PDA

View Full Version : Hari weer terug in de K1?



blackadder
16-04-2012, 14:32
Bloodstain Lane post net op z'n FB dat Hari weer in de K1 zit. Heeft iemand wat gehoord?

mokumnised
16-04-2012, 14:37
Kan het me niet voorstellen...maar BSL is wat Badr betreft wel goed op de hoogte. Hebben onderling contact.

MaTo
16-04-2012, 15:01
Ja en de tegenstander is Jean Claude van Damme! Sort of a wild rumor, but when K-1 comes to Los Angeles later this year, Jean-Claude Van Damme may actually compete at the event. Yeah, I know. I'll believe it when I see it.

http://middleeasy.com/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=106

K1power
16-04-2012, 15:15
Dit klopt niet helemaal.

Gerucht is namelijk dat K-1 inderdaad JCVD probeert te strikken voor een gevecht te draaien in hun L.A. show, maar dit tegen Kamsing en niet tegen Badr uiteraard ;)

Sato
16-04-2012, 15:18
Dit klopt niet helemaal.

Gerucht is namelijk dat K-1 inderdaad JCVD probeert te strikken voor een gevecht te draaien in hun L.A. show, maar dit tegen Kamsing en niet tegen Badr uiteraard ;)

Het zou van de zotte zijn, als JCVD tegen Hari moest. Met alle respect van dien. JCVD houd het nog geen ronde vol.

K1power
16-04-2012, 15:22
Buiten dat JCVD 30 jaar geen wedstrijd meer heeft gedraaid (en nooit op K-1 regels) en 50 is, zitten de heren niet eens in dezelfde gewichtsklasse. Natuurlijk zal dat nooit gebeuren, denk ook niet dat een van hun daaraan zou meedoen.

ZanZaiZuk
16-04-2012, 16:01
Hahaha Badr Hari vs JCVD Stel je voor :lol: JCVD ftw met een low middel high kick combo gevolgd door een dansje

ZakKa!
16-04-2012, 17:55
Het zou de derde keer zijn dat JCVD ergens zou vechten en het niet door gaat.

Kemal
16-04-2012, 18:16
Het zou de derde keer zijn dat JCVD ergens zou vechten en het niet door gaat.

hahaha daar heb je gelijk in!

micha
16-04-2012, 18:25
Dat Badr terugkomt heb ik ook gehoord. JCVD laat die aub in films spelen dat wil niemand toch zien

Kemal
16-04-2012, 18:31
Tja dan eerst wel een farewell partij bij het boksen ;)

redjuh
16-04-2012, 18:34
JCVD zou em dik pakken. daarom lijkt het niet zo'n best plan, badr zijn rentree te verpesten

Tony Galento
16-04-2012, 18:36
hij kan het toch naast elkaar doen, komt er tenminste geld binnen.

micha
16-04-2012, 18:41
Ik hoorde uit de wandelgangen dat bij het boksen toch telkens de benen weer meededen. Een automatisme wat er maar niet uit wilde gaan. Zelfs werd er met elastieken getraind aan zijn benen.

maar het kan ook gewoon zijn dat de K1 heel veel geld heeft geboden of een combinatie.

calmarofan
16-04-2012, 18:48
Ik hoorde uit de wandelgangen dat bij het boksen toch telkens de benen weer meededen. Een automatisme wat er maar niet uit wilde gaan. Zelfs werd er met elastieken getraind aan zijn benen.

maar het kan ook gewoon zijn dat de K1 heel veel geld heeft geboden of een combinatie.

vreemd, want de laatste jaren viel me juist vooral op bij badr dat hij zo weinig van zijn benen gebruik maakte juist in zijn partijen.

Ellen
16-04-2012, 18:56
Ik hoorde uit de wandelgangen dat bij het boksen toch telkens de benen weer meededen. Een automatisme wat er maar niet uit wilde gaan. Zelfs werd er met elastieken getraind aan zijn benen.

maar het kan ook gewoon zijn dat de K1 heel veel geld heeft geboden of een combinatie.

