PDA

View Full Version : Jon Jones vs. Dan Henderson Title Fight Targeted for September 1



Kemal
29-04-2012, 08:40
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wk8YrAwROWQ

Kemal
29-04-2012, 08:42
Jon Jones Opens as Massive Favorite Over Dan Henderson

After beating four consecutive UFC champions, Jon Jones will look to add an all-time great to his resume when he faces Dan Henderson in his next title defense. That matchup is already locked in, according to UFC president Dana White. Still to come are the date and location, although he seemed to indicate that UFC 149 in Calgary was a possible.

According to the first odds released on the fight, Jones is a heavy favorite to beat the multi-time, multi-division champion.

In a line released by noted MMA oddsmaker Nick Kalikas, Jones is nearly a 6-to-1 favorite to defeat Henderson, with the number coming in at -565. Henderson is a +385 underdog.

Jones has been favored in all but the first two of his UFC fights. Since a UFC 100 victory over Jake O'Brien, he's always been the betting favorite, and often by a lopsided margin. Even when he stepped up to fight champion Mauricio "Shogun" Rua on short notice, he was expected to win.

So far, he's come through to the tune of a 16-1 career record, with his only loss coming via disqualification after landing illegal downward elbow strikes in a fight against Matt Hamill that he was otherwise dominating. In defeating Rashad Evans at last weekend's UFC 145, he became the first man ever to defeat four former UFC champions (Quinton "Rampage" Jackson, Lyoto Machida and Rua were his other victims).

Henderson (29-8) may be the most decorate U.S. mixed martial artist ever, with wins over Antonio Rodrigo Nogueira, Fedor Emelianenko, Wanderlei Silva and Rua, among others. He's won seven of his last eight fights, and was the reigning Strikeforce light-heavyweight champ when his contract expired and he left to rejoin the UFC. At 41, Henderson is bidding to become the second-oldest UFC champ ever, right behind his former teammate Randy Couture.

El Bambino
29-04-2012, 12:10
pff met alle respect hoor, maar wat moet Henderson tegen Jones? Anderson Silva heeft Henderson gesloopt, laat staan wat Jones met hem kan doen. Tegen Fedor had Henderson veel geluk met een stoot die Fedor niet verwachte.
Henderson wordt veels te veeel GEHYPT en overschat! Dit wordt een makkie en saai potje voor Jones!

Anderson
29-04-2012, 12:15
idd

Diz
29-04-2012, 12:42
Toch denk ik dat Bones raar staat te kijken alstie zo'n heavy handed H-bomb tegen zijn gezicht geslingerd krijgt...

micha
29-04-2012, 12:49
[QUOTE=Diz;1146221]Toch denk ik dat Bones raar staat te kijken alstie zo'n heavy handed H-bomb tegen zijn gezicht geslingerd krijgt...[/QUOTE

x2 een mens mag blijven hopen

fightlove
29-04-2012, 13:08
WAR HENDERSON.Word zeker geen saai potje.

weks
29-04-2012, 13:37
vette promo
ik denk ook dat hendo weinig in te brengen heeft
maar zijn kanonslag zou maar eens raak zijn...

wrestler_nl
29-04-2012, 16:51
Wordt denk ik een vette partij.
Ik hoop dat Henderson via KO wint maar ik denk Jones via sub

Soulbringer320
30-04-2012, 01:27
pff met alle respect hoor, maar wat moet Henderson tegen Jones? Anderson Silva heeft Henderson gesloopt, laat staan wat Jones met hem kan doen. Tegen Fedor had Henderson veel geluk met een stoot die Fedor niet verwachte.
Henderson wordt veels te veeel GEHYPT en overschat! Dit wordt een makkie en saai potje voor Jones!


Hendo heeft van Oome Fedor ook gewonnen....

Nelisje
30-04-2012, 01:42
Henderson is een vechter met een echt vechtershart en is dus nooit afgeschreven. Het is dom om iemand met de kin en ervaring van Henderson bij voorbaat af te schrijven. Hij heeft iets wat Rampage, Machida en Evans niet hebben en dat is een gigantisch incasseringsvermogen en het lef dat daarbij hoort.

Diz
30-04-2012, 01:53
Ook al heeft ie Fedor in elkaar geslagen (Fedor-bril!)... Ik blijf het een sympathieke vechter en een echte baas vinden...

Soulbringer320
30-04-2012, 03:01
Ook al heeft ie Fedor in elkaar geslagen (Fedor-bril!)... Ik blijf het een sympathieke vechter en een echte baas vinden...

Ik ook, en geef Hendo gewoon een goeie kans tegen Jones.

Asura
30-04-2012, 03:03
Ik ook, en geef Hendo gewoon een goeie kans tegen Jones.

Ik ben het zeker eens met de odds. Hendo werd gemound door shogun en kwam er niet onderuit. Bij Jones betekend dat een TKO.

SpelPlan
30-04-2012, 04:25
Ik denk dat dit een slechte matchup is voor Henderson.

Wilde voorspelling is dat hij het beter dan Rampage gaat doen tegen Jones maar dat er achteraf gezegd wordt dat Machida en Evans het beter deden.

Maar om GOAT te worden moet Jones met zijn lengte en reach toch echt naar HW.

smike
30-04-2012, 16:26
Henderson is een vette vechter, met een goed "heart".
Hij is echter een MW en Jones HW, lengte en reach verschillen teveel.
Er is op een rechtse directe na geen veld waarin Hendo kan winnen.
Ik denk wel dat hendo er alles aan zal doen en dat we echt een zware en heftige pot gaan krijgen!

