PDA

View Full Version : Eén gezamelijke zwarte lijst van sportscholen, promotorsen vechters in Nederland



NO GUTS NO GLORY
07-07-2012, 20:00
Beste Mixfight & Forumbroeders,

Misschien is het verstandig om na de (positive) recente ontwikkelingen in de kickbokswereld (Glory koopt it's showtime) door te pakken d.m.v. het maken van één gezamelijke zwarte lijst van sportscholen, promotors en vechters, die zich hebben misdragen.

Spijtig genoeg zie ik nog steeds op sommige gala's vechters draaien, die zich daarvoor bij een ander gala onder auspiciën van een andere bond (UMC, WPTBL, NOVER, WFCA, FIMAC of weet ik veel? Noem er maar een paar) ernstig hebben misdragen. Met misdragen bedoel ik onsportief gedrag binnenen/of buiten de ring.

Daarnaast spreek ik ook weleens sommige promotors van gala's, die door bepaalde sportscholen worden besodemieterd, doordat deze sportscholen:
1. te zware vechters hebben bij aanvang van het gala
2. vechters hebben die meer hebben gedraaid dan van tevoren is doorgegeven.
3. Gewoonweg helemaal niet op komen dagen zonder bericht

Een ander probleem wat ik ook stelselmatig van vechters hoor zijn situaties met promotors, die hun afspraken niet nakomen. De startgages die de vechters/trainers vooraf hebben afgesproken met de promotor(s) blijken achteraf "opeens" niet meer te kloppen.

Ik ben persoonlijk een groot fan van fairplay en respect, normen en waarden. Het is naast het belang van de sportbonden, promotors, vechters ook in het belang van de kickbokssport, dat hier ook éénduidigheid in is.
Samen staan we sterk (nee, werk niet voor de PVDA!) en wij kunnen door deze gezamelijke zwarte lijst een hoop ellende en frustratie wegnemen bij alle deelenemende en organiserende partijen.

Het delen van kennis, is een vermenigvuldiging van wijsheid en een ware kunst als we dit ook gezamelijke kunnen realiseren. Zo, die heb ik net eventjes zelf verzonnen...

Graag wil ik van jullie opbouwende kritiek met een goed alternatief...

lukashenko
07-07-2012, 20:14
helemaal mee eens blijft aan het eind van de dag een sport en dat moet goed georganiseerd worden
ik ben het compleet eens met de uitleg van no guts no glory
er word zoveel gesjoemeld
had eerst een heel talentvol meisje bij de sportschool
2 jaar hard getraint 1ste wedstrijd tegen ene sylvana pruimenboom
na de wedstrijd google ik haar en kom erachter dat ze al 2 voudig nederlands kampioen was en meer dan 30 partyen gedraait had ze kwam via siam gym
wilianne heeft een verschikkelijk pakkie gehad ze heeft zich goed staande gehouden en de party uitgevochten ze heeft daarna aleen nooit meer gevochten jonge talentvolle meid verpest door gesjoemel
en dit is helaas een van de vele verhalen
weet zeker dat iedereen die in het vak zit er wel een paar heeft
zeker een goed idee zo,n zwarte lijst en mischien een bond die schorsingen oplegt die bij alle bonden gelden

Facade
07-07-2012, 20:15
Een samenwerking met als resultaat een professionalisering van de sport is uiteindelijk het einddoel, maar hoe doe je dat? Tot zoiets een concrete uitwerking krijgt, zijn concretere toepassingen van zo'n samenwerking inclusief een zwarte lijst te hoog gegrepen.

Sowieso vind ik dat een zwarte lijst een gegronde aanleiding moet hebben, namelijk grootschalige structurele problematiek op dit gebied. Anders zaai je alleen maar meer tweedracht in een wereld die al verdeeld is. Ik stem dus vooralsnog 'nee'.

Peacey
07-07-2012, 20:30
Ben het volledig met topicstarter eens.
Goede zaak!!!!




had eerst een heel talentvol meisje bij de sportschool
2 jaar hard getraint 1ste wedstrijd tegen ene sylvana pruimenboom


Vraagje aan jou, onder welke steen heeft die trainer van dat meisje geleefd dan?