We hebben Badr bij de openbare training wel rondjes op de pads zien boksen. Geen moment last van het feit dat ie wilde trappen of knieeen? Of heb je het over sparren......... Dan nog kan ik t me niet voorstellen.
Plus als het wél zo is, hij is net een paar maanden weg dus zal wel tijd nodig hebben of iets. Lijkt me niet dat ze dit zomaar laten voor wat het is.
Maar als je meer nieuws uit de wandelgangen hoort, keep us posted Micha! ;-)

micha
16-04-2012, 18:57
vreemd, want de laatste jaren viel me juist vooral op bij badr dat hij zo weinig van zijn benen gebruik maakte juist in zijn partijen.

ik ben er iig blij om zie hem liever kickboksen dan een jarenlange weg naar de wereldtitel boksen

Noahri
16-04-2012, 19:03
Hahaha was het niet JCVD vs Tong Po? Even zonder dollen, Badr Hari is nog nooit de winnaar geweest vd GP toch?
Ik vindt dat niet passend dan, hij is en blijft de beste k1 vechter na Ernesto Hoost.

sjaakie'tje
16-04-2012, 20:43
Ik verwacht wel dat ie sowieso terug komt wanneer hij merkt dat hij het niet maken kan in het boksen.

Ralph
16-04-2012, 21:26
Van mij mag hij gewoon lekker blijven boksen! Dat is precies wat NL nodig heeft; een goede zwaargewicht in het boksen. In K1 hebben we genoeg landgenoten rondlopen en het is natuurlijk laf om na een paar maanden alweer een rentree te maken... Dan nemen mensen hem toch niet meer serieus?

Khanom Thom
16-04-2012, 22:02
War JCVD...

Pansier
16-04-2012, 23:09
ik ben er iig blij om zie hem liever kickboksen dan een jarenlange weg naar de wereldtitel boksen
x2

spacebox
16-04-2012, 23:10
Ik hoorde uit de wandelgangen dat bij het boksen toch telkens de benen weer meededen. Een automatisme wat er maar niet uit wilde gaan. Zelfs werd er met elastieken getraind aan zijn benen.

maar het kan ook gewoon zijn dat de K1 heel veel geld heeft geboden of een combinatie.

LOL

Had het graag gezien!!!! Eerst een paar petsen krijgen dan een keiharde lowkick geven en dan denken Shit was niet de bedoeling.

Arme man heeft misschien een maand niet kunnen trainen.
Lijkt me toch moeilijk als je gewend bent je benen te gebruiken en ineens mag het niet meer.

En eerlijk gezegd kan je er wel op reken dat de K1 met een gigantisch bod komt.

Boelly92
16-04-2012, 23:38
http://www.youtube.com/watch?v=ylXkuz41unA

filmpje van badr.. ff vraag op 1 minuut 57 seconde zie je zijn trainer die kerel een tik verkope weet iemand hier toevallig iets over? kan er niks over vinden op me grote vriend google..

MuayThaiGuy
17-04-2012, 00:01
Geen geruchten, maar keihard waar....

Voor de haters, jammer joh


Voor de liefhebbers, dit is het betere werk

Bloodstainline confirms Badr back to K-1 (https://twitter.com/#!/BloodstainLane/statuses/191991027081547777)

Boelly92
17-04-2012, 00:04
mooi dan weet ik waar ik me geld op ga zetten!

123trisweat
17-04-2012, 00:09
Een K-1 zonder de GG vechters toch??

Turboknecht
17-04-2012, 00:12
Tja, als het waar is, dan gaat hij waarschijnlijk die hele K1 leeg slaan. Then again, ik zou hem graag eens tegen Ghita zien.

donalexandro
17-04-2012, 00:12
http://www.youtube.com/watch?v=ylXkuz41unA

filmpje van badr.. ff vraag op 1 minuut 57 seconde zie je zijn trainer die kerel een tik verkope weet iemand hier toevallig iets over? kan er niks over vinden op me grote vriend google..

LOL

Boelly92
17-04-2012, 00:13
moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje verwacht had toen ik dat bericht over de k1 las met een 8e hw someone special ofso

Minotauro
17-04-2012, 00:13
En niet boksen dus?

Minotauro
17-04-2012, 00:14
En het boksen dan?

