PDA

View Full Version : Ron Nyqvist nog steeds baas van Golden Glory?



The Company
02-07-2012, 15:25
Ik ga er hier even vanuit dat de GG world series nog steeds de grootste kickboks organisator is in 2014


Ik kwam toevallig een video tegen uit 2011, Dana White legt uit waarom hij in 2011 alle GG vechters ontsloeg. Op 1:57 zegt Dana dit: ''I literally talked to the guy who runs it, his name is Ron''. Volgens mij is Ron Nyqvist de enige GG prominent die Ron met zijn voornaam heet.


http://www.youtube.com/watch?v=Ly8wg0zq0CU


Hij werd in 2001 voor 20 jaar veroordeeld en hij komt dus in 2014 vrij (ben geen advocaat maar in Nederland zit je 2/3 van je tijd uit als je je goed gedraagt). Denken jullie ook niet dat het publiekelijk naar voren treden van Nyqvist als leider van GG het imago van de kickbokswereld naar een nieuw dieptepunt zal brengen?

Als een man als Ron Nyqvist leider blijft van GG vindt ik het niet heel gek dat de media kickboksen in verband brengt met criminaliteit.

Als ik zijn naam in tik bij google kom ik bijvoorbeeld op zulke stukjes tekst uit.



De Juliët bende hield zich in de jaren-90 bezig met onder meer (http://www.mafiapage.nl/Juliet.html#) afpersing, xtc handel, gijzelingen, ontvoeringen en ripdeals. De bende stond bekend als zeer gewelddadig. Zo werden van sommige slachtoffers lichaamsdelen afgesneden en opgestuurd naar zakenpartners of familieleden. Een coffeeshophouder uit Breda zou honderden meters achter een auto zijn voortgesleept.

De naam Juliët kwam van de initialen van de hoofdverdachte van de bende, John J.

Eén van de andere verdachten was een ex-politieman die lid was geweest van een arrestatieteam. Hij zou zich in de bende hebben beziggehouden met contra observatie. Er werd door de bende gebruik gemaakt van politie-uniformen en neppolitiewagens. De Juliët bende zou ook zaken hebben gedaan met de beruchte Britse crimineel Curtis Warren.

In 1996 stond de bende voor de rechtbank. Eén van de leden zou kroongetuigen worden. De officier van justitie zou met hem een deal sluiten (http://www.mafiapage.nl/Juliet.html#), maar hij werd door zijn meerderen teruggefloten. De officier van justitie ontkende voor de rechter dat er al een deal met de getuige zou zijn gesloten. De advocaat van de getuige was echter in het bezit van een tape met een gesprek van de officier met de getuige. Uit de opname bleek dat er wel degelijk toezeggingen waren gedaan. De officier van justitie werd vervolgens vervolgd voor meineed en de verklaringen van de getuige mochten niet meer gebruikt worden. De verdachten werden vrijgesproken, terwijl er straffen van 20 en zelfs 25 jaar waren geëist. De officier van justitie werd later ook vrijgesproken van meineed.

Het aantal leden van de Juliët bende lag vermoedelijk tussen de tien en veertig. Een officier van justitie zou de bende hebben omschreven als 'een staat binnen de staat'. De bende zou de beschikking hebben gehad over een eigen incassobureau en eigen wapen- en explosievenvoorraden.



Vermeende leden van de Juliët bende:



Ron N.




Ron N. overleefde in april 2001 een aanslag. Hij zou de gebroeders Driesen uit Breda (http://www.mafiapage.nl/Breda.html) hebben verdacht van de aanslag en schoot hen allebei dood.

blackadder
02-07-2012, 15:29
Ach. De media blijven dat doen met of zonder Nyqvist. De enigste naam die je in dat soort sensatieverhaaltjes steevast voorbij ziet komen is die van Brilleman.