Minotauro
07-07-2012, 21:02
Helemaal mee eens! Goed om zo'n initiatief te starten. Laten we beginnen met die hufter uit Deventer laatst

NO GUTS NO GLORY
07-07-2012, 21:48
Een samenwerking met als resultaat een professionalisering van de sport is uiteindelijk het einddoel, maar hoe doe je dat? Tot zoiets een concrete uitwerking krijgt, zijn concretere toepassingen van zo'n samenwerking inclusief een zwarte lijst te hoog gegrepen.

Sowieso vind ik dat een zwarte lijst een gegronde aanleiding moet hebben, namelijk grootschalige structurele problematiek op dit gebied. Anders zaai je alleen maar meer tweedracht in een wereld die al verdeeld is. Ik stem dus vooralsnog 'nee'.

Beste Facade,

Hierbij beantwoord ik jouw vraag; Hoe doe je dat? Je nodigt alle daar voor verantwoordelijke vertegenwoordigers van alle kickbokssportbonden ( WFCA, WPTBL, NOVER, FIMAC etcetc..) uit. Tijdens deze bijeenkomst probeer je gezamelijk één protocol vast te stellen. Je richt één disciplinair orgaan op wat door iedere kickboksbond word erkend en word voorzien van alle informatie die nodig is voor de procedures.

Verschillende sportbonden binnen NOC/NSF werken ook met een disciplinair protocol, dus het kan zo maar zijn dat wij + alle vertegenwoordigers van de bonden dit 1 op 1 kunnen overnemen.
Het voordeel hiervan weer is dat er binnen NOC/NSF ook een onafhankelijke disciplinaire commissie is, (bestaand uit oud-atleten, trainers en bestuursleden van diverse sportbonden) die klachten ontvankelijk of niet-ontvankelijk verklaren indien een vechter, promotor of sportschool het niet eens is met zijn/haar schorsing.

Het is mogelijk dat het nieuwe opgerichte disciplinaire orgaan aansluiting kan krijgen bij deze NOC/NSF (via FOG, commissies... etcetcetc), waardoor de onafhankelijkheid en kwaliteitswaarborg gegarandeerd kan worden. Géén ruimte meer voor tweedracht of belangenverstrengelingen, dus een ideaal recept voor fair play.

Alle Nederlandse kickboksbonden hoeven absoluut niet bang te zijn dat zij hun soevereiniteit, invloed of gezag zullen kwijtraken door het instellen van één Nederlands disciplinair Kickboksorgaan. ( Het is geen Europa ;-) )
Het is naar buiten toe (de media & Burgemeesters van Nederland) beter om eerder je eigen problemen intern op te lossen, als dat wij juist onder druk van diezelfde negatieve media & Burgemeesters van Nederland gedwongen worden om snel met een plan op de proppen te MOETEN komen.

Ik denk dat dit ook een stap zal zijn naar één nationale kickboksbond. Hoewel iedereen mij voor gek verklaard weet ik zeker dat deze kickboksbond uiteindelijk een hele hoop frustratie zal wegnemen op alle fronten binnen de sport. Laten we zo zeggen. Als Simon & Bas het uiteindelijk eens kunnen worden t.b.v. de kickbokssport, waarom de rest dan niet? Toch?

Een mooi voorbeeld hierin is de KBN (karate-do Bond Nederland). Binnen deze nationale bond heb je 5 verschillende stijlorganisaties (bonden) met daarin hun eigen stijlvertegenwoordigers, stijlplatformen, wedstrijden en examens. Ondanks dat er soms ook weleens wat kleine strubbelingen zijn intern houden zij het al meer dan 30 jaar vol en ontvangen zelfs tienduizenden euro's aan subsidie vanuit NOC/NSF ter promotie van de sport. Bijna hun volledige budget gaat op aan jeugdprojecten, want de jeugd is hier de toekomst.
Bij de JBN ( Judo Bond Nederland) hetzelfde verhaal. De sporten Aikido, Jiu-jitsu e.d. hebben hun eigen soevereiniteit binnen de Judobond en functioneren ook onafhankelijk, maar zijn toch onderdeel van de JBN.

Vertaal dit verhaal naar het kickboksen en we kunnen net zo succesvol of zelfs succesvoller worden als de KBN of JBN.

