PDA

View Full Version : Ultimate Gracie.



fightlove
11-03-2012, 09:38
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=GZUG-qx2piQ

fightlove
11-03-2012, 09:45
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2VAr-o85zDg

Leventdepevent
11-03-2012, 11:37
mooi man thanks!

breahule
11-03-2012, 11:50
leuk man, thnx

king
11-03-2012, 20:27
Thanks, mooi om weer eens terug te zien!

Briant
11-03-2012, 22:05
Mooi, maar tis wel Gracie Propaganda. Gracie familie is niet de enige die les kreeg van Maeda bijvoorbeeld.

Italian*Berlusconi*
12-03-2012, 11:12
Mooi, maar tis wel Gracie Propaganda. Gracie familie is niet de enige die les kreeg van Maeda bijvoorbeeld.

maar wel de gene die deze stijl hebben groot gemaakt....

Briant
12-03-2012, 11:20
maar wel de gene die deze stijl hebben groot gemaakt....

Zij hebben het iig bekend gemaakt bij het grote publiek middels de UFC ja. Er zijn natuurlijk nog vele andere BJJ sterren die de stijl groot gemaakt hebben.

Italian*Berlusconi*
12-03-2012, 12:03
Zij hebben het iig bekend gemaakt bij het grote publiek middels de UFC ja. Er zijn natuurlijk nog vele andere BJJ sterren die de stijl groot gemaakt hebben.

Die net zo'n naam bekendheid hebben als de Gracie's? ben benieuwd welke dan? Ruas?

Wiseguy
12-03-2012, 12:09
De populariteit van BJJ is geheel aan de familie Gracie te danken. Royce in Amerika en Rickson in Japan.

RockyDupont
12-03-2012, 12:11
sorry maar moest ik ff doen!

RockyDupont
12-03-2012, 12:12
1 van de betere is en blijft Demian Maia!

Briant
12-03-2012, 12:51
Die net zo'n naam bekendheid hebben als de Gracie's? ben benieuwd welke dan? Ruas?

Net zo'n naamsbekendheid als de Gracies is bijna onmogelijk. Maar denk eens aan al die andere UFC vechters met BJJ als achtergrond (van toen en nu). Dan natuurlijk de leraren die het BJJ hebben verspreid in Brazilie en daarbuiten (Remco Pardoel als grote man in Europa). De kampioenen, waar iedereen tegenop kijkt. De innovatoren die met hun nieuwe technieken de mensen aan het praten krijgen.

Ik ben absoluut de Gracies niet aan het dissen, ik heb veel respect voor ze. Mijn favoriete BJJer op die moment is ook Roger Gracie. En ik heb zelf nog een paar weken bij Robin Gracie in Barcelona getraind. Mijn enige boodschap is, dat wat in de het topic getoond werd, geen documentaire is, maar propaganda.

Heb je overigens wel eens gehoord dat Rodolfo Vieira van een "lineage" komen die geen Gracie bevat? Dit komt omdat Maeda les gaf aan bijvoorbeeld Luis Franca, welke lesgaf aan Osvaldo Fadda. Laatstgenoemde ging lesgeven in de Favellas en werd bekend om zijn leglocks waar zijn studenten veel succes mee bereikten. Dit is een stukje geschiedenis wat vrij onbekend is, maar minstens zo interessant is.

Italian*Berlusconi*
12-03-2012, 13:17
Ik ben absoluut de Gracies niet aan het dissen, ik heb veel respect voor ze. Mijn favoriete BJJer op die moment is ook Roger Gracie. En ik heb zelf nog een paar weken bij Robin Gracie in Barcelona getraind. Mijn enige boodschap is, dat wat in de het topic getoond werd, geen documentaire is, maar propaganda.

Is niet geheel waar natuurlijk, in deze "docu" word het begin van MMA in de US, en dan uiteraard de UFC, uitgelegd, ook qua de stylen van toen. Volgens mij laten ze ook Royce zijn verlies partij tegen Hughes zien in deze docu.


Heb je overigens wel eens gehoord dat Rodolfo Vieira van een "lineage" komen die geen Gracie bevat? Dit komt omdat Maeda les gaf aan bijvoorbeeld Luis Franca, welke lesgaf aan Osvaldo Fadda. Laatstgenoemde ging lesgeven in de Favellas en werd bekend om zijn leglocks waar zijn studenten veel succes mee bereikten. Dit is een stukje geschiedenis wat vrij onbekend is, maar minstens zo interessant is.

Yepz van gehoord, maar nogmaals als je deze namen noemt tegen mensen die niet uit het BJJ wereldje komen dan zullen ze bij Gracie reageren met "ja van gehoord" en de rest niet.. En idd, dat is een stukje geschiedenis wat zeer zeker voor de kenner interessant is, maar niet voor de huidige TUF kijker ;)

Briant
12-03-2012, 14:10
Is niet geheel waar natuurlijk, in deze "docu" word het begin van MMA in de US, en dan uiteraard de UFC, uitgelegd, ook qua de stylen van toen. Volgens mij laten ze ook Royce zijn verlies partij tegen Hughes zien in deze docu.


Het begin van MMA in USA is al een stuk ouder. Gene "Judo" Lebell's match tegen die bokser van wie ik de naam even niet meer weet word gezien als de eerste "vale tudo" match in USA.

UFC 1 was een soort reclame blok voor GJJ. Later is dit natuurlijk uitgegroeid tot de grootste MMA organisatie in USA. Het heeft niet veel gescheeld of het was falliet gegaan. Een aantal keren heeft het op die grens gebalanseerd. Ik vraag me af of we dan ook van MMA gehoord hadden.



Yepz van gehoord, maar nogmaals als je deze namen noemt tegen mensen die niet uit het BJJ wereldje komen dan zullen ze bij Gracie reageren met "ja van gehoord" en de rest niet.. En idd, dat is een stukje geschiedenis wat zeer zeker voor de kenner interessant is, maar niet voor de huidige TUF kijker ;)

Dit bewijst alleen maar hoe slim de Gracie Familie het aangepakt heeft. Het heeft er uiteindelijk ook voor gezorgd dat grappling serieus genomen word in de vechtsport wereld. Dus ik ben ze zeker dankbaar, maar als er zoiets gepost wordt op een publiek forum, moet er toch iemand zijn die de zeepbel door prikt he ;) En dan maar hopen dat die huidige TUF kijker dit leest en op zoek gaat naar de echte geschiedenis ;)