PDA

View Full Version : Drugsverdachten vrij door tijdnood



marokkaan
26-04-2012, 13:51
ROTTERDAM - Vanwege tijdgebrek bij de rechtbank in Rotterdam komen enkele verdachten in een groot drugsonderzoek volgende week vrij. De rechtbank schorst hun voorlopige hechtenis omdat het proces pas in het najaar kan plaatsvinden.

Dat meldt de NOS. Onder de verdachten is een strafrechtadvocaat die op heterdaad werd betrapt bij het versnijden van een grote partij cocaïne. Dat gebeurde eind 2010 in een woontoren in Rotterdam.
In het appartement, dat was ingericht als cocaïne-atelier, lag ook een cocaïnepers en een groot aantal mobiele telefoons. Behalve de strafrechtadvocaat werden nog vier verdachten in het cocaïneatelier aangehouden.
Het onderzoek van het OM is afgerond, maar de rechtbank in Rotterdam heeft pas eind oktober tijd en plaats voor het proces. De rechtbank heeft daarom besloten dat de verdachten in vrijheid hun strafzaak mogen afwachten.

micha
26-04-2012, 13:56
die had vast een goede advocaat;)

Justinian
26-04-2012, 13:58
Dan heeft hij toch een behoorlijke tijd achter de tralies doorgebracht! Ben erg benieuwd hoe het verhaal afloopt.

bryan
26-04-2012, 14:04
Zullen waarschijnlijk wel pasppoort moeten inleveren.... zitten zullen ze toch

adenane
26-04-2012, 14:44
Mooi. Kan Balrak gelijk bij K-1 tekenen!! Krijgt Ghita eindelijk zijn rematch..:lol:

R.D.N
26-04-2012, 14:51
Zo die heb mazzel zeg,dag echt ff die gaat wel wat jaartjes weg.

Kemal
26-04-2012, 14:52
nou hahah, ben ook benieuwd wat een zooitje...

bryan
26-04-2012, 14:54
Hij ontloopt zijn straf niet he... alleen voorarrest loopt af... meneer moet gewoon gaan zitten mocht hij schuldig worden bevonden.

Leventdepevent
26-04-2012, 15:12
hoe en door wie wordt eigenlijk bepaald welke strafzaken het eerst voorkomen? want als het echt zo'n groot onderzoek is dan geef je toch prioriteit aan zo'n proces of zie ik dat nou verkeerd?

Vinand
26-04-2012, 15:48
Ghita vs Balrak!!!

Please make it happen!
Dan krijgt die ashwin zijn straf wel van iemand anders ;)

kooivechter
26-04-2012, 16:11
zit die balrak nog steeds vast. ongelofelijk wat een verhaal van die kerel. een eigen advocatenkantoor, topsporter, zogenaamde voorbeeldfunctie en gaat meneeertje in de coke handel. niet te begrijpen

R.D.N
26-04-2012, 16:13
Hij ontloopt zijn straf niet he... alleen voorarrest loopt af... meneer moet gewoon gaan zitten mocht hij schuldig worden bevonden.

Als ze de zo zeker van zijn dat ie voor jaren de bak in gaat,gaan ze hem echt niet los laten nu al...uitspraak word denk ik wat ie al gezeten heeft in zijn voorarrest.

MuayThaiGuy
26-04-2012, 16:50
Had liever op ander vlak van Ashwin willen horen, volgens mij al meer dan een jaar dat hij gepakt is als ik mij niet vergis. Lekker stigmatiserend weer om nadrukkelijk te vermelden dat het een kickbokser was/is.
Blijkbaar verkoopt dit beter dan "advocaat en korfballer" ik ben het dan ook niet helemaal mee eens met de links die gelegd worden door "journalisten" richting vechtsporters.
Ik praat niet goed wat Ashwin heeft gedaan, zeer zeker niet maar hij is niet de enige persoon die wederom een smet legt op de vechtsport.

bryan
26-04-2012, 17:28
Als ze de zo zeker van zijn dat ie voor jaren de bak in gaat,gaan ze hem echt niet los laten nu al...uitspraak word denk ik wat ie al gezeten heeft in zijn voorarrest.

Nee daar heeft het OM nou juist een fout gemaakt. Dat moet binnen een bepaalde tijd. Ik denk dat hij nog wel wat jaartjes gaat zitten hoor

Turboknecht
26-04-2012, 17:57
Zou die nog een beetje hebben kunnen trainen daar in de nor?

de Stiep
26-04-2012, 20:23
Zou die nog een beetje hebben kunnen trainen daar in de nor?

