PDA

View Full Version : Waar halen ze het geld vandaan?



Sadix
25-04-2012, 13:58
jochie's van 12 jaar bij mij in de jongerencentrum:

Gucci pet - 150 euro
gucci riem 150 euro
gucci nektasje ??? 200 euro ofzo?
woolrich jas 600-1000 euro?
prada schoenen 280 euro?
blackberry 200 euro

wtf???????

zelfde maar dan 16 jaar en een vespa van 3000 euro onder hun reet ook nog.

Toen ik 12 was, was ik gruwelijk blij met een nike (let op geen nike air max haha) van 45 euro..

Bartju
25-04-2012, 14:08
is het gek om het dan in de criminaliteit te zoeken?
Mss niet wat je wil horen maar heel onwaarschijnlijk lijkt het me niet

Kemal
25-04-2012, 14:17
Wat Bartju zegt..

Leventdepevent
25-04-2012, 14:20
zeker turken? zo ja dan gucci pet uit istanbul 2,50, gucci riem 1,50, gucci nektasje 3,- en vespa gejat :D

Bartju
25-04-2012, 14:21
zeker turken? zo ja dan gucci pet uit istanbul 2,50, gucci riem 1,50, gucci nektasje 3,- en vespa gejat :D

Ooow jij wil dus zeggen dat turke niets duurs kunnen kopen en alleen maar jatten RACIST!!!! hahaha

boudstyle
25-04-2012, 14:29
Rijke ouders?

Mauro
25-04-2012, 14:38
.....gucci pet uit istanbul 2,50, gucci riem 1,50, gucci nektasje 3,- en vespa gejat :D
Dat dus ! Lol

Bartju
25-04-2012, 14:45
Vaak gaat t in de puberteit toch wel om enig status en aanzien.. om te voorkomen dat ze zelf gepest worden.. Dan kun je natuurlijk niet aan komen kakke met iets wat fake is toch?!
Maaaaaar ook dat zou kunnen

payap
25-04-2012, 15:01
triest als je status moet kopen met dure merkjes!

Pansier
25-04-2012, 15:08
1. Rijke ouders
2. Gejat
3. Nep
4. Heel heel heullll hard werken!

Leventdepevent
25-04-2012, 15:26
serieus ik denk wel dat bartjuh een punt heeft, las een maand of 2 geleden nog dat ze in utrecht een 11 jarige hadden op gepakt wegen dealen. dus het is goed mogelijk. of t is misschien allemaal gejat spul wat die kids kopen kan natuurlijk ook.

boudstyle
25-04-2012, 15:53
1. Rijke ouders
2. Gejat
3. Nep
4. Heel heel heullll hard werken!

5. Hun lichaam verkopen aan oude mannen.

Pansier
25-04-2012, 16:05
5. Hun lichaam verkopen aan oude mannen.

Ervaring mee? :lol:

cornelus
25-04-2012, 16:50
Waarom vraag je het ze zelf niet Sadix? ....

(klinkt misschien stom, maar is niet zo bedoeld)

The_Rock
25-04-2012, 16:51
Interessante onderwerp Sadix.

Ik geef les aan jongeren die geen werk of diploma's hebben, die wel een MBO 1 opleiding volgen. Maar ik zie hun ook vaak met dure jassen en petten. Ik wil wel duidelijk maken dat 90% van die kleding lelijk is in mijn ogen. Maar het is blijkbaar wel 'in' en duur.

Wat ik van jongens over elkaar hoor praten is dat ze lang sparen voor een jas of pet of wat dan ook. Dus lang sparen en dan uitgeven aan een item is ook mogelijk.

Maar jochie's van 12 hebben waarschijnlijk van die neven die in de verkeerde business zitten. Of ouders die hun 1 X in de 3/4 maanden iets kopen.

Het is net zo iets als 200 euro uitgeven aan een fles wijn om stoer over te komen in een restaurant, om vervolgens thuis te zitten huilen.

Sadix
25-04-2012, 18:52
die jochies van 12 zijn geen criminelen dat weet ik zeker. Ook zijn hun ouders niet bepaald rijk, maar toch dragen ze die spullen,

van de jongens van 16 zitten idd wel een aantal criminelen tussen maar ook veel die dat niet zijn.

toch blijf ik me keer op keer verbazen als ik ze met hun vespa's en woolrich jassen zie. dat is 4000 euro bij elkaar.

Mister_K1
25-04-2012, 19:17
Ouders met goedlopende eigen ondernemingen en Vespa van oudere broer en of zus?

En de 'dure' merkkleding bij Beverwijk voor 40% van de daadwerkelijke prijs die bijvoorbeeld in de PC Hooftstraat wordt gevraagd voor het zelfde kledingstuk.

Tykill
25-04-2012, 19:37
zeker turken? zo ja dan gucci pet uit istanbul 2,50, gucci riem 1,50, gucci nektasje 3,- en vespa gejat :D

LOL!

Tykill
25-04-2012, 19:46
Waarom heeft elke fucking Turk of Marokkaan zon tering lelijk gucci nektasje? Die zie ik ZO vaak...
Soms lopen ze zelfs met 4 vrienden en hebben ze elk zo'n ding om hun nek.

Wat ze mooi vinden en "geld" aan uitgeven moeten ze zelf weten maar het is echt zo van: "Dat is iets alleen voor ons Turken en Marokkanen dus dan doe ik dat ook!"

Vroeger had ik wel dat het cool was om een Gsus shirtje te dragen of een gstar broek maar daar hield het wel bij op :p

Bromios
25-04-2012, 21:36
Mwah, 20 jaar geleden hadden de turken bij mij op school ook al duurdere kleding e.d dan de rest. Even generaliseren (no offense). De turken woonden vaak in goedkope flatjes in achterstandswijken. Kregen ondanks baan e.d. geen hypotheek (praat over jaren 80) en verwenden hun kinderen met veel zakgeld. Vanaf 16 brachten wij ons geld naar de kroeg maar Turken dronken niet dus gaven hun geld uit aan kleding e.d.

Weet niet hoe het nu gaat maar zou me niks verbazen als het nog zo is.

Pansier
25-04-2012, 22:53
Mwah, 20 jaar geleden hadden de turken bij mij op school ook al duurdere kleding e.d dan de rest. Even generaliseren (no offense). De turken woonden vaak in goedkope flatjes in achterstandswijken. Kregen ondanks baan e.d. geen hypotheek (praat over jaren 80) en verwenden hun kinderen met veel zakgeld. Vanaf 16 brachten wij ons geld naar de kroeg maar Turken dronken niet dus gaven hun geld uit aan kleding e.d.

Weet niet hoe het nu gaat maar zou me niks verbazen als het nog zo is.

Denk dat het ook wel iets heeft te maken met de basis die ze hebben. Denk dat over het algemeen de mensen waarvan hun roots niet ver terug in Marokko of Turkije liggen, het ook financieel wat slechter hebben. Dit omdat ze een hele nieuwe start hebben moeten maken. Misschien is het iets om zichzelf te willen bewijzen dat ze er wel bij horen. Verder kan ik ook vrij weinig bedenken.

Illest
25-04-2012, 22:53
Mwah, 20 jaar geleden hadden de turken bij mij op school ook al duurdere kleding e.d dan de rest. Even generaliseren (no offense). De turken woonden vaak in goedkope flatjes in achterstandswijken. Kregen ondanks baan e.d. geen hypotheek (praat over jaren 80) en verwenden hun kinderen met veel zakgeld. Vanaf 16 brachten wij ons geld naar de kroeg maar Turken dronken niet dus gaven hun geld uit aan kleding e.d.

Weet niet hoe het nu gaat maar zou me niks verbazen als het nog zo is.

Ik wil niet generaliseren en van turken denk ik het haast niet , maar er word massaal gebukt voor geld hoor.
En hoe ik daarbij kom? Meerdere malen gehoord van o.a. taxi chauffeurs, stadswacht-figuren etc

Hoorde een gast een keer opscheppen over dat ie mee was gegaan met een nicht naar Westerpark en hem daar beroofd ipv te bukken...yeah right

Er zullen ongetwijfeld lollige reacties volgen 'Hoe weet jij dat nou hahah bla bla' maar dit is echt wat ik vermoed

Er is ook eens in de Nieuwe Revu een stukje over geschreven

Bromios
25-04-2012, 23:44
Dat is echt het domste verhaal wat ik heb gehoord. Echt elke turk loopt met dure kleren. Hoeveel homo's moeten ze daarvoor wel niet aftuigen.

poNji
25-04-2012, 23:53
Dat is echt het domste verhaal wat ik heb gehoord. Echt elke turk loopt met dure kleren. Hoeveel homo's moeten ze daarvoor wel niet aftuigen.
Aardig wat, denk ik zo! Is natuurlijk ook hun favoriete bezigheid.

Illest
25-04-2012, 23:54
Dat is echt het domste verhaal wat ik heb gehoord. Echt elke turk loopt met dure kleren. Hoeveel homo's moeten ze daarvoor wel niet aftuigen.

Beter lezen, heb het niet over Turken...

Nou weet ik niet wat voor jongens er rondlopen in dat buurtcentrum natuurlijk. Het is ook niet echt een leuk onderwerp; no offence Sadix!

Maar ik heb het helaas te vaak gehoord.

@Bromius: dit verhaal doet zich over Marokkaanse jongens de ronde

Sadix
26-04-2012, 00:34
Mwah, 20 jaar geleden hadden de turken bij mij op school ook al duurdere kleding e.d dan de rest. Even generaliseren (no offense). De turken woonden vaak in goedkope flatjes in achterstandswijken. Kregen ondanks baan e.d. geen hypotheek (praat over jaren 80) en verwenden hun kinderen met veel zakgeld. Vanaf 16 brachten wij ons geld naar de kroeg maar Turken dronken niet dus gaven hun geld uit aan kleding e.d.

Weet niet hoe het nu gaat maar zou me niks verbazen als het nog zo is.

daar heb je idd gelijk in wat betreft geld naar de kroeg en de ander die niet drinkt en aan kleding spendeert.

maar dan nog snap ik er geen kut van ouwe, nooit dat ik een wollrich jas kan betalen.
trouwens voor de gene die zeggen dat die spullen nep zijn, die dingen zijn zo echt als maar kan, dat weet ik zeker. Ze komen ook met stone island jassen en petten nu, ging laatst in de bijenkorf ff kijken wat die dingen kosten, schrok me rot hahaha

volgens mij werken ouders tegenwoordig alleen nog maar om hun kinderen te kunnen onderhouden met dure merk kleding.

-=AL CAPONE=-
26-04-2012, 03:01
Hier in Helmond kan je gewoon bij de kapper op de heistraat deze Gucci rommel kopen voor een paar euro, staat gewoon in de etalage. Het is gewoon zo nep als maar zijn kan en hun gemiddelde outfit is even duur als dat van een normaal iemand bij H&M. (ben btw nog nooit dit soort petjes en tasjes in een Gucci winkel tegengekomen, het zijn dus niet bestaande artikelen met een Stone island/Prada/Gucci-logo) Mocht je trouwens jaloers zijn marktplaats en alibaba.com staat er vol mee.

cornelus
26-04-2012, 10:58
Ik heb me er vroeger ook altijd al over verbaasd. En nu soms ook nog wel. Of het nu buitenlandse jongens waren of hollandse in die tijd. Wat dat betreft is er niet veel veranderd.. 't Is alleen maar wat extremer geworden denk ik. En grootschaliger. Dat Stone Island begreep ik vroeger al niet, hoe mensen dat konden dragen. Maar er waren jongens die werkten zich blijkbaar rot voor een jas. En kwam ik ooit een poos in Zeeland daar stond het strak van de rotterdammers met hun Fila, Ellesse, LaCoste, Tacchini... in de jaren tachtig. Begreep ik helemaal niks van. Iedere week een nieuw trainingsjasje of dure polo? Maar dat spul werd wel in het groot gejat. Tsja kleren maken de man. Maar het is ook bekend dat ze Italië -het land van goetsie, arremanie en versatsje etc- vaak het duurste van het duurste dragen en thuis in een hol wonen. Ach je moet wat om je lijf hebben om iemand te kunnen zijn als je niks beters kunt laten zien. Meestal wordt het wel minder als iemand ouder wordt. Maar het is wel heel erg dat ouders zo krom moeten liggen voor hun kinderen. Alleen maar voor die kutmerken... Het ziet er ook niet uit vind ik, want ze dragen allemaal het zelfde en het is volkomen inhoudsloos.

-=AL CAPONE=-
26-04-2012, 11:18
Tja stijl en goede smaak kan je niet kopen.. Al draagt het aapje een gouden ring het is en blijft een lelijk ding... Gaat hier heel snel op!

Bromios
26-04-2012, 11:19
daar heb je idd gelijk in wat betreft geld naar de kroeg en de ander die niet drinkt en aan kleding spendeert.

maar dan nog snap ik er geen kut van ouwe, nooit dat ik een wollrich jas kan betalen.
trouwens voor de gene die zeggen dat die spullen nep zijn, die dingen zijn zo echt als maar kan, dat weet ik zeker. Ze komen ook met stone island jassen en petten nu, ging laatst in de bijenkorf ff kijken wat die dingen kosten, schrok me rot hahaha

volgens mij werken ouders tegenwoordig alleen nog maar om hun kinderen te kunnen onderhouden met dure merk kleding.
Als jij bereid bent in een hol te wonen. alle dagen kouwe spaghetti te eten. Lopend overal heen te gaan dan kun jij ook in die kleding lopen. Dus het is echt gewoon een kwestie van prioriteiten.

Voor ons zijn zij gek dat ze dat doen. Bij hun hoor je er niet bij als je niet zo'n jas hebt.

Sadix
26-04-2012, 11:22
Hier in Helmond kan je gewoon bij de kapper op de heistraat deze Gucci rommel kopen voor een paar euro, staat gewoon in de etalage. Het is gewoon zo nep als maar zijn kan en hun gemiddelde outfit is even duur als dat van een normaal iemand bij H&M. (ben btw nog nooit dit soort petjes en tasjes in een Gucci winkel tegengekomen, het zijn dus niet bestaande artikelen met een Stone island/Prada/Gucci-logo) Mocht je trouwens jaloers zijn marktplaats en alibaba.com staat er vol mee.

Hahaha gegarandeerd dat ze echt zijn, niet gestolen zijn en zelf uit de winkels kopen.

-=AL CAPONE=-
26-04-2012, 11:29
Je weet dit zeker omdat? Toen ik nog op het ROC zat beweerden die lui dat ook eentje liep er zelfs met een shirt waar alle merken opstonden... :p Nep en echt is vaak moeilijk te onderscheiden ;) behalve bij Gucci spullen want dan zijn het vaak niet bestaande artikelen... In een te klein maatje want die petjes lijken nooit te passen :p

Sadix
26-04-2012, 11:41
weet het zeker

1, omdat ze een paar keer grote maten hadden gekocht en bonnen bij zich hadden.
2, je bij dit groepje er echt niet bij hoort als je namaak spullen gaat dragen.

meeste zijn 15 en hebben al een Vespa en komen bij mij omdat ik ze theorie examen les geef tijdens mijn werk.
Weetje hoe graag ik zo een Vespa zou willen haha

Bromios
26-04-2012, 12:29
meeste zijn 15 en hebben al een Vespa en komen bij mij omdat ik ze theorie examen les geef tijdens mijn werk.
Weetje hoe graag ik zo een Vespa zou willen haha

duh, jij bent toch een kickboxer ? Hoek gewoon zo'n mannetje van zo'n brommer heb je er zelf eentje ;)

bryan
26-04-2012, 12:47
DRUGS # end of thread

Sadix
26-04-2012, 12:48
Ja maar ben ook jongerenwerker, moet het goede voorbeeld geven.


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/096/044/trollface.jpg?1296494117

Oplossing : Buiten amsterdam een jochie van ze vespa trekken haha

Fatihhh
26-04-2012, 12:55
WILDERS ZIT ERACHTER! Hij koopt die spullen voor de allochtonen, waardoor er jaloezie ontstaat vanuit de autochtonen. Uiteindelijk gaan ze met elkaar op de vuist.. #Complottheorie

Fatihhh
26-04-2012, 12:56
duh, jij bent toch een kickboxer ? Hoek gewoon zo'n mannetje van zo'n brommer heb je er zelf eentje ;) Zie je daar gaan ze al!

Soulbringer320
26-04-2012, 12:56
Meeste is toch echt nep.
En anders werken ze kapot, en kopen ze het en dragen ze het elke dag...

youssef22
26-04-2012, 13:11
Sadix geloof mij woon ook in adam en zie ze ook vaak maar 60 procent is nep.Dan heb je dat iemand veel jassen steelt woolrich etc en dande jassen doorverkoopt voor 250 a 300 euro en dan heb je kinderen met rijke ouders en tot slot zijn er kinderen die daar voor bikkelen bij de appie. Vespas kan je nu ook gewoon leasen.

Wiseguy
26-04-2012, 14:09
Woolrich jassen en gucci zijn zo lelijk als de pest!

Sadix
26-04-2012, 14:39
Woolrich jassen en gucci zijn zo lelijk als de pest!

idd, als je in Amsterdam oost woont hoor je een North face jas te dragen.

-=AL CAPONE=-
26-04-2012, 14:40
Kan mooi zijn ;) alleen dan zonder dat patroontje!

@Sadix!
Smeer die lui deze jeans eens aan kun je lachen als ze kreupel van die Vespa's afkomen!

http://www.youtube.com/watch?v=xY1Iz0Pzxy0

Bartju
26-04-2012, 14:51
die jochies van 12 zijn geen criminelen dat weet ik zeker. Ook zijn hun ouders niet bepaald rijk, maar toch dragen ze die spullen,

van de jongens van 16 zitten idd wel een aantal criminelen tussen maar ook veel die dat niet zijn.

toch blijf ik me keer op keer verbazen als ik ze met hun vespa's en woolrich jassen zie. dat is 4000 euro bij elkaar.

Hunzelf mss 'nog' niet maar weet jij mss of die familie wel zuiver is ik noem maar een neef,broer oid die om zijn familie band te versterken zijn geld wit wast door zulke dingen aan hun kleine broertje of neefje te geven. Met als gevolg dat kleine broertje of neefje denkt hee ik wil net zo worden als hij?

ARMENIA
26-04-2012, 20:14
je hebt 2 mogelijkheden; 1: criminaliteit, wat ze lang niet allemaal doen.
2: overgrote deel werkt zo'n 4 x per week en de heleeeee maandloon gaat dan uit naar zon tasje en petje.. als ze uitgaan kopen ze 2 drankjes ofzo, vragen nooit wil je wat drinken.. ze werken paar maanden en dat sparen ze op en dan kopen ze een jas van 600.. niet op vakantie gaan...

als je daadwerkelijk 95% van je inkomen aan geld uitgeeft, kun je dat soort dingen betalen als 15 jarige... ik weet dat heel veel pubers dit doen..

Pansier
26-04-2012, 22:04
Nu het over kleding gaat, offtopic:

Las pas op 9gag dat de SS Hugo Boss droeg in de 2e WO en dat Italiaanse agenten giorgo armani dragen.

raveboy
26-04-2012, 22:36
ik weet niet hoe het in A'dam gaat, maar hier heb je verschillende jongens die gewoon merkkleding verkopen in alle maten en kleuren.
Ik heb zelf veel van dit spul gekocht, en natuurlijk zo nep als de pest.
Verder had ik vanaf de brugklas alleen maar merkkleding, tot aan mijn sokken.
In die tijd was basketbal kleding in, en kocht ik alles van de chicago bulls, dit was toen redelijk duur ( volgens mij was het merk starter) , mijn schoenen waren Nike air Jordan, en die waren duurder als de duurste nike air max, en dat kocht ik allemaal van mijn krantenwijk, verder hoefde ik niets te betalen, dus ik kon mijn 190 gulden per maand uitgeven aan wat ik wou.( ik had dan wel elke ochtend de Courant en op zondag ook het weekblad )

Mijn dochter van 6 loopt in Vingino en draagt alleen maar merkschoenen, die van 14 trouwens ook, en echt niet dat ik veel verdien.
Ik heb een auto uit 1991, en koop zelf alleen af en toe air max.
Je hebt ouders die een super dure auto en huis hebben en hun kinderen lopen in zeeman kleding, het is maar net waar je voor kiest denk ik.

Sadix
26-04-2012, 23:50
ik weet niet hoe het in A'dam gaat, maar hier heb je verschillende jongens die gewoon merkkleding verkopen in alle maten en kleuren.
Ik heb zelf veel van dit spul gekocht, en natuurlijk zo nep als de pest.
Verder had ik vanaf de brugklas alleen maar merkkleding, tot aan mijn sokken.
In die tijd was basketbal kleding in, en kocht ik alles van de chicago bulls, dit was toen redelijk duur ( volgens mij was het merk starter) , mijn schoenen waren Nike air Jordan, en die waren duurder als de duurste nike air max, en dat kocht ik allemaal van mijn krantenwijk, verder hoefde ik niets te betalen, dus ik kon mijn 190 gulden per maand uitgeven aan wat ik wou.( ik had dan wel elke ochtend de Courant en op zondag ook het weekblad )

Mijn dochter van 6 loopt in Vingino en draagt alleen maar merkschoenen, die van 14 trouwens ook, en echt niet dat ik veel verdien.
Ik heb een auto uit 1991, en koop zelf alleen af en toe air max.
Je hebt ouders die een super dure auto en huis hebben en hun kinderen lopen in zeeman kleding, het is maar net waar je voor kiest denk ik.

Ja het is idd net waar voor je kiest.

Mijn ouders kozen voor de middenweg, ik kreeg geen dure merk kleding, maar net nog mijn nikes na heel lang zeuren haha Maar ik zou zeker nooit pradas ofzo gehad hebben.

Maar je hebt wel gelijk, veel van die jongens doen een krantenwijkje. Mijn generatie zou dat nooit doen, niemand deed dat dan ook, dat was veel te "onstoer of gangster". Maar deze gappies doen het wel, dat vind ik eigenlijk serieus echt stoer, een krantenwijkje op je 14, 15e

respect
27-04-2012, 02:37
De helft is nep(uit Turkije) wat ze dragen schoenen, tassen enz allemaal op straat te koop bij die venters hier bij ons, nieuwste DG en Diors schoenen niet te onderscheiden van de echte, soms vallen ze ook van de vrachtwagen de echte.. en de rest hosselen ze bij elkaar met gestolen spullen zoals tel en en ipads dat soort spullen door te verkopen, en met die geld kopen ze dan weer echte. Ze hebben echt geen duizenden euros te spenderen lol.

Tykill
27-04-2012, 08:26
Die bontkraag jassen zijn sowieso echt hoor. Dat kun je van 10 meter afstand zien. Echt bont beweegt anders in de wind of bij beweging. Nep bont is veel statischer. Die jassen zijn dan sowieso boven de 300 euro.

Persoonlijk zie ik nooit een jonge Marokkaan of Turk werken. Niet bij supermarkten, de kranten/folder jongens die ik zie zijn ook Nederlanders.

Dus ik begrijp het ook niet.

Bartju
27-04-2012, 11:55
Die bontkraag jassen zijn sowieso echt hoor. Dat kun je van 10 meter afstand zien. Echt bont beweegt anders in de wind of bij beweging. Nep bont is veel statischer. Die jassen zijn dan sowieso boven de 300 euro.

Persoonlijk zie ik nooit een jonge Marokkaan of Turk werken. Niet bij supermarkten, de kranten/folder jongens die ik zie zijn ook Nederlanders.

Dus ik begrijp het ook niet.

Nu je het zegt ook ik zie de krantenjongen,de vakkenvuller ,friettent, winkel,restaurant geen allochtonen zijn

Sadix
27-04-2012, 12:10
Nu je het zegt ook ik zie de krantenjongen,de vakkenvuller ,friettent, winkel,restaurant geen allochtonen zijn

als er geen allochtonen in je stad wonen, kan je ze ook moeilijk spotten he haha

Kom maar is een keer naar Amsterdam, elke vakkenvuller, krantenjongen en snackbar werken allochtonen.

Tykill
27-04-2012, 12:12
als er geen allochtonen in je stad wonen, kan je ze ook moeilijk spotten he haha

Kom maar is een keer naar Amsterdam, elke vakkenvuller, krantenjongen en snackbar werken allochtonen.

