PDA

View Full Version : IMDB



kmr
11-06-2012, 16:50
Kijken jullie wel eens op imdb.com om na te gaan of een film een goede rating heeft? Ik wel. Mijn bevinding is dat ALS een film slecht is, deze ook echt een lage rating heeft maar andersom gaat de redenering niet altijd, wel vaak maar niet altijd, op. Een film met een lage rating hoeft niet slecht te zijn.


Heb je wel eens een film gezien die echt goed is maar toch een lage rating heeft?

Silat
11-06-2012, 17:06
Hoe kan ik dat soort info nou onthouden joh...

Ik heb de IMDB app em die gebruik ik altijd tijdens films of series en ik zie een bekende kop die ik niet kan plaatsen... Erg handig.

micha
11-06-2012, 17:21
ik check imdb ook vaak> ik weet wel als hij een echt hoge rating heeft dat het dan ook een goede film is

Asura
11-06-2012, 17:24
Ik kijk er vrij vaak op. Ik vind overig veel films met hoge ratings vaak genoeg zeer slecht. Films met grote namen of dure productie bijvoorbeeld die alsnog slecht acteerwerk of een slap verhaal opleveren.

Films die middelmatig zijn volgens IMDB kunnen nog best goed zijn.

Ik heb een beetje gemixte gevoelens over IMDB en dergelijke sites. De manier van scoren levert bij mij persoonlijk nooit echt een accuraat beeld van de film op.

Film blijft een kwestie van smaak.

Leventdepevent
11-06-2012, 18:24
kijk er dagelijks toch wel op, trailers checken enz enz

jake phuk
11-06-2012, 18:35
trailer + cijfer + enkele reviews = oordeel.

kmr
11-06-2012, 19:13
ik check imdb ook vaak> ik weet wel als hij een echt hoge rating heeft dat het dan ook een goede film is

Deze redenering werkt wel beide kanten op: goede film heeft een hoge rating en een hoge rating geeft aan dat het een goede film is.

Peter0711
11-06-2012, 19:39
trailer + cijfer + enkele reviews = oordeel.

Mee eens! Ik kijk zelf ook dagelijks. Als ik inderdaad een kop niet kan plaatsen gluur ik eve,of ik gluur even naar het cijfer,lees wat reviews. Ik heb ook een acount daar. Toch wel handig,dan onthoud 'ie alles wat je bekijkt,zeker handig als je veel niet Amerikaanse titels bekijkt,bv Noors of zo.

Ik kijk ook bij veel acteurs waar ze mee bezig zijn zodat ik een beetje weet wat er uit gaat komen.

Kortom,topsite!

Kemal
11-06-2012, 19:57
De knaller Amsterdam Heavy van Bas Boon, kwam toch ook uitstekend uit de bus

TOON
11-06-2012, 20:11
als ik een lekker wijf zie die ik niet ken zoek ik altijd de naam erbij via IDMD.com....en dan surfen of er nog wat meer bloot van te vinden is....

Kemal
11-06-2012, 20:13
De knaller Amsterdam Heavy van Bas Boon, kwam toch ook uitstekend uit de bus

Hahah ook leuk, ik quote mezelf;

Voor diegene die de trailer van de film wilt posten, Doe dat niet!! Die hebben we vaak genoeg gezien :)

Biiyen
12-06-2012, 09:32
IMDB is top, gebruik de site/app regelmatig. Site geeft genoeg info om te bepalen of het wat is. Vaak is het cijfer niet eens belangrijk. Trailer, foto's, cast enz geeft meestal wel weer ofdat het wat is.

Tykill
12-06-2012, 10:49
Redelijk vaak dat ik het niet met het cijfer eens ben. Zoals Super 8 had toen ik keek een 7.8 en ik zou het een 6je geven...

Leventdepevent
12-06-2012, 12:00
ik heb wel een rare tik dat als ik een film heb gezien daarna op imdb ga zitten kijken welke acteur waar nog meer in heeft gespeeld :D