PDA

View Full Version : Tim Sylvia Promises 'Hell of a Fight' if UFC Gives Him Another Chance



Kemal
05-03-2012, 22:37
Former UFC heavyweight champion Tim Sylvia wants back inside the Octagon.
Sylvia said Monday on The MMA Hour that he is desperate to prove that he belongs in the UFC heavyweight division, and that he'd gladly accept whatever contract the UFC offered him.

"Have me come in, put me against Stefan Struve, Cheick Kongo, (Matt) Mitrione," Sylvia said. "I'll fight anybody. I don't care. And see if I can hang with them. If I can't, I tell you what, it's going to be a hell of a fight."

Sylvia said he invested the $800,000 he made for his loss to Fedor Emelianenko and is doing fine financially, and that now he just wants to prove himself in the UFC. In fact, Sylvia said he would accept a contract that pays him only $5,000 to show up and another $5,000 to win, which is as low as a UFC contract gets. For that matter, Sylvia said he'd be willing to fight for free.

"If the UFC comes to me with an offer for $5,000 and $5,000 I would take it," Sylvia said. "I know that's very entry level money but I'd have an opportunity to win Knockout of the Night and make $50,000."

Sylvia said he disagrees with those who say the UFC heavyweight division is leaps and bounds better now than it was when he was the champion. Sylvia acknowledged that there are a handful of great heavyweights whom he'd struggle to beat, but he said he thinks he would defeat most of the UFC's top heavyweights.

"I don't agree with any of that. Right now you have three studs: Alistair, Junior and Cain, and the rest are OK," Sylvia said. "There's also Frank Mir and Shane Carwin, but besides the Top 5, if you put me in there I'll beat them all."

Sylvia said he currently weighs 295 pounds and would be able to get himself down to the UFC's heavyweight limit of 265 if the UFC gave him that chance. The only obstacle, Sylvia said, is that he doesn't think the UFC wants him.


So why not? Sylvia knows that the UFC is in the business of giving fans the fights the fans want to see, and he said he has reached out to fans through social media to ask him why they're not clamoring to see him in the Octagon again. He said some fans have told him he has a boring style, but he says the biggest problem is that fans don't know enough about him.

"I just want to know why, how come the fans don't like me," he said. "Basically it's because they don't know me."
And the best way for the fans to get to know Sylvia is for the UFC to promote him again. He'll be waiting by the phone.

Tony
05-03-2012, 23:11
vind hem bijna als zielig overkomen

Naj85
05-03-2012, 23:19
Desperate.. Dana heeft al eerder aangegeven dat het niet gaat gebeuren
en denk dat de huidige Sylvia ook niet echt thuis hoort in de UFC

raveboy
05-03-2012, 23:28
Als ie nog een hell of a fight in zich had was ie misschien al terug. zelf weggaan en slecht presteren en nu weer terugwillen.

Wiseguy
05-03-2012, 23:32
http://www.youtube.com/watch?v=wb-eOej5Xzc&feature=related

Sportvision
06-03-2012, 00:41
gewoon laten knokken die gast. niks mis mee. best een goeie vechter. voor een zak aardappelen met pootjes.

The Bulldog
06-03-2012, 02:12
toch denk ik dat ie een beste kluif kan zijn voor menigeen....

basblue
06-03-2012, 08:02
Hij heeft te weinig progressie laten zien sinds zijn carrière buiten de ufc. Hij is zelfs minder fel, fit en veelzijdig dan in zijn hoogtijdagen als ufc HW champ. Hij zal het anderen best lastig kunnen maken, maar de partijen zullen stuk voor stuk saai zijn.

Misschien een afscheidspartij ter ere van... In een voorprogramma... That's it!

micha
06-03-2012, 08:24
ik wil hem wel op GLORY zien in een MMA patij tegen Sem

Tony
06-03-2012, 10:02
Klinkt nog niet eens heel verkeerd Micha.

