PDA

View Full Version : Mixfight.nl in gesprek met 'FightClub Den Haag' promotor Satisch Jhamai



payap
05-07-2012, 11:37
Zondag a.s. zal partycentrum Zichtenburg in Den Haag weer veranderen in een arena voor de ringsport liefhebbers. En deze keer zijn het niet alleen de Thai/Kickboks liefhebbers die aan hun trekken komen. Ook aan de liefhebbers van het MMA is ruimschoots gedacht en zullen getrakteerd worden op vele MMA gevechten op het 'FightClub Den Haag' gala.


http://img528.imageshack.us/img528/2121/fcdh2012.jpg

Poster 'Fightclub Den Haag'


De man achter 'FightClub Den Haag' is Satisch Jhamai. Een man die al zijn hele leven bezig is met vechtsporten in als zijn facetten van beoefenaar tot vechter tot sportschoolhouder tot promotor. Zes jaar was Satisch toen hij door zijn moeder naar de sportschool van Charles Dumerniet werd gestuurd omdat hij een watje was. Kung Fu en MMA trainde hij en op zijn 18e werd hij door zijn trainer gepushed om zelf ook les te gaan geven. Dit leidde uiteindelijk tot een eigen sportschool genaamd Shaolin Ryu, wat de weg van de draak betekend.

Eerder dit jaar maakte Satisch ook als vechter zijn comeback in de ring na een afwezigheid van 3 jaar. In Mumbai, India vertegenwoordigde hij India, waar zijn roots liggen, in de SFL, de Super Fight League.

A.s. zondag organiseert Satisch voor de tweede keer het 'FightClub Den Haag' gala waar Mixfight.nl uiteraard aanwezig is om verslag van dit Thai/Kickboks en MMA spektakel te maken. Zo vlak voor het gala spraken wij deze bevlogen liefhebber en stelden wij Satisch enkele vragen over het komende gala.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Fightclub%20den%20haag/kraanvogel.jpg

Satisch Jhamai steelt de show met een kraanvogel stand tijdens een MMA wedstrijd (foto: archief Satisch Jhamai)


Satisch, a.s. zondag organiseer je al weer voor de tweede keer het 'FightClub Den Haag' gala. Hoe ben je er toe gekomen
om met 'FightClub Den Haag' je eigen gala's te organiseren?

Ik was het zat om lange afstanden te rijden om een gala te bezoeken en heb toen in goed overleg met mijn team besloten een gala te organiseren. In eerste aanleg wou ik de matchmaking zelf samenstellen, waarbij Bob Schreiber me op mijn vingers tikte en mij naar Ellen Bruins van Matchmaking Live (http://www.fightsport-matchmaking.com) verwees. Ellen is de wervelkolom van mijn team en is verantwoordelijk voor de mooie partijen op onze gala's.


A.s. zondag alweer het tweede gala van 'FightClub Den Haag'. Wat is je verwachting er van?

We hebben het laatste gala van het seizoen. Onze Nederlandse voetballers hebben ons dit EK stevig teleurgesteld en ik hoop dat onze vechters w.o. Nills van Noord en Hracho wel de Europese titel voor nederland weten binnen te halen.
De partijen die er a.s. zondag op het programma staan zijn goed gematched en ik kan bij geen enkele partij op voorhand een winnaar voorspellen. Ik verwacht dan ook spektakel in de ring a.s. zondag en dat we geschiedenis zullen schrijven.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Fightclub%20den%20haag/NielsvanNoord-2.jpg

Nills van Noord, hier op archief tijdens de M-1 in Engeland, een van de MMA vechters die zondag te bewonderen is op 'FightClub Den Haag' (foto: Chris van der Meijde)


Opvallend is dat je veel MMA op de line up heb staan wat niet veel meer voorkomt op de gala's in Nederland. Je hebt een missie het MMA te promoten?

Ik ben van huis uit een MMA vechter. Met 'FightClub Den Haag' streef ik naar internationale aansluiting voor zowel de grotere als ook de kleinere sportscholen. Mijn gala's worden eveneens bezocht door scouts van de grote buitenlandse organisaties. Dus elke vechter kan zich in de kijker spelen. Ik wil een kweekvijver aan MMA talent opbouwen. Het lijkt me heerlijk om Pietje een kans te geven, waarop hij vier jaar later in de UFC of StrikeForce participeert. Dan zeg ik op mijn beurt: Het cirkel is rond.


Wat zijn de toekomst plannen met 'Fightclub Den Haag'?

Met 'FightClub Den Haag' de grootste MMA organisatie in Nederland worden binnen nu en 5 jaar. A.s. zondag is editie 2 van 'FightClub Den Haag' maar we zijn inmiddels begonnen met de matchmaking voor 'FightClub Den Haag' deel 3. We willen met 'FightClub Den Haag' als kweekvijver voor MMA talenten in Nederland fungeren.

Kemal
05-07-2012, 11:56
Thanks, leuk interview/gesprek!

Richelieu
05-07-2012, 15:58
Thanks Chris, ben benieuwd naar zijn gala dit weekend.