PDA

View Full Version : De tien vragen aan........Bob en Irma!



Ellen
28-04-2012, 18:59
De 10 vragen aan………….Bob Schreiber en Irma Verhoeff

De 10 vragen aan……..is een nieuwe rubriek op onze website
(www.fightsport-matchmaking.com)

Naam: ‘Bob Schrijber. Officiëel met IJ. In het buitenland heb ik er Schreiber van gemaakt. De IJ is in veel landen niet bekend, dus wordt er van alles tussen of naast gezet waardoor je de meest belachelijke namen krijgt. EI kent iedereen dus dan wordt het altijd goed uitgesproken’.
Sportschool: ‘Team Schreiber’
Leeftijd: ‘47 jaar al weer hahaha’
Functie in de sport: ‘Trainer/promotor/scheidsrechter’
Favoriete gerecht: ‘Teppan Yaki, op de japanse bakplaat gebakken’

http://i.imgur.com/7qJq7.png

1. Hoelang loop je precies mee in de sport?
‘Bijna 31 jaar’.

2. Wat (en wanneer) was het eerste gala dat je hebt bezocht en hoe vond je die ervaring?
‘Mijn eerste gala was ergens in 1982-1983, in de Jaap Edenhal. We waren met alle ouwe rotten, zoals Miloud el Geubli, Peter van Os, de gebroeders Schwank. Ik vond het helemaal geweldig. Dat wilde ik ook, legaal vechten. Top’.

3. Wat is voor jou de reden dat je na al die jaren de vechtsportwereld nog niet zat bent?
‘Omdat ik graag mensen wil ontwikkelen, wat wil leren in de sport en in het leven. Martial Arts draagt daar een groot steentje aan bij’.

4. Wat is jouw mooiste moment in de sport?
‘Dat ik mijn vrouw heb leren kennen. Mijn vrouw is mijn alles, mijn steun en toeverlaat! Als ik niet in deze sport had gezeten had ik haar niet ontmoet. Ik gaf les in Krommenie bij Shima Gym, waar zij kwam trainen. Zo heb ik haar leren kennen. Misschien had ik het behalen van mijn titels moeten benoemen, maar om heel eerlijk te zijn interesseren die mij niet zo veel. Het gaat erom dat je je best doet in de ring, en dat heb ik gedaan ook in non titel gevechten’.

5. Lees en/of reageer je wel eens op de forums?
‘Nooit, en ik heb ook nooit gereageerd op forums in mijn leven. Ik ben een tijdje geleden gestopt met het lezen van forums, ongeveer een half jaar geleden. Het kost me mijn hart van ergernis. Er zitten te veel mensen op die te weinig kennis van zaken hebben en toch hun ongefundeerde mening durven te geven. Dat is voor mij ergernis en kan er zelfs kwaad om worden. Niet doen dus’.

6. Wat zou je graag anders zien in onze sport?
‘Dat er in Nederland net als in de USA een State Commision aangesteld wordt die controleert waar iedereen mee bezig is. Promotors, vechters en gyms. Ze regelen doping controle’s, ze checken waar de financiën vandaan komen, stellen scheidsrechters aan voor het evenement, checken of de ringarts capabel is, of er een brandplan is, hoe de beveiliging geregeld is enz.
De State Commision word aangesteld door de staat. Zij geven jou scheidsrechters en juryleden, zodoende zijn dit altijd onafhankelijke mensen. Of het nou honkbal is, een Martial Arts evenement, zij zijn er altijd. Ik vind dat een goede ontwikkeling.
Het is in Nederland nu een ongecontroleerde rotzooi. Met al die bonden en gedoogwetjes. Om nu een voorbeeld van zo'n gedoogwetje te nemen. Wel iets heel anders, maar je mag wel wiet verkopen in je shop, maar niet inkopen, wat is dat nou voor een wet? En Nederland heeft heel veel van dit soort gedoog onzin. Ik vind: óf verbieden óf toestaan en het geheel kloppend maken. Hoe ga je dit soort onzin uitleggen aan een Amerikaan die hier op bezoek is? Dat is onmogelijk op de manier zoals heel veel “wetjes” nu in elkaar zitten.
Oh ja, en ze mogen van mij de vip tafels op gala’s verbieden. Iedereen kan er omheen draaien, maar de VIP tafels hebben een grote bijdrage geleverd aan de naam die onze sport nu heeft’.

