PDA

View Full Version : wie vinden jullie de goat van kickboxen



lukashenko
15-06-2012, 00:34
​peter aerts-aanwezig bij alle k1 finales en 3 voudig winaar
ramon dekker - de eerste fallang vechter die fighter of the year in thailand is geworden op vernietigende manier
rob kaman- in de jaren 80 en begin 90 was hij de man to beat en heeft vele titels gepakt.
remy bonjasky- de drie voudig k1 winaar die badr hari als enigste 2x verslagen heb en hoost van de troon gestoten heb
ernesto hoost- de 4 voudig k1 winaar die door vele als mr perfect bestempelt werd door zijn fijne techniek terwijl hij mensen als een barbaar sloopte
nokweed davy- de bangkok legend die veel stadium titels gepakt heeft meer dan 275 partyen gewonnen heeft 6 wereld titles en als 73 kilo zware een 5 ronde party tegen een 110 kilo jerome lebanner heeft gedraait
gevorg petrosyan -deze onverslagen vechter heeft als enigste 2x achter elkaar de k1 max gewonnen en vecht op een niet te grijpen en onnavolgbaar niveau
semmy schilt -met pijn in me hart zet ik deze saaie en onnatuurlijk grote vechter in de lijst ondanks mijn mening is het de meest dominante k1 kampioen ooit en heeft een spoor van vernietiging achter hem gelaten in Japan
badr hari- waarschijnlijk door vele niet in deze lijst gezet want hij heeft de minste gordels en titels van de lijst is niet altijd even sportief geweest maar in mijn ogen het grootste kickbox talent wat er ooit op deze aarde heeft rond gelopen maakt altijd spectacel en knal partyen in mijn ogen de people,s champ
iemand anders-..........

lukashenko
15-06-2012, 00:41
of kijk ik nou weer erg met een oranje bril tegen de sport door er zoveel nederlanders in te zetten?

Soulbringer320
15-06-2012, 01:35
Peter

blackadder
15-06-2012, 01:52
of kijk ik nou weer erg met een oranje bril tegen de sport door er zoveel nederlanders in te zetten?
Waarschijnlijk.
Aerts.

T15Boxing
15-06-2012, 03:06
Je stopt Petrosyan in je lijst maar waar zijn Buakaw, Masato, Souwer etc?

Ik denk dat het tussen Aerts en Hoost is. Ik ga toch voor Hoost, net iets mooier om naar zijn techniek te kijken.

jake phuk
15-06-2012, 03:17
Kwa zwaargewichten is Hoost absoluut de king. Aerts op 2.

Pansier
15-06-2012, 08:02
Semmy is voor mij de absoluut king. Hij heeft alleen erg veel haters door zijn stijl, maar dit neemt niet weg dat het een ongelofelijk goede vechter is!

Briant
15-06-2012, 08:05
Rob kaman imo qua techniek en dominantie

Leventdepevent
15-06-2012, 08:30
voor mij toch nog altijd Rob Kaman

Tykill
15-06-2012, 08:45
Peter Aerts door zijn houding/respect en vechtershart!

Kemal
15-06-2012, 08:49
Vind dit soort polls altijd moeilijk.

Ga voor Hoost

Ko2j
15-06-2012, 08:58
Beetje jammer dat als je een poll maakt, je je eigen mening over alle keuzes smeert.

Ik kies overigens voor Sem. Omdat ik het idee heb dat hij iedereen aan kan als hij ook maar enigszins goed in vorm is. En ja hij is lang, maar dat is zeker niet zijn enige reden voor succes. Sterker nog de meeste vechters met zijn lengte hebben allerlei problemen. Sem's cardio is top en z'n techniek is perfect voor z'n lichaam.

Anderson
15-06-2012, 09:27
Hoost

Boran
15-06-2012, 11:39
Ik ga toch voor Aerts vanwege z'n sportieve houding en het feit dat hij al zo ontzettend lang vecht en nog steeds meedoet aan de top. Aerts maakt nooit excuses als hij verloren heeft en praat altijd met respect over tegenstanders. Bovendien heeft hij zich onsterfelijk gemaakt door op zijn 40e alles te geven en op een geweldige manier van Sem Schilt te winnen.

Als goede tweede kies ik Hoost. Fantastische technische stijl en een plezier om naar te kijken.

Ik dacht dat dit een kickbox poll was, maar aangezien je Nokweed Davy er in hebt gezet kun je zeker ook Samart Payakaroon, Dieselnoi, Apidej Sit Hrun en Sakmongkol toevoegen.