Wat betreft Jones, als die wint dan is hij toch wel klaar in LHW.

Kemal
04-05-2012, 08:28
Jon Jones' murderer's row of opponents looks like it will resume again during the dog days of summer.

On Thursday afternoon, UFC president Dana White said that the organization was targeting an early September date for the UFC light-heavyweight champion's next title defense, likely on Labor Day weekend.

The UFC currently has no September 1 show on its official schedule, but if and when it gets added, future Hall of Famer Dan Henderson is on deck in the challenger's role.

Jones (16-1) has so far successfully run the gauntlet of former champions thrown his way, smashing through Mauricio Rua, Quinton Jackson, Lyoto Machida and Rashad Evans consecutively. Add in his February 2011 win over Ryan Bader, and he defeated five top 10 opponents in the span of 14 months.

Jones' manager Malki Kawa recently told MMA Fighting that Jones preferred to take some time off after his recent stretch of activity, and that he was likely to be ready to fight again in August or September.

Meanwhile, Henderson (29-8) hasn't fought since last November, when he beat Rua in a fight many have called the greatest bout in MMA history. He's won seven of his last eight.

Diz
04-05-2012, 08:43
Ik hoop echt dat Hendo het gaat winnen van Bones... Of het realistisch is weet ik niet maar ik hoop het echt!

Boelly92
04-05-2012, 09:47
Ik hoop echt dat Hendo het gaat winnen van Bones... Of het realistisch is weet ik niet maar ik hoop het echt!


jones is zeer goed in wat hij doet maar hendo hoeft maar hem maar 1x met een stoot te raken zoals rashad heeft gedaan.. en et is lights out for jones.. ik gun het hendo ik hoop dat et hendo word puur om die arrogante kwal ff een lesje te leren..

my2cents
04-05-2012, 12:53
Ik hoop het ook voor Hendo, maar ik zie hem toch eigenlijk ook geen schijn van kans hebben, Reach advantage in het voordeel van Jones is veel te groot

Gilaiir
04-05-2012, 12:54
Warr Hendo!

The Company
04-05-2012, 13:16
War Hendo.

Maar het was ook al War Shogun, Rampage, Machida en Rashad dus ik vrees het ergste.

kooivechter
04-05-2012, 14:27
tjonge jonge. zo'n hendo dat hij gelijk een titel shot weer krijgt. omdat hij van een andere subtop organisatie komt waar hij het wel goed heeft gedaan. Dit is dan z'n 3e titel shot die hji krijgt, met maar een aantal gevechten in de ufc. Dit wordt een walk over voor jones, hendo maakt geen schijn van kans. Vind hendo wel een toffe vechter, hij zou denk ik meer kans maken tegen anderson silva. Misschien als hij verliest dat ze hem weer tegen silva laten, met een gevecht er nog op 185 tussen

Fame2910
04-05-2012, 14:40
jones is zeer goed in wat hij doet maar hendo hoeft maar hem maar 1x met een stoot te raken zoals rashad heeft gedaan.. en et is lights out for jones.. ik gun het hendo ik hoop dat et hendo word puur om die arrogante kwal ff een lesje te leren..


iksnap nog steeds niet hoe jij en al die andere (haters) mensen erop komen om Jones een kwal en arrogant te noemen. Jones is juist humble, kijk ze reactie na zijn laatste gevecht......beetje jammer dit allemaal

The Company
04-05-2012, 14:43
tjonge jonge. zo'n hendo dat hij gelijk een titel shot weer krijgt. omdat hij van een andere subtop organisatie komt waar hij het wel goed heeft gedaan. Dit is dan z'n 3e titel shot die hji krijgt, met maar een aantal gevechten in de ufc. Dit wordt een walk over voor jones, hendo maakt geen schijn van kans. Vind hendo wel een toffe vechter, hij zou denk ik meer kans maken tegen anderson silva. Misschien als hij verliest dat ze hem weer tegen silva laten, met een gevecht er nog op 185 tussen

SF champ worden, Fedor KO slaan en Shogun verslaan in fight of the year is echt wel genoeg om een titleshot te krijgen, bovendien heeft Jones iedereen al verslagen dus veel keus is er niet.


iksnap nog steeds niet hoe jij en al die andere (haters) mensen erop komen om Jones een kwal en arrogant te noemen. Jones is juist humble, kijk ze reactie na zijn laatste gevecht......beetje jammer dit allemaal

Jones is nep humble.

Diz
04-05-2012, 15:48
Jones is nep humble.

Inderdaad... kijk maar naar het incidentje waar hij Lyoto als een zak patatten liet vallen...

Erg respectloos...

Kemal
04-05-2012, 21:33
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tO0xm2hajgw

Fame2910
04-05-2012, 21:56
Inderdaad... kijk maar naar het incidentje waar hij Lyoto als een zak patatten liet vallen...

Erg respectloos...

Machida voelde zich te goed om te tappen, dat Jones hem daarna heeft laten vallen ok...is niet netjes maar is nou ook weer niet zo erg dat hij nu een kwal en arrogant is. Is eerder machida die arrogant is en niet wilt tappen..

Bassie
04-05-2012, 23:59
Beide goede vechters, ga toch voor de underdog...Hendo by KO!