7. Wat wil je zelf nog bereiken in de functie die je bekleed?
‘Als trainer hoop ik dat ik nog jaren zo door mag/kan gaan zoals ik nu bezig ben. Ik heb bereikt wat ik had willen bereiken. Ik ben tevreden, heel tevreden zelfs met de tot nu toe behaalde resultaten. Als ik mijn leven over had mogen doen, had ik veel dingen anders gedaan. Maar goed, zo heb ik er nog wel tien. Nee ik ben heel tevreden’.

8. Wie is jouw grote voorbeeld, in de sport of in het algemeen?
‘Ik heb geen voorbeeld in mijn leven. Ik leef mijn leven zonder plan en spiegel mijn leven niet aan iemand anders. Hierdoor schakel ik snel en maak ik snel beslissingen omdat ik geen rekening hoef te houden met een plan. Dat is niet altijd verstandig, maar ik sta waarvoor ik sta. Niemand zal mij en mijn gezin verdriet aan doen en niemand gaat mijn leven verpesten of veranderen, al zal ik het met de dood moeten bekopen, dat moet dan maar zo zijn!!! En dit meen ik.
In de sport was mijn voorbeeld Rob Kaman. Ik heb heel veel aan hem gehad, veel van hem geleerd waar ik hem tot de dag van vandaag nog dankbaar om ben’.

9. Wie zou jij voor de sport een mooi boegbeeld vinden en waarom?
‘Wat een moeilijke vraag. Nu moet ik iemand gaan ophemelen? Ik denk dat iedereen die de kooi of ring inkruipt een boegbeeld verdient. De dingen die je er voor moet doen en laten zijn groots en daar heb ik respect voor. Nee sorry deze vraag laat ik even open’.

10. Nog wat toe te voegen?
‘Ik hoop dat de UFC naar Nederland komt. Ik heb inmiddels veel ervaring met deze organisatie. Deze organisatie zou kunnen gaan zorgen dat de mensen die het voor het zeggen hebben met een heel ander oog naar onze sport leren kijken. De professionaliteit die deze organisatie heeft is echt ongelooflijk en daarnaast is zo'n evenement geweldig om te bezoeken voor de Nederlandse fans. En als laatste hoop ik dat ik nog heel lang naast mijn vrouw mag blijven staan!!!’

http://i.imgur.com/vPnfc.png

Ellen
28-04-2012, 18:59
Naam: Irma Verhoeff
Woonplaats: Krommenie
Sportschool: Team Schreiber
Leeftijd: 45 jaar
Functie in de sport: Trainer/Promotor
Favoriete gerecht: ‘Aubergineschotel van mijn eigen man, die lieverd’.

http://i.imgur.com/MAceI.jpg

1. Hoelang loop je precies mee in de sport?
‘Sinds 1993 toen ik begon met kickboksen’.

2. Wat (en wanneer) was het eerste gala dat je hebt bezocht en hoe vond je die ervaring?
‘Dat was met een vriendin na mijn eerste kickboks les, in een grote discotheek te Zaandam. Dit was mijn eerste gala, en dat vond ik enorm spannend hahaha. Ik weet het nog alsof het de dag van gister was. Stonden we op het balkon te kijken naar de jongens van Shima Gym die daar vochten. Op die school hadden we net één lesje mee gedraaid. Ik vond het zo stoer en zei tegen mijn vriendin ‘Dat wil ik ook, knokken in de ring !’. Zij heeft nog drie lessen mee gedraaid na het bezoeken van dit evenement en ik ben nooit meer weggegaan’.