Uiteraard moet je hier wel voor open staan en niet verder kijken dan je eigen bond, sportschool of in sommige gevallen je eigen portomonee, want vaak gaan dit soort plannen stuk vanwege haantjesgedrag en geld.

Ik hoop dat ik je nee enigzins heb beïvloed en er toch stiekem een ja aan zit te komen....

Facade
07-07-2012, 22:36
Dankjewel voor je uitgebreide toelichting.

Wat ik probeer te benadrukken is dat alles in de juiste volgorde moet gebeuren. Het een kan niet zonder het ander. Het werken met een zwarte lijst zonder een goede samenwerkingsbasis lijkt me dan ook onverstandig. Als ik je reactie lees, denk ik dat je dat wel met mij eens bent.

Ik denk dat bij de opzet van zo'n samenwerkingsverband de agendapunten iets positiever kunnen zijn dan het invoeren van een zwarte lijst en disciplinaire maatregelen. Ik denk dat je aan het begin zoveel mogelijk mensen aan boord wil krijgen en ik denk dat de nadruk dan zoveel mogelijk moet liggen op hoe men elkaar kan versterken e.d. Om direct met de deur in huis te vallen met disciplinaire maatregelen en procedures die wellicht catastrofaal zijn voor enkele leden van aanwezige bonden, lijkt mij persoonlijk niet handig.

Als die basis eenmaal staat, kan misschien ook een beter beeld van het probleem ontstaan doordat er meer informatie beschikbaar is. Misschien zijn er met die informatie ietwat positievere oplossingen te bedenken dan een zwarte lijst. Ik vind een zwarte lijst namelijk een beetje een botte bijl. Misschien dat zo'n samenwerkingsverband kan leiden tot nieuwe inzichten en passendere oplossingen, ik roep maar wat. Mijn punt is in ieder geval dat je je beperkt door bij voorbaat al af te stevenen op de instelling van een zwarte lijst.

Tot slot denk ik dat een zwarte lijst een hele negatieve bijklank heeft. Een sport met een zwarte lijst is niet een gezonde sport, maar een sport met grote problemen. Nu valt laatstgenoemde te beargumenteren, maar wederom hoeft de nadruk hier niet zo expliciet op gelegd te worden. Als je het over het signaal naar de samenleving wil hebben, denk ik niet dat je de sport een dienst bewijst met een zwarte lijst.

remco pardoel
07-07-2012, 23:16
Te zwaar moet je wel even bij vermelden dat je een bepaalde marge in gedachte hebt
Anders gaan mensen denken dat als ze 200 gram te zwaar zijn dat ze meteen geschorst worden

NO GUTS NO GLORY
08-07-2012, 01:02
Te zwaar moet je wel even bij vermelden dat je een bepaalde marge in gedachte hebt
Anders gaan mensen denken dat als ze 200 gram te zwaar zijn dat ze meteen geschorst worden

Beste Remco,

De vraag die jij voorlegt zal waarschijnlijk ook behandeld moeten worden tijdens een bijeenkomst met alle verantwoordelijke vertegenwoordigers van alle kickboksbonden. Vervolgens kan er één gezamelijk beleid gerealiseerd worden waarbij iedereen zijn/haar input aan heeft bijgedragen. Uiteraard zou jij ook zeker welkom zijn tijdens deze bijeenkomst ondanks dat ik weet dat je een aardig druk schema hebt, maar nogmaals "van harte welkom!".

Stiekem hoop ik ook dat ik de aandacht van onze mixfight moderators en reporters heb gekregen waarmee ik eigenlijk wil zeggen. Kom op! De Stiep, Kevin, Justinian en de rest. De tijd is misschien nu wel rijp om een grote stap vooruit te maken. Probeer jullie contacten te overtuigen van het nut om met elkaar samen te werken, waarbij niemand iets voor hoeft in te leveren, maar uiteindelijk wel profiteert...

Peacey
08-07-2012, 01:10
Jij hebt in je nicmname staan NO GLORY, dus denk dat de mixfight crew niet komt ;)

NO GUTS NO GLORY
08-07-2012, 01:23
Hahaha... goed gevonden. Gelukkig kennen de jongens bij mixfight mij goed genoeg, dus zij weten wel dat het goed zit.......