Tony Galento
15-06-2012, 12:06
kaman natuurlijk.

Richelieu
15-06-2012, 12:27
Een Goat in het Thai/kickboksen is in deze pole heel moeilijk aan te wijzen. Toch grote verschillen in gewicht. De prestaties van Aerts zijn dus totaal niet te vergelijken met die van bijv. Nokweed Davy

Richelieu
15-06-2012, 12:37
Beetje jammer dat als je een poll maakt, je je eigen mening over alle keuzes smeert.

Ik kies overigens voor Sem. Omdat ik het idee heb dat hij iedereen aan kan als hij ook maar enigszins goed in vorm is. En ja hij is lang, maar dat is zeker niet zijn enige reden voor succes. Sterker nog de meeste vechters met zijn lengte hebben allerlei problemen. Sem's cardio is top en z'n techniek is perfect voor z'n lichaam.

Klopt, bij de beschrijving had hij het beter gewoon bij de feiten kunnen houden;

Objectief: Sem Schilt heeft 4 maal de K-1 WGP gewonnen
Subjectief: Sem Schilt heeft een saaie vechtstijl

Sadix
15-06-2012, 12:39
Ik ga toch voor Aerts vanwege z'n sportieve houding en het feit dat hij al zo ontzettend lang vecht en nog steeds meedoet aan de top. Aerts maakt nooit excuses als hij verloren heeft en praat altijd met respect over tegenstanders. Bovendien heeft hij zich onsterfelijk gemaakt door op zijn 40e alles te geven en op een geweldige manier van Sem Schilt te winnen.

Als goede tweede kies ik Hoost. Fantastische technische stijl en een plezier om naar te kijken.

Ik dacht dat dit een kickbox poll was, maar aangezien je Nokweed Davy er in hebt gezet kun je zeker ook Samart Payakaroon, Dieselnoi, Apidej Sit Hrun en Sakmongkol toevoegen.

x2

lukashenko
15-06-2012, 13:16
Ik ga toch voor Aerts vanwege z'n sportieve houding en het feit dat hij al zo ontzettend lang vecht en nog steeds meedoet aan de top. Aerts maakt nooit excuses als hij verloren heeft en praat altijd met respect over tegenstanders. Bovendien heeft hij zich onsterfelijk gemaakt door op zijn 40e alles te geven en op een geweldige manier van Sem Schilt te winnen.

Als goede tweede kies ik Hoost. Fantastische technische stijl en een plezier om naar te kijken.

Ik dacht dat dit een kickbox poll was, maar aangezien je Nokweed Davy er in hebt gezet kun je zeker ook Samart Payakaroon, Dieselnoi, Apidej Sit Hrun en Sakmongkol toevoegen.

je kan maar 10 in je poll proppen als het goed is dus was puzzelen
maar ik heb nokweed erin gezet omdat hij op kickbox regels 6 wereld titels had en met de k1 heb meegedaan
niet over zijn sporen in muat thai gerekent
ik denk dat dekker zelfde verhaal is meer sporen in full thai verdient maar hij hoort in mijn ogen in de lijst

qua buakaw masato en souwer gesproken ze hebben een stuk vaken dan petrosyan verloren en door zo dominant k1 te winnen 2x achter elkaar zet ik hem erin
als je buakaw of souwer wil stemmen zet em bij anders of we moeten 2 polls maken heavy en light weight

Richelieu
15-06-2012, 21:03
je kan maar 10 in je poll proppen als het goed is dus was puzzelen
maar ik heb nokweed erin gezet omdat hij op kickbox regels 6 wereld titels had en met de k1 heb meegedaan
niet over zijn sporen in muat thai gerekent
ik denk dat dekker zelfde verhaal is meer sporen in full thai verdient maar hij hoort in mijn ogen in de lijst


What about JWP dan als je deze criteria gebruikt?

Anderson
15-06-2012, 22:54
yod ook

MuayThaiGuy
15-06-2012, 23:00
Bernardo
Sefo
Hug
Ignashov
Sapp????? :D

Vindt de poll een beetje te Nederlands de lijst kan eindeloos zijn, eigen voorkeur, mooie partijen....

Anderson
15-06-2012, 23:03
Jomhod heeft 14 wereld titels en 2011 z'n laatste gewonnen op 39 of 40 jaarige leeftijd.

Jomhod dan misschien de beste?

