PDA

View Full Version : Bokser Paul Williams verlamd na motorongeluk.



T15Boxing
30-05-2012, 18:51
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120529_081


Dan Goossen, de promotor van Williams, vertelde de Los Angeles Times dat Williams geen gevoel meer had onder zijn middel en liet weten dat hij woensdag geopereerd moet worden om het bovenste gedeelte van zijn ruggenmerg te stabiliseren. Volgens Goossen zou George Peterson, de coach en manager van Williams, verteld hebben dat Williams nooit meer zal kunnen lopen.



Echt tragisch. Ik was niet zijn grootste fan maar ik keek al zijn wetstrijden omdat hij zo'n apart postuur had en anders vocht en zoveel moed had. Hopelijk verloopt zijn operatie vandaag goed en zal hij ooit weer kunnen lopen.

weks
30-05-2012, 18:58
wow
heel erg nieuws dit
hoop dat hij in ieder geval ooit weer kan lopen
heftig

T15Boxing
30-05-2012, 19:04
Hij zou September tegen Canelo vechten in een grote PPV, en ik dacht dat hij dat zou winnen.

Motorrijden is geen grap en ik snap niet waarom zoveel atleten het toch doen. Het doet me denken aan een tijd terug toen een MMA vechter van Black House ook een motorongeluk had. Hij was verder niet rijk dus ik zag clips waarin hij thuis z'n bovenlichaam aan het trainen was. Hopelijk staat Williams er financieel goed voor..

Kemal
30-05-2012, 19:27
Jeetje erg heftig!

Leventdepevent
30-05-2012, 19:33
zo das klote nieuws zeg, Williams hoeft zich om de financieen niet druk te maken als wbo en wbc kampioen maar ja wat heb je op zo'n moment aan geld

Facade
30-05-2012, 20:06
Zo, heftig. Ik keek laatst nog eens die knalpartij terug tussen hem en Martinez (de eerste) en dan lees je in een keer dit. Hopelijk komt het goed met em.

Anderson
30-05-2012, 21:01
Hopelijk komt het nog goed

Ervani
30-05-2012, 22:17
Dwarslaesies komen bijna nooit meer goed. Helaas heb ik redelijk dichtbij iemand meegemaakt met n dwarslaesie: je leven veranderd in een heel. Het klinkt misschien een beetje lullig maar hij heeft geluk dat ie blijkbaar een lage laesie heeft en armen nog kan bewegen. Maakt je een stuk mobieler.

PinPoint
30-05-2012, 22:34
Motorrijden is geen grap en ik snap niet waarom zoveel atleten het toch doen.


Sorry hoor....maar wtf heeft dit met atleten te maken? Waarom zouden die niet mogen rijden en een glazenwasser wel?
Verder is het natuurlijk tragisch voor de man...

Minotauro
30-05-2012, 22:36
Wow wat erg. Redelijke fan van hem. Alleen jammer van zijn los tegen Martinez, maar wat diep triest dit.

brittje-x
30-05-2012, 22:47
Dwarslaesies komen bijna nooit meer goed. Helaas heb ik redelijk dichtbij iemand meegemaakt met n dwarslaesie: je leven veranderd in een heel. Het klinkt misschien een beetje lullig maar hij heeft geluk dat ie blijkbaar een lage laesie heeft en armen nog kan bewegen. Maakt je een stuk mobieler.


Er zijn inderdaad meer negatieve verhalen dan positieve maar ik heb een positieve.

2 jaar geleden raakte mijn broertje verlamd vanaf zijn borstbeen tot beneden na een motorcross ongeval.
De artsen stelden die avond nog vast dat hij nooit meer zou kunnen lopen wegens de ernstige breuken.
Mijn vader zei toen dat hij nog rechtgestaan had na de val en daarna pas in elkaar stuikte.
Daarop besloot de arts die nacht nog te opereren.
Helaas bleef de diagnose na de operatie hetzelfde.
Hoewel iedereen zich klaarmaakte voor blijvende veranderingen bleef mijn broer zeggen dat hij nog zou lopen.
Vandaag gaat hij nog steeds 5 dagen in de week naar de kine maar hij kan zonder krukken zelfstandig wandelen , zwemmen en rustig fietsen als er niet teveel wind is.
Karten is zijn nieuwe hobby en binnenkort gaat hij kijken of er mogelijkheden zijn om zijn rijbewijs te halen.
Volgens de artsen is er geen verklaring maar volgens ons is het zijn positieve en koppige instelling geweest in combinatie met een gezonde geest in een getraind lichaam.

http://www.youtube.com/watch?v=nsqu8lWWqqs
Hierboven een filmpje van een jaar geleden in het nieuws.

Ik hoop dat williams goede begeleiding krijgt en mensen die hem stimuleren zodat ook hij een mirakelverhaal kan worden.

Mijn kaars brand.

T15Boxing
30-05-2012, 23:02
Sorry hoor....maar wtf heeft dit met atleten te maken? Waarom zouden die niet mogen rijden en een glazenwasser wel?
Verder is het natuurlijk tragisch voor de man...

Een atleet verdiend zijn brood door zijn atletische vermogen. Motorongelukken zijn zelden zonder permanente schade. Een glazenwasser zal waarschijnlijk weer zijn werk kunnen doen na een redelijk erge ongeluk terwijl een atleet in dezelfde situatie waarschijnlijk nooit meer hetzelfde zal zijn i.v.m. zijn/haar beroep en dat heeft grote invloed op zijn inkomen en familie.

McClane
30-05-2012, 23:14
De wonderen zijn de wereld niet uit. Gert-Jan Theunisse wist als topsporter te genezen van een dwarslaesie, van de borst naar beneden verlamd. Laten we hopen dat Williams hetzelfde kan.

Wheelie
31-05-2012, 09:05
Dwarslaesies komen bijna nooit meer goed. Helaas heb ik redelijk dichtbij iemand meegemaakt met n dwarslaesie: je leven veranderd in een heel. Het klinkt misschien een beetje lullig maar hij heeft geluk dat ie blijkbaar een lage laesie heeft en armen nog kan bewegen. Maakt je een stuk mobieler.
Ik ben helaas ervaringsdeskundige , heb 12 jaar geleden mijn nek op 3 plaatsen gebroken. :wacko:

Minotauro
31-05-2012, 14:10
Ik ben helaas ervaringsdeskundige , heb 12 jaar geleden mijn nek op 3 plaatsen gebroken. :wacko:

Wow, tering. Heb je wel eens gezien, maar wist niet dat je zoiets heftigs had meegemaakt. Respect voor je vrolijke en open houding