3. Wat is voor jou de reden dat je na al die jaren de vechtsportwereld nog niet zat bent?
‘Het spelletje vind ik leuk om te doen, kickboksen en MMA. En dit klinkt misschien vreemd, maar ik hou gewoon van vechten. Wat er allemaal omheen hangt vind ik vijf keer niks. De mensen in de ring en mensen die in hun hoek staan vind ik leuk en zelfs soms dat niet eens. Vaak hebben de hedendaagse sport beoefenaars niet eens meer normaal een trainingspak aan.
Begeleiders van de vechters kunnen zich niet altijd gedragen en zien er niet uit. De één heeft een zonnebril op met een afwasteiltje in de hand. Een ander staat met een spijkerbroek die half op zijn reet hangt met zijn blote naad naar het publiek toe. Het publiek moet eerst door al dat soort dingen heen kijken voor ze de vechter zien, dat vind ik jammer. Hoewel ik vaak het idee heb dat dit mij alleen opvalt want anders zou hier toch een keer iets aan gebeuren. Neem een voorbeeld aan Team Schreiber, wij staan altijd met 3 man in onze groene pakken aan de ring. Uniform, herkenbaar en een professionele uitstraling’.

4. Wat is jouw mooiste moment in de sport?
‘Dat zijn meerdere momenten. Ik heb iedere wedstrijd moeten buffelen. Tegenwoordig zie ik vaak dat de vechters hun wedstrijdjes uitkiezen om maar geen risico te lopen. Ik wist vaak niet eens wie mijn tegenstanders waren ! En of ze nou 60 kg waren of 150 kg, regels of geen regels, ik ging ervoor. In Japan vocht ik een wedstrijd en ik woog zelf 59 kg. Dat was in de begin tijd van zoals ze het toen heette, ‘Freefight’. Daar aangekomen was mijn tegenstander 110 kg. Wat een varken was dat zeg, maar ik vocht wel, gewoon niet zeiken. Dan sta je daar, waar moet je beginnen? Dat is toch mooier dan een titel, je weet niks weet van iemand, en je gaat er vol voor. Die partij hebben we trouwens 20 minuten geknokt. Ik moest uiteindelijk helaas aftikken.
Ook een mooi moment was mijn wedstrijd tegen Lucia Rijker. Die werd in de 5e ronde gestopt door de scheids omdat ik een bloedneus kreeg. Ik wilde helemaal niet stoppen!
Maar dat Bob en ik elkaar hebben ontmoet is het mooiste wat de sport ons heeft gebracht. En na onze carrière kunnen we nu lekker met elkaar zijn. We hebben een prachtige sportschool en leuk team om ons heen. Dat is eigenlijk het beste van alles’.

5. Lees en/of reageer je wel eens op de forums?
‘Ik lees het af en toe maar soms word ik er boos om. Er zitten zelfs mensen op die forums die nooit een lesje mee hebben gedraaid, dat is toch raar. En dan wel een mening hebben? Ik ben er klaar mee, laat maar lullen, ik vind het allemaal goed. Alleen MMA forums zoals UFC enz. vind ik fantastisch om te lezen. UFC 146 komt eraan: Stefan vs Hunt. Het gaat gewoon gebeuren, 26 mei in Las Vegas. Top’.

6. Wat zou je graag anders zien in onze sport?
‘Dat onze sport wat beter geregeld zou worden. Wat meer gestructureerd, één reglement voor MMA bijvoorbeeld. Niet bij die bond wel stoten op het hoofd en bij die weer niet, wat ik echt de meest absurd verzonnen regel vindt. Verzonnen door een grappeling angsthaas denk ik, hahaha. Niks ten nadele van het grappeling hoor want dat vind ik een topsport, maar deze regel moet verzonnen zijn door iemand die beter is in het grondgevecht dan in het terugkoppen van een paar goed geplaatste stompen.
Ook de VIP tafels heb ik zo mijn bedenkingen over. De meeste evenementen hebben deze tafels nodig om de nodige kosten te dekken en dat begrijp ik. Maar hoe de mensen zich daar vaak gedragen op zo'n VIP terras zet ik vaak een vraagteken bij’.

