als je zelf aangeeft dat je geen kennis hebt, daaruit te concluderen dat de sport dood is, is wel erg kort door de bocht (en heeft op een forum waar mensen zitten die echt verstand hebben van de diverse vechtsporten en niet alleen kijker / bezoeker zijn of enthousiast x-box fanaat ook niet echt een bijdrage).

Gelukkig wordt niemand gedwongen om te kijken (of zat je al helemaal klaar om sexcetera te kijken en zag je ineens twee half ontklede mannen :))

Bromios
19-02-2012, 14:09
Ik denk dat het een combinatie is van niet snappen en niet geinteresseerd zijn (en dus ook niet willen / hoeen snappen).

Elke keer bij een bokspartij komen de "saai-discussies". Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en vinden we niet hetzelfde leuk. Het snappen wat er gebeurt scheelt wel veel. Ik vond MMA partijen op gala's bijvoorbeeld altijd een perfect drinken-haal of terugtrek in de kleedkamer moment. Al dat gerijd op de vloer. Nadat de underdog me meer uitlegde over posities en tactiek ben ik het meer gaan waarderen.

Ik kan begrijpen dat mensen boksen saaier vinden om te zien dan kickboksen of MMA. Maar om, vooral als je zelf aangeeft dat je geen kennis hebt, daaruit te concluderen dat de sport dood is, is wel erg kort door de bocht (en heeft op een forum waar mensen zitten die echt verstand hebben van de diverse vechtsporten en niet alleen kijker / bezoeker zijn of enthousiast x-box fanaat ook niet echt een bijdrage).

Gelukkig wordt niemand gedwongen om te kijken (of zat je al helemaal klaar om sexcetera te kijken en zag je ineens twee half ontklede mannen :))

Kijk, dat is een post daar kan ik wat mee. Helaas heb ik echt op deze partij zitten wachten. Hadden ze ipv de hoofdpartij per ongeluk sexcetera uitgezonden dan was het denk ik nog leuk geweest.

Ik probeer er echt doorheen te kijken en de schoonheid te zien, maar elke partij die ik kijk is weer 1 grote deceptie. Het is schaken met handschoenen aan ipv een aktiesport. Ik moet zeggen dat die partijen van Frese wel spectaculairder zijn. Daar zit gewoon tempo in. Vroegah zat er bij de zwaargewichten gewoon spektakel in en dat mis ik gewoon. Die Chisora probeerde er nog wel wat van te maken maar het kwam gewoon niet op gang. Klitschko wilde daar gewoon helemaal niet zijn. Die wilde met een boek bij de open haard zitten.

Commentaar speelt ook wel mee. Klonk ook niet echt enthousiasme uit (understatement).

Minotauro
19-02-2012, 14:16
Even serieus, ik zie mensen op internet zeiken over Haye's actie, en opzich vind ik Haye ook een beste debiel, maar wat hij gisteravond deed is gewoon gruwelijk. Chisora maakt de hele bokssport ten schande. Hoe ik de bokswereld ken (boks zelf ook) is dat we met heel veel respect richting tegenstander worden opgeleid, altijd respect houden. Een beetje sensatie om een wedstrijd te verkopen moet kunnen, absoluut, maar wat Chisora doet is te min en te misselijk voor woorden. Dat tikje bij de persconferentie dat kan nog, maar iemand anders in het gezicht spuwen en na afloop wel klappen en vervolgens weer dreigend en respectloos komen doen??? Dan op de persconferentie met je hele crew op David Haye aflopen, die alleen is en dan tikken krijgen, hahaha te gruwelijk. David Haye zat er lekker op, en hoor Chisora meteen over "bottle" en "glassed me", fuck off man, hij probeert David Haye nog een slechte naam te geven door te liegen wat er gebeurd is. Ik had 0 procent respect voor David Haye, maar na gisteren is dat behoorlijk gegroeid.