Ralph
06-03-2012, 10:16
ik wil hem wel op GLORY zien in een MMA patij tegen Sem


x2!

amilster
06-03-2012, 10:16
Klinkt nog niet eens heel verkeerd Micha.

dat leek mij al heel lang een leuke pot :)

best te hypen ook als het gevecht met de meeste meters (bijelkaar opgeteld) vechter allertijden :D

micha
06-03-2012, 10:21
Ik zal eens een balletje opgooien bij de Heren Schilt en De Jong. Er staan nog 3 evenementen gepland buiten Moskou dus misschien kan dit gewoon geregeld worden.

kendamac
06-03-2012, 10:45
Micha make it happen :thup:

Jeru
06-03-2012, 10:50
Goed plan Micha! Laat hem zich eerst maar bewijzen tegen iemand als Schilt. Vertel hem maar dat als hij wint er misschien een UFC contract klaar ligt :lol:

Harrie Nak
06-03-2012, 11:07
If you look at when Tim Sylvia was in the heavyweight division, I say it all the time: It's when we had the weakest heavyweight division in the company's history. Him and (Andrei) Arlovski were knocking each other out every weekend.:D

The Company
06-03-2012, 11:38
Ik zal eens een balletje opgooien bij de Heren Schilt en De Jong. Er staan nog 3 evenementen gepland buiten Moskou dus misschien kan dit gewoon geregeld worden.

Goed plan.;) Bedoel je dan een MMA of kickboks partij?

Vince
06-03-2012, 12:08
Zou het tof vinden om sem weer mma te zien doen. Make it HAPPEN!

Intermec
06-03-2012, 12:42
bewijzen tegen Sem?
Hou toch op, Sem heeft niks te zoeken in MMA. Nooit iets te zoeken gehad ook niet.

Wheelie
06-03-2012, 13:25
http://i42.tinypic.com/33z8d52.png

Lionheart
06-03-2012, 13:33
Tim Sylvia wat een dwaas en een vechter die er gewoon niet uitziet als hij vecht!

Om het maar niet over zn lichaam te hebben, bah!

Hij hoort zeker niet meer thuis in de UFC! Dana heeft gelijk dat toen hij de champ was, de spoeling het dunst was en de contenders niet echt de creme de la creme waren!

amilster
06-03-2012, 13:39
en toch zou ik deze pot graag willen zien, en dan het liefts hier in Nederland zodat we er ook bij kunnen zijn :)

Minotauro
06-03-2012, 13:57
Schilt wint wel van Sylvia. Wel grappig, zo n trage partij tussen 2 te lompe gasten :D

YoMarK
06-03-2012, 19:36
Hij hoort zeker niet meer thuis in de UFC! Dana heeft gelijk dat toen hij de champ was, de spoeling het dunst was en de contenders niet echt de creme de la creme waren!
Timmah heeft wel een UFC record van 10-3, en de namen waar ie wel van verloren heeft zijn niet de minste.

micha
06-03-2012, 20:46
sem schilt heeft ook gewonnen in de UFC en heeft op punten verloren van Fedor en was 3 keer king of pancrase

Minotauro
06-03-2012, 20:49
Haha maar Schilt kreeg niet een kans tegen Fedor omdat hij het echt verdient had. Totale mismatch was het toentertijd laten we daar eerlijk over zijn.