Richelieu
17-04-2012, 00:14
Even samengevoegd

Cain
17-04-2012, 00:18
dat is WWE Monday Night Raw op 1:57 staat ook gewoon op youtube hoor...

yy
17-04-2012, 01:45
zo´n type als don king heeft badr wijsgemaakt dat hij wordt gezien als mengeling tussen ali en tyson, dat iedereen op hem zit te wachten en dat hij ook echt een bokslegende kan worden.. we kennen badr, die denkt ook echt dat hij een bokslegende ala tyson kan worden, bovendien krijgt hij ook erg veel geld per partij, dus tjah hij denkt ik ga een bokslegende worden en veel geld verdienen.

maar badr heeft niks in te brengen.. hebben jullie badr weleens zien boksen? die man heeft zoveel adrenaline in ze lichaam dat hij 4 hoeken tegelijk geeft, totaal geen dekking te bekennen. die man gaat gewoon een paar partijen verliezen en dan gaat die wel weer thaiboksen.. en dan krijgen we gala: "return of a great legend" alleen kosten de kaartjes dan 200 euries.

boksen blij: nieuwe smaakmaker
badr blij: meer geld verdiend in 4 partijen dan zijn hele kickboxcarriere
fans blij: wow, de legende gaat weg, ik moet zijn laatste partij zien, dan maar 100 of 125 euro per kaartje! Wooowww de legende is terug, ik moet daarbij zijn ongeacht prijskaartje
its showtime blij: wow, de mensen kopen echt kaartjes voor minimaal 100 euries.

ik denk dat het ongeveer zo zal lopen..

maar succes badr!

wat voorspel jij nog meer? doe je ook sportuitslagen? want dan doe ik met je mee xD

STERKE JERKE
17-04-2012, 09:20
Goed nieuws voor Remy Bonjasky.

Tykill
17-04-2012, 09:25
LOL

LOL x2

MMAFAN-1122
17-04-2012, 09:38
Ik ben benieuwd....

Coldcrust
17-04-2012, 10:16
Tsja...zo zie je maar dat wat Badr zegt en doet gewoon afhankelijk is van de waan van dat moment.
Roepen dat je 6 K1 titels gaat winnen en stoppen zonder dat dat ook maar 1 keer gelukt is.
Afscheid nemen en zeggen dat je nooit meer terugkomt en je 100 procent gaat focussen op boksen omdat je dat altijd al hebt gewild en nog geen half jaar later die droom weer laten varen om alsnog voor die K1 titel te gaan.

RedDawn
17-04-2012, 10:20
Tsja...zo zie je maar dat wat Badr zegt en doet gewoon afhankelijk is van de waan van dat moment.
Roepen dat je 6 K1 titels gaat winnen en stoppen zonder dat dat ook maar 1 keer gelukt is.
Afscheid nemen en zeggen dat je nooit meer terugkomt en je 100 procent gaat focussen op boksen omdat je dat altijd al hebt gewild en nog geen half jaar later die droom weer laten varen om alsnog voor die K1 titel te gaan.

Money talks. ;)

MuayThaiGuy
17-04-2012, 10:26
Tsja...zo zie je maar dat wat Badr zegt en doet gewoon afhankelijk is van de waan van dat moment.
Roepen dat je 6 K1 titels gaat winnen en stoppen zonder dat dat ook maar 1 keer gelukt is.
Afscheid nemen en zeggen dat je nooit meer terugkomt en je 100 procent gaat focussen op boksen omdat je dat altijd al hebt gewild en nog geen half jaar later die droom weer laten varen om alsnog voor die K1 titel te gaan.


Een beetje kort door de bocht vindt je niet?
K-1 was op sterven na dood en moest het meer hebben van show apen ( Sapp, Choi, Akebono, Nortje etc., etc., ) om eerlijk te zijn werd de K-1 een zeer slap aftreksel van wat het was geweest.
De hoogtijdagen waren geteld en geld was er niet, wat ten koste ging van de matchmaking.
Dat er wedstrijden werden gevochten op K-1 regels wil niet zeggen dat het K-1 waardige partijen waren uitzonderingen daar gelaten.
Als K-1 echt terug komt dan zullen ze het mede moeten hebben van vechters zoals Hari, Hari verkoopt zonder in te boeten op echt kunnen knokken i.p.v achteloos in het rond slaan zoals een Bob Sapp doet.