7. Wat wil je zelf nog bereiken in de functie die je bekleed?
‘Het zou een goede ontwikkeling zijn als meer meiden zich zouden interesseren voor het mma. Het niveau is al flink omhoog gegaan in het mma en niet alleen in die sport, maar ook in het kickboksen. Vrouwen kunnen gewoon goed knokken. Kijk naar Cyborg en Anissa Haddaoui, en zo zijn er nog velen. Ik ben denk ik te vroeg geboren, ik had graag een keer tegen Cyborg willen knokken. Dat had ik fantastisch gevonden! Mijn doel is, om meer meiden voor onze sport te interesseren.
En ik hoop dat we in de toekomst minder gezeik met gemeentes krijgen, die geen verstand van onze sport hebben, maar wel bepalen of jij of ik mogen organiseren. Daar wil ik mij hard voor maken. Om onze kleinschalige evenementen in Wormer gewoon te behouden. En niet alleen ons evenement, nee alle kleinschalige en ook grote evenementen. Op 6 Mei hebben we weer een gemixt evenement in onze sportschool aan de Eendrachtstraat 5 in Wormer en daar gaan we dan ook weer vol voor’.

8. Wie is jouw grote voorbeeld, in de sport of in het algemeen?
‘Om heel eerlijk te zijn heb ik die niet zo. Mensen die iemand adoreren van een band, sport of zo iets dergelijks heb ik in mijn hele leven nooit gehad. Van die posters met een bekende artiest in je slaapkamertje, nee ik zou het niet weten. Ja ik vind Ronda Roussy (maar ze is geen voorbeeld voor mij) een topper. Agressief, technisch zowel staand als op de grond. Ik denk dat we van haar nog veel gaan horen’.

9. Wie zou jij voor de sport een mooi boegbeeld vinden en waarom?
‘Wat ik al eerder vertelde is dat ik niet zo'n aanbidder ben van andere mensen. Iemand verdient van mij een lintje als ie vecht voor wat ie waard is. Ik zie vaak vechters die hun ronde uit proberen te zingen en totaal geen risico durven nemen. Ga op ‘punten karate’, maar blijf weg bij de ring of kooi. Nee, klap er vol in en ga er voor, die vechters verdienen van mij een boegbeeld!!!’.

10. Nog wat toe te voegen?
‘Ik hoop dat de UFC naar Nederland komt. En dat ik dit jaar het nieuwjaarslot mag incasseren! Maar met een ander stevig lot van de postcode loterij ben ik ook heel tevreden’.

http://i.imgur.com/Y11KX.png

Kijk voor meer interviews op www.fightsport-matchmaking.com suggesties zijn welkom!

Mauro
28-04-2012, 19:22
Top Ellen !
Gouden duo Bob & Irma, echt leuk om te lezen :)

Strange Cutbean
28-04-2012, 19:24
Ik ben het wel heel erg met ze eens wat betreft de State Commision en VIP-tafels.

weks
28-04-2012, 19:49
leuke interviews
mooie mensen
Bob is exht een held!

Italian*Berlusconi*
28-04-2012, 19:57
Gaaf weer!! thanks!!

Leventdepevent
28-04-2012, 20:06
wederom heel erg leuk om te lezen....het lijken mij ook echt leuke mensen die twee

marcelt
28-04-2012, 20:27
Leuk om te lezen. Bedankt. Jammer dat het hier en daar een beetje dezelfde antwoorden zijn. En wat Bob zegt over de vechtsportwereld daar heeft hij gelijk in. En ik vind ook dat de overheid daar een rol in moet nemen. Als we wachten op onze twaalf bonden is het enige resultaat dat er over tien jaar 20 bonden zijn.

Kemal
28-04-2012, 21:03
Zeker leuk om te lezen deze interviews!

Bedankt Ellen!

