PDA

View Full Version : Nothing Like the Sweet Science - Defense Tribute (Boxing)



Kemal
27-06-2012, 20:36
http://www.youtube.com/watch?v=v7_kiRvUboY&feature=player_detailpage

Ulis-E
27-06-2012, 23:33
mooi hoor , prachtig om te zien

zet je toch aan het denken over de beperkte headmovement in het nederlandse kickboksen.. althans, mij dan ąP

KO.YOU.FOOL
28-06-2012, 00:19
mooi hoor , prachtig om te zien

zet je toch aan het denken over de beperkte headmovement in het nederlandse kickboksen.. althans, mij dan ąP

Inderdaad mooi om te zien.
Dat is zeker een punt in het Nederlandse kickboxen wat wij nog kunnen verbeteren, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik weinig kennis heb voor het trainen van headmovement.

-=AL CAPONE=-
28-06-2012, 00:33
ja en dan vol tegen een lowkick aanbukken! Dit is alleen geschikt voor sporten waarbij er geen benen gebruikt worden

kooivechter
28-06-2012, 00:49
lijkt me ook niet geschikt voor mma

Coldcrust
28-06-2012, 16:41
ja en dan vol tegen een lowkick aanbukken! Dit is alleen geschikt voor sporten waarbij er geen benen gebruikt worden 2x



Maar kwa evasive action volstaat het eigenlijk om een filmpje van Pernell Whittaker te bekijken,dit was de absolute meester..hij komt in deze clip ook een paar keer voorbij.

elpappi
28-06-2012, 17:14
ja en dan vol tegen een lowkick aanbukken! Dit is alleen geschikt voor sporten waarbij er geen benen gebruikt worden

Ik moet zeggen dat Clay Guida het toch aardig geintegreerd heeft in zijn stijl.

-=AL CAPONE=-
28-06-2012, 17:31
Ja er zijn altijd uitzonderingen Anderson Silva is er ook goed in en ontwijkt ook veel met zijn lichaam...

Maar de kans op een scheenbeen tegen je harses is vele malen groter en imo het risico niet waard!

Pansier
28-06-2012, 17:45
Het zijn grotendeels de benen bij het boksen die het ontwijken voor zich nemen vind ik. Bij Thaise vechters kan je het ontwijken goed verwerkt zien met benen in het muaythai.