PDA

View Full Version : ANTWERP OPEN BJJ 2012



Dan
22-02-2012, 20:29
Beste BJJ'ers,

op 7 april is er opnieuw de ANTWERP OPEN BJJ.

Wij hopen dat het dit jaar minstens even goed zal zijn!

Tot dan!!

Danny

http://www.antwerpopenbjj.be

http://www.mixfight.nl/forum/webkit-fake-url://EFCF9360-47CB-4F2C-B83F-E7097BE87726/image.tiff

mmamerksem
23-02-2012, 14:42
jeugd?

FightingDutchman
23-02-2012, 15:15
Ik doe mee!

Dan
23-02-2012, 20:48
@mmamerksem: Geen specifieke jeugdcategorie

@ dutchman: Welkom!! :thup:

Dan
23-02-2012, 20:50
Voor alle duidelijkheid: je kan al inschrijven op de website ondanks de info nog niet uptodate is. Prijs is 20 eurootjes

Tuplad
27-02-2012, 15:18
Hup!

Femme Fatale
27-02-2012, 17:20
Hoop dat er ook voldoende vrouwen zijn, want ik ga mij ook inschrijven :D

nicolas the red
26-03-2012, 15:33
http://www.antwerpopenbjj.be

https://www.facebook.com/events/261316217278809/

vrouwen vechten GRATIS!

prijzen voor winnaars van alle categorieλn! :p

Fame2910
27-03-2012, 09:11
Twee vraagjes:

Is er ook een -88 klasse, zo ja en wat is de marge (bijv je mag max 800 gram meer wegen)

Tweede vraag, worden judo black belts bij de white belts toe gelaten?

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

FightingDutchman
27-03-2012, 10:18
Twee vraagjes:

Is er ook een -88 klasse, zo ja en wat is de marge (bijv je mag max 800 gram meer wegen)



Ik ben niet van de organisatie, maar er zal vast een -88 klasse zijn (in ieder geval bij de White en blue belts) verwacht ik. De andere dingen (of er speling is en hoe het zit met Judo black belts bij de witte banders durf ik niet te zeggen).

Danco
27-03-2012, 14:24
een black belt judo met wedstrijt ervaring is geen white belt maar op zijn minst bleu zeker omdat bjj uit judo is ontstaan (maar de eer is bij jezelf waar je start lijkt mij)

Intermec
27-03-2012, 14:37
Tja.. eindeloze discussie.
De ene Judo blackbelt maakt makkelijk de overgang naar BJJ, de andere wordt na een jaar nog steeds opgerold door andere witte banders.

Zoals ik hier al eens gepost heb, is het enkel de persoon zelf die die afweging kan en moet maken.

FightingDutchman
27-03-2012, 14:47
Tja.. eindeloze discussie.
De ene Judo blackbelt maakt makkelijk de overgang naar BJJ, de andere wordt na een jaar nog steeds opgerold door andere witte banders.

Zoals ik hier al eens gepost heb, is het enkel de persoon zelf die die afweging kan en moet maken.

Daar was ik het tot voorkort mee eens (hoewel de trainer daar natuurlijk ook een rol in speelt). Zeker aangezien je verschillen hebt tussen wedstrijdjudoka's en de wat meer 'recreatieve' zwarte banders in het judo.

Echter, de IBJJF heeft de discussie opgelost. Het is in de nieuwe regels, die sinds 2012 van kracht zijn, officieel verboden voor mensen die een zwarte band hebben in Judo om mee te doen bij de witte banders op BJJ toernooien. Of je het eens bent met deze regel is inderdaad dezelfde discussie die we al vaker hebben gevoerd. Maar feit blijft dat het momenteel deel uit maakt van het BJJ wedstrijdregelement. De vraag is dus in hoeverre toernooien in Nedelrand (of in dit geval Belgiλ) deze regel ook gaan hanteren.

Intermec
27-03-2012, 15:35
Jep. Zo is het ook verboden om een andere kleur GI te dragen dan wit/blauw of zwart.
Zo is het ook verboden om, en , en ,en.. oftewel. Als al die stomme IBJJF regels gehanteerd moeten worden op een markt die zo klein is als het in nederland nu is, dan houdt het snel op denk ik. :)

Denk dus ook niet dat men van te voren gaat checken hoe en wat betreffende een judo belt.

FightingDutchman
27-03-2012, 17:49
Jep. Zo is het ook verboden om een andere kleur GI te dragen dan wit/blauw of zwart.
Zo is het ook verboden om, en , en ,en.. oftewel. Als al die stomme IBJJF regels gehanteerd moeten worden op een markt die zo klein is als het in nederland nu is, dan houdt het snel op denk ik. :)

Denk dus ook niet dat men van te voren gaat checken hoe en wat betreffende een judo belt.

