PDA

View Full Version : Special Mohammed Khamal VS Saiyok Pumpangmuang



payap
17-05-2012, 13:59
Over Anderhalve week is het eindelijk dan zo ver op Slamm!! Nederland VS Thailand VII. Dan zal de partij plaatsvinden waar de MuayThai fans wereldwijd al lange tijd na uitkijken tussen Saiyok Pumpangmuang en Mohammed Khamal. En niet alleen is het een partij waar die fans al lang na uitkijken, ook zal hij worden gevochten op de regels die bij de meesten nog steeds favoriet is, 5 x 3 minuten op Full MuayThai rules zoals de sport ook van oorsprong is.


http://2.media.hyves-static.net/1483554177/6/SGBP/0/img1483554177.jpeg



Beide vechters hebben de laatste tijd van zich laten horen op indrukwekkende wijze met klinkende overwinningen. Saiyok vocht nagenoeg al zijn partijen op de Thaise Full MuayThai rules. Mohammed Khamal wisselend K-1 rules en Full MuayThai rules waarbij de laatste partijen van Mohammed allemaal Full MuayThai waren.

Wie zal 27 mei a.s. op het Slamm!! VII Nederland VS Thailand gala als winnaar de ring verlaten? Zal Saiyok zijn lange ongeslagen reeks van meer dan 5 jaar voort zetten? Of zal Mohammed Khamal zijn winning streak van zijn laatste partijen die allemaal op Full MuayThai rules waren tegen Internationale toppers doorzetten en het Thaise fenomeen Saiyok weten te stoppen als eerste in 5 jaar en als eerste niet Thai?



MOHAMMED KHAMAL (51 partijen, 43-5-3)


http://i466.photobucket.com/albums/rr21/Payapphotography/slamm6/DSC_6084.jpg



Mohammed Khamal werd geboren op 25 juli 1990. Met overwinningen op vechters als Sergio Wielzen, Atty Gol, Delon Carillo, Mo Charkoui en Hassan Aitbassou op zijn naam kreeg Mohammed Khamal zijn grote kans op een internationale doorbrak op 29 november 2009 op Slamm!! VI. Hier stond hij tegenover de Thai Anuwat Kaewsamrit. Mohammed wist Anuwat in een zinderende partij op Full MuayThai rules te verslaan waarmee hij zijn naam vestigde en Intercontinental kampioen bij de WMC te worden.

Hierna nam Mohammed deel aan de K-1 MAX West – Europe en versloeg op een avond Chris van Venrooij op punten en Robin van Roosmalen en Harut Grigorian op KO. Hiermee won hij het toernooi en een plek bij de laatste 16 in Japan voor de K-1 MAX. In Japan wist Mohammed wederom te stunten door Arthur Kyshenko te verslaan en zich zo voor het eindtoernooi te plaatsen van de K-1 MAX. Hier werd de weg echter versperd door Drago waardoor Mohammed in de kwartfinale werd uitgeschakeld.


http://i466.photobucket.com/albums/rr21/Payapphotography/slamm6/DSC_6114.jpg



Terug in Nederland zette Mohammed zijn zege reeks voort door overwinningen op Mosab Amrani en wederom op Robin van Roosmalen. Hierna keerde Mohammed weer terug naar waar zijn succes ook was begonnen nml Full MuayThai rules. Mohammed werd uitgenodigd voor The MPL waar hij achtereenvolgens de Engelse MuayThai sterren Liam Harisson en Michael Dicks wist te verslaan. Even was er sprake van dat Mohammed voor de WBC wereldtitel zou vechten tot -67 kg tegen Sittichai Sitsongpeenong maar deze partij ging uiteindelijk niet door.

27 mei a.s. wacht nu wellicht de grootste uitdaging uit zijn carrière op Mohammed als hij de Thaise kampioen van het Lumpinee stadion zal treffen op Slamm!! VII in Almere, Holland.




SAIYOK PUMPANMUANG (244 partijen, 204-39-1)


http://i466.photobucket.com/albums/rr21/Payapphotography/slamm6/DSC_5987.jpg



Saiyok Pumpanmuang werd geboren op 23 oktober 1983. Hij begon zijn carrière op 11-jarige leeftijd en groeide uit tot een van Thailands top vechters in de zwaardere klassen. Saiyok, vechtend onder de naam Saiyoknoi Sakchainarong, wist diverse titels te winnen waaronder kampioen van het Rajadamnern stadion en wereldkampioen bij de WMC door Bernung met low kicks KO te trappen.

Een ommekeer in de carrière van Saiyok kwam toen hij zijn titels verloor aan Singmanee Sor Srisompong (tegenwoordig bekend als Singmannee Kaewsamrit die onlangs nog Sudsakorn versloeg). De partij werd gezien als omgekocht en dat Saiyok express verloren had. Door deze beschuldiging besloot Saiyok de sport te verlaten en beeindigde hij al dan niet noodgedwongen zijn carrière. Echter generaal Pumpangmuang, een van de grote promotors in het Lumpinee stadion, nam Saiyok in bescherming en maakte zijn comeback mogelijk in het MuayThai.

Saiyok nam de naam van de generaal aan en vocht van af nu onder de naam Saiyok Pumpangmuang. Het zou het begin worden van niet alleen de hernieuwde carriere van Saiyok maar ook van een ongelooflijk succesverhaal. Saiyok werkte zich weer terug aan de top en wist kampioen van Thailand te worden in het weltergewicht door Singsiri KO te slaan met een elleboog. Later dat jaar maakte Saiyok ook zijn debuut in Nederland op Slamm!! V waar hij Fikri Tijarti wist te slaan.


http://i466.photobucket.com/albums/rr21/Payapphotography/slamm6/DSC_6052.jpg


De hernieuwde carriere bracht Saiyok tot ongekende hoogte want naast kampioen van Thailand wist hij ook kampioen van het Lumpinee stadion te worden en nu in het superweltergewicht tot 70 kg. Ook internationaal werd Saiyok steeds meer gevraagd en begon hij aan een oneindigende lijst overwinningen op oa Farid Villaume, Warren Stevelmans, Samranchai 96Penang (2x), Bruce McFie (2x), Andrei Kulebin, Fikri Tijarty, Armen Petrosyan, Antuan Siangboxing, Mauro Serra, Abdel Mabel, Cedric Muller, Vuyisille Colossa, Jordan Watson enz enz.

Niet alleen in Nederland, waar Saiyok vier partijen vocht, bleef hij ongeslagen. Sinds Saiyok zijn carriere opnieuw oppakte is hij al een jaar of vijf ongeslagen!! Op 27 mei zal hij dan Mohammed Khamal treffen om zijn ongeslagen status van vijf jaar zien te handhaven. En als er iemand wordt gezien buiten Thailand die in staat zou zijn Saiyok te verslaan op Full MuayThai rules is het wel Mohammed Khamal.


http://message.axkickboxing.com/user_images/9450/preflyer-slamm7_resize.jpg

anthony kane
17-05-2012, 14:16
Leuke stuk Chris !!!
Dit word denk ik de partij van het jaar ... Ik hoop op Khamal

Jeru
17-05-2012, 14:22
FMT? Denk Saiyok, maar hoop natuurlijk op Mootje!

Boran
17-05-2012, 14:44
Dit wordt de partij van het jaar. Iedere vechter die tegen Saiyok staat acht ik bij voorbaat kansloos, maar Mootje is wel één van de weinige vechters (samen met Petrosyan en Buakaw) waarvan ik wel denk dat hij een kans heeft om te winnen.

Toch speel ik op safe en zet ik in op Saiyok op KO door een elleboog.

Diz
17-05-2012, 14:49
Hoop voor Mohamed dattie em pakt, maar gezien Saiyok zijn staat van dienst vrees ik dat Mo ergens knock out op de mat gaat blijven liggen...

Pansier
17-05-2012, 15:04
Niets tegen khamal, maar ik ben toch voor de Thai, vind hun stijl te mooi!

Kemal
17-05-2012, 15:39
Erg mooi verslag!

marokkaan
17-05-2012, 16:28
Niets tegen khamal, maar ik ben toch voor de Thai, vind hun stijl te mooi!


Duitsland speelt ook mooier voetbal dan het Nederlandse elftal, maar dat wil niet zeggen dat ik voor onze oosterburen ben...

wees blij dat iemand die in dit kleine land woont het kan opnemen tegen wereldtop FMT

rafi
17-05-2012, 16:57
inderdaad

KO.YOU.FOOL
17-05-2012, 17:01
Mooi verslag, beetje de partij ophypen maakt het altijd spannend.
Spannend man, als ik dit lees heb ik er nog meer zin in. Die Thai is niet misselijk, ook van Andrei Kulebin gewonnen zie ik. Ik ben natuurlijk ook voor Khamal!
Haha pansieeer nou ik ben voor Khamal. Toch iemand van de Nederlandse school he :)
Khamal is ook erg bescheiden met een relaxte persoonlijkheid en buiten dat gun ik het hem wel!

MuayThaiGuy
17-05-2012, 17:03
Vette shit, ouwe.....

Wat mij betreft mag het een draw worden, publiek is hoe dan ook al de winnaar.
Kijk er al tijden naar uit ;)

Pansier
17-05-2012, 17:58
Duitsland speelt ook mooier voetbal dan het Nederlandse elftal, maar dat wil niet zeggen dat ik voor onze oosterburen ben...

wees blij dat iemand die in dit kleine land woont het kan opnemen tegen wereldtop FMT

Scheelt dat voetbal er hier niet toe doet!

Yojimbo
17-05-2012, 18:47
ik DENK dat Saiyok wint op knockout
maar ach, het is een vechtsport, alles kan gebeuren!

Majindude
18-05-2012, 09:38
Mooi verslag en vet gala. Heb het gevoel dat Mootje gaat stunten de 27e

Richelieu
18-05-2012, 11:39
Thanks Chris, denk dat iedereen gewoon stiekem hoopt op een stunt! Zou echt tof zijn.

payap
19-05-2012, 09:27
Mooi verslag, beetje de partij ophypen maakt het altijd spannend.
Spannend man, als ik dit lees heb ik er nog meer zin in. Die Thai is niet misselijk, ook van Andrei Kulebin gewonnen zie ik. Ik ben natuurlijk ook voor Khamal!
Haha pansieeer nou ik ben voor Khamal. Toch iemand van de Nederlandse school he :)
Khamal is ook erg bescheiden met een relaxte persoonlijkheid en buiten dat gun ik het hem wel!


Saiyok Vs Kulebin


http://www.youtube.com/watch?v=t-2qdOQfopM

pavani
19-05-2012, 09:46
Ik kijk erg uit naar deze partij en ben van mening dat Mohamed absoluut niet kansloos is, sterker nog Mohamed is een van de weinige vechters (mss wel de enige) die een reeele kans heeft om Saiyok te verslaan.

Djani
19-05-2012, 10:50
Mooi verslag, beetje de partij ophypen maakt het altijd spannend.
Spannend man, als ik dit lees heb ik er nog meer zin in. Die Thai is niet misselijk, ook van Andrei Kulebin gewonnen zie ik. Ik ben natuurlijk ook voor Khamal!
Haha pansieeer nou ik ben voor Khamal. Toch iemand van de Nederlandse school he :)
Khamal is ook erg bescheiden met een relaxte persoonlijkheid en buiten dat gun ik het hem wel!

Saiyok komt uit een straatarme familie en was voorheen fruitverkoper. De gunfactor gaat voor mij toch richting Saiyok aangezien zijn beroepsopties een stuk beperkter zijn. Ik gun hem alle overwinningen in de wereld zodat hij zo snel mogelijk een pensioen bijelkaar heeft en zijn familie kan helpen:D

Hendy
19-05-2012, 11:08
Deze gaat Mootje winnen!

payap
20-05-2012, 10:24
Zelf denk ik dat Saiyok wint op punten maar wel een van de moeilijkste partijen van de afgelopen jaren gaat krijgen tegen Mootje. En als er momenteel een vechter is die het Saiyok lastig kan maken en kans maakt (full MuayThai rules en niet Thai) is het Mootje wel. Dat heeft hij laten zien tegen ervaren MuayThai vechters Liam Harisson en Michael Dicks op full MuayThai rules.

mario the count
20-05-2012, 11:08
Zelf denk ik dat Saiyok wint op punten maar wel een van de moeilijkste partijen van de afgelopen jaren gaat krijgen tegen Mootje. En als er momenteel een vechter is die het Saiyok lastig kan maken en kans maakt (full MuayThai rules en niet Thai) is het Mootje wel. Dat heeft hij laten zien tegen ervaren MuayThai vechters Liam Harisson en Michael Dicks op full MuayThai rules.

ik denk en hoop saiyok. Mootje zou het hem idd moelijk kunnen maken. Wordt een knalpartij.

Richelieu
20-05-2012, 13:09
ik denk en hoop saiyok. Mootje zou het hem idd moelijk kunnen maken. Wordt een knalpartij.

Heeft zeker de potentie op DE partij van het jaar te kunnen gaan worden!

rafi
20-05-2012, 19:13
als er hier in nederland een vechter is die van hem kan winnen is het moojtje. verder geef ik iedereen weinig kans.

payap
21-05-2012, 09:04
Hier nog een korte highlight van Saiyok

http://www.youtube.com/watch?v=kk_E4HHJOsA&feature=related