Anderson
15-06-2012, 23:11
Eigenlijk konden Bonjasky en Badr wel uit de lijst en Schilt misschien ook wel.

payap
15-06-2012, 23:25
Nokweed Davy! Hij is trainer op Koh Samui op het WMC Lamai kamp daar. Nog een week bij hem getraind. Eenzame klasse die man. Hij is een van de weinige die in het MuayThai drie titels won van het rajadamnern stadion in drie op een volgende klassen.

Hier wat leuke over Nokweed Davy:

Nokweed Davy - the original Kaoklai: an underweight Thai with serious balls. Took on LeBanner in his first K-1 fight and even managed to knock out one of his teeth.



Paul Slowinski: Who was your toughest opponent till now?

Till now, was against my… do you know Nokweed Davy? I fought him in Thailand. He fought Lebanner at 72 kilo. What happened was, when I lived in Thailand I fought a lot and he was there one day. He was drunk, pointing fingers.. I was like who the f*ck is that guy, some druk guy. Then Stephan (manager), said he is Nokweed Davy, he is a very respectable person in Thailand. And I knew from videotapes he won the Lumpinee 7 times. So he said, I fight you next week. And I was like, ok. And next week we fought and I beat him easily, because he didn’t train. For him, he never really lost to foreigners. So for him it was a real dishonour. Next day his camp came to us and said, we are going to fight again in six weeks time. He trained hard and I also trained. To be honest I was nervous about that fight, because he killed a guy (on the streets) from a kick in the neck and he went to jail for it. I have seen a couple of his fights and he kicks a lot. So we fought and I was losing the fight, 5 rounds. I could not block his kicks and then maybe 30 or 40 seconds for the end of the fight, I switched and punched him and kicked him. My toe just tipped him and knocked him out. And I won the fight (luckily). After a week he passed by our gym and we asked him if he wanted to work in the gym and show us how to kick. And he said yeah. I was like with him for two or three weeks and all we did was kicks, kicks, kicks. He thought me how to kick. He gave me my kicks.



5-th fight of the event was a Muay Thai WMC title defence by legendary Jomhod Kiatadisak of Thailand, but having lived 10 years in Finland, and fought several title defences, especially last few years, in Stockholm and around the world. Jomhod has 13 world championship belts and and 240 wins under his belt, he has only lost 20 times in his career, one of them coming against Nokweed Davy the coach of his opponent Alex Dally. Nokweed Davy was a big star in Thailand at the time when Jomhod was an upcoming new talent. One of Jomhod’s other rare losses is against Ivan “The Terrible� Hippolyte, now a famous coach at the Meijiro gym in Netherlands. Jomhod calls the fights against Nokweed as the toughest of his career, he lost one and won one. The experience of his coach had obviously given Alex Dally the confidence to stand up someone as wily, dangerous and experience as Jomhod who actually has problems getting proper opponents to face him. Dally was 5 years younger and has trained hard at the WMC camp in Koh Samui, Thailand. He thought that with good conditioning and good legwork he would have a chance against older Jomhod. This fight was a title fight and all the bravado of this accompanied it, before each of the fighters entered the ring they had artists situated in Sweden singing a song for each


Hieronder uiterst rechts Nokweed met diverse forumleden als Rising Sun, Matthieu Lawalata, Edgar en Audrey Kruyning, Andre Geerensteijn, Payap

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/295982_129235797183677_1829781068_n.jpg

spangpang
15-06-2012, 23:29
Puur kijkend naar prestatie en record zou je voor Schilt moeten gaan! Zwaar respect voor deze man! Minder spectaculair maar toch the man to beat! De manier zoals hij Hoost, Hari, Bonjasky en andere toppers heeft verslagen s niet normaal!
Kijkend naar wat de sporter voor heeft betekend is het moeilijk om te kiezen tussen Dekkers, Kaman, Hoost en Aerts! Allemaal hebben zij op hun eigen, unieke manier iets moois bijgedragen aan de sport.

Anderson
15-06-2012, 23:33
Ik vind Nokweed niet de beste en dat basseer ik op de partij Nokweed Davy tegen Dany Bill. Sakmongkol won vrij eenvoudig van Dany Bill en Nokweed had geen antwoord op de trappen van Dany Bill en won onterecht van Dany Bill.

payap
15-06-2012, 23:35
Overigens de man is voor mij Samart Payakarun. Veelvoudig kampioen in Thailand die op laatst geen partijen meer had omdat hij zo goed was. Ging boksen en werd wereldkampioen boksen bij de WBC. Voor mij the best fighter ever.

payap
15-06-2012, 23:37
Ik vind Nokweed niet de beste en dat basseer ik op de partij Nokweed Davy tegen Dany Bill. Sakmongkol won vrij eenvoudig van Dany Bill en Nokweed had geen antwoord op de trappen van Dany Bill en won onterecht van Dany Bill.