Mwuah, daar ben ik het niet mee eens. Dit onderwerp is al vaker punt van discussie geweest dus deze regel zou voor alle betrokken partijen een goede uitkomst bieden. De gi kleuren die je voornamlijk op toernooien ziet ZIJN overigens wit, blauw en zwart en bovendien beinvloeden die niet het verloop van een wedstrijd/toernooi dus lijkt me dat een iets minder relevante regel dan deze wat betreft black belts in Judo.

Overigens ben ik groot voorstander van het strikt naleven van de IBJJF regels bij BJJ toernooien in Nederland. Je ziet soms dat scheidsrechters vaak niet van de nieuwste ontwikkelingen op de hoogte zijn en/of de regels/punten gewoon niet goed kennen. Ik weet dat het heel moeilijk en ondankbaar is om partijen te scheidsen, maar ik denk dat het bij een sport als deze heel belangrijk is dat de regels worden nageleefd en dat daar iemand op toeziet.

ijsblok
27-03-2012, 18:20
Even voor de duidelijkheid jongens: dat apparaat om je middel wordt in het judo een 'band' genoemd in Nederland. Dus geen 'belt' of 'gordel' of weet ik wat :).

Intermec
28-03-2012, 07:19
Mwuah, daar ben ik het niet mee eens. Dit onderwerp is al vaker punt van discussie geweest dus deze regel zou voor alle betrokken partijen een goede uitkomst bieden. De gi kleuren die je voornamlijk op toernooien ziet ZIJN overigens wit, blauw en zwart en bovendien beinvloeden die niet het verloop van een wedstrijd/toernooi dus lijkt me dat een iets minder relevante regel dan deze wat betreft black belts in Judo.


Gisteren weer een mooi voorbeeld gezien van een judo bruine band/gordel/belt, die zelfs na 30minuten survival van een witte bander, de witte bander niet eens kon controleren :)

En zeker dat er uniforme regels nageleefd moeten worden, maar ik denk dat ook bij de IBJJF, de zwarte banden regel pas geldt / nageleefd wordt vanaf de paarse banders. Teveel werk om het te controleren van iedereen.

FightingDutchman
28-03-2012, 12:34
Gisteren weer een mooi voorbeeld gezien van een judo bruine band/gordel/belt, die zelfs na 30minuten survival van een witte bander, de witte bander niet eens kon controleren :)

En zeker dat er uniforme regels nageleefd moeten worden, maar ik denk dat ook bij de IBJJF, de zwarte banden regel pas geldt / nageleefd wordt vanaf de paarse banders. Teveel werk om het te controleren van iedereen.

Ik gaf ook al aan dat het instellen van deze regel nog altijd discussie gevoelig is (dus de vraag of een zwarte band Judo bij de blauwe banders BJJ thuis hoort blijft nog steeds open). Ik denk zelf dat een competitie vechter uit het Judo prima bij de blauwe banders mee kan doen, een meer recreatieve judoka mijns inziens niet.

Ik snap alleen niet wat je wil zeggen met dat de zwarte banden regel pas vanaf de paarse banders wordt toegepast? Hij is juist gemaakt om witte banders te beschermen in toernooien. De enige vraag blijft dus of deze regel op dit toernooi zal worden gehanteerd.

Intermec
28-03-2012, 12:58
Ik gaf ook al aan dat het instellen van deze regel nog altijd discussie gevoelig is (dus de vraag of een zwarte band Judo bij de blauwe banders BJJ thuis hoort blijft nog steeds open). Ik denk zelf dat een competitie vechter uit het Judo prima bij de blauwe banders mee kan doen, een meer recreatieve judoka mijns inziens niet.

Ik snap alleen niet wat je wil zeggen met dat de zwarte banden regel pas vanaf de paarse banders wordt toegepast? Hij is juist gemaakt om witte banders te beschermen in toernooien. De enige vraag blijft dus of deze regel op dit toernooi zal worden gehanteerd.

Ik bedoel dat ik me afvraag of IBJJF bij elke witte bander gaat checken of deze al dan niet een black belt judo is.

Intermec
28-03-2012, 13:22
Maar goed, hoop voor volgend weekend weer te kunnen trainen!
Wanneer is de inschrijf deadline?

FightingDutchman
28-03-2012, 14:08
Ik bedoel dat ik me afvraag of IBJJF bij elke witte bander gaat checken of deze al dan niet een black belt judo is.