Leventdepevent
08-07-2012, 08:47
Jij hebt in je nicmname staan NO GLORY, dus denk dat de mixfight crew niet komt ;)
whaahaha LOL

Bobson
08-07-2012, 09:39
Goed idee, maar helaas onuitvoerbaar in kickboksland. Want samenwerken is door de jaren heen onmogelijk gebleken in een wereldje dat vooral bestaat uit ego's en eigenbelang. "Belang van de sport" of "lange-termijn visie" zijn vreemde termen. Het woud van bonden is het duidelijkste bewijs. Elk van hen is begonnen met de belofte het beter en professioneler te gaan doen dan bonden die er tot dan waren. Maar de eerste serieuze moet nog komen. Een zwarte lijst kan alleen bestaan als er één bond zou zijn die de dienst uitmaakt, toezicht houdt op regels, wedstrijden, rankings enz. Maar nu zijn er 20 bonden, en promotors maken de dienst uit. Een lachertje dus. Maar eigenlijk vooral triest voor alle vechters die er zoveel voor moeten doen en laten.
De topicstarter noemt de JBN als voorbeeld van hoe het zou moeten. En hoewel daar ook niet alles perfect is, werkt het daar idd wel maar vooral omdat alle betrokkenen op een ander niveau denken dan de mensen uit het kickbokswereldje. Ik heb niets met judo, en alles met kickboksen, maar kom helaas wel tot die conclusie.

Ik hoop natuurlijk ook dat het ooit beter wordt, maar geloof dit pas als het een feit is, en lang stand gehouden heeft. Negatief? Ja, maar gebaseerd op zo'n 25 jaar ervaring. Maar dat neemt niet weg dat ik het wel toejuich als er mensen zijn die er wel in geloven en iets proberen. Want je weet het nooit natuurlijk, en zo af en toe gebeurt het onmogelijke.

Briant
08-07-2012, 11:01
helemaal mee eens blijft aan het eind van de dag een sport en dat moet goed georganiseerd worden
ik ben het compleet eens met de uitleg van no guts no glory
er word zoveel gesjoemeld
had eerst een heel talentvol meisje bij de sportschool
2 jaar hard getraint 1ste wedstrijd tegen ene sylvana pruimenboom
na de wedstrijd google ik haar en kom erachter dat ze al 2 voudig nederlands kampioen was en meer dan 30 partyen gedraait had ze kwam via siam gym
wilianne heeft een verschikkelijk pakkie gehad ze heeft zich goed staande gehouden en de party uitgevochten ze heeft daarna aleen nooit meer gevochten jonge talentvolle meid verpest door gesjoemel
en dit is helaas een van de vele verhalen
weet zeker dat iedereen die in het vak zit er wel een paar heeft
zeker een goed idee zo,n zwarte lijst en mischien een bond die schorsingen oplegt die bij alle bonden gelden
Had voorkomen kunnen worden door voor de wedstrijd te Googlen dus. Hoort ook bij een stukje verantwoordelijkheid.

RedDawn
08-07-2012, 12:09
Jij hebt in je nicmname staan NO GLORY, dus denk dat de mixfight crew niet komt ;)

Hahha!

Bromios
08-07-2012, 12:32
Je hebt gewoon een punt maar dan moeten er wel veel bonden meedoen. (of weinig, maar sportscholen sluiten zich massaal bij die paar bonden aan)

Punt is dat veel sportscholen hun dubieuze vechters dan bij niet aangesloten bonden laten vechten, maar jij kunt zelf als vechter natuurlijk alleen bij aangesloten scholen gaan vechten dan weet je zeker dat het goed geregeld is.

En 200 gram is het issue niet. Nu komt het voor dat een vechter een week voor de wedstrijd nog 3kg te zwaar is en denkt: dan ga ik maar niet. Staat geen enkele sanctie op. Terwijl die ander 3 maanden getraind heeft.

Ik heb het al vaker gezegd maar wat de sport nodig heeft:
Veel toernooien op zaterdag in de sportzaal. 2 x 3 minuten, geen muziek, ring in, knokken volgende. Voor mijn part in 2 ringen tegelijk of op de mat. Elke week andere stad. Centrale ledenadministratie en matchmaking. Net als bij KBN karate.En dan vanaf B of A compleet gala in de avond.