Budokan
07-03-2012, 00:39
Misschien wil Bas Rutten zichzelf ook nog wel een keertje uitleven op Sylvia?

mmaikel
07-03-2012, 04:07
Dana White Slams Door on Tim Sylvia’s UFC Comeback Hopes

http://www.mmafighting.com/ufc/2012/3/6/2850237/despite-tim-sylvias-campaign-for-ufc-comeback-dana-white-shuts-door

lukashenko
07-03-2012, 14:08
als je trouw wilt zijn aan je ex champs geef je hem een kansje op een ufc on fuel of whatever waarom niet
maar persoonlijk denk ik ook dat ie zich zelf aanbrengt om slachtvlees te worden voor andere
zo een mitrione zou hem slachten denk ik

Naj85
08-03-2012, 19:17
Tim Sylvia conditioning video

http://m.mixedmartialarts.com/news/389887/Tim-Sylvia-conditioning-video/

YoMarK
08-03-2012, 23:06
http://www.mixedmartialarts.com/news/389887/Tim-Sylvia-conditioning-video/ --> dan doet ie het ook in een normale browser.
Overigens viel ik bijna van m'n stoel af van het lachen tijdens deze keiharde trainings video. Paar keer touwtje sprinten totdat ie onder z'n voeten blijft steken. Paar keer halve bak met die halter omhoog, en daarna maar liefst 9 push ups. :D

Shikoku
08-03-2012, 23:12
Je kan moeilijk iemand contracteren die net door Abe Wagner is geKO'ed die recht vooruit kwam met stijve halve straights/hoeken. Als hij die niet had verloren had hij een aardige lijst en ook wat bragging rights. Misschien niet om kwaliteit, maar wel om kwantiteit. Nu is het gewoon een cry in the desert en denk ik niet dat iemand er gehoor aan gaat geven.

micha
27-03-2012, 16:44
Helaas zal deze partij niet komen. Ik heb het gevraagd en Kickboxen blijft voorlopig de hoofdmoot van Sem.

GilbertYvelFan24
27-03-2012, 17:03
Helaas zal deze partij niet komen. Ik heb het gevraagd en Kickboxen blijft voorlopig de hoofdmoot van Sem.

Vind ik jammer, Sem heeft wat mij betreft geen uitdagingen meer op kickboks gebied, ja misschien de K1 voor de 5de x winnen. Maar zijn tegenstanders zijn nu toch van mindere kwaliteit zonder Remy, Badr of Aerts. Ik bedoel vind Errol, Gokhan enzo allemaal wel goede vechters maar niet van het niveau Schilt.

micha
27-03-2012, 18:31
Vind ik jammer, Sem heeft wat mij betreft geen uitdagingen meer op kickboks gebied, ja misschien de K1 voor de 5de x winnen. Maar zijn tegenstanders zijn nu toch van mindere kwaliteit zonder Remy, Badr of Aerts. Ik bedoel vind Errol, Gokhan enzo allemaal wel goede vechters maar niet van het niveau Schilt.

Glory World Series HW met een hoofdprijs van 400.000 laat Semmy echt niet lopen. Ik denk dat dat er meer mensen op die cheque azen. Dus dat wordt sowieso knallen. Peter Aerts heeft ook getekend en die heeft hem de laatste keer toch mooi naar huis gestuurd.

adenane
27-03-2012, 19:01
Vind ik jammer, Sem heeft wat mij betreft geen uitdagingen meer op kickboks gebied, ja misschien de K1 voor de 5de x winnen. Maar zijn tegenstanders zijn nu toch van mindere kwaliteit zonder Remy, Badr of Aerts. Ik bedoel vind Errol, Gokhan enzo allemaal wel goede vechters maar niet van het niveau Schilt.

Ik vind dat je Daniel Ghita niet moet uitvlakken. Wil die partij nu wel zien. De laatste keer dat hij tegenover Sem stond was bijna 3 jaar geleden en hij heeft ondertussen behoorlijk wat progressie geboekt (met de wereldtitel bij It's Showtime als hoogtepunt). En ok, toen verloor Ghita weliswaar op punten maar deed het niet zo onverdienstelijk.

micha
27-03-2012, 21:44
Ik zou Ghita ook graag op Glory zien. Errol wil graag een revanche en ik denk dat Ghita zelf ook wel tegen Sem wil of Saki. Ghita is idd een leuke kandidaat voor een mooi tournooi.