Vergeet niet dat die partij al ver in de carriere van Nokweed was. Zijn echte topdagen lagen al jaren daarvoor ergens midden jaren 80 tot begin 90. Hij was toen de kampioen zo tussen 55 - 60 kg

lukashenko
16-06-2012, 01:18
Ik vind Nokweed niet de beste en dat basseer ik op de partij Nokweed Davy tegen Dany Bill. Sakmongkol won vrij eenvoudig van Dany Bill en Nokweed had geen antwoord op de trappen van Dany Bill en won onterecht van Dany Bill.

ik ken ook niet iedereen kijk en kickbox pas 8 jaar mee dit zijn in mijn ogen de 9 meest schikbare maar kan een paar missen ben geen kickbox encyclopedie
ik vroeg daarom ook of ik mijn lijst niet te oranje gemaakt had en als iemand een betere optie weet een vakje opengelaten
@muay thai guy ik vind sefo of bernardo niet in deze lijst passen mischien hebben ze wel even veel recht als hari in de lijst maar hij was al een twijfel geval bij mij
@ anderson ik zal me huiswerk niet goed gedaan hebben maar vertel wat van jomhod ze 14 titles full thai of kb? welke namen heeft ie verslagen welke stadiom titels heeft ie gepakt?

lukashenko
16-06-2012, 01:19
mischien als ik zo na denk had ik andy hug er wel bij mogen zetten in plaats van nokweed of pertosyan
ook denk ik dat het beter meten is als je licht en zwaar gewicht apart houd

Redwhitewarrior
16-06-2012, 03:21
Peter!

123trisweat
16-06-2012, 09:51
Kaman en op de 2de plaats dekkers/hoost/aerts in no particular order

payap
16-06-2012, 11:00
Het blijft moeilijk zeker omdat het moeilijk vergelijken is qua gewichten en tijdperken. Toshio Fujiwara en Dieselnoi horen er bv zeker bij. Net als de al genoemde Samart Payakarun.

Glen
16-06-2012, 20:51
Omg, is iedereen Rayen Simson al vergeten?

Silat
16-06-2012, 22:32
1. Mr. Perfect hij is gewoon the Greatest in mijn ogen.
1.5 Buakauw
2. Ramon Dekkers
3. Aerst
4. Kaman
5. Schilt

Petrosyan vind ik niet om aan te zien. Die mag uit de top 10 van mij. Maar dat is natuurlijk niet realistisch aangezien zijn prestaties.

Edit: Vette foto Payap!!

lukashenko
17-06-2012, 02:45
Omg, is iedereen Rayen Simson al vergeten?
wauw inderdaad ik schaam me :blush:

Anderson
17-06-2012, 05:30
@ anderson ik zal me huiswerk niet goed gedaan hebben maar vertel wat van jomhod ze 14 titles full thai of kb? welke namen heeft ie verslagen welke stadiom titels heeft ie gepakt?

FMT en MT, 2 keer Rajada en 1keer Lumpinee

blade
17-06-2012, 09:50
voor mij toch nog altijd Rob Kaman


X2

micha
17-06-2012, 09:57
Ramon

Richelieu
17-06-2012, 15:23
Omg, is iedereen Rayen Simson al vergeten?

Jammer genoeg kunnen er in een poll maar 10 namen bijgevoegd worden, maar als we echt diep in de cijfers gaan duiken kunnen we gewoon stellen dat alleen Nederland al tig topvechters heeft voortgebracht die gewoon wereldtop waren cq zijn.

payap
17-06-2012, 16:46
Idd want buiten 2 x K-1 MAX kampioen en 3 x S -Cup Shootboxing kampioen en weet niet hoeveel wereldtitels hoort Andy Souwer er ook absoluut bij.

En bij de dames Lucia Rijker en Germaine de Randamie

Minotauro
18-06-2012, 01:44
kan ik ergens de wikipedia of record van Nokweed vinden?

smike
18-06-2012, 12:59
Ik heb geen GOAT, er is voor mij niemand die op eenzame hoogte staat.

payap
18-06-2012, 14:03
kan ik ergens de wikipedia of record van Nokweed vinden?