Peter0711
08-07-2012, 14:07
Lijkt me een super plan,maar dan wel onafhankelijk en absoluut niet geregeld door Glory,of Golden Glory,of mensen die in dezelfde organisatie zitten,of er op wat voor manier dan ook aan verbonden zijn.

SJN
09-07-2012, 00:39
helemaal mee eens blijft aan het eind van de dag een sport en dat moet goed georganiseerd worden
ik ben het compleet eens met de uitleg van no guts no glory
er word zoveel gesjoemeld
had eerst een heel talentvol meisje bij de sportschool
2 jaar hard getraint 1ste wedstrijd tegen ene sylvana pruimenboom
na de wedstrijd google ik haar en kom erachter dat ze al 2 voudig nederlands kampioen was en meer dan 30 partyen gedraait had ze kwam via siam gym
wilianne heeft een verschikkelijk pakkie gehad ze heeft zich goed staande gehouden en de party uitgevochten ze heeft daarna aleen nooit meer gevochten jonge talentvolle meid verpest door gesjoemel
en dit is helaas een van de vele verhalen
weet zeker dat iedereen die in het vak zit er wel een paar heeft
zeker een goed idee zo,n zwarte lijst en mischien een bond die schorsingen oplegt die bij alle bonden gelden

Als je eigen (jeugd of nieuwelinegen) vechter overklast word is het jouw taak als trainer om die partij te stoppen, daar heb je een handdoek voor. Als de trainer een te groot bord voor zn kop heeft is het de taak van de scheids.
Maar ga aub niet de bond de schuld geven dat je pupil een 'pakkie' heeft gehad dat is echt je eigen verantwoordelijkheid, je had dat meisje nooit die partij uit moeten laten vechten toen je zag dat het niveauverschil te groot was.

SpelPlan
09-07-2012, 02:07
Wellicht is het een idee om een wat simpeler systeem toe te passen waar niet iedereen eerst het over van alles eens hoeft te worden.

Ik krijg al buikpijn als ik lees hoeveel bonden en sportscholen dan samen tot beslissingen zouden moeten komen!

Waarom maak je niet een website waar mensen ervaringen op kunnen zetten, maar dan wel met naam en toenaam. Dus geen keyboard warriors.

Heb je een one stop place om te zien hoe een sportschool, sporthal, vechter, management etc etc zich in het algemeen gedraagt en aan afspraken houdt. Hebben ze overwegend positieve reviews en een enkele negatieve zal je veel eerder geneigd zijn om wat met ze te doen dan vice versa. Geef de partij waar de review over gaat ook de mogelijkheid om een (en dan ook 1 anders wordt het een forum) antwoord te geven in het kader van wederhoor en ik denk dat als iedereen de moeite neemt om dat bij te houden het kaf vrij snel van het koren gescheiden kan worden zonder straffen, ellenlange discussies over regels en de ene commissie na de ander waar iedereen zich wil laten gelden.

Aangezien het twee richtings verkeer is, want bijvoorbeeld een vechter kan iets zeggen over de promotie maar de promotie kan ook zijn ervaring met de vechter delen, zullen ze eerder geneigd zijn om niet bij elke kleine irritatie een enorm negatief stuk neer te zetten.

Beetje zoals feedback bij eBay. Goedkoop, makkelijk en snel te implementeren ook.

lukashenko
09-07-2012, 02:46
[QUOTE=Peacey;1161872]Ben het volledig met topicstarter eens.
Goede zaak!!!!



Vraagje aan jou, onder welke steen heeft die trainer van dat meisje geleefd dan?[/QUOTE


we vochten toen veel in het noorden van het land
ik en de hoofd trainer aaldrink jager kende sylvana nog niet anders hadden we de party zeker gestaakt

de Stiep
09-07-2012, 12:22
Beste Remco,

De vraag die jij voorlegt zal waarschijnlijk ook behandeld moeten worden tijdens een bijeenkomst met alle verantwoordelijke vertegenwoordigers van alle kickboksbonden. Vervolgens kan er één gezamelijk beleid gerealiseerd worden waarbij iedereen zijn/haar input aan heeft bijgedragen. Uiteraard zou jij ook zeker welkom zijn tijdens deze bijeenkomst ondanks dat ik weet dat je een aardig druk schema hebt, maar nogmaals "van harte welkom!".

