PDA

View Full Version : Grappling @ Cordia 16-6-2012



ChimiChero
04-06-2012, 14:12
Cordia Sportsworld ZEVENAAR open clubkampioenschappen Grappling

Hierbij nodigen wij jullie school/vereniging/team uit voor het Cordia Sportsworld grapplingtoernooi op zaterdag 16 juni 2012 van 12.00 tot ± 17.00 uur te Zevenaar.
De wedstrijden zullen plaatsvinden op twee wedstrijdmatten in een poulesysteem. Op de wedstrijddag zullen de regels uitgelegd worden.
Wij nodigen met name beginnende grapplers uit die wedstrijdervaring willen opdoen en grapplers die weinig wedstrijdervaring hebben.
Je kan je opgeven voor de volgende klassen:
Nieuwelingen, gewichtsklassen -65, -75, -85, -95 en +95
Beginners, gewichtsklassen -65, -75, -85, -95 en +95
Gevorderden, gewichtsklassen -85, -95, +95 (bij voldoende animo, anders wordt het een OPEN klasse)
Uiteraard zijn dames ook van harte welkom.
Bij onvoldoende aanmeldingen kunnen gewichtsklassen worden samengevoegd. Je dient minimaal 15 jaar te zijn om mee te mogen doen.
Wanneer ben je Nieuweling?
• Minder dan een jaar ervaring in grappling, GEEN wedstrijdervaring.
Wanneer ben je Beginner?
• Minder dan twee jaar ervaring in grappling, weinig tot geen wedstrijdervaring.
Wanneer ben je Gevorderd?
• Judoka's, traditioneel Jiu Jitsuka's vanaf BRUINE band.
• BJJ vanaf BLAUWE band.
• MMA partij-ervaring ongeacht winst of verlies, ongeacht amateur of prof.
• Meer dan twee jaar grappling ervaring, toernooi ervaring op grotere grappling toernooien.
Je bent op deze dag verzekerd van meerdere wedstrijden. Er staat geen titel noch een geldprijs op het spel. De school met de meeste medailles krijgt geen prijs voor 'beste' school. Ervaring opdoen en van elkaar kunnen en willen leren is het doel van dit toernooi. SPORTIVITEIT staat hoog in ons vaandel. Spreekt dit je aan dan ben je van harte welkom.
Je kan je inschrijven door naar dit e-mailadres [email protected] de naam van je school/vereniging/team, de voor- en achternaam van de deelnemer, zijn of haar JUISTE gewicht (dus niet het beoogde gewicht), en de N, B of G-klasse te vermelden en te verzenden. Inschrijven is mogelijk tot donderdag 14 juni 2012. Het inschrijfgeld bedraagt 5 EURO per deelnemer.
De routebeschrijving naar Cordia Sportsworld is te vinden op www.cordiasportsworld.nl.
Wees op tijd met inschrijven en op de wedstrijddag zelf!

Let op: er kunnen maximaal 60 grapplers aan het toernooi deelnemen.

Intermec
04-06-2012, 15:47
Ik heb het ook even op nulder10 gezet voor je.

ChimiChero
04-06-2012, 15:52
Bedankt !!

jerul
04-06-2012, 23:08
Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat iemand die 1 amateur MMA partij heeft direct bij de pro's mee moet doen terwijl mensen die al een aantal grappling toernooitjes gedaan hebben nog onder beginner vallen.

jerul
04-06-2012, 23:10
De meeste mensen zullen onder deze regeling snel onder pro vallen, dan zul je zien dat ze alsnog met beginner mee gaan doen.

Overigens wil ik wel nog even noemen dat dit een erg leuk, goed geregeld en GOEDKOOP (!) toernooi is... AANRADER!

Briant
05-06-2012, 00:15
Dit is een toernooitje om ervaring op te doen, er staat geen titel of wat dan ook op het spel. Een van mijn leerlingen die nog met de beginners kan mee doen zal ook bij de gevorderden mee doen alleen maar om zichzelf uit te dagen. Ik hoop dat meer mensen met die instelling komen!

Intermec
05-06-2012, 08:44
Juist!

ChimiChero
05-06-2012, 13:16
Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat iemand die 1 amateur MMA partij heeft direct bij de pro's mee moet doen terwijl mensen die al een aantal grappling toernooitjes gedaan hebben nog onder beginner vallen.

Dat een amateur MMA vechter als gevorderde moet vechten, is omdat wij dat in het begin zo bedacht hebben.

Het gaat om de uitdaging van de vechter zelf, ik zal nooit controleren of een vechter 1, 2 of 25 MMA partijen heeft gevochten.

Vorige keer hebben twee gevorderden zowel met de beginners als met de gevorderden gevochten. Alleen om meer partijen te kunnen vechten.

Vorige jaar in de openklasse (het publiek vindt dit de leukste klasse) ging het zo:
Van een Flabio Burger 65 kg beginner tot een Roy Dreijling 126 kg gevorderde.
Daartussen: Brian van Miltenburg 85kg ,Raymond Jaarman 78 kg, Nazim Hitmet 75 kg. En wat mooier is, is dat Duane van Helvoirt met zijn leerlingen er was en heeft zijn 5 euro ingelegd om mee te doen. En hij heeft gewonnen.

Het is toch een heel apart toernooitje hahaha.