PDA

View Full Version : Heeft Nederland een stap terug gedaan in de kickboxwereld?



OSU!
30-06-2012, 22:17
Nummer 1 tot 70kg: Petrosyan
Nummer 1 zwaargewicht: Ghita
Titelhouder tot 95: Ilunga

Ook steeds meer niet NL toppers die meedraaien.

blackadder
30-06-2012, 22:51
Waar trainen Ghita en Ilunga ook alweer?

Amsterdam'r
30-06-2012, 22:53
..en Andy Souwer gewoon It's Showtime/Glorytime 70KG MAX titelhouder..

Nelisje
30-06-2012, 23:04
Zet Ghita eens tegenover Semmy Schilt.. ik ben benieuwd, maar als ik er geld op moet zetten gaat het naar Semmy.

OSU!
30-06-2012, 23:05
Trainen, prima. Maar ze komen hier niet vandaan. Op zich Ilunga is niet zo dominant maar die andere twee zijn gewoon legitiem de beste op het moment, Petro al erg lang.

Titel is een ding maar Petrosyan pakt hij niet.

Amsterdam'r
30-06-2012, 23:06
All in op Ghiţă.. lijkt Schilt me toch te statisch voor, als je ziet hoe beweeglijk Ghiţă is met z'n wapens..

blackadder
30-06-2012, 23:08
Trainen, prima. Maar ze komen hier niet vandaan.
En dus? Zijn ze dan eigenlijk te dom om te leren wat de trainers hier te bieden hebben?
En wat Petrosyan betreft. Uitzonderingen heb je altijd wel. Kijk maar naar Masato of Zambidis. Maar hoeveel andere Italiaanse vechters kun je noemen die op hetzelfde niveau meekunnen?

Ko2j
30-06-2012, 23:53
Nummer 1 tot 70kg: Petrosyan
Nummer 1 zwaargewicht: Ghita
Titelhouder tot 95: Ilunga

Ook steeds meer niet NL toppers die meedraaien.
Petrosyan is onbetwist inderdaad. Maar Ghita op 1? Hij heeft de afgelopen paar jaar niet echt prime A-level tegenstanders gehad. Schilt staat in de meeste overzichten nog gewoon op 1. Winst over Zimmerman en Guidon lijken mij ook meer waard dan Roche (6W-13L in de afgelopen 3 jaar) en Poturak (6-8).
Ghita vs Schilt is een stuk spannender dan tegen de Hari van z'n laatste wedstrijd denk ik zo. En mijn geld zou gewoon op Sem gaan daarbij.
Het is makkelijk er erg goed uit te zien tegen mindere tegenstanders voor een A-level zoals Ghita.

Pansier
01-07-2012, 02:52
Schilt blijft hoe dan ook voor mij nog altijd de goat van 't kickboxen!

The Company
01-07-2012, 03:17
Petrosyan is de beste in zijn divisie maar Ghita legt het echt af tegen Schilt.

Richelieu
01-07-2012, 08:19
Zet Ghita eens tegenover Semmy Schilt.. ik ben benieuwd, maar als ik er geld op moet zetten gaat het naar Semmy.

Het zou nu allemaal geen probleem moeten zijn ;)

goro
01-07-2012, 08:31
Altijd afgeven op Sem en Opeens is Schilt hier dan wel populair...

Budokan
01-07-2012, 11:38
Spong, Overeem en Hari zijn gewoon wat anders gaan doen, dan komt de subtop vanzelf hoger op de lijst dus ook Ghita

The Bulldog
01-07-2012, 11:53
top is niet alleen nummer 1 van de werled he mensen..

kijk naar de top 10 in de klasses.....

denk dat we het dan erg goed doen met onze nederlandse strijders...

Nelisje
01-07-2012, 11:58
Altijd afgeven op Sem en Opeens is Schilt hier dan wel populair...

Stijl technisch is Schilt een draak om te zien, maar feit is dat hij alle grote verslagen heeft en vele meerdere keren. Ik vind hem ook absoluut niet de mooiste vechter om te zien, maar hij is wel de beste.

Als je 39x wint, 6x verliest en ziet tegen wie hij allemaal gevochten heeft kun je dat niet ontkennen.

Diz
01-07-2012, 12:04
Lijkt me niet dat Nederland een stap terug heeft gedaan... De meeste goede kickboksers in de wereld zijn NL geschoold...

lukashenko
01-07-2012, 12:21
nederland heeft zeker geen stap terug gedaan
de old skool top is gestopt (peter en remy ) overeem heeft een ufc contract en spong heeft denk ik een goude toekomst in america met freefight.
al vond ik dat spong heel scherp er uit zag en hij heeft zeker laten zien dat die bij de top van de wereld hoort
ik vind dat spong erg word onderschat of ondergewaardeerd toen hij nog vaak in nederland vocht had ie een van de grootste fan aanhang alleen vind ik die allemaal erg stil geworden. ach ja als je wint heb je vrienden roepen ze dan altijd.
maar nog wat anders badr vs ghita of remy vs ghita please make it happen
its showtime rutz of bas boon wie ik nu moet smeken deze party moet echt komen daar kan je echt wel een dikke pvp op pakken

lukashenko
01-07-2012, 12:28
enigste stap die nederland terug heb gezet is qua promotors en organisatorisch
vroeger had je 2hot 2 handel om de 2 maanden een rings en vele andere grote gala,s
als je ook naar zo,n andy ristie kijkt hoe die aan het opkomen is ik ben benieuwt over 1 jaar tegen petro hoe die het doet
nee de talent pool en trainers werken in mijn ogen nog prima ze moeten wel een kans krijgen om meer te schijnen
laten we hopen dat er een nieuwe tijdperk ontstaat nu showtime is overgenomen

ijsbier
02-07-2012, 01:29
stap terug, ik zie het eerder als een stap vooruit voor het kickboxen, dat er eerst eigenlijk alleen maar nederlanders en thai aan de top waren betekende wat mij betreft dat de sport in de rest van de wereld niet erg serieus genomen werd. En wat al gezegd werd dat veel buitelandse toppers in Nederland trainen.