RedDawn
02-07-2012, 15:50
Ach. De media blijven dat doen met of zonder Nyqvist. De enigste naam die je in dat soort sensatieverhaaltjes steevast voorbij ziet komen is die van Brilleman.

Terecht toch als Ron N. nog de baas was van Glory? Maar misschien dat hij na de overname door die Fransman geen officiële functie meer heeft? Lijkt me wel verstandig.

En dat gezeur over de media. Vechtsportwereld en onderwereld zijn met elkaar verweven. Dan moet je niet verbaasd opkiken als de media daarover bericht.

blackadder
02-07-2012, 15:54
Terecht toch als Ron N. nog de baas was van Glory?
Waar heb jij het over???
Nyqvist wordt bijna nooit genoemd in verhouding met Brilleman die in praktisch elk sensatie artikel voorbij komt.

Strange Cutbean
02-07-2012, 15:58
Je hebt Glory en GoldenGlory.

micha
02-07-2012, 16:33
wat een gezeur weer. Het gaat toch om kickboksen?

The Company
02-07-2012, 16:44
wat een gezeur weer. Het gaat toch om kickboksen?

Dit gaat over het imago van kickboksen, wat een erg belangrijk onderdeel is want met een slecht imago kom je nergens.

blackadder
02-07-2012, 16:47
Dit gaat over het imago van kickboksen, wat een erg belangrijk onderdeel is want met een slecht imago kom je nergens.
Het imago van kickboksen zal niet veranderen zolang journalisten in de mainstream media te beroerd zijn om wat research te doen over de sport en voor het gemak gewoon oude verhalen blijven herkauwen. Zie Brilleman die te pas en te onpas erbij wordt gehaald ondanks dat ie al bijna 3 decennia onder de grond ligt.

RedDawn
02-07-2012, 17:13
Het imago van kickboksen zal niet veranderen zolang journalisten in de mainstream media te beroerd zijn om wat research te doen over de sport en voor het gemak gewoon oude verhalen blijven herkauwen. Zie Brilleman die te pas en te onpas erbij wordt gehaald ondanks dat ie al bijna 3 decennia onder de grond ligt.

Er zijn ook een heleboel verhalen bijgekomen.

blackadder
02-07-2012, 17:17
Er zijn ook een heleboel verhalen bijgekomen.
Zoals die 'getrainde Thaiboxers' die bij het voetballen iemand doodslaan. Of een vechtpartij ergens op straat waar wat kickboksers bij waren betrokken omdat er 'professioneel' werd gestompt. Aldus wat willekeurige omstanders die het woord waarschijnlijk uit de krant kennen.

The Company
02-07-2012, 17:21
Zoals die 'getrainde Thaiboxers' die bij het voetballen iemand doodslaan. Of een vechtpartij ergens op straat waar wat kickboksers bij waren betrokken omdat er 'professioneel' werd gestompt. Aldus wat willekeurige omstanders die het woord waarschijnlijk uit de krant kennen.

Dat is meestal erg uit zijn verband gerukt inderdaad. Maar je moet ergens beginnen en een veroordeelde moordenaar die bekend staat lid te zijn van een gewelddadige bende aan het hoofd van de grootste kickboksorganisatie van de wereld is geen goed begin.

blackadder
02-07-2012, 17:29
Dat is meestal erg uit zijn verband gerukt inderdaad. Maar je moet ergens beginnen en een veroordeelde moordenaar die bekend staat lid te zijn van een gewelddadige bende aan het hoofd van de grootste kickboksorganisatie van de wereld is geen goed begin.
Maar dat is die helemaal niet. Bas Boon is de president en CEO, Martijn de Jong vice president, Pierre Andurant de voorzitter en Marcus Luer meende ik managing director. Geen Nyqvist nergens niet.

appelsap
02-07-2012, 17:31
Het imago van kickboksen zal niet veranderen zolang journalisten in de mainstream media te beroerd zijn om wat research te doen over de sport en voor het gemak gewoon oude verhalen blijven herkauwen. Zie Brilleman die te pas en te onpas erbij wordt gehaald ondanks dat ie al bijna 3 decennia onder de grond ligt.