Edit: ook nog Chisora: "im gonna shoot him", wat een debiel, en zelf wel met een fles in de lucht staan. Haye is een baas man lol

Marijn Boran
19-02-2012, 14:17
Ik ben het niet eens dat boksen dood is. De heavyweight divisie is simpelweg niet meer wat het geweest maar de light tot middleweight zijn top divisies met attractieve boksers.

Dalton
19-02-2012, 14:20
Bromios, boksen is niet voor iedereen. Misschien zoek jij meer aktie. Frese kun je niet vergelijken met Klitschko. Frese is amateur, klitschko professional en dat is een ander spelletje. Frese is ook veel lichter. Hoe lichter de vechter (ook bij kickboksen en MMA) hoe meer snelheid en aktie (massa / conditie). Frese is trouwens (nog maar) een getalanteerde jeugdbokser in opbouw met goede pr, voor "betere" partijen zou je naar Mullenberg moeten kijken.

Dat Klitschko niets deed klopt niet. Chisora was juist de beperktere vechter met weinig serieuse akties. Als je het spelletje minder snapt lijkt het wel zo omdat Chisora naar voren bokst en Klitschko naar achteren. klitschko deed deze partij zelfs relatief veel. Lokte goed missers uit en nam over met zeer zuivere treffers. Ook stootte hij mee met elke aktoie van Chisoro.

Het kan echter goed dat het tactische spel (en de bijbehorende technieken) je minder aanspreekt en je meer houdt van rechtoe rechtaan knokpartijen. Als je wel eens wilt proberen of je boksen leuk kunt vinden moet je eens proberen een partij te kijken met iemand die de achtergronden kan uitleggen (zou eigenlijk de taak van Vanderlyde moeten zijn, maarja daar is al genoeg over gezegd) of eens langs gaan bij een goede (boks)vereniging. Je bent altijd welkom.

P.s. Marijn, kom je weer eens langs, zou leuk zijn

lopez86
19-02-2012, 14:31
Ik vind dat Dalton ipv Vanderleyde commentaar moet geven.

Anderson
19-02-2012, 14:36
Leg me dan is uit waarom ze het 15 voudige krijgen voor een beetje door die ring wankelen pannekoek.


http://www.youtube.com/watch?v=J6-YE-pZHmI

Wandelen hoord die goofy dan hhahhahhahahahahhahahahah.

SpelPlan
19-02-2012, 14:52
Bromios, boksen is niet voor iedereen. Misschien zoek jij meer aktie. Frese kun je niet vergelijken met Klitschko. Frese is amateur, klitschko professional en dat is een ander spelletje. Frese is ook veel lichter. Hoe lichter de vechter (ook bij kickboksen en MMA) hoe meer snelheid en aktie (massa / conditie). Frese is trouwens (nog maar) een getalanteerde jeugdbokser in opbouw met goede pr, voor "betere" partijen zou je naar Mullenberg moeten kijken.

Dat Klitschko niets deed klopt niet. Chisora was juist de beperktere vechter met weinig serieuse akties. Als je het spelletje minder snapt lijkt het wel zo omdat Chisora naar voren bokst en Klitschko naar achteren. klitschko deed deze partij zelfs relatief veel. Lokte goed missers uit en nam over met zeer zuivere treffers. Ook stootte hij mee met elke aktoie van Chisoro.

Het kan echter goed dat het tactische spel (en de bijbehorende technieken) je minder aanspreekt en je meer houdt van rechtoe rechtaan knokpartijen. Als je wel eens wilt proberen of je boksen leuk kunt vinden moet je eens proberen een partij te kijken met iemand die de achtergronden kan uitleggen (zou eigenlijk de taak van Vanderlyde moeten zijn, maarja daar is al genoeg over gezegd) of eens langs gaan bij een goede (boks)vereniging. Je bent altijd welkom.

