PDA

View Full Version : K1 Tribute



Pansier
29-04-2012, 17:34
http://www.youtube.com/watch?v=LD4be4pa5VQ&feature=related

Anderson
29-04-2012, 17:47
Die oude goede tijd toen k1 nog cool was. minuut 35 wat Hug deed bij Sefo deed Sefo bij Yvel een paar jaar later.

micha
29-04-2012, 19:36
Die oude goede tijd toen k1 nog cool was. minuut 35 wat Hug deed bij Sefo deed Sefo bij Yvel een paar jaar later.

Inderdaad alleen kon Sefo de partij uitvechten

http://www.youtube.com/watch?v=cMbXgsVr3U0

Leventdepevent
29-04-2012, 21:11
mooi filmpje toch...thanks Frank

kmr
29-04-2012, 21:30
Kan iemand mij uitleggen waarom bepaalde lowkicks ervoor zorgen dat mensen niet meer op hun been kunnen staan?
Ik snap dat die heel kicks diep doordringen in de spier en schade aanrichten maar ook gewone trappen richten kennelijk schade aan. Het valt me op dat die trappen gericht zijn tegen de voorkant van het been, ligt het inderdaad daaraan?

Pansier
29-04-2012, 21:33
Kan iemand mij uitleggen waarom bepaalde lowkicks ervoor zorgen dat mensen niet meer op hun been kunnen staan?
Ik snap dat die heel kicks diep doordringen in de spier en schade aanrichten maar ook gewone trappen richten kennelijk schade aan. Het valt me op dat die trappen gericht zijn tegen de voorkant van het been, ligt het inderdaad daaraan?

Vraagje, doe je eigenlijk wel aan vechtsport?

de Stiep
29-04-2012, 21:40
Vraagje, doe je eigenlijk wel aan vechtsport?

hahaha, Frank, ik werd in 1987 als harde karateka voor het eerst geconfronteerd met een lowkick van Ramish (heeft nu een gym in Woerden) en ik dacht echt WHAT THE FUCK IS THIS ?? Pijn, niet te beschrijven. Heb 3 dagen lopen strompelen. Toen dacht ik "dit is leuk en dit ga ik ook gebruiken".
@ KMR, gerloof me, een goede lowkick en zelfs een slechte doet verrot zeer. Je trapt op het gedeelte van de quadricep waar de zenuwen zitten en of je nu wilt of niet......je gaat zakken !:crying:

Pansier
29-04-2012, 21:57
hahaha, Frank, ik werd in 1987 als harde karateka voor het eerst geconfronteerd met een lowkick van Ramish (heeft nu een gym in Woerden) en ik dacht echt WHAT THE FUCK IS THIS ?? Pijn, niet te beschrijven. Heb 3 dagen lopen strompelen. Toen dacht ik "dit is leuk en dit ga ik ook gebruiken".
@ KMR, gerloof me, een goede lowkick en zelfs een slechte doet verrot zeer. Je trapt op het gedeelte van de quadricep waar de zenuwen zitten en of je nu wilt of niet......je gaat zakken !:crying:

Ben ook een keer neergegaan en dat was op een low kick, (dankje bartjuh...) ook 2 weken last van gehad.

kmr
29-04-2012, 22:21
Vraagje, doe je eigenlijk wel aan vechtsport?

Ik heb heus wel eens een lowkick gekregen, dat was een lowkick tegen de zijkant van het been. Dat deed pijn maar ik ging niet door mijn been.
Het valt mij op dat de lowkicks uit dit filmpje waardoor mensen neervielen het been aan de voorkant raken.

johnmixfight
29-04-2012, 22:25
jammer he, dat die tijd voorbij is, het wordt denk ik nooit meer zoals het was.... jeetje wat was ik er toen gek van....nogmaals... jammer

Pansier
29-04-2012, 22:42
Ik heb heus wel eens een lowkick gekregen, dat was een lowkick tegen de zijkant van het been. Dat deed pijn maar ik ging niet door mijn been.
Het valt mij op dat de lowkicks uit dit filmpje waardoor mensen neervielen het been aan de voorkant raken.

Je wijkt af van de vraag, ik neem aan van niet dus? Het hangt er ook van af van wie je de low kick krijgt en of deze hem voluit zet. Als je het wil ervaren moet je gewoon een keer naar een seminar gaan van een prof en vragen of hij er eentje wil zetten op je been. Ik raad het je niet aan... ;)

kmr
29-04-2012, 22:59
Je wijkt af van de vraag, ik neem aan van niet dus? Het hangt er ook van af van wie je de low kick krijgt en of deze hem voluit zet. Als je het wil ervaren moet je gewoon een keer naar een seminar gaan van een prof en vragen of hij er eentje wil zetten op je been. Ik raad het je niet aan... ;)

Ik heb aan vechtsport gedaan, je denkt toch niet dat ik voor de lol lowkicks krijg of als Marokkaans tuig in het dagelijks leven vecht en daardoor trappen krijg.

fightlove
29-04-2012, 23:12
thanks,good old times:D.