Illest
17-04-2012, 10:44
super voorspelbaar....hij nam alleen zichzelf en zijn fans in zeik....eerlijk is eerlijk....Badr is helemaal geen potentiele bokslegende of whatever..

niet verrassend dus

VivaLaStef
17-04-2012, 11:24
Is het al officieel bevestigt dan?

K1power
17-04-2012, 11:27
Yes,

http://liverkick.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1460:will-he-or-wont-he-badr-hari-returning-to-k-1&catid=34:demo-content

Zie onderaan in het artikel.

Ulis-E
17-04-2012, 11:34
ahahah nah goed, past wel bij em, lekker inconstante beslissingen

i don't care als ik hem maar wie zie vechten, K-1 of boksen!

superfreak
17-04-2012, 11:48
Zie hem ook liever kickboksen. Vraag is alleen, tegen wie zou je hem nog willen zien staan. Wie zou nog echt iets in te brengen hebben. Badr vs Crocop. Badr vs Remy....

Tempo waarop het nu met Overeem gaat ligt hij straks uit de UFC en kunnen die elkaar weer gaan treffen.

arielhelwani
17-04-2012, 11:53
Badr
Overeem
Spong
Bonjasky
Hoost
Manhoef
Ghita
Cro Cop

Wat zie ik dat graag gebeuren maar helaas niet realistisch

univers1l
17-04-2012, 12:19
http://www.youtube.com/watch?v=ylXkuz41unA

filmpje van badr.. ff vraag op 1 minuut 57 seconde zie je zijn trainer die kerel een tik verkope weet iemand hier toevallig iets over? kan er niks over vinden op me grote vriend google..


dat was als grap.
deed de k.o. na

Tony Galento
17-04-2012, 12:28
Ik hoorde uit de wandelgangen dat bij het boksen toch telkens de benen weer meededen. Een automatisme wat er maar niet uit wilde gaan. Zelfs werd er met elastieken getraind aan zijn benen.

maar het kan ook gewoon zijn dat de K1 heel veel geld heeft geboden of een combinatie.

je wilt mij toch niet zeggen dat als je tijdens de training een rondje ga boksen met badr hij soms plotseling een low-kick er tussendoor gooit?

bokspartijtjes zijn volgens mij onderdeel van kickbokstraining, of ik moet hele rare sensei's hebben gehad.

raar verhaal.

tidelot
17-04-2012, 12:51
volges mij gaat hij ze combineren.
aangezien dat k1 contract maar voor een jaar is.
en mike is nu ook vaker in the states. dus....

Richelieu
17-04-2012, 13:02
Tsja...zo zie je maar dat wat Badr zegt en doet gewoon afhankelijk is van de waan van dat moment.
Roepen dat je 6 K1 titels gaat winnen en stoppen zonder dat dat ook maar 1 keer gelukt is.
Afscheid nemen en zeggen dat je nooit meer terugkomt en je 100 procent gaat focussen op boksen omdat je dat altijd al hebt gewild en nog geen half jaar later die droom weer laten varen om alsnog voor die K1 titel te gaan.

Zo staat het er momenteel wel voor Jim.

Illest
17-04-2012, 13:08
Ik hoorde uit de wandelgangen dat bij het boksen toch telkens de benen weer meededen. Een automatisme wat er maar niet uit wilde gaan. Zelfs werd er met elastieken getraind aan zijn benen.

maar het kan ook gewoon zijn dat de K1 heel veel geld heeft geboden of een combinatie.

hahaha...beelden aub....too funny:lol:

hij toch geen mongool...nog nooit van gehoord dit

Kalikula
17-04-2012, 13:34
Hypocriet!

Sadix
17-04-2012, 13:37
What ever badr gaat doen, boksen of kickboksen, ik zal altijd op het puntje van mijn stoel zitten om hem in actie te zien!

arielhelwani
17-04-2012, 13:49
hahaha...beelden aub....too funny:lol:

hij toch geen mongool...nog nooit van gehoord dit

en jij gelooft het?

tidelot
17-04-2012, 13:52
hahaha...beelden aub....too funny:lol:

hij toch geen mongool...nog nooit van gehoord dit

welke mongool gelooft dat nou

Illest
17-04-2012, 14:03
welke mongool gelooft dat nou

Hey, Micha post het...niet ik...

Badr hoort gewoon te kickboksen....laat dat duidelijk zijn

tidelot
17-04-2012, 14:07
Hey, Micha post het...niet ik...