Stiekem hoop ik ook dat ik de aandacht van onze mixfight moderators en reporters heb gekregen waarmee ik eigenlijk wil zeggen. Kom op! De Stiep, Kevin, Justinian en de rest. De tijd is misschien nu wel rijp om een grote stap vooruit te maken. Probeer jullie contacten te overtuigen van het nut om met elkaar samen te werken, waarbij niemand iets voor hoeft in te leveren, maar uiteindelijk wel profiteert...

Mij heb je. Ook ik vrees dat het een lange en moeilijke weg is, maar "we" moeten nu echt eens iets gaan doen om onze sport zuiverder te maken, ergo ik ben voor.

NO GUTS NO GLORY
09-07-2012, 21:06
Lijkt me een super plan,maar dan wel onafhankelijk en absoluut niet geregeld door Glory,of Golden Glory,of mensen die in dezelfde organisatie zitten,of er op wat voor manier dan ook aan verbonden zijn.


Beste Peter,

Om juist een positieve eenheid te creeëren lijkt het mij juist niet verstandig om op voorhand mensen/ organisaties uit te sluiten. Soms kunne er vanuit onverwachte hoeken uitstekende oplossingen worden aangedragen en of die nu van Bas Boon, Simon Rutz of wie dan ook afkomstig zijn, is in herent aan het gezamelijke doel, namelijk samenwerking.

Daarbij ben ik wel van mening dat zij ook een bijdrage kunen leveren, omdat zij uiteindelijk ook baat hebben bij een goede aanvoer van nieuwe talentvolle vechters uit Nederland. Zo chauvinistisch mogen wij dan als kickboksland toch wel zijn of niet heren?

En voor de duidelijkheid. Ik ben neutraal en onafhankelijk en sta op niemand zijn loonstrook.

NO GUTS NO GLORY
09-07-2012, 21:08
Wellicht is het een idee om een wat simpeler systeem toe te passen waar niet iedereen eerst het over van alles eens hoeft te worden.

Ik krijg al buikpijn als ik lees hoeveel bonden en sportscholen dan samen tot beslissingen zouden moeten komen!

Waarom maak je niet een website waar mensen ervaringen op kunnen zetten, maar dan wel met naam en toenaam. Dus geen keyboard warriors.

Heb je een one stop place om te zien hoe een sportschool, sporthal, vechter, management etc etc zich in het algemeen gedraagt en aan afspraken houdt. Hebben ze overwegend positieve reviews en een enkele negatieve zal je veel eerder geneigd zijn om wat met ze te doen dan vice versa. Geef de partij waar de review over gaat ook de mogelijkheid om een (en dan ook 1 anders wordt het een forum) antwoord te geven in het kader van wederhoor en ik denk dat als iedereen de moeite neemt om dat bij te houden het kaf vrij snel van het koren gescheiden kan worden zonder straffen, ellenlange discussies over regels en de ene commissie na de ander waar iedereen zich wil laten gelden.

Aangezien het twee richtings verkeer is, want bijvoorbeeld een vechter kan iets zeggen over de promotie maar de promotie kan ook zijn ervaring met de vechter delen, zullen ze eerder geneigd zijn om niet bij elke kleine irritatie een enorm negatief stuk neer te zetten.

Beetje zoals feedback bij eBay. Goedkoop, makkelijk en snel te implementeren ook.

Beste Spelplan,

Volgens mij hebben wij daar al een aantal jaren een uitstekend medium voor genaamd "MIXFIGHT.nl", die onderzoekt, ontmaskerd en informeerd, dus zorg ervoor dat iedere forumbroeder altijd een alibi heeft.....

NO GUTS NO GLORY
09-07-2012, 21:10
Mij heb je. Ook ik vrees dat het een lange en moeilijke weg is, maar "we" moeten nu echt eens iets gaan doen om onze sport zuiverder te maken, ergo ik ben voor.


Hoi Stiep,

Bedankt voor je steun, maar have you ook tips? You have my private mail ;-)

NO GUTS NO GLORY
09-07-2012, 21:15
Als je eigen (jeugd of nieuwelinegen) vechter overklast word is het jouw taak als trainer om die partij te stoppen, daar heb je een handdoek voor. Als de trainer een te groot bord voor zn kop heeft is het de taak van de scheids.
Maar ga aub niet de bond de schuld geven dat je pupil een 'pakkie' heeft gehad dat is echt je eigen verantwoordelijkheid, je had dat meisje nooit die partij uit moeten laten vechten toen je zag dat het niveauverschil te groot was.

