PDA

View Full Version : Judo FTW!



Jeru
09-05-2012, 21:30
Negen Nederlandse judoka's naar Spelen

Laatste update: 9 mei 2012 12:42info

AMSTERDAM - De Nederlandse judoafvaardiging naar de Olympische Spelen bestaat definitief uit vier vrouwen en vijf mannen. Dat heeft de Internationale Judofederatie woensdag bekendgemaakt.

http://media.nu.nl/m/m1eztfjafg4i.jpgFoto: ANP
Behalve Nederlandse judoka's is ook een sporter uit Curaçao vertegenwoordigd bij het olympisch judotoernooi. In totaal gaan judoka's uit 116 landen naar Londen.
Later deze maand worden nog twintig wildcards uitgedeeld, dus het aantal landen kan nog oplopen.


Birgit Ente, Elisabeth Willeboordse, Edith Bosch en Marhinde Verkerk zijn de Nederlandse vrouwen die in Londen een gooi naar goud doen.
Jeroen Mooren, Dex Elmont, Guillaume Elmont, Henk Grol en Luuk Verbij verdedigen bij de mannen de Nederlandse eer. Guillaume Elmont krijgt in de klasse tot 81 kilogram concurrentie van Curaçaoënaar Reginald de Windt.
Dex Elmont

Dex Elmont kampt overigens met een knieblessure. De judoka, die uitkomt in de klasse tot 73 kilogram, maakte dat dinsdag bekend. Hij heeft een scheur in de aanhechting van zijn meniscus.
De kwetsuur aan zijn knie speelt Elmont al zeven weken parten, desondanks veroverde hij eind april brons bij het EK in Tsjeljabinsk. De tijd tot de Spelen is voor hem te kort om geopereerd te worden. Hij stelt de operatie uit tot na 'Londen'.

Jeru
09-05-2012, 21:31
Bikkel ook die Elmont hè! Gewoon fuck die blessure ik ga naar de Spelen!! :cool2:

Kemal
09-05-2012, 21:32
Ik hoop dat ze kunnen knallen op de Spelen!

de Stiep
09-05-2012, 21:40
Ik hoop dat ze kunnen knallen op de Spelen!

Mie 2

Leventdepevent
09-05-2012, 22:44
nou nog wat prijzen mee naar huis graag