P.s. Marijn, kom je weer eens langs, zou leuk zijn

Je weet me in elk gevoel goed te enthousiasmeren om nog een keer goed naar de partij te gaan kijken en even verder te neuzen in het boksen.

Ik kan me ook dood irriteren aan de boeroepers tijdens een UFC event terwijl er een mooie schaakpartij aan de gang is die er voor de niet ingewijde weinig spectaculair uitziet. Dus het zou hypocriet van me zijn als ik dat zelfde droppie ga spelen bij het boksen in plaats van proberen er meer van te leren.

Bedankt voor je inzichtelijke posts!

spacebox
19-02-2012, 15:12
De Britse bokser Dereck Chisora is zondag door de Duitse politie meegenomen voor verhoor, nadat hij na afloop van het WK-titelgevecht met de Oekraïner Vitali Klitsjko op de vuist ging met een andere bokser, de Brit David Haye.

Tijdens de afsluitende persconferentie noemde Haye, die tijdens het titelgevecht in München als co-commentator voor een tv-zender werkte, zijn collega een 'loser', waarna beide kemphanen met elkaar op de vuist gingen. De trainer van Haye, die ook bij het incident betrokken raakte, raakte gewond aan zijn hoofd.

Dereck Chisora heeft in een paar dagen tijd zichzelf enigszins berucht gemaakt. Tijdens de weging sloeg hij Klitschko in het gezicht, voor het gevecht spuugde hij water in het gezicht van diens broer en ook na de verloren partij wilde hij niet afkoelen.

ijsbier
19-02-2012, 15:17
Ik ben het niet eens dat boksen dood is. De heavyweight divisie is simpelweg niet meer wat het geweest maar de light tot middleweight zijn top divisies met attractieve boksers.

*zucht* dit moet je tegenwoordig ook verplicht bij elke boksdiscussie aanhoren....

De heavyweights zijn misschien minder media geniek, maar zeker niet slechter. kijk maar eens even wat voor een traject je tegenwoordig moet aflopen om bij de top van het boxen te komen en hoeveel geld er in die wedstrijden om gaat.

vergeleken met boxen zijn mma en k1 nog steeds echt peanuts.

rollermanskunk
19-02-2012, 15:20
Chisora schijnt ook nog een vrouwenbeul te zijn:

"In November 2010, Chisora was found guilty of assaulting his then-girlfriend after finding text messages from another man on her phone. He narrowly escaped being sent to jail, and was given a 12-week prison sentence suspended for two years. He was also ordered to pay £1,500 in compensation and £500 costs and complete 150 hours community work. The court was told that the fighter also had previous convictions for public order offences, assaulting a police officer and possession of an offensive weapon."

ijsbier
19-02-2012, 15:42
http://www.youtube.com/watch?v=lWrNGUeW2i8

betere camerahoek: check vanaf 3:20, Haye mept m inderdaad met n fles :D !

Nelisje
19-02-2012, 16:00
*zucht* dit moet je tegenwoordig ook verplicht bij elke boksdiscussie aanhoren....

De heavyweights zijn misschien minder media geniek, maar zeker niet slechter. kijk maar eens even wat voor een traject je tegenwoordig moet aflopen om bij de top van het boxen te komen en hoeveel geld er in die wedstrijden om gaat.

vergeleken met boxen zijn mma en k1 nog steeds echt peanuts.

Misschien komt het omdat het niveau verschil tussen de Klitchko's en wat er voor hun neus gegooid wordt wel zo enorm groot is dat het saai lijkt.

Persoonlijk vind ik kickboksen of mma over het algemeen veel enerverender om te zien, maar dat neemt niet weg dat ik niet enorm veel respect heb voor boksers. Vooral van het niveau van de gebroeders Klitchko.

Zou zelf ook graag gaan boksen nadat ik door een knie blessure noodgedwongen moet stoppen met kickboksen en krav maga. Ben alleen bang dat mijn knieen al te ver heen zijn zelfs voor gewoon boksen.