Nee, je hebt in voorarrest recht op 1uur binnensport en 1 uur buitensport. That's it.

lukashenko
26-04-2012, 20:26
Zou die nog een beetje hebben kunnen trainen daar in de nor?

in ieder geval genoeg push ups en dips tussen 4 muurtjes

verder ik ben benieuwt of ie ze zaak afwacht of dat ie em naar suriname smeert
ik denk dat we een zeer goede vechter kwijt zijn over dit

PinPoint
26-04-2012, 20:35
En dit staat hier omdat......?

The Company
26-04-2012, 20:36
zit die balrak nog steeds vast. ongelofelijk wat een verhaal van die kerel. een eigen advocatenkantoor, topsporter, zogenaamde voorbeeldfunctie en gaat meneeertje in de coke handel. niet te begrijpen

http://28.media.tumblr.com/tumblr_liku4f3le51qdneywo1_500.jpg

lukashenko
26-04-2012, 20:39
En dit staat hier omdat......?

omdat aswin balrak een kick ass vechtsporter is
is toch logisch als zo iemand de boel fokopeert dat we dicuseren erover

Turboknecht
26-04-2012, 21:35
Fokopeert?

Anderson
26-04-2012, 21:44
in ieder geval genoeg push ups en dips tussen 4 muurtjes

verder ik ben benieuwt of ie ze zaak afwacht of dat ie em naar suriname smeert
ik denk dat we een zeer goede vechter kwijt zijn over dit

Is natuurlijk wel gezellig samen met Bouterse en Brunswijk op een terrasje zitten en over de business praten

rollermanskunk
26-04-2012, 23:15
Overeem zoekt nog een goede advocaat...

Sadix
26-04-2012, 23:24
omdat aswin balrak een kick ass vechtsporter is
is toch logisch als zo iemand de boel fokopeert dat we dicuseren erover

fokopeert?

Turboknecht
27-04-2012, 10:18
Precies, fokopeert??

lukashenko
27-04-2012, 15:50
Fokopeert?

van dale straatboek;)

fokopeert :verkloot verpest opgefokt verprutst

smike
28-04-2012, 15:47
Dat doet die kickbokser ashwin B. weer goed.
Vechtsport is verweven in de criminaliteit.

Diz
28-04-2012, 16:30
Aanwezig ok, maar verweven lijkt me een beetje ver gaan...

my2cents
26-11-2012, 16:29
Eis van 7 jaar tegen advocaat Ashwin B.ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de rechtbank in Rotterdam maandag gevraagd om voormalig wereldkampioen kickboksen en advocaat Ashwin B. te veroordelen tot 7 jaar cel. Die staf moet hij krijgen voor zijn langdurige betrokkenheid bij internationale cocaïnehandel, vindt het OM.

















http://www.telegraaf.nl/graphics/community/main.pngMail
http://www.telegraaf.nl/graphics/community/print.pngPrint (http://www.telegraaf.nl/binnenland/21110000/__Eis__7_jaar__coke-advocaat___.html?view=print)



http://images0.tcdn.nl/incoming/article21110074.ece/BINARY/d/AshwinB.JPG
Foto: TLG






De politie hield B. in november 2010 „met zijn vingers in de cocaïne” aan in een appartement op de 29ste etage van een luxe woontoren in Rotterdam. Daar vonden rechercheurs bijna 80 kilo cocaïne. De verdachte advocaat reisde volgens de aanklager ook zelf naar Ecuador om 30 kilo van deze drugs te kopen.
Tegen vier andere verdachten in deze zaak heeft de officier van justitie maandag gevangenisstraffen oplopend tot 10 jaar geëist. In dit megaproces staan in totaal 14 verdachten terecht. De aanklager vroeg vorige week voor de overige negen verdachten al straffen, oplopend van 240 uur werkstraf tot 10 jaar gevangenisstraf.
Het bewijs komt van afgeluisterde telefoongesprekken, e-mails, verklaringen van getuigen en medeverdachten en verslagen van observatieteams. De verdachten, zo bleek in het onderzoek, waren dagelijks actief in de cocaïnehandel en de distributie van de drugs. Bovendien werden de misdaadwinsten hiervan witgewassen.
„De verdachten hebben op een gemakkelijke manier geld willen verdienen ten koste van anderen en de maatschappij”, stelt de officier van justitie vast. De aanklager neemt het B. kwalijk dat hij zich als advocaat en topsporter bewust heeft ingelaten met de handel in cocaïne. Bovendien heeft hij misbruik gemaakt van zijn rol en status als advocaat. „Hij heeft zijn voormalige beroepsgroep in ernstige mate in verlegenheid gebracht.”