Beste SJN,

Ik vind dat je nu wel heel erg kort door de bocht gaat wat betereft je redenering. Je moet de dingen die jij opnoemt eerst constateren, waarbij er dus al schade wordt gemaakt. Het is wel degelijk de taak van de matchmaker/ bond om ervoor te zorgen dat er een basis is voor fairplay. Ik wijk nu even uit naar het voetbal. Indien een voetbaltrainer ziet dat het niveauverschil tussen de ploegen te groot van verschil is, had hij het elftal dan nooit moeten laten spelen?

Er is hier wel degelijk een verantwwordelijkheid vanuit de bond........

de Stiep
09-07-2012, 22:23
Hoi Stiep,

Bedankt voor je steun, maar have you ook tips? You have my private mail ;-)

Is er al eens een poging gewaagd om alle hotshots van alle bonden bij elkaar te brengen ? Ik hoor bij alle gala's hetzelfde liedje, maar kennelijk niemand die de verantwoording wil nemen (hoe noemen de indianen dat ? Een pow-wow ?) te organiseren dat allen met elkaar in gesprek komen. Er zal een datum geagendeerd moeten worden, uitnodigingen verstuurd, ruimte besproken en een serieuze agenda waar alle uitgenodigden agendapunten kunnen opgeven. Niet oeverloos discussies houden zoals ik hier op MF soms lees. Zet je ego opzij, oké jouw bond is groter dus je wilt meer inbreng ? Dan hoef je er niet eens aan te beginnen. Het prachtige in deze sport (jeugd, ontwikkeling naar politiek en ga maar zo door, zullen we nooit bereiken als we allemaal Bokito op ons eigen eiland willen blijven. Op gelijkwaardige basis werken aan een betere toekomst voor alle facetten van de vechtsport is toch iets wat wij allen willen ?

yy
10-07-2012, 12:07
volgens mij is dit paar jaar geleden door de buren al geprobeerd te realiseren maar kwamen niet tot een overeenkomst vanwege verschillende agendapunten?

Hagelslag
10-07-2012, 12:20
Ik wijk nu even uit naar het voetbal. Indien een voetbaltrainer ziet dat het niveauverschil tussen de ploegen te groot van verschil is, had hij het elftal dan nooit moeten laten spelen?Niemand "speelt" kickboxen...

Peter0711
10-07-2012, 14:23
Beste Peter,

Om juist een positieve eenheid te creeëren lijkt het mij juist niet verstandig om op voorhand mensen/ organisaties uit te sluiten. Soms kunne er vanuit onverwachte hoeken uitstekende oplossingen worden aangedragen en of die nu van Bas Boon, Simon Rutz of wie dan ook afkomstig zijn, is in herent aan het gezamelijke doel, namelijk samenwerking.

Daarbij ben ik wel van mening dat zij ook een bijdrage kunen leveren, omdat zij uiteindelijk ook baat hebben bij een goede aanvoer van nieuwe talentvolle vechters uit Nederland. Zo chauvinistisch mogen wij dan als kickboksland toch wel zijn of niet heren?

En voor de duidelijkheid. Ik ben neutraal en onafhankelijk en sta op niemand zijn loonstrook.

Dat ze aangesloten zijn bij de bond lijkt me niks meer als logisch,maar met al die politieke spelletjes die er de laatste jaren door de eerder genoemde organisatie zijn gespeeld zie ik niet in dat deze mensen naar alle eerlijkheid zullen handelen en niet hun enorme ego's te vaak laten spreken...

NO GUTS NO GLORY
11-07-2012, 15:15
Beste forumbroeders & kickboksliefhebbers,

Met trots kan ik zeggen dat ik deze week al benaderd ben door één bond, die zich wil conformeren voor een gezamelijke meeting.

Ik wacht nog op de WPTBL, WFCA, NOVER, FIMAC, MTBN en andere bonden waarvan ik de naam misschien nu eventjes vergeten ben. Geachte verantwoordelijke vertegenwoordigers van deze bonden. Meld u aan en laten we dan de agenda's naast elkaar neerleggen om een bijeenkomst te organiseren. Het team van Mixfight.nl en andere prominenten , zoals remco pardoel, Bas Boon, fred royers e.d. zijn bij deze van harte uitgenodigd om hun kennis en kunde met ons te delen.

Het is nu denk ik het moment om door te pakken en iets moois te realiseren.

Bobson
11-07-2012, 16:57
Beste forumbroeders & kickboksliefhebbers,

Met trots kan ik zeggen dat ik deze week al benaderd ben door één bond, die zich wil conformeren voor een gezamelijke meeting.

Ik wacht nog op de WPTBL, WFCA, NOVER, FIMAC, MTBN en andere bonden waarvan ik de naam misschien nu eventjes vergeten ben. Geachte verantwoordelijke vertegenwoordigers van deze bonden. Meld u aan en laten we dan de agenda's naast elkaar neerleggen om een bijeenkomst te organiseren. Het team van Mixfight.nl en andere prominenten , zoals remco pardoel, Bas Boon, fred royers e.d. zijn bij deze van harte uitgenodigd om hun kennis en kunde met ons te delen.

Het is nu denk ik het moment om door te pakken en iets moois te realiseren.

Ik wens je heel veel sterkte. Het op één lijn krijgen van die bondjes (al is het maar voor iets eenvoudigs) vergt geduld, tact, doorzettingsvermogen, en nog veel meer. Meestal kun je constructievere gesprekken voeren met een trosje druiven. Maar het initiatief is gewoon goed, dus ik hoop dat het wat oplevert en wens je dus succes.

RedDawn
11-07-2012, 16:59
Beste forumbroeders & kickboksliefhebbers,

Met trots kan ik zeggen dat ik deze week al benaderd ben door één bond, die zich wil conformeren voor een gezamelijke meeting.

Ik wacht nog op de WPTBL, WFCA, NOVER, FIMAC, MTBN en andere bonden waarvan ik de naam misschien nu eventjes vergeten ben. Geachte verantwoordelijke vertegenwoordigers van deze bonden. Meld u aan en laten we dan de agenda's naast elkaar neerleggen om een bijeenkomst te organiseren. Het team van Mixfight.nl en andere prominenten , zoals remco pardoel, Bas Boon, fred royers e.d. zijn bij deze van harte uitgenodigd om hun kennis en kunde met ons te delen.

Het is nu denk ik het moment om door te pakken en iets moois te realiseren.

Ik hoop ECHT dat het je lukt. Ik ben alleen bang dat het een hoop frustratie voor je op gaat leveren.

Heel veel succes in ieder geval!!!

lukashenko
11-07-2012, 18:06
Niemand "speelt" kickboxen...
bami wel
die lafaard vecht niet

lukashenko
11-07-2012, 18:10
Beste forumbroeders & kickboksliefhebbers,

Met trots kan ik zeggen dat ik deze week al benaderd ben door één bond, die zich wil conformeren voor een gezamelijke meeting.

Ik wacht nog op de WPTBL, WFCA, NOVER, FIMAC, MTBN en andere bonden waarvan ik de naam misschien nu eventjes vergeten ben. Geachte verantwoordelijke vertegenwoordigers van deze bonden. Meld u aan en laten we dan de agenda's naast elkaar neerleggen om een bijeenkomst te organiseren. Het team van Mixfight.nl en andere prominenten , zoals remco pardoel, Bas Boon, fred royers e.d. zijn bij deze van harte uitgenodigd om hun kennis en kunde met ons te delen.

Het is nu denk ik het moment om door te pakken en iets moois te realiseren.
goed bezig het zou de eerste kleine stap in een goede richting zijn
en nu niet gelijk teveel willen dat alles 1 bond word of what ever want dat lukt nog niet
alleen een zwarte lijst die door alle bonden word aangehouden
ook voor een start verbod zou goed zijn niet dat de ene bond je 2 maanden start verbod geeft een 3 weken later oak je een wedstrijd bij een andere bond
als dat samen op 1 lijst kan komen en iedereen houd zich aan de afspraken en gelechte schorsingen ect ect
dat zou heel goed voor de sport zijn