Minotauro
19-02-2012, 16:05
Misschien komt het omdat het niveau verschil tussen de Klitchko's en wat er voor hun neus gegooid wordt wel zo enorm groot is dat het saai lijkt.

Persoonlijk vind ik kickboksen of mma over het algemeen veel enerverender om te zien, maar dat neemt niet weg dat ik niet enorm veel respect heb voor boksers. Vooral van het niveau van de gebroeders Klitchko.

Zou zelf ook graag gaan boksen nadat ik door een knie blessure noodgedwongen moet stoppen met kickboksen en krav maga. Ben alleen bang dat mijn knieen al te ver heen zijn zelfs voor gewoon boksen.

Datzelfde had ik ook. Niet door krav maga en kickboksen, maar wel me knieen naar de klote. Ik heb me rechter knie stuk of 10x flink verdraaid en links 1x, ook operaties en dergelijke gehad. Vervolgens veel getraind (vooral fietsen en (hard)lopen) en nu boks ik volop en ik moet eerlijk zeggen dat het met me knieen nu wel goed zit, al had ik laatst wel het gevoel alsof ik hem bijna verdraaide, maarja.. het feit dat het niet gebeurde geeft al aan dat het een stuk beter is dan een tijd geleden ;)

Marijn Boran
19-02-2012, 16:37
Zeker Roeland, ik train nog geregeld bij ABCC. Heb nu vakantie dus misschien kom ik deze week wel naar Deventer toe!

T15Boxing
19-02-2012, 16:44
????

Moeilijk, Vitali had het makkelijk. Geen moment in de problemen geweest, controleerde het gevecht. Lokte de linker zwaaihoek uit, slipte en nam over met een rechte directe. Het enige verschil met de vorige partijen was dat hij wel aan het werk (lees verplaatsen) moest blijven. Conditioneel had hij er totaal geen moeite mee, Chisora was kapotter dan Vitali.

Chisora verbaasde me positief met zijn incasseringsvermogen, vechtlust en conditie. Technisch was hij dramatisch. het enige wat hij kon bedenken was zwaaihoeken (en dan nog slecht uitgevoerd). Voor de rest beheerste hij geen enkele stoot. Maakte het voor Vitali wel erg voorspelbaar. Ook viel me op dat hij wel erg slecht was voorbereid door zijn trainers. Hij heeft al niet de techniek om te kijken waar hij stoot maar gooit de stoten gewoon blind op gevoel (dat zo'n beperkte bokser een titel-shot krijgt is op zich al een schande). Alleen hadden zijn trainers hem volgens mij voorbereid op iemand die 15 cm kleiner was als Vitali. Zijn meeste zwaaistoten "mikte" hij op de schouders van Vitali. Lekker voorbereid.

En voor degenen die denken dat Badr op dit moment een betere show zou geven, vergeet het maar. Bokstechnisch en verplaatstechnisch moet hij nog veel leren. Op dit moment zou het een dramatisch eenzijdige en saaie show worden. Hij moet gewoon de tijd nemen om te leren (alhoewel ik denk dat dat niet de opzet is van Simon, zodra het kickboksen wat aantrekt en er is weer geld te maken is Badr terug als kickbokser)

Jij hebt geen idee waar je het over hebt. Vitali had het makkelijk? In je dromen ja. Dit was zijn zwaarste partij sinds hij terug is van zijn blessure. Hij heeft niet zoveel stoten op zijn gezicht moeten incasseren sinds 2004 tegen Corrie Sanders. Hij heeft bijna nooit zoveel rondes in 1 partij verloren(Vitali is zo dominant dat hij bijna nooit ook maar 1 ronde verliest, laat staan de hele partij) Linkerkant van zijn lichaam was vuurrood door alle rechtse hoeken van Chisora en op het eind was hij zeer moe. Duidelijk ook door zijn leeftijd, maar zoals ik zei, dit was een moeilijke partij voor hem vooral als je kijkt naar hoe een standaard Vitali klitschko verloopt. Elke tegenstander staat maar recht voor hem, eet elke jab en hoek die Vit gooit en uiteindelijk niks meer over heeft. Maar die Chisora bleef elk moment aanvallen en was nooit aangeslagen. Als ik hem was zou ik binnenkort stoppen.