The Bulldog
02-07-2012, 06:15
WTF????? lees ik nou in een reactie het woord freefight.....


WAKKER WORDEN!!!!!!

term is uit de 80`s /90`s

marcelt
02-07-2012, 09:03
Vind nog steeds niks mis met die term.

Maar denk idd. dat er wat minder Nederlandse hegemonie is en dat is goed voor het kickboksen. Een van de redenen dat K-1 eraan ging was dat er altijd Nederlanders wonnen.
In de lichtere gewichten zag je bij K-1 Max dat Buakaw, Masato en Petrosyan meerder keren wisten te winnen naast de drie Nederlandse overwinningen. Dus de hegemonie was er vooral in het zwaargewicht.
Je hebt nu nog Schilt, Ghita, Badr en Spong w.b. serieus te nemen topzwaargewichten. Saki is wel serieus te nemen maar is geen top 1 kandidaat. Ga ervan uit dat Remy en Peter alleen nog in een paar superfights verschijnen en Ali O in t MMA blijft. Zou zelf denken dat in een toernooi Semmy wint. vond hem ook erg goed in zijn laatste gevecht. Vond tyrone ook erg goed tegen Peter en hij gaf aan als het geld goed is gewoon weer te komen kickboksen. Ben wel nieuwsgierig hoe hij het doet in MMA. Maar idd. Ghita was al erg goed, maar is ook nog veel beter geworden . Naast ghita zie ik geen andere buitenlandse mannen die de Nederlanders aankunnen.
W.b. ilunga die vind ik wel goed. Weet zijn gewicht niet en welke Nederlanders hem dan eventueel aan zouden kunnen. suggesties?

Nelisje
02-07-2012, 10:12
Ilunga.. kun je daar niet een afgetrainde Saki tegenover zetten, het zou voor Saki geen al te groot probleem moeten zijn om dat gewicht te halen. Sterker nog ik denk dat dat meer zijn natuurlijke gewicht is.

Richelieu
02-07-2012, 10:18
W.b. ilunga die vind ik wel goed. Weet zijn gewicht niet en welke Nederlanders hem dan eventueel aan zouden kunnen. suggesties?

Ilunga is tot 95 kilogram. Zijn genoeg Nederlanderse vechters die het goed doen in die klasse: Fred Sikking, Nale Omeragic, Reduan Cairo, Henrique Zowa

Anderson
02-07-2012, 10:56
Fred Sikking heeft pas 1keer gevochten in deze klasse -95kg. Er zijnwel goede Nederlanders in deze klasse Hakan Aksoy Melvin Manhoef.

Ellen
02-07-2012, 13:26
Ilunga.. kun je daar niet een afgetrainde Saki tegenover zetten, het zou voor Saki geen al te groot probleem moeten zijn om dat gewicht te halen. Sterker nog ik denk dat dat meer zijn natuurlijke gewicht is.

Je bedoelt een Saki met een sixpack enz? Dat wil ik zien. ;-)

Richelieu
02-07-2012, 13:44
Fred Sikking heeft pas 1keer gevochten in deze klasse -95kg. Er zijnwel goede Nederlanders in deze klasse Hakan Aksoy Melvin Manhoef.

Tweemaal Anderson ;), beide keren overigens gewonnen.

marcelt
02-07-2012, 13:44
Ja zet Ilunga eerst maar tegen Manhoef en Saki. De anderen kunnen dan in de rij aansluiten.

Nelisje
02-07-2012, 13:47
Het hoeft niet per definitie een six pack te zijn hoor ;)

Maar volgens mij eet Saki zich helemaal ziek om zwaargewicht te blijven.. die kan volgens mij zonder problemen cutten tot 95 kilo, daar wordt hij alleen maar sneller van (niet dat dat een probleem was, volgens mij is hij al de snelste zwaargewicht).

ultra_bone
02-07-2012, 17:19
Jammer dat Nederland zo fuckt up is betreft het kickboksen! (niet de mensen die meedoen, maar het beleid hier in NL)

Ben net nieuw hier en eindelijk een goede site waar je alle updates kan vinden! Weet iemand ook of je de gala/afscheid van Peter Aerts nog terug kan kijken ergens?

Danku..

blackadder
02-07-2012, 17:28
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?123960-VIDEOS-Its-Showtime-58-amp-59

OSU!
04-07-2012, 15:09
Ik hoop dat Saki en Spong op 95kg gaan uitkomen, moet er wel eerst een rijpe divisie zijn. Saki en Spong op natuurlijk gewicht lijkt mij DE partij om te zien.