PDA

View Full Version : TYJANI BEZTATI EN ALLE OVERIGE SUPER TALENTEN IN DE NEDERLANDSE VECHTSPORTWERELD



STERKE JERKE
11-03-2012, 03:24
TYJANI BEZTATIEN ALLE OVERIGE SUPER TALENTEN IN DE NEDERLANDSE VECHTSPORTWERELD

Ben net terug van een gezellige kickboksgala (SPORTMANI) georganiseerd door el Otmani Gym inAmsterdam West.
Zat daar even gezellig bij te praten met Mike Babb (eenvan de trainers van Vos Gym Amsterdam) en de grote baas van Vos Gym AmsterdamIwan Hypoliet himself!
Ons gesprek ging over de huidige gang van zaken in devechtsportwereld en zo passeerden bepaalde vechters van Vos Gym de revue.

Een van de aanstormende talenten is Tyjani Beztati. 14 jaar oud.Tyjani bevindt zich momenteel in een vacuüm (op sport gebied), daar hij geenuitdaging meer heeft in de jeudklasse kickboksen/muaythai waardoor het zodoendesteeds moeilijker voor hem wordt om scherp te blijven.
Na overleg tussen de trainersstaf van Vos Gym Amsterdam,de ouders van Tyjani en de hoofdtrainer (tevens eigenaar) Iwan Hypoliet, is ervoor Tyjani dispensatie aangevraagd bij 5 belangrijke bonden in Nederland.
De W.M.T.A. en U.M.C. zijn al akkoord en hebbendispensatie verleend aan Tyjani.
Het wachten is nu op het akkoord van de W.F.C.A., NOVER enM.O.N.! …(stilletjes gaat men ervan uit dat de 3 voornoemde bonden ook hun fiatzullen geven).

Ik maak mij sterk voor deze situatie, daar er vaak wordtafgegeven op vechters, trainers en
Vechtsportscholen, wanneer zij naar de (beperkte)mening van buitenstaanders, te lang wachten met het promoveren van hun vechtersnaar een hogere (zwaardere) klasse!

De heren Babb en Hypoliet verzekerden mij, dat zij nietover een nacht ijs zijn gegaan en dat alle voor- en nadelen de revue gepasseerdzijn (zo ken ik hen trouwens ook en nietanders). ..en dit in goed en duidelijk overleg met de ouders van Tyjani dievolledig achter hun zoon staan en hem voor de volle 100% steunen!

Momenteel loopt er bij Fight Club den Bosch ook zo eensuper talent rond, genaamd Ilias Bulaid.Deze jongeman heeft met zijn 16 jaar jong, al 6 B partijen gedraaid, waarvanhij slechts 1 (op dubieuze wijze) verloor!

Ik spreek tot slot de hoop uit dat bonden aanvechtsportscholen steun verlenen wanneer zij met dergelijke “luxe” dilemma’skomen te zitten.
Wij moeten, zeker in deze rumoerige tijden, onze talentenkoesteren.
De vechtsportscholen op hun beurt, mogen een voorbeeldnemen aan Vos Gym Amsterdam door eerst alle voor- en nadelen in kaart tebrengen alvorens zij overgaan tot het aanvragen van dispensatie voor hunvechters/vechtsters!;)

Kemal
11-03-2012, 08:44
Als ze zo doorgaan komen ze er wel!

m.g
12-03-2012, 16:12
Ik zelf ben ook voor het koesteren van de talenten, maar een jongen van 14 zonder kap laten vechten vind ik erg onverantwoord aangezien deze jongeman nog vol in zijn groei zit. En dan het vechten tegen sterkeren tegenstanders lijkt mij dan niet echt een goed idee. Hij kan dan nog zo getalenteerd zijn maar geraakt op je hoofd wordt je altijd!