Nee is niet echt veel over te vinden. Denk vooral omdat hij van voor het internet tijdperk is. Ik heb nog een oude zendokan uit 1985 met de 10 beste vechters van Thailand pound for pound en daar stond hij er toen al bij als upcoming man. Afgelopen jaren is naam al paar keer voorbij gekomen op mixfight. En ook opnamen. Zal s wat opzoeken.

http://www.lamaimuaythaicamp.com/wp-content/uploads/2012/06/NOKWEED-DAVEY.jpg



1. Dieselnoi Chor Tharnasugarn
Gewicht : 65 kilo
Bijnaam : "Lucht door klievende knieen"
Absolute topvechter van Thailand. Kampioen van Alle gewichten. Vocht in 1984 drie keer : alles gewonnen.


2. Samart Payakarun
Gewicht: 58 1/2 kilo
Bijnaam: "Vliegende Generaal"
Idool van de Thaiboks-fans. Het symbool van de fantastische kunde van de huidige generatie vechters. In 1984 vier internationale overwinningen.


3. Sakad Petchyindee
Gewicht: 65 kilo
Bijnaam: "Vuisten van Pimai"
De meest gevreesde bokser (qua vuistwerk) van allemaal. Vernielde "big"
Samart, sloeg Somxiong k.o. voor de Rajdamnern titel (65 kilo) en versloeg Daothong, de huidige 61 kilo zware, international style champion van Thailand, in tien ronden. Verloor slechts van Dieselnoi.


4. Jomtai Petchyindee
Gewicht : 65 kilo
Bijnaam : "Cobra"
Kampioen van de 61 kilo klasse van het Rajadamnern stadion. Versloeg Kitti, de Lumpini kampioen, in hun rematch. Versloeg de opkomende ster Komtae al twee maal. Verloor slechts een keer in 1984.


5. Kitti Sor Thanikul
Gewicht: 65 kilo
Bijnaam: "Kampioen van Lumpini"
Stijlvolle bokser. Vocht in 1984 in de Verenigde Staten en versloeg er een karate-vechter.


6. Lom-isarn Sor Thanikul
Gewicht: 59 kilo
Bijnaam: "Noord-oostelijke wind"
Negen achtereenvolgende overwinningen waarvan acht in 1984. Won onder meer van Vanpedej, Khaengka, Samingnum, Nokvid en Jok (de man die ook van Fanta won).


7. Nokvid Devi
Gewicht : 59 kilo
Bijnaam : geen
Topvechter uit Zuid-Thailand. Verloor slechts eenmaal in 1984 van Lom-Isarn. Overklaste Vanpedej in Hatyai in december.


8. Maekhong Sor Borigarn
Gewicht : 61 kilo
Bijnaam : "Ster van het Noord-oosten"
Aankomende topvechter uit het Noord-oosten. Wn an Jomtai, Krongsak (twee keer), Big Samart, en verloor van Khaengka door diskwalificatie.


9. Krongsak Sakkasem
Gewicht: 65 kilo
Bijnaam: "Leeuw"
Zeer goede traptechnieken. Versloeg Jomtai en Pennoi. Won van Fanta en
Saiwanoi in Ubon eind 1984. Zal waarschijnlijk tegen Rob Kaman vechten in Bangkok.


10. Payap Penchai
Gewicht: 68 kilo
Bijnaam: "Traptechnicus van Bangcheur"
Nog steeds de beste zwaargewicht van Thailand en het meest aktief ook. Meest recente overwinningen over Somxiong, Ekapol, Fadaeng en Davis (Nederland).

payap
18-06-2012, 14:08
Hier Nokweed VS Gerald Zwane

http://www.youtube.com/watch?v=7Zu1tsVZxXQ


En hier zijn partij tegen Le Banner (met nog Milton Felter in zijn corner)

http://www.youtube.com/watch?v=tV-CBh9kOwQ&feature=related

Highline
18-06-2012, 14:39
Hier Nokweed VS Gerald Zwane

http://www.youtube.com/watch?v=7Zu1tsVZxXQ



leuk youtube kanaal ;)

Boran
19-06-2012, 12:59
Payap, super dat je meer aandacht vraagt voor de nak muay. Onvoorstelbaar hoe weinig mensen de Thaise vechters kennen in Nederland, terwijl dat land zo ontzettend veel goeie vechters heeft voortgebracht.