PDA

View Full Version : De tien vragen aan.......Andy Souwer!



Ellen
09-05-2012, 12:46
De 10 vragen aan……..is een nieuwe rubriek op onze website (www.fightsport-matchmaking.com)

Naam: Andy Souwer
Woonplaats: Den Bosch
Sportschool: SSI (Souwer Sport Institute)/Mejiro Gym
Leeftijd: 29 jaar
Functie in de sport: Vechter, en sinds ruim een jaar trainer/coach
Favoriete gerecht: Pastagerechten, Aziatisch, Surinaams

http://i.imgur.com/LNwPQ.jpg

1. Hoelang loop je precies mee in de sport?
‘Inmiddels 22 jaar. Ik ben vanaf mijn 7e begonnen met trainen en vanaf mijn 8e met wedstrijden vechten’.

2. Wat (en wanneer) was het eerste gala dat je hebt bezocht en hoe vond je die ervaring?
‘In de toenmalige sporthal de Vinkenkamp in Den Bosch werd er geregeld een groot gala georganiseerd (de oude garde en fans kunnen zich dit wellicht nog herinneren) waar ik destijds als klein jongetje met mijn vader naar toe ging’.

3. Wat is voor jou de reden dat je na al die jaren de vechtsportwereld nog niet zat bent?
‘Nou ik denk dat alle vechters, ook Peter Aerts hahaha, wel eens momenten hebben gehad waarbij ze zich afvroegen waarom ze dit doen, en waarvoor je je elke keer weer afmat om op tijd in vorm te raken. Zowel lichamelijk als mentaal. Ik ben er van overtuigd dat alle toppers in het verleden en het heden een speciale gave hebben op sportief gebied. En vooral in onze sport, een sport die het uiterste vergt van een mens. Een van de meest ultieme sporten van de wereld, naar mijn mening!’

4. Wat is jouw mooiste moment in de sport?
‘Mijn overwinning op Masato in 2006’.

http://i.imgur.com/ThqSO.jpg

5. Lees en/of reageer je wel eens op de forums?
‘Ik reageer nooit maar ik lees wel eens wat. Met name uitslagen enz als ik er tijd voor heb. Dus niet echt vaak haha’

6. Wat zou je graag anders zien in onze sport?
‘De saamhorigheid, en professionele begeleiding en ondersteuning op gebied van de vechters/sporters. De professionaliteit in de voetbalwereld zal wel een non realistisch ultimatum zijn’.

7. Wat wil je zelf nog bereiken in de functie die je bekleed?
‘Petrosyan verslaan!’

http://i.imgur.com/b8lJg.jpg

8. Wie is jouw grote voorbeeld, in de sport of in het algemeen?
‘Vroeger had ik er wel een aantal, maar nu heb een tal van mensen waarbij ik denk dat ze goed zijn en eyecatchers zijn geweest voor de sport. Ook in het verleden en heden mensen meegemaakt waarvan ik denk dat ze de juiste bedoelingen hebben. Maar het grappige daaraan is dat deze mensen vaak ook een tegenovergestelde eigenschap hebben………’

9. Wie zou jij voor de sport een mooi boegbeeld vinden en waarom?
‘Peter Aerts als persoon, met de uitspraken van Rene van de Gijp, en het verstand van alle begeleiders en trainers binnen mijn team haha!!’

10. Nog wat toe te voegen?
‘Veel leesplezier gewenst en laten we allemaal ons stinkende best doen om de sport weer op een hoger voetstuk te brengen! Of ben ik nu weer te….?’

http://i.imgur.com/Oi6iJ.jpg

Kijk voor meer interviews op www.fightsport-matchmaking.com suggesties zijn welkom!

Kemal
09-05-2012, 13:37
Thanks Ellen, wederom een leuk interview!

Diz
09-05-2012, 13:37
Zo te zien is Andy niet echt een man van veel woorden, maar iig leuk interview weer!

Pansier
09-05-2012, 13:57
'De professionaliteit in de voetbalwereld zal wel een non realistisch ultimatum zijn’.



Zoals schreeuwende trainers aan de kant die het niet eens zijn met beslissingen en daarom naar de tribune worden gestuurd?

Leuk interview!

Italian*Berlusconi*
09-05-2012, 14:32
SouwerPowerrrrrrrrr!!!!

Top weer Ellen! Leuk stuk om te lezen zo op werk!!

Peacey
09-05-2012, 14:34
Zoals schreeuwende trainers aan de kant die het niet eens zijn met beslissingen en daarom naar de tribune worden gestuurd?

Leuk interview!

haha of die Coach die zijn speler een paar tikken om ze oren gaf een week of 2 terug.

Leuk interview, Bedankt~!!!!!!!

KO.YOU.FOOL
09-05-2012, 14:55
Cool!! Ik ben altijd al een grote Souwer fan geweest. Mooie vechtstijl, met die schitterende combinaties van hem, inclusief die lowkicks.
Ik vind hem ook altijd veel karakter hebben tijdens zijn partijen. In de latere rondes gaat ie er ook echt voor!

payap
09-05-2012, 16:03
Thanx Ellen, wederom een leuk interview.

Andy is een topper en al jaren mijn favoriete Nederlandse vechter.

Anderson
09-05-2012, 17:43
Een van de sympathiekste kickboksers in de kickbokswereld, traint en vecht altijd als een beest.

Leventdepevent
09-05-2012, 18:26
leuk stukje!!

de Stiep
09-05-2012, 20:57
Wederom helemaal leuk Ellen. Laat maar komen die interviews, blijft boeien.

Jeru
09-05-2012, 21:34
Thanks!! Altijd leuk!