Pansier
29-04-2012, 23:48
Ik heb aan vechtsport gedaan, je denkt toch niet dat ik voor de lol lowkicks krijg of als Marokkaans tuig in het dagelijks leven vecht en daardoor trappen krijg.

Nouja het zou kunnen dat je er eentje een keer hebt laten zetten, gewoon voor ervaring. Ook al was het technisch. Maar als je denkt dat je niet kan neergaan op trappen, dan heb je nog niet genoeg ervaring. ;) Het kan wel degelijk!

Pansier
30-04-2012, 00:09
Ik heb aan vechtsport gedaan, je denkt toch niet dat ik voor de lol lowkicks krijg of als Marokkaans tuig in het dagelijks leven vecht en daardoor trappen krijg.
http://www.mma-scraps.com/wp-content/uploads/2011/08/motivator19010884d25316c99a7dc40e37465af6df8d76ef-1.jpg

kmr
30-04-2012, 01:18
Nouja het zou kunnen dat je er eentje een keer hebt laten zetten, gewoon voor ervaring. Ook al was het technisch. Maar als je denkt dat je niet kan neergaan op trappen, dan heb je nog niet genoeg ervaring. ;) Het kan wel degelijk!

Dat geloof ik ook wel, maar op 'normale' lowkicks , die de zijkant van het bovenbeen raken, ga je pas neer na een aantal trappen erop, als je tenminste een getraind persoon bent, ongetrainde personen kunnen nauwelijks 1 trap opvangen.

Die trappen uit het filmpje waar ik het over heb, niet alle trappen, die van Lebanner tegen Bernardo was een gewone lowkick, ik heb even een moment opgezocht voor je ter verduidelijking van het soort trappen dat ik bedoel, zoals bij 35:11 zijn trappen tegen de voorkant van het been.

Nelisje
30-04-2012, 01:39
Ik heb nog nooit een lowkick gehad van iemand die geen scheenbeschermers droeg. Maar heb er zat gehad met scheenbeschermers, van een trainer die 76 kilo woog en al jaren geen serieuze partij meer had gedraaid. En als hij een paar keer een trap op dezelfde plek zet doet dat gewoon pijn. Er zijn vechters die dat (tot op zekere hoogte) kunnen slikken, mede door de adrenaline. Maar ik kan je verzekeren dat er geen mens is die dat fijn vind of zich er makkelijk overheen zet.

Ik heb wel eens van mijn trainer gehoord dat hij een partij draaide tegen een thaise vechter, die zat hem bij elke low kick uit te lachen, net zolang tot hij er gewoon onzeker van werd. Hij had het idee dat zijn trappen niet aankwamen en ging aan zichzelf twijfelen. Na de wedstrijd lag die thai in zijn kleedkamer te janken van de pijn.

Een lowkick is geen directe ko, en er zijn vechters die zich er overheen zetten. Maar een lowkick is zeker net zo vernietigend als een bijvoorbeeld een goede knie. Zoals het plaatje hierboven al laat zien, een lowkick lijkt misschien niet het meest effectieve maar het is zeker een belangrijk wapen in het arsenaal van een vechter.

Pansier
30-04-2012, 09:57
Dat geloof ik ook wel, maar op 'normale' lowkicks , die de zijkant van het bovenbeen raken, ga je pas neer na een aantal trappen erop, als je tenminste een getraind persoon bent, ongetrainde personen kunnen nauwelijks 1 trap opvangen.

Die trappen uit het filmpje waar ik het over heb, niet alle trappen, die van Lebanner tegen Bernardo was een gewone lowkick, ik heb even een moment opgezocht voor je ter verduidelijking van het soort trappen dat ik bedoel, zoals bij 35:11 zijn trappen tegen de voorkant van het been.

Heb je de hele partij gezien? En ken je ongespannen en gespannen? ;)

kmr
30-04-2012, 15:19
Heb je de hele partij gezien? En ken je ongespannen en gespannen? ;)

Dat zou de beslissende factor kunnen zijn. Weliswaar was de lowkick tegen Bernardo een 'gewone', maar hij had zijn been niet gespannen, hij stond losjes op dat been en kreeg de trap. Sefo zetten net zijn linkerbeen neer waardoor de spanning van het rechterbeen afging.

smike
30-04-2012, 16:33
Ik heb aan vechtsport gedaan, je denkt toch niet dat ik voor de lol lowkicks krijg of als Marokkaans tuig in het dagelijks leven vecht en daardoor trappen krijg.


hahaha, wat een comment weer!

Diz
30-04-2012, 17:05
Kan iemand die kmr niet even een snoeiharde lowkick geven?

Please ?

Gert Jan
01-05-2012, 00:56
Heel gaaf om dit terug te zien!
Weet iemand toevallig welke muziek er te horen is vanaf 25:39?