PDA

View Full Version : Moderator actief op fightnights



SpelPlan
24-06-2012, 20:50
Het is me de laatste paar keer dat ik de UFC 's nachts ging kijken opgevallen dat het forum bedolven wordt onder spam berichten met streams etc. Ze werden ook niet meteen weggehaald, toen ik keek was de 1e pagina volledig spam en was de oudste meer dan 1,5 uur oud.

Nou snap ik dat mods ook moeten slapen en het (waarschijnlijk) voor de meeste een vrijwilligersklus is om de boel vriendelijk te houden en het niet valt te verwachten dat ze er op vaste momenten zijn. Dus dit is zeker geen verwijt richting de huidige mods. Maar is het misschien een idee om tijdens fight night even te kijken welke vaste posters er in de buurt zijn en op blijven en 1 van hun voor de nacht mod te maken? Zodat we van die irritante streamspam af zijn. Lijkt me dat als iemand de taak op zich neemt en het moderaten dan alleen tot het verwijderen en bannen van streamspammers houdt dat voor iedereen fijn is en een kleine moeite als je toch de fights aan het kijken bent.

Geen halszaak, maar just a thought!

Kemal
24-06-2012, 20:56
Ik denk persoonlijk dat je dan al een stap te ver bent, de bron is de spammer die er toch weer steeds inslaagd een account aan te maken, veelal spambots zijn het. Heb vanochtend dit ook geconstateerd en heb toen maarliefst 3 paginas aan shit weg kunnen gooien.

Zodra 1 van de admins of mods dit ziet wordt het uiteraard wel gelijk verwijderd en de user gebanned.

Bij onze admin en techneut Mickey, heb ik vanochtend ook een soort van "workaround" neergezet. 100 % zal het nooit af te dichten zijn, maar het is iets om het te proberen. De extremiteit van de spammers is de laatste tijd meer dan voorheen, daar ben ik het met je eens.

SpelPlan
24-06-2012, 21:11
Hoi Kemal,

Ja het zijn op zeker spambots die keurig hun naam steeds veranderen en als ze een beetje slim zijn ook van IP adres veranderen maar dat zal jij zelf al geconstateerd hebben of dat wel of niet zo is.

Het is ook zeker geen aanval op jullie als moderators!

Constateerde alleen iets en in plaats van alleen een probleem neer te zetten probeerde ik ook met een practische oplossing aan te komen waarbij je niet mods hoeft te gaan verplichten om in shifts te werken.

Super dat jullie er aan werken want ik heb zelf in elk geval niet meer op mixfight gekeken tijdens het event omdat ik door de botten het bos niet meer zag.

Kemal
24-06-2012, 21:18
Het voelt zeker niet als een aanval! Goed dat je dit probleem aangeeft en meedenkt, waarvoor dank!

Ik denk dat ik voor iedereen spreek dat die spammers als vervelend ervaren worden en dan druk ik het nog voorzichtig uit. We doen er dus alles aan om de aantal spammers drastisch te verminderen. Er is al een hoop gedaan, maar we blijven doorgaan tot een acceptabel niveau, wat ik zojuist al zei, 100% dichtheid in een utopie.

Het heeft in iedergeval onze aandacht.

-=AL CAPONE=-
26-06-2012, 13:29
En werkt dit niet?
http://www.google.com/recaptcha

Google is vrij snel als het gaat om spammers dwarsbomen,

en op dutchbodybuilding wordt een vraag gesteld waarvan het antwoord redelijk makkelijk is maar niet door een robot te verzinnen dat lijkt ook te helpen...

Ik weet dat 100% afdichten niet gaat maar dit helpt denk ik wel een hoop!

Kemal
26-06-2012, 13:36
We hebben enkele workarounds reeds verwerkt en er zullen er nog meer volgen. De optie die je aangeeft is idd ook aangegeven en dat is een een workaround die wel soelaas biedt.

Het e.e.a. zal binnenkort worden verwerkt.