Badr hoort gewoon te kickboksen....laat dat duidelijk zijn

micha post wel meer onzin
zie overeem topic

univers1l
17-04-2012, 14:18
als het waar is, is het wel snel terug.
iedereen zou hetzelfde gedaan hebben, k1 was dood, dus moet je verder, nu k1 terug is en met een hoop geld erbij. tja neem m maar kwalijk.
het mooie zou zijn dat hij het beide kan combineren.

Sadix
17-04-2012, 14:23
als het waar is, is het wel snel terug.
iedereen zou hetzelfde gedaan hebben, k1 was dood, dus moet je verder, nu k1 terug is en met een hoop geld erbij. tja neem m maar kwalijk.
het mooie zou zijn dat hij het beide kan combineren.

beide combineren mag volgens mij niet. Je mag maar in 1 tak professioneel sporter zijn. Als bokser mag je wel kickboksen maar als actieve kickbokser mag je niet boksen of zo iets. Jemyma betrian mocht door die reden ook niet boksen of iets in die richting. Kan het ook helemaal mis hebben

univers1l
17-04-2012, 14:26
beide combineren mag volgens mij niet. Je mag maar in 1 tak professioneel sporter zijn. Als bokser mag je wel kickboksen maar als actieve kickbokser mag je niet boksen of zo iets. Jemyma betrian mocht door die reden ook niet boksen of iets in die richting. Kan het ook helemaal mis hebben


ok dat wist ik niet.
omdat mma en k1 ook verschillende sporten zijn en bjj etc. dacht dat meerdere vechters combinaties deden.

Soulbringer320
17-04-2012, 14:48
je wilt mij toch niet zeggen dat als je tijdens de training een rondje ga boksen met badr hij soms plotseling een low-kick er tussendoor gooit?

bokspartijtjes zijn volgens mij onderdeel van kickbokstraining, of ik moet hele rare sensei's hebben gehad.

raar verhaal.

Ik wil net zeggen, dat wij op de sportschool daar soms moeite mee hebben oke...
Maar een pro, geloof ik ook niet echt.

ol4a
17-04-2012, 14:53
beide combineren mag volgens mij niet. Je mag maar in 1 tak professioneel sporter zijn. Als bokser mag je wel kickboksen maar als actieve kickbokser mag je niet boksen of zo iets. Jemyma betrian mocht door die reden ook niet boksen of iets in die richting. Kan het ook helemaal mis hebben

Henriques Zowa bokst ook gewoon en Le Banner deed er af en toe ook een bokspartijtje bij hoor.
Het kan zijn dat bepaalde bonden zoiets verbieden, maar het is vaste regel ofzo.

T15Boxing
17-04-2012, 16:04
Dit zou erg raar zijn als het echt gebeurt.

Mattie73
17-04-2012, 16:11
beide combineren mag volgens mij niet. Je mag maar in 1 tak professioneel sporter zijn. Als bokser mag je wel kickboksen maar als actieve kickbokser mag je niet boksen of zo iets. Jemyma betrian mocht door die reden ook niet boksen of iets in die richting. Kan het ook helemaal mis hebben

Bijna goed Sadix, maar niet helemaal ;).

Ik neem aan dat je doelt op amateurboksers die deel willen nemen aan de Olympische Spelen. Als je proffesioneel bokser bent, maar ook als je kickbokser bent mag dat niet.

Maar als proffesioneel bokser mag je gewoon kickboksen en andersom.

Coldcrust
17-04-2012, 16:45
beide combineren mag volgens mij niet. Je mag maar in 1 tak professioneel sporter zijn. Als bokser mag je wel kickboksen maar als actieve kickbokser mag je niet boksen of zo iets. Jemyma betrian mocht door die reden ook niet boksen of iets in die richting. Kan het ook helemaal mis hebben

Je hebt het mis idd. Het ging er bij Jemyma om dat je niet als amateur mag boksen als je als prof al thaibokst. Deze regel was er altijd al,vandaar dat ik de verhalen dat Badr voor Marokko deel wilde nemen aan de Olympsiche Spelen altijd al een onzinverhaal genoemd heb omdat daar nooit toestemming voor zou worden verkregen.

e-type
17-04-2012, 20:18
What ever badr gaat doen, boksen of kickboksen, ik zal altijd op het puntje van mijn stoel zitten om hem in actie te zien!


x2

R.D.N
17-04-2012, 20:29
x2

x3

marcelt
17-04-2012, 22:02
Overeem heeft ook weer tijd om een potje te kickboksen heb ik gehoord.