Khanom Thom
19-02-2012, 17:11
Dalton (Roeland) for president! Bedankt voor je commentaar... je hebt 100% gelijk! Arnold eruit bij Eursport en Roeland erin.

Nelisje
19-02-2012, 17:17
Jij hebt geen idee waar je het over hebt. Vitali had het makkelijk? In je dromen ja. Dit was zijn zwaarste partij sinds hij terug is van zijn blessure. Hij heeft niet zoveel stoten op zijn gezicht moeten incasseren sinds 2004 tegen Corrie Sanders. Hij heeft bijna nooit zoveel rondes in 1 partij verloren(Vitali is zo dominant dat hij bijna nooit ook maar 1 ronde verliest, laat staan de hele partij) Linkerkant van zijn lichaam was vuurrood door alle rechtse hoeken van Chisora en op het eind was hij zeer moe. Duidelijk ook door zijn leeftijd, maar zoals ik zei, dit was een moeilijke partij voor hem vooral als je kijkt naar hoe een standaard Vitali klitschko verloopt. Elke tegenstander staat maar recht voor hem, eet elke jab en hoek die Vit gooit en uiteindelijk niks meer over heeft. Maar die Chisora bleef elk moment aanvallen en was nooit aangeslagen. Als ik hem was zou ik binnenkort stoppen.

Als hij gisteren al een ronde verloren heeft dan zal het er maximaal 1 zijn volgens mij (ronde 7 denk ik dan). Ik wil niet zeggen dat hij geen rake stoten uitdeelde aan Klichko, maar Klichko deelde continu meer uit. De gameplan was wel goed, continu druk naar voren zetten zorgen dat hij geen maximale kracht kan zetten, zodat de kans kleiner is dat je KO gaat en hopen dat je hem 1 keer goed raakt. Dat is geen tekortkomindg van Klichko, maar een goede gameplan van Chisora. Je zorgt er gewoon voor dat je tegenstander nooit op zijn sterkst kan zijn.

Ben het overigens wel ermee eens dat hij binnenkort moet stoppen, stoppen op je hoogtepunt.

Dalton
19-02-2012, 17:32
Jij hebt geen idee waar je het over hebt. Vitali had het makkelijk? In je dromen ja. Dit was zijn zwaarste partij sinds hij terug is van zijn blessure. Hij heeft niet zoveel stoten op zijn gezicht moeten incasseren sinds 2004 tegen Corrie Sanders. Hij heeft bijna nooit zoveel rondes in 1 partij verloren(Vitali is zo dominant dat hij bijna nooit ook maar 1 ronde verliest, laat staan de hele partij) Linkerkant van zijn lichaam was vuurrood door alle rechtse hoeken van Chisora en op het eind was hij zeer moe. Duidelijk ook door zijn leeftijd, maar zoals ik zei, dit was een moeilijke partij voor hem vooral als je kijkt naar hoe een standaard Vitali klitschko verloopt. Elke tegenstander staat maar recht voor hem, eet elke jab en hoek die Vit gooit en uiteindelijk niks meer over heeft. Maar die Chisora bleef elk moment aanvallen en was nooit aangeslagen. Als ik hem was zou ik binnenkort stoppen.

