PDA

View Full Version : Interview: Hans Loeffen (WFCA - R1N.com)



Richelieu
22-07-2012, 19:37
Binnenkort zal Mixfight.nl de tijd nemen om Hans Loeffen uitgebreid te interviewen. Als één van de mannen achter de grootste Nederlandse vechtsportbond W.F.C.A. en tegenwoordig ook digitaal actief met de vechtsportsite Round One Network moet dat garant staan voor een goed gesprek. Eventuele vragen aan Hans kunnen in onderstaande topic worden gepost en zullen worden meegenomen in het interview.

http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/638552.jpg

BaZZeHH
22-07-2012, 20:47
Top! Hans is al jaren een gewaardeerde collega bij de WFCA.

Ik ben wel benieuwd hoe Hans aankijkt tegen de ontwikkelingen van de laatste tijd, waarbij de kickboksport door de overheid onder druk wordt gezet en steeds meer gemeentes kickbokxgala's gaan verbieden.

Tevens welke stappen er volgens hem gezet moeten worden om tot een sport te komen die geaccepteerd en gerespecteerd wordt door eenieder.

de Stiep
22-07-2012, 20:56
Top! Hans is al jaren een gewaardeerde collega bij de WFCA.

Ik ben wel benieuwd hoe Hans aankijkt tegen de ontwikkelingen van de laatste tijd, waarbij de kickboksport door de overheid onder druk wordