PDA

View Full Version : BJJ vs. Worstelen SPOILER cain-bigfoot



kmr
27-05-2012, 18:44
Het leek alsof Bigfoot met zijn bjj niks in te brengen had tegen het worstelgeweld van Cain. Overigens kon Barnett ook vrij weinig tegen Cormier.

Kunnen we nu concluderen dat een bepaald niveau worstelen een voorsprong geeft op bjj of was het wellicht anders geweest als deze worstelaars vochten tegen iemand als Werdum?

Brainthief
27-05-2012, 18:51
barnet is een catchwrestler, geen blackbelt bjj toch? Volgens mij had bigfoot heel veel last van die cut. Ik vind die ellebogen op de grond echt een slechte regel, beter knieën op de grond (zoals pride dus)

Maar goed, Cain was lekker bezig, bigfoot gaf een lowkick ofzo, die lag wel erg snel om....

Asura
27-05-2012, 19:27
Olympisch worstelen is per definitie het hoogste niveau denkbaar binnen de vechtsportwereld, Cain is overigens niet echt hoog niveau.Hij heeft denk ik veel baat bij het coachen van cormier. Arizona worstelaars zoals Cain doen het overigens wel vaker goed binnen MMA.

Munoz is op papier een betere worstelaar dan Cain maar in de realiteit komt dat er niet uit. Olympsisch worstelen word denk ik een garantie voor success in de toekomst.

kmr
27-05-2012, 19:46
Olympisch worstelen is per definitie het hoogste niveau denkbaar binnen de vechtsportwereld,

Olympsisch worstelen word denk ik een garantie voor success in de toekomst.

Werdum heeft het hoogste niveau bereikt wat betreft bjj. Hoe zouden zijn vaardigheden opwegen tegen die van een olympisch worstelaar.

Asura
27-05-2012, 20:02
Werdum heeft het hoogste niveau bereikt wat betreft bjj. Hoe zouden zijn vaardigheden opwegen tegen die van een olympisch worstelaar.

Ik denk dat Werdum die partij staande wil houden, gaat het naar de grond word het een DEC voor Cormier. Zeker geen sub voor Werdum, uitgesloten. Cormier was fysiek sterker dan Barnett op de grond, en positioneert zichzelf erg voorzichtig , ik zou niet weten hoe Werdum die partij wint.

deco'o
27-05-2012, 20:50
alsof Cain geen bjj traint, heb je ook Sass-Volkmann gezien
Maar topworstelaars zijn gewoon betere atleten dan top bjj-ers

kmr
27-05-2012, 21:12
alsof Cain geen bjj traint, heb je ook Sass-Volkmann gezien
Maar topworstelaars zijn gewoon betere atleten dan top bjj-ers

Alsof Bigfoot geen worstelen traint :D

Ik denk dat een bjj-boefenaar als Werdum het elke worstelaar moeilijk maakt.

Strange Cutbean
27-05-2012, 22:30
De echt goede professionele BJJ/MMA acedemy in de USA hebben allemaal devision A worstelaars in dienst. Net zoals devision A worstelaars op nivo BJJ trainen. Je kan op dit level alleen presteren als je beide op nivo traind. Dus om te zeggen dat topworstelaars betere atleten zijn dan BJJ-ers is net zoveel onzin als het tegendeel beweren. Ga daar eerst maar eens kijken.

deco'o
27-05-2012, 22:34
Alsof Bigfoot geen worstelen traint :D

Ik denk dat een bjj-boefenaar als Werdum het elke worstelaar moeilijk maakt.

Die worstelaars pikken bjj vaak snel op, zie ook bijvoorbeeld bij Weidman, andersom is het gewoon lastiger.
Dit komt volgens mij omdat topworstelaars gewoon gekke atleten zijn.

kmr
27-05-2012, 22:51
Die worstelaars pikken bjj vaak snel op, zie ook bijvoorbeeld bij Weidman, andersom is het gewoon lastiger.
Dit komt volgens mij omdat topworstelaars gewoon gekke atleten zijn.



Ik denk dat het klopt dat je bjj sneller oppakt, vooral defensieve bjj.
Het maakt echter niet uit voor een bjj'er of hij kan worstelen, het zou hem niet echt veel uit moeten maken of hij op de grond ligt. Ik denk dat door de houding van worstelaars, veelal met het gewicht op de tegenstander leunen en dus niet snel een arm of het hoofd weg kunnen trekken, een bjj'er met topniveau een worstelaar wel de baas is.

lopez86
28-05-2012, 01:21
Olympisch worstelen is per definitie het hoogste niveau denkbaar binnen de vechtsportwereld, Cain is overigens niet echt hoog niveau.Hij heeft denk ik veel baat bij het coachen van cormier. Arizona worstelaars zoals Cain doen het overigens wel vaker goed binnen MMA.

Munoz is op papier een betere worstelaar dan Cain maar in de realiteit komt dat er niet uit. Olympsisch worstelen word denk ik een garantie voor success in de toekomst.

Het enige hoge dat "olympisch" worstelen heeft op MMA gebied is dat het tussen de oren meer zelfvertrouwen geeft.
Het amerikaanse systeem is heel erg geschikt voor mma juist omdat het niet olympisch is, en er andere regels zijn waardoor je meer controle op de grond moet hebben (je mag niet kiepen, in het engels "gutwrench" genoemd, riding time, en andere factoren).
En dat "arizona" worstelaars het wel vaker goed doen in mma is onzin, het zijn vooral iowa, oklahoma en penn state die de topworstelaars afleveren.
Munoz is gewoon een mma vechter met een uitzonderlijk goeie worstelachtergrond, die het (nog) niet goed naar mma kan vertalen, en dat komt door zijn standup.
Daarbij bevind hij zich in een totaal andere gewichtsklasse, ik vind die vergelijking in het algemeen niet opgaan.

blackadder
28-05-2012, 01:33
Olympisch worstelen is per definitie het hoogste niveau denkbaar binnen de vechtsportwereld
Tenzij je een bokser bent. Of een kickbokser.:p

Asura
28-05-2012, 01:33
Penn state heeft alleen maar Kos & Davis uit mijn hoofd. Oklahoma is zeker ook goed. Maar jij wilt gewoon discussieren of je kent ASU niet. Iowa levert zeker niet meer mma-worstelaars dan ASU.

Ik denk niet dat het alleen tussen de oren zit, Cormier is zo zwaar geconditioneerd dat er geen moment is op de grond waar hij echt in problemen zal komen. Iemand die een paar jaar op school heeft geworsteld kan daar echt niet aan tippen.Als je All-Americans hoort spreken over olympisch worstelen zullen ze nooit zeggen dat er qua nivea gelijkenissen zijn.

Ik denk overigens dat Munoz nooit een goede MMA-worstelaar word.

Briant
28-05-2012, 01:33
alsof Cain geen bjj traint, heb je ook Sass-Volkmann gezien
Maar topworstelaars zijn gewoon betere atleten dan top bjj-ers

Vertel dat eens tegen Jacare. Ik denk dat die fysiek gezien niet onder doet voor een hoop top worstelaars.

De discussie van stijl tegen stijl is een oude, tegenwoordig traint iedereen van alles wat.

Asura
28-05-2012, 01:34
Tenzij je een bokser bent. Of een kickbokser.:p

lol, dat is niet te vergelijken. Kickboksen met zijn talloze organisatie en willekeurige match-ups, ik denk het niet :P
Boksen is al helemaal gefragmenteerd geraakt

Asura
28-05-2012, 01:39
Davis kon overigens niets inbrengen tegen Rashad terwijl hun college-records niet te vergelijken zijn(davis is 4x all-American, Rashad 0x), binnen MMA telt afkomst en stijl zeker bij worstelen.

Kos, noch enige andere worstelaar kan iets tegen GSP beginnen. Nou zullen we nooit Cormier vs GSP zien maar cormier is p4p gewoon 10x beter op dit gebied. Jammer dat er binnen de HW niet echt iemand zit om hem uit te dagen op worstelgebied. Cain zou hij vermorzelen op de grond, daar twijfel ik niet over. Maar dat is weer een aanname die nooit bevestigd kan worden omdat ze weigeren te vechten met elkaar.

blackadder
28-05-2012, 01:39
lol, dat is niet te vergelijken.
Maar ze zijn ook onderdeel van de 'vechtsportwereld". En boksen is ook olympisch.
:p
Ach ik ouwehoer maar wat. Worstelen is boring.

raveboy
28-05-2012, 01:44
Jammer dat er binnen de HW niet echt iemand zit om hem uit te dagen op worstelgebied.

Brock Lesnar komt toch misschien weer terug?, die is alleen staand een heel stuk minder als Cormier.

Asura
28-05-2012, 01:48
Brock Lesnar komt toch misschien weer terug?, die is alleen staand een heel stuk minder als Cormier.

Inderdaad, dat zou best leuk zijn. Brock heeft maar een takedown percentage van 60% volgens UFC.com en zijn takedowns zijn niet altijd goed, maar op als hij goed in de partij zit is hij een monster.

kmr
28-05-2012, 02:27
Ik vind dat de upkicks tegen Cain wel beter mogen. Het lijkt of vechters zodra Cain hun voeten vast heeft gewillig op hun rug blijven liggen ipv wild proberen te trappen zodat hij de voeten los laat.

Briant
28-05-2012, 09:46
Maar ze zijn ook onderdeel van de 'vechtsportwereld". En boksen is ook olympisch.
:p
Ach ik ouwehoer maar wat. Worstelen is boring.

Worstelen is helemaal niet boring. Cormier finisht genoeg mensen. Het ligt aan hoe degene zijn worstelen gebruikt. Gebruik je het zoals CB Dollaway tegen Miller, ja dat is saai. Maar imo is dat gewoon een gebrek aan grond-training. Kijk ik idd naar Cormier, Barnett, Cain ea. die hebben hun takedowns met goed gnp en submissions gemixed en zijn alles behalve boring.

lukashenko
29-05-2012, 00:36
Ik denk dat Werdum die partij staande wil houden, gaat het naar de grond word het een DEC voor Cormier. Zeker geen sub voor Werdum, uitgesloten. Cormier was fysiek sterker dan Barnett op de grond, en positioneert zichzelf erg voorzichtig , ik zou niet weten hoe Werdum die partij wint.

door een submission mischien als iemand iedereen die met hem naar de grond gaat kan submitte is het werdum wel