PDA

View Full Version : Ben Henderson vs. Frankie Edgar rematch confirmed for this summer



Naj85
07-03-2012, 03:53
Source: twitter.com
Mar 6, 2012 7:31 PM EST
Frankie Edgar ‏ @FrankieEdgar
Rematch anyone??.......it's on!! Thanks to @danawhite@lorenzofertitta. Me and Henderson 2. Here we go!!
Read entire twitter...
--
Dana White ‏ @danawhite
Frankie Edgar and Ben Henderson rematch will be this summer
Read entire twitter...
©2012 Mixed Martial Arts llc.
Developed in partnership with Adept Mobile

Kemal
07-03-2012, 08:49
UFC Books Frankie Edgar vs. Ben Henderson Title Rematch

Ten days after he lost the UFC lightweight title to Ben Henderson, Frankie Edgar has been given a rematch.

Edgar confirmed the news on Twitter with a message thanking UFC President Dana White and co-owner Lorenzo Fertitta for making the rematch happen. The news was then confirmed on Twitter by White.

"Frankie Edgar and Ben Henderson rematch will be this summer," White wrote.

The decision is a departure from what White had previously indicated was his preferred choice: In the press conference immediately following Henderson's unanimous decision victory over Edgar, White said he thought Edgar should move down to featherweight to challenge champion Jose Aldo, and that Anthony Pettis deserved the next shot at Henderson.

But White has apparently been persuaded by Edgar, who has insisted that lightweight is the right division for him, and by the fans who have asked for Henderson-Edgar 2.

That means Edgar will now be in the unusual position of fighting the same opponent back to back three consecutive times. First Edgar won the lightweight title from B.J. Penn in 2010 and then defended it against Penn later that year. Then Edgar fought Gray Maynard to a draw to start 2011 and then beat Maynard later in 2011. Now Edgar has lost to Henderson to start 2012 and will get another shot at him later in the year.

This also means that Pettis has missed out on a lightweight title shot he thought he had earned for the second time. Pettis beat Henderson to become the last World Extreme Cagefighting champion and was promised a shot at the UFC lightweight title when the UFC absorbed the WEC, but that title shot was taken from him when the Edgar-Maynard draw necessitated a rematch. Now Pettis is once again being passed over.

Pettis's next step is unclear. But what is clear is that we'll see more of the same at lightweight: Ben Henderson vs. Frankie Edgar for the title.

LJ Silver
07-03-2012, 10:46
jammer. geeft wel aan hoe dun de spoeling is wanneer de kampioen 3x achter elkaar een rematch krijgt.

Hesen
07-03-2012, 13:54
Teleurstellend, had liever Showtime pettis gezien

yuko
07-03-2012, 16:00
jammer. geeft wel aan hoe dun de spoeling is wanneer de kampioen 3x achter elkaar een rematch krijgt.


Inderdaad ze doen net of dit de diepste devisie is maar ze kunnen niet eens direct een nieuwe contender leveren. Bovendien zwaar onterecht ook, Benson won duidelijk.

The Company
07-03-2012, 16:03
Inderdaad ze doen net of dit de diepste devisie is maar ze kunnen niet eens direct een nieuwe contender leveren. Bovendien zwaar onterecht ook, Benson won duidelijk.

LW is wel de sterkste divisie hoor. Ze hadden makkelijk Bendo Pettis of Bendo Diaz/Miller winner kunnen boeken.

Ik dacht ook dat Bendo met gemak had gewonnen maar we zien de laatste tijd nu eenmaal veel rematches. Ik zit er niet echt mee.

XanaduNL
07-03-2012, 16:18
Ik snap niet dat mensen tegen rematches zijn terwijl het een topgevecht was...

LJ Silver
07-03-2012, 16:41
Omdat ik vind dat er alleen een rematch moet komen indien een draw. Een (2e) titleshot krijgen terwijl je van een verlies afkomt vind ik onterecht tegenover title contenders die een winningstreak hebben.

In deze gewichtsklasses wordt een partij maar weinig voortijdig beslist waardoor je veel decisions krijgt in gevechten die gelijk opgingen. Zo blijft Edgar bezig de komende jaren.

yuko
07-03-2012, 18:29
LW is wel de sterkste divisie hoor. Ze hadden makkelijk Bendo Pettis of Bendo Diaz/Miller winner kunnen boeken.

Ik dacht ook dat Bendo met gemak had gewonnen maar we zien de laatste tijd nu eenmaal veel rematches. Ik zit er niet echt mee.

Leuk dat het wel zo is, maar waarom blijkt dat dan niet uit de match-ups? Ik ben het wel met je eens dat er relatief veel mensen een kans maken op de titel in deze klasse maar waarom laar je ze dan niet gewoon tegen elkaar knokken ipv de zoveelste rematch.

Het is voor mij eigenlijk meer een aanklacht tegen de matchmaking in deze divisie, die ik te debiel voor woorden vind. Laat die gasten gewoon tegen zoveel mogelijk verschillende tegenstanders knokken, die rematches komen vanzelf wel.

chechen
07-03-2012, 18:31
mijn top 5 candidaten voor de titel

1. Gilbert Melendez ( maar vecht niet voor UFC dus het wordt nummer 2 )
2. Franki Edgar ( omdat hij het toch verdient omdat hij de partij voor zich zelf heeft gewonnen )
3. Gray Maynard ( hij is al lang niet aan het vechten en hij vocht dus altijd voor titel en maakte entertaiment )
4. Antony Pettis ( ik zou ook nu liever Henderson vs Pettis willen maar Pettis heeft 1 wedstrijd gewonnen op spit dec + 1tje verloren tegen Clay Guida en nu 1tje gewonnen dus hij verdient het niet echt )
5. winaar van diaz vs miller ( maar dat gaat niet echt een partij worden die goed verkocht gaat zijn

Hoek
07-03-2012, 19:55
Bweh, weer zo'n directe rematch...
Waarom zouden we direct hetzelfde willen zien?

Ronald
07-03-2012, 20:08
Jammer inderdaad. Het begint er op te lijken dat wanneer je voor de lightweighttitle vecht, je een contract voor 2 partijen afsluit.

Soulbringer320
07-03-2012, 20:46
Zit hier niet op te wachten....
Wat als Edgar nu wint...Dan wil Henderson weer een rematch...

123trisweat
07-03-2012, 20:57
Heb een beter idee i.p.v de rematch, gewoon zoals uFC 1,2,3 in tournooi vorm. De top 8 op 1 avond op knock out systeem

Lionheart
07-03-2012, 21:31
Bendo pakt hem weer, dit keer op een guillotine choke!

deco'o
07-03-2012, 22:37
Frankie deed het erg goed tot die upkick van Henderson,
in ieder geval beter dan de Pettis rematch
Ik denk dat Jim Miller wint van Nate, dan zouden we ook een mogelijke Miller-Henderson
rematch krijgen.

Shikoku
08-03-2012, 23:09
Vond dit de eerlijkste oplossing. Henderson maakt het niet uit, Frankie heeft net 2 rematches weggegeven, bij featherweight wordt er niemand boos, en Pettis heeft net 1 win en een split decision. Het probleem is echter. Wat doe je als het verschil zo klein is dat als ze 100 keer vechten er 90 keer geen duidelijke winnaar is? We weten al dat Frankie's team heer en meester is in het reviewen van de tapes en kennelijk met een sterker gameplan uit te komen de volgende keer. Dit is van Bendo's team nog maar te wachten.