Sorry dat ik als compleet onwetend persoon de zienswijze van de alwetende vechtsportkenner op dit forum in perspectief durf te zetten. Wel jammer dat deze alwetende een beetje moeite heeft met begrijpend lezen (dat het Vitalo's zwaarste partij sinds enige tijd was wil nog niet zeggen dat hij het echt moeilijk had), maar daardoor valt hij voor mij zeker niet van het enorme voetstuk. Overigens complimenten voor het feit dat je de stijl van je reactie hebt aangepast aan het thema van deze thread. Nog een scheef petje en een Engelse vlag voor het gezicht erbij en het plaatje is compleet.

Khanom Thom
19-02-2012, 18:32
Sorry dat ik als compleet onwetend persoon de zienswijze van de alwetende vechtsportkenner op dit forum in perspectief durf te zetten. Wel jammer dat deze alwetende een beetje moeite heeft met begrijpend lezen (dat het Vitalo's zwaarste partij sinds enige tijd was wil nog niet zeggen dat hij het echt moeilijk had), maar daardoor valt hij voor mij zeker niet van het enorme voetstuk. Overigens complimenten voor het feit dat je de stijl van je reactie h.ebt aangepast aan het thema van deze thread. Nog een scheef petje en een Engelse vlag voor het gezicht erbij en het plaatje is compleet.
:hugegrin:

T15Boxing
19-02-2012, 19:37
Sorry dat ik als compleet onwetend persoon de zienswijze van de alwetende vechtsportkenner op dit forum in perspectief durf te zetten. Wel jammer dat deze alwetende een beetje moeite heeft met begrijpend lezen (dat het Vitalo's zwaarste partij sinds enige tijd was wil nog niet zeggen dat hij het echt moeilijk had), maar daardoor valt hij voor mij zeker niet van het enorme voetstuk. Overigens complimenten voor het feit dat je de stijl van je reactie hebt aangepast aan het thema van deze thread. Nog een scheef petje en een Engelse vlag voor het gezicht erbij en het plaatje is compleet.

Niet zo gevoellig. Jij doet alsof Vitali gister totaal geen moeite had met Chisora. Je zou haast denken dat het een standaard shutout was die je altijd ziet in elke Vitali Klitschko partij als je naar jou luistert. De man heeft in zijn 46 professionele partijen maar 3 keer moeite gehad en dat was in zijn 2 verlies partijen en tegen Corrie Sanders. Gistereren werd hij de hele wetstrijd in zijn linker ribben geslagen(overigens een van de redenen dat Vitali zijn kracht en conditie verloor na een tijd) en meer hoofd stoten moeten incasseren dan welke tegenstander dan ook behalve Lewis en dat was 9 jaar geleden. Hij verloor 3-4 rondes en de rest heeft hij met weinig verschil gewonnen. Hij heeft tot het uiterste moeten gaan en daarom won hij. Hij is nog steeds een geweldige bokser maar Chisora heeft het em moeilijk gemaakt en laten zien dat zijn leeftijd nu echt een probleem begint te worden.

Dalton
19-02-2012, 20:02
Niet zo gevoellig. Jij doet alsof Vitali gister totaal geen moeite had met Chisora. Je zou haast denken dat het een standaard shutout was die je altijd ziet in elke Vitali Klitschko partij als je naar jou luistert. De man heeft in zijn 46 professionele partijen maar 3 keer moeite gehad en dat was in zijn 2 verlies partijen en tegen Corrie Sanders. Gistereren werd hij de hele wetstrijd in zijn linker ribben geslagen(overigens een van de redenen dat Vitali zijn kracht en conditie verloor na een tijd) en meer hoofd stoten moeten incasseren dan welke tegenstander dan ook behalve Lewis en dat was 9 jaar geleden. Hij verloor 3-4 rondes en de rest heeft hij met weinig verschil gewonnen. Hij heeft tot het uiterste moeten gaan en daarom won hij. Hij is nog steeds een geweldige bokser maar Chisora heeft het em moeilijk gemaakt en laten zien dat zijn leeftijd nu echt een probleem begint te worden.

Bedankt voor deze volwassen reactie. Ik ben niet zozeer gevoelig maar erger me wel eens aan de toon op de site. Ooit is de site opgezet voor vechtsportliefhebbers om informatie uit te wisselen over vechtsport en te discusseren over gevechten en vechters. De meeste leden wisten wie wie was en hadden respct voor elkaars mening. Ik heb het gevoel dat de laatste jaren er steeds meer posters komen die niet zelf aan vechtsport doen of gedaan hebben maar vechtsport vooral kennen van de tv of computerspelen. Op zich prima alleen een aantal van deze nieuwe leden heeft erg weinig gevoel voor senioriteit en wel erg het idee de waarheid in pacht te hebben en is meer geinteresseerd in elkaar afbekken dan constructief discusseren. Voor zover dit "ouwelullenvroegerwasallebeter gezeik".

Ik ben overigens nog steeds van mening dat itali het niet echt moeilijk had gisteren (alhoewel het zijn moeilijkste partij was in tijden). Ik heb nooit beweert dat hij in het geheel geen moeite had en de partij rustig kon uitboksen. Als je het gaat vergelijken met zijn makkelijke partijen kreeg hij een enorm aantal treffers, als je het vergelijkt met een normale zwaargewicht partij en vooral met wat hij hebben kan valt het erg mee. Het aantal treffers op zijn hoofd was relatief gering. Hij had in 9 van de 10 gevallen verrasend snel zijn hand ervoor. Als een stoot doorkwam vind hij hem meestal gedeeltelijk op door mee te bewegen. De treffers op het lichaam waren meestal meer op de achterzijde dan op het gevoelige gedeelte. Zo wie zo is Vitali niet zo gevoelig voor lichaamtreffers. Al zou hij 3 a 4 rondes verloren hebben (wat me veel lijkt) dan nog heeft hij erg dik gewonnen. De meeste rondes won hij op treffers (en daar wordt op gescoord) dik. Chisora scoorde gewoon erg weinig. Zijn meeste stoten kwamen, als hij al niet voorlangs maaaide op de rug of op de dekking (en dan vergeet ik in zijn voordeel maar even dat stoten met d ebinnenkant illegaal zijn). Zijn vermoeidheid vond ik, gezien het hoge tempo van het gevecht en de weinige rustmomenten in de rondes zelf, erg meevallen. Chisora was meer buiten adem in de laatste rondes. Overigens is met pensioen gaan op zijn 40e misschien well handig. Voorbeelden genoeg van boksers die te lang zijn doorgegaan.

Maar gelukkig hoeven we het niet eens met elkaar te zijn. Ik ben al blij met andere boksliefhebbers op de site. Ben je kickbokser, mmaér, bokser of liefhebber ?

Facade
19-02-2012, 20:22
Ik vond de partij vermakelijker dan ik had gedacht. Ik vond dat dat Klitschko de partij domineerde met uitzondering van rondes 6-8. Toen dacht ik ook dat misschien Chisora terug zou kunnen komen, maar ik had het idee dat hij zichzelf moe geslagen had en het niet vol kon houden want op eens leek het een beetje over. Daarom was het vanaf ronde 9 denk ik weer eenrichtingsverkeer.

Ik had het idee dat als Chisora wat meer vaart maakte met het naar voren komen dat hij misschien in de touwen meer kans van slagen had met zijn manier van vechten. Hij bleef naar voren komen maar in een dusdanig laag tempo dat Klitschko relatief makkelijk zijn spel kon blijven spelen. Maar goed als conclusie: leuke partij, jammer dat er weer rotzooi aan het eind was.

Dalton
19-02-2012, 20:37
Dalton for president! Bedankt voor je commentaar... je hebt 100% gelijk! .

Er is maar één president op deze site ;)

PeterMMA
19-02-2012, 23:53
Ik hoop dat ze die gasten flink lang schorsen. Vervolging door het Duitse OM lijkt me ook op z'n plaats.