Sadix
18-04-2012, 00:26
Je hebt het mis idd. Het ging er bij Jemyma om dat je niet als amateur mag boksen als je als prof al thaibokst. Deze regel was er altijd al,vandaar dat ik de verhalen dat Badr voor Marokko deel wilde nemen aan de Olympsiche Spelen altijd al een onzinverhaal genoemd heb omdat daar nooit toestemming voor zou worden verkregen.

ahhh dat was het dus. Thnx voor de duidelijkheid!

LeeMurray
18-04-2012, 00:53
Ik had dit al voorspeld, dus dit gerucht verbaast mij niet zo veel. Ik denk dat de meeste liefhebbers hem graag terug zie komen. Misschien kan ie nu de K1 wat is verzwakt t.o.v. de voorgaande jaren eindelijk wat winnen.

Soulbringer320
18-04-2012, 01:14
x3

http://www.cartype.com/pics/4281/small/bmw_x4.jpg

rollermanskunk
18-04-2012, 03:09
Overeem vs Hari at Madison Square Garden NYC december 2012! Bring it on! Simon ziet de dollartekens al voor zich...

RedDawn
18-04-2012, 07:55
Overeem vs Hari at Madison Square Garden NYC december 2012! Bring it on! Simon ziet de dollartekens al voor zich...

Simon Rutz schotelt ons wel de beste gala's voor, dus van mij mag die dollartekens zien.

Maar ja, jij vond het GG gala in Zweden beter dan dat van de K-1, terwijl je niet eens de volledige line-up van de K-1 wist. ;)

micha
18-04-2012, 10:07
micha post wel meer onzin
zie overeem topic


Ik heb gezegd dat ik dit heb gehoord.

123trisweat
18-04-2012, 11:00
Overeem vs Hari at Madison Square Garden NYC december 2012! Bring it on! Simon ziet de dollartekens al voor zich...

hmm, vlgns mij zitten de yanks hier echt niet op te w8-en. $$$$ maak je in Amerika met pay-per-views en ik denk niet dat Overeem-Hari een "selller" is in Amerika. Hari zegt de sportminded Amerikaan weinig

Boelly92
18-04-2012, 12:09
micha post wel meer onzin
zie overeem topic

hihi die vond ik dan wel weer een beetje leuk

@no offence naar micha

@ontopic GO BADR hari vs ghita lijkt me leuk!

NINO˛
18-04-2012, 20:17
Het is officieel Badr hari doet mee http://www.businesswire.com/news/home/20120418006397/en/Badr-Hari-K-1-World-Grand-Prix-Champion%21?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Turboknecht
18-04-2012, 21:05
“This move will not interfere with our training program and says everything about his unique status in the world. No matter where in the world, everyone wants to see Badr fight. He will probably be the first martial artist in the world who will be the greatest in multiple disciplines.”

Wellicht is iemand anders hem toch voor...

MMAFAN-1122
19-04-2012, 09:09
Het is officieel Badr hari doet mee http://www.businesswire.com/news/home/20120418006397/en/Badr-Hari-K-1-World-Grand-Prix-Champion!?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Heel erg vet! Onder welk management?

Chane
19-04-2012, 09:21
Vet!
Zou niet weten wie hem zou kunnen verslaan... dit keer wordt hij zeker kampioen.

ArjanV
19-04-2012, 09:38
Alweer?

e-type
19-04-2012, 09:47
Het is officieel Badr hari doet mee http://www.businesswire.com/news/home/20120418006397/en/Badr-Hari-K-1-World-Grand-Prix-Champion!?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter


potverdikkie, dat wordt een mooi weekend! 26 mei Dos Santos - Overeem, dagje later Hari weer in de ring....

En ja, dit was toch het laatste stukje kritiek op de vechter Hari, nooit de K1 GP gewonnen. Nu kan ie weer eens iedereen de mond snoeren en een dikke poet geld meenemen ook nog.