Jij denkt dat als ze serieus research gaan doen het imago verbeterd.....Het zou misschien enige nuance kunnen aanbrengen, maar het blijft een feit dat een groot deel van de bekende vertegenwoordigers (vechters, trainers, promotors, sponsors) van deze sporten een link hebben (gehad) met (zware) criminaliteit.

blackadder
02-07-2012, 17:35
Jij denkt dat als ze serieus research gaan doen het imago verbeterd.....Het zou misschien enige nuance kunnen aanbrengen, maar het blijft een feit dat een groot deel van de bekende vertegenwoordigers (vechters, trainers, promotors, sponsors) van deze sporten een link hebben (gehad) met (zware) criminaliteit.
Het is ook een feit dat er helemaal geen moeite wordt gedaan om enige nuance aan te brengen. Krijgt Albert Kraus media aandacht als die weer wat voor kinderen doet? Nee. Chabari als die weer wat tegen kanker organiseert? Nee. Een uit de hand gelopen vechtpartij op een n-c-b gala daarentegen beheerst de media wekenlang en laat iedereen in de stress schieten. Omdat daarbij een schot werd gelost maar niemand gewond raakte. Een dag later schiet een agent een man dood en verwond een tweede tijdens een voetbal feest en de opper kruisridder tegen de vechtsport vind het een geslaagd en gezellig feest.

Anderson
02-07-2012, 17:37
Wat denk je zelf dat Bas Boon zegt o Yeah we also got Ron Nyqvist he is now in Jail but he will come back in 2014.

Ik denkhet niet.

Peter0711
02-07-2012, 17:57
Jij denkt dat als ze serieus research gaan doen het imago verbeterd.....Het zou misschien enige nuance kunnen aanbrengen, maar het blijft een feit dat een groot deel van de bekende vertegenwoordigers (vechters, trainers, promotors, sponsors) van deze sporten een link hebben (gehad) met (zware) criminaliteit.

Er is in het verleden al bewezen dat je helaas gelijkt hebt. Wat betreft Golden Glory,en het hele Glorie verhaal. Het is wel duidelijk dat de mensen die zich hier mee bezig houden allemaal doorgewinterde zakenmensen zijn,en niet per definitie eerlijk of sportief. Als ik nu kijk naar wat voor mensen er aan de top staan,neem een Bas Boon of een Simon Rutz heb ik er ook geen vertrouwen in dat dit een leuke sportieve organisatie word. Sterker nog,het zou me niks verbazen als dit over een aantal jaar ook 1 grote luchtbel blijkt te zijn waardoor er als gevolg een heleboel gelul en rechtzaken over blijven..

I hope i'm wrong.

The Company
02-07-2012, 18:33
Maar dat is die helemaal niet. Bas Boon is de president en CEO, Martijn de Jong vice president, Pierre Andurant de voorzitter en Marcus Luer meende ik managing director. Geen Nyqvist nergens niet.

Nyqvist is naar alle waarschijnlijkheid diegene die achter de schermen aan de touwtjes trekt. Mijn vraag was dus of hij publiekelijk aan de touwtjes gaat trekken als hij vrij komt en wat voor inpakt dat heeft op het al slechte imago van kickboksen.

Volgens mij staat GG ook op de naam van zijn vrouw.

Justinian
02-07-2012, 18:52
Nee, Ron Nyqvist is niet de baas van Golden Glory. Niet voor en ook niet achter de schermen. Ik kan uit eigen waarneming zeggen dat de Golden Glory trademarks en andere intellectuele eigendomsrechten zijn overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Ook als hij vrijkomt zal Ron dus niet aan de touwtjes gaan trekken, om de simpele reden dat er geen banden zijn tussen hem en de nieuwe eigenaar.

Thread closed!