SpelPlan
28-04-2012, 21:26
Heel goed om te zien dat mensen die toch echt wel tot de "oude garde" behoren van de Nederlandse vechtsport een redelijk goed beeld lijken te hebben wat de weg naar de toekomst is.

Ellen
28-04-2012, 23:34
Leuk om te lezen. Bedankt. Jammer dat het hier en daar een beetje dezelfde antwoorden zijn. En wat Bob zegt over de vechtsportwereld daar heeft hij gelijk in. En ik vind ook dat de overheid daar een rol in moet nemen. Als we wachten op onze twaalf bonden is het enige resultaat dat er over tien jaar 20 bonden zijn.

Bedankt voor jullie reacties! Mijn volgende 'slachtoffer' is ook een leuke maar dat komt volgende week ;-)

Om te voorkomen dat ze allebei het zelfde zouden zeggen, heb ik ze afzonderlijk geinterviewd. Dus dit is echt twee zielen één gedachte.....

de Stiep
29-04-2012, 21:17
Dank je wel voor weer een leuk interview (niet zo moeilijk met zo'n leuk koppel) Ellen.
Zie met plezier uit naar de volgende.

Tony
29-04-2012, 21:48
Heel leuk om te lezen. Thanks

fightlove
29-04-2012, 22:27
Dank je Ellen,mooi interview:D.

LckyB@sterd
30-04-2012, 13:59
Ik vind dit een leuk interview.. en de eerste conclusie die ik eruit kan trekken is:

Wat een leuke/verstandige antwoorden.. Goede voorbeelden hoe het ook kan!

punch
30-04-2012, 18:17
Bedankt

Diz
30-04-2012, 18:56
Leuk interview! Goed bezig!

Remco
01-05-2012, 14:06
Hulde voor dit initiatief: Bob is mijn eerste MMA-idool en staat dus voor mij buiten iedere discussie. Ik ken oprecht geen vechter die zo onbevreesd, zo aantrekkelijk en zo lang/vaak de ring betrad als Bob. Niet de allersterkste, niet de allersnelste of de meest getalenteerde, maar wel de ALLERHARDSTE NEDERLANDSE VECHTER OOIT.

Die kwaliteit komt uit het binnenste, dus vandaar: RESPECT!!!

(en wat schattig dat zulke bikkels nog altijd zo verliefd kunnen zijn)

Marco (scheids)
01-05-2012, 17:48
Mooi interview, en ben het Bob en Irma helemaal eens betreffende een Nederlandse State Commission.

micha
01-05-2012, 20:23
Thanks.

In Moskou hadden we alleen maar ringseats ipv viptafels en die zaten helemaal vol. Gewoon een VIP ruimte waar ze kunnen genieten van een hapje en een drankje. Veel beter in mijn ogen.

Bob en Irma zijn iconen van de nederlandse vechtsport een duo waar we trots op kunnen zijn.

Sadix
02-05-2012, 00:42
toen ik Bob ontmoette omdat we beide een kleedkamer moesten delen voor onze vechters, shakte ik van spanning. Zeker 1 van mijn jeugd idolen, de hart die hij heeft heb ik bij heel weinig vechters gezien.

superfreak
02-05-2012, 11:20
Geweldig interview.
Wat zij melden over hoe verzorgers in een hoek staan is helemaal waar. Daar erger ik me altijd dood aan.
Door de staat gereguleerd lijkt me ook geweldig. Hoop dat we ooit daar zijn.

rene37
02-05-2012, 13:36
Leuk!

Peacey
02-05-2012, 14:05
leuk interview, 2 vliegen in 1 klap.
bedankt!!!

payap
02-05-2012, 14:15
Thanx Ellen, mooi interview met twee toppers.

angelo_1
02-05-2012, 15:13
naja ten eerste goed initiatief. dit soort intervieuws zouden er vaker moeten zijn .maar wat ik zonde vind is dat waar meneer schreiber eigenlijk bekend om is geworden dat dat helemaal niet belicht wordt .gewoon het vechten. ik had het leuk gevonden om te weten wat hij zelf nou de mooiste partij van hem zelf vond cq de moeilijkste . en wat er nu anders is als vroeger met het VECHTEN. en het is leuk al die randzaken maar het gaat voor mij nog steeds om het vechten . ush

Ellen
02-05-2012, 19:44
Dank je wel voor je feedback Angelo_1.

