PDA

View Full Version : Fedor reports he plans to retire soon



Naj85
15-05-2012, 19:56
Source: The Underground
May 15, 2012 12:33 PM EST

Fedor Emelianenko recently held a press conference in advance of his June 21 fight Pedro Rizzo at the Ice Palace in St. Petersburg, Russia. He announced that he will be retiring soon.
Fedor has decided to retire
Fedor Emelianenko announced that he plans to soon close his career as a fighter, reports the online edition of Sports.Ru. He did not say exactly when he will leave the sport.
In the future Emelianenko is going to coach young people, but will not open his own school.
Emelianenko will be rooting for Josh Barnett, who will meet with Daniel Cormier on May 19 in the Strikeforce Grand Prix tournament finals. He said it was unlikely he would fight against the winner, because of his own plans for retirement.

micha
15-05-2012, 20:13
Jammer maar begrijpelijk.

Pansier
15-05-2012, 20:54
Ik gun het hem van harte!

Peacey
15-05-2012, 21:09
Laat hem lekker genieten van ze roebels, ik zal m missen in de ring, en zijn partijen nog vaak terug kijken!!!

Kemal
15-05-2012, 22:44
blijft GOAT!

Leventdepevent
15-05-2012, 22:46
jammer idd maar tis wel mooi geweest

tommus
15-05-2012, 23:46
misschien maar beter ook!! veel respect voor deze man

Hesen
16-05-2012, 00:14
bullshit hij kan nog veel meer.. kijk hendo over de 40 .. randy c.. 47 jaar, en mensen accepteren nog dat fedor gaat stoppen? hij moet gewoon weg bij m1 hij heb zeker nog 20 wedstrijden in zich

Eric468
16-05-2012, 01:09
misschien maar beter ook!! veel respect voor deze man

Idd, hij heeft het meeste al wel bereikt en waarom de kans nemen nog 10 slechte partijen neer te zetten en zijn naam te grabbel te gooien?

Gelukkig hebben we de oude video's nog uit de Pride dagen.

The_Rock
16-05-2012, 01:16
Fedor, een man.

MuayThaiGuy
16-05-2012, 06:09
Fedor, een man.

Ja, het is geen vrouw :lol:

Diz
16-05-2012, 06:35
Jammer zeg... maar wat een prachtige carriere heeft deze man gehad!
Wat een geweldige gevechten heeft deze man geleverd!

GOAT!

martijnG
16-05-2012, 10:12
Gelukkig! Had het hem gegund ongeslagen (die verliespartij tel ik niet) te blijven! Helaas niet gelukt, maar voor mij nog steeds de GOAT!

YoMarK
16-05-2012, 10:56
Jammer...volgens mij kan ie het nog een boel hedendaagse toppers moeilijk maken. Al is het maar op LHW.
Z'n striking is er technisch op vooruit gegaan de laatste jaren. Helaas heeft ie wat pech gehad, waar hij eerst met wat slordigheden wegkwam.

Pansier
16-05-2012, 10:58
bullshit hij kan nog veel meer.. kijk hendo over de 40 .. randy c.. 47 jaar, en mensen accepteren nog dat fedor gaat stoppen? hij moet gewoon weg bij m1 hij heb zeker nog 20 wedstrijden in zich

Het is ook een persoon... Laat hem zijn eigen weg gaan..

Niek-S
16-05-2012, 11:50
Jammer, maar zijn eigen keus, hij kan het zelf het beste beoordelen of die er nog motivatie uit kan halen. Ik zal het wel missen, naar zijn partijen keek ik altijd het meeste uit, wat een spanning altijd. Ik weet het nog zo de partij tegen Werdum, wat heb ik me die dag/week slecht te pas! Dus kom op afscheidspartij tegen Werdum!!

Naj85
16-05-2012, 12:29
Vind het ook jammer, want denk dat Fedor nog niet is afgeschreven en nog steeds bij de top (10) hoort. hij vecht de laatste tijd tegen onwaardige tegenstanders. Had hem nog graag in de UFC gezien

Marco (scheids)
16-05-2012, 12:56
Jammer, maar zat er wel aan te komen.

Ongelooflijk als je zit wat een uitstraling Fedor heeft hier in Rusland, straks heeft ie een signeer sessie samen met Pedro Rizzo hier in Moskou, kijken hoeveel volk daar op af komt :-)

Toch blijf ik benieuwd naar volgende maand:
http://www.mixfight.ru/storage/images/20977.jpg

steftheboxer
16-05-2012, 13:18
Had Fedor nog heel graag in de UFC gezien maar mocht ie ermee stoppen dan durf ik te zeggen dat Fedor de beste HW all time is.

GOAT

amilster
16-05-2012, 14:05
Einde van een era waarin fedor de baas was!

Blijft voor mij altijd de favoriet!

lukashenko
16-05-2012, 15:26
bullshit hij kan nog veel meer.. kijk hendo over de 40 .. randy c.. 47 jaar, en mensen accepteren nog dat fedor gaat stoppen? hij moet gewoon weg bij m1 hij heb zeker nog 20 wedstrijden in zich

henderson en couture zitten zwaar aan de doping om op die leeftijd door te gaan daar moet je zelf voor kiezen

kooivechter
16-05-2012, 18:15
was te verwachten. heb ook het gevoel dat de motivatie/ spirit om te winnen weg is en vooral nog als goudmijntje dient voor z'n management. als de wil weg is dan is het denk ik ook over. de man was 10 jaar lang de beste vechter ter wereld en heeft alles gewonnen wat er te winnnen viel. Vond al z'n partijen geweldig, de man is een levende legende maar het houdt een keer op. kan alleen maar terugkijken op een geweldige carriere

Nelisje
16-05-2012, 20:52
henderson en couture zitten zwaar aan de doping om op die leeftijd door te gaan daar moet je zelf voor kiezen

Dat gevoel had ik ook.. als je altijd zo hard gevochten heb als Fedor dan is je lichaam gewoon aan het aftakelen na je 30e. Ik zie in Fedor ook geen persoon die doping gebruikt, ik zou zelfs bijna durven zeggen dat hij niet eens voedings supplementen gebruikt. Fedor gelooft nog in de boterham met pindakaas, en waarom niet hij heeft 10 jaar lang MMA gedomineerd.

Hij blijft voor mij de eerste ware mma vechter. Hij was de eerste die op een dominante manier alle disciplines combineerde. Het is jammer dat veel mensen hem overrated vinden omdat ze luisteren naar Dana White.. de man die vaker van mening verandert dan ik van ondergoed (en die verwissel ik toch echt regelmatig ;) ).

Moet denken aan een mooie zin uit the last Samurai (is die film toch nog ergens goed voor).
"I belong to the warrior in whom the old ways have joined the new."

El Bambino
17-05-2012, 13:00
Vraag me af of er iemand is die al zijn gevechten heeft ?!

Nelisje
17-05-2012, 13:44
Ik heb ergens een dvdtje met als het goed is al zijn gevechten tot dat moment.. dat is volgens mij alles van voor de Werdum wedstrijd. Zal even moeten kijken of ik die voor zover ze er nog niet op staan op youtube kan krijgen.

Kemal
19-05-2012, 06:35
Fedor Emelianenko Says He Will Retire After June 21 Fight

"The Last Emperor" is nearing his last days.

Fedor Emelianenko, the Russian heavyweight who UFC president Dana White acknowledges as the only major name that he's never been able to sign, says he will call it quits following his June 21 fight against Pedro Rizzo.

He made the statement in an interview on Russian language television.

Ukrainian MMA journalist Artem Yalanskiy provided MMA Fighting with a translation of the key exchange of the interview.

"My previous fight was in Moscow and my last fight will be in St. Petersburg on June 21st," Emelianenko says. "It will be the last fight in my career."

"Is this your final decision?" the interviewer asks.

"Yes," Emelianenko says, "I think it's time to end my career."
Emelianenko said the primary reason for his retirement is to spend more time with his family, but he also mentioned the mounting toll of injuries from a career spent in MMA and sambo.

The quiet 35-year-old has been one of the controversial figures in recent MMA history by those who have argued his place in the sport. Many believe him to be the greatest heavyweight of all time, while others have suggested him to be an overhyped product of favorable matchmaking.

His heyday, which was undeniably during the early-to-mid 2000s, can hardly be questioned. At that time, he was considered by most observers to be the top fighter in the world after beating standouts like Kevin Randleman, Mark Coleman, and most notably, Antonio Rodrigo Nogueria, who was the top heavyweight prior to him.

He also beat Mirko Filipovic during "Cro Cop's" best days.

By the time PRIDE folded, Emelianenko was the most wanted free agent in MMA, but despite the UFC's rise, the two sides could never come to terms despite multiple negotiations.

Emelianenko lost only once in his first 33 pro fights, and shortly after Brock Lesnar won his UFC championship, UFC president Dana White went on his last recruiting effort for Emelianenko. If he could have signed him, the fight would have likely taken place at the massive, 80,000-seat Cowboys Stadium in Arlington, Texas and certainly would have headlined a blockbuster pay-per-view, but just like every other time the two sides got in a room, they failed to hammer out a deal.

Instead, Emelianenko and his M-1 management team signed with Strikeforce. He won his first fight there, but in his next time out, was upset by Fabricio Werdum, marking his first loss in nearly 10 years. Losses to Antonio Silva and Dan Henderson marked three in a row for him, and he parted ways with Strikeforce.

Since then, he's fought twice, beating Jeff Monson and Satoshi Ishii.

His fight with Rizzo is booked, but it appears to be the last time Emelianenko will ever compete as a professional fighter.

El Bambino
19-05-2012, 08:16
Ik heb ergens een dvdtje met als het goed is al zijn gevechten tot dat moment.. dat is volgens mij alles van voor de Werdum wedstrijd. Zal even moeten kijken of ik die voor zover ze er nog niet op staan op youtube kan krijgen.

Zou geweldig zijn!
Sowieso moet er een DVD worden gemaakt van Fedor, de allerbete vechter ooit op dit planeet!

Niek-S
19-05-2012, 13:26
Erg jammer, het wordt aangekondigd en nu is het al zijn laatste partij. Ik hoopte nog op een re-match tegen Werdum.
Maar hij blijft de man waarom ik mma zo leuk ben gaan vinden:).

snakerattle79
19-05-2012, 14:41
By Daniel Fletcher


Fedor Emelianenko will retire from Mixed Martial Arts.


Coming ten years ago to the week (almost to the day) after Naseem Hamed’s retirement, I hereby dub this particular stanza in May “The Black Week of Combat Sports“. Fedor’s career culminating will be an emotional time, as he is one of those rare fighters you follow as a person, look up to, even idolise. I can’t possibly eulogise his in-ring career any better than I did so controversially two years ago, when Zuffa and Dana White intensified their smear campaign on what should be the greatest fighting legacy in combat sports outside of Sugar Ray Robinson. So here it is, albeit edited to be less obnoxious; an objective, truthful, unbiased and unflinching account of what Fedor Emelianenko was and is to the sport of Mixed Martial Arts, and the laughable, preposterous notion that he ever ‘ducked’ the UFC or was in any way inferior or even on par with any of the UFC stars that he supposedly avoided… and it goes as follows; READ MORE (http://fightsportasia.com/2012/05/17/the-end-of-the-greatest-it-is-gods-will)