Wel dus, zijn genoeg allochtonen hier. Natuurlijk niets vergeleken Amsterdam maar deze moeten hun fashion ook financieren. Dus hoe?

LeeMurray
27-04-2012, 21:55
jochie's van 12 jaar bij mij in de jongerencentrum:

Gucci pet - 150 euro
gucci riem 150 euro
gucci nektasje ??? 200 euro ofzo?
woolrich jas 600-1000 euro?
prada schoenen 280 euro?
blackberry 200 euro

wtf???????

zelfde maar dan 16 jaar en een vespa van 3000 euro onder hun reet ook nog.

Toen ik 12 was, was ik gruwelijk blij met een nike (let op geen nike air max haha) van 45 euro..
Ik heb me dit ook vaker afgevraagd. Ik zie veel Marokkaantjes bij mij in de buurt die dure outfits dragen.

Toen ik die leeftijd was, droegen alleen jonge harde kern jongeren (dealers, criminelen etc.), schandknaapjes of verwende jongens merkkleding en konden alleen die groepen zich die scooters als die Honda Visions veroorloven. Tegenwoordig hebben jongeren drie bijbaantjes om merkkleding te kunnen kopen. Fake it till you make it bij die jongeren van tegenwoordig.

Die jongens die je met die nektasjes e.d. ziet zijn in veel gevallen niet eens echte criminelen. Veel van die Marokkaanse jongens laten zich door die homofielen nemen voor geld en kleding, zoals anderen al gezegd hebben. Deze jongens hebben suikeroompjes.

lopez86
28-04-2012, 05:59
Wat hier in het zuiden een tijdje (of nogsteeds) ongelooflijk in was bij alochtone jeugd was Iceberg.
Ik begrijp er helemaal niks van.
Een simpel knalgroen geel of roze shirt met een printje erop van mickey mouse, donald duck of pluto.
Shit die ik droeg toen ik 10 was ofzo.
Was helemaal in hier al die jongeren liepen ermee.
Rare jeugd van tegenwoordig.

Leventdepevent
28-04-2012, 07:34
Wat hier in het zuiden een tijdje (of nogsteeds) ongelooflijk in was bij alochtone jeugd was Iceberg.
Ik begrijp er helemaal niks van.
Een simpel knalgroen geel of roze shirt met een printje erop van mickey mouse, donald duck of pluto.
Shit die ik droeg toen ik 10 was ofzo.
Was helemaal in hier al die jongeren liepen ermee.
Rare jeugd van tegenwoordig.

hahah klopt santi.....serieus ik heb nog een gele met popeye erop :blush:

Bartju
28-04-2012, 13:26
In den bosch zitte dr genoeg hoor sadix :p

Biiyen
28-04-2012, 16:35
Het is van alle tijden, jongeren zijn nu eenmaal debiel... Vroeger toen ik 16 was moest ik ook dure spijker broeken en de nieuwste Nike Air Max. En als je ouder wordt dan vraag je jezelf af waarom je ooit zo debiel was.... als je eind 20 bent en je hebt nog steeds de drang om met dure merkkleding je status je halen dan ben je gewoon niet al te snugger. Ik heb voor mijn werk ook een paar dure maatpakken met bijbehorend duur klokje etc etc maar dat is puur zakelijk. Maar casual draag ik echt geen schoenen van 300 euro een jas van 800 euro, dat is gewoon bezopen. Het is wat anders als je bulkt van het geld, dan kun je dat doen maar als je gewoon een reguliere baan hebt en je koopt van die dure spullen dan heb je in mijn ogen echt een schroefje los zitten en zou ik voorstellen om een afspraak te maken bij de psychiater en laten onderzoeken waar die onzekerheid vandaan komt en hoe je ervan af komt.

Maar ja, dat is mijn mening. Ik ga liever twee keer per jaar op vakantie en regelmatig op restaurant, dat vind ik geld beter besteed.

smike
30-04-2012, 15:37
Veel van die jochies hebben oudere broers die niet altijd op een goede manier aan hun geld komen.
Bij die jochies wordt het witgewassen, of ze geven het uit broederliefde. (of een combinatie van uiteraard)

blackadder
30-04-2012, 16:00
Rijke ouders?
Waarom lopen ze dan in Sadix's jongeren centrum rondt? :p