Deze vragen zijn algemene vragen. Ze worden aan trainers/vechters/scheidsrechters en misschien in de toekomst nog wel een ringdokter/ringspeaker gesteld. De vragen blijven voorlopig hetzelfde, het mooie is dat elke keer de antwoorden anders zijn.
Dat is de reden dat ik niet specifiek op zijn carriere in ga, het is een algemeen interview.
Een persoonlijk interview zou leuk zijn, maar kost veel tijd: voorwerk, interview zelf, uitwerken enz. Dit is kort en snel, en daarom kan ik er veel doen in relatief kort tijd. Zo stoor ik de geinterviewden ook niet te lang, en blijft het leuk (denk ik).

Maar speciaal voor jou heb ik Bob gevraagd naar zijn mooiste partij ooit en zijn antwoord:
'Ik denk dat dat mijn eerste wedstrijd tegen Moti Hornstein in Partycentrum 2000 te Amsterdam was. Ik brak mijn hand, rib, en jukbeen, maar mocht de partij uit en won. Een week van te voren werd ik gevraagd om in te vallen, en ik zei met m'n stomme kop ja. Dat was voor mij een hele zware battle'.

Edit:
volgens mij is dit de partij..........met Simon Rutz als scheids ;-)
http://youtu.be/QurYoXbOfL8

angelo_1
03-05-2012, 02:42
Dank je wel voor je feedback Angelo_1.

Deze vragen zijn algemene vragen. Ze worden aan trainers/vechters/scheidsrechters en misschien in de toekomst nog wel een ringdokter/ringspeaker gesteld. De vragen blijven voorlopig hetzelfde, het mooie is dat elke keer de antwoorden anders zijn.
Dat is de reden dat ik niet specifiek op zijn carriere in ga, het is een algemeen interview.
Een persoonlijk interview zou leuk zijn, maar kost veel tijd: voorwerk, interview zelf, uitwerken enz. Dit is kort en snel, en daarom kan ik er veel doen in relatief kort tijd. Zo stoor ik de geinterviewden ook niet te lang, en blijft het leuk (denk ik).

Maar speciaal voor jou heb ik Bob gevraagd naar zijn mooiste partij ooit en zijn antwoord:
'Ik denk dat dat mijn eerste wedstrijd tegen Moti Hornstein in Partycentrum 2000 te Amsterdam was. Ik brak mijn hand, rib, en jukbeen, maar mocht de partij uit en won. Een week van te voren werd ik gevraagd om in te vallen, en ik zei met m'n stomme kop ja. Dat was voor mij een hele zware battle'.

Edit:
volgens mij is dit de partij..........met Simon Rutz als scheids ;-)
http://youtu.be/QurYoXbOfL8
bedankt ellen, maar meestal zie je zelf ook niet wat voor tijd er in gaat zitten voordat je het zelf gaat doen doet .tjaah en dat is wel een moment wat ik zou willen weten en waarschijnlijk de meeste mensen niet wisten. en in zulke partijen onderscheidden de mannen zich van de jongens .

Remco
03-05-2012, 10:18
Die partij was echt hysterisch. Had een mooie plek aan de ring, maar dit was een van de weinige keren dat ik werkelijk een beetje misselijk werd van het schouwspel, zo hard ging dat er aan toe. Er is nog een rematch geweest in sporthallen zuid, maar toen won Bob het vrij eenvoudig.

smike
03-05-2012, 14:21
Mooi dit soort interviews, zouden vaker mogen in mijn opinie!

Bob en irma is een bijzonder koppel waar ik veel respect voor heb.