Goed punt! Geen idee, de regel beschrijft dat iedereen ''known' or 'found' to hold a black belt in Judo' niet mee mag doen bij de witte banders. Of ze dit actief controleren is inderdaad maar de vraag.

nicolas the red
11-04-2012, 09:00
Hier zijn de resultaten van dit jaar: http://antwerpopenbjj.be/?page_id=166

Women white belt

1. Ismay Gossen – Team Agua
2. Paulien Kalff – Carlson Gracie Amsterdam
3.Eskariena Van Lierde – Perfect team

Women blue belt

1. Anke Mueller – Team Marshmallow
2.Fran Vanderstukken – Perfect team
3. Cristina Cervelli – Alliance SDS Academy

Women purple belt

1. Helene Wenger – Malicia

Women open weight

1.Helene Wenger – Malicia
2. Anke Mueller – Team Marshmallow
3. Paulien Kalff – Carlson Gracie Amsterdam

Men white belt -64kg

1. Sheng Yu – EXIT BJJ
2. Valere Bertrand – Martial Square
3. Arthur Przylecki – Shocx

Men white belt -70kg

1. Thomas Nijs – Yaware
2. Nick Van Tilborg – EXIT BJJ
3. Wassim Chadli – BBJJA

Men white belt 76kg

1.Matthias Ramaekers – Hybrid
2. Jeroen Hoksbergen – Jiu Jitsu Factory
3. Jan Quaehaegens – Perfect team

Men white belt -82,3kg

1. Thibaut Muselle – Brasa Bel
2. Mohamed Acheik – EXIT BJJ
3. Kevin Torfs – EXIT BJJ

Men white belt -88,3kg

1. Frank Strooker – Renzo Gracie Holland
2. Tom Jacobs – EXIT BJJ
3. Mark Nauts – Gracie Barra NL

Men white belt -94,3kg

1. Stefan Uittenboogaard – Gracie Barra Maastricht
2. Peter Meul – Challenge
3. Ismael Khajjou – Malicia

Men white belt +94,3kg

1. Svein Odland – Gracie Barra NL
2. Detlef De Groot – Jiu Jitsu Factory
3. Andrey Kirilin – EXIT BJJ

Men Blue belt -70kg

1. Youri Ballast – Team Agua
2. Stapho Thienpont – Yaware
3. Pele Nguyen – Team Agua

Men blue belt -76kg

1. Jonath Axwijk – Jiu Jitsu Factory
2. Yanick Hippchen – Carlson Gracie Germany
3. Edo Maas – Icon Jiu-Jitsu

Men blue belt -82,3kg

1. Chango Eersel – Team Agua
2. Tyron Agreteek Chavarro – Team Agua
3. Bob Ruijg – Gracie Barra NL

Men blue belt 88,3kg

1. Andy Peters – Gracie Barra NL
2. Bert Van Geystelen – Icon Jiu-Jitsu
3. Johan De Wannemaeker – Brasa Bel

Men blue belt -94,3kg

1. David Oppong – EXIT BJJ
2. Florent Minguet – Martial Square
3. Tom Reijnaerdts – Bad Boys

Men blue belt +94,3kg

1. Martijn Gademan – Jiu Jitsu Factory
2. Bas van der Wolk – Jiu Jitsu Factory
3. Philippe Demelenne – Icon Jiu-Jitsu

Men Elite -76kg

1. Greger Forsell – Alliance
2. Kenny Polmans – Brasa/Bad Boys
3. Wesley Modde – Yaware

Men elite -82,3kg

1. Daan Westra – Gracie Barra NL
2. Clifford Edwards – Team Agua
3. Dennis Van Wegberg

Men elite -88,3kg

1. Willem Peters – Gracie Barra NL
2. Wout Westra – Gracie Barra NL
3. Peter Stringer – Jiu Jitsu Factory

Men elite +88,3kg

1. Mauricio Cristo – Team Agua
2. Michael Kuiper – Gracie Barra NL
3. Nicolas Malfeyt – EXIT BJJ

Men elite open

1. Willem Peters – Gracie Barra NL
2. Mauricio Cristo – Team Agua
3. Clifford Edwards – Team Agua

Best Team

1. Gracie Barra NL
2. Team Augua
3. EXIT BJJ

FightingDutchman
11-04-2012, 10:36
Thanks voor de results. Ik wist helemaal niet dat er ook nog punten werden bijgehouden voor best team. Altijd een aangename verrassing als het team dan bovenaan staat!

remco pardoel
11-04-2012, 16:48
En thanks voor de team prijs :)

nicolas the red
12-04-2012, 14:01
foto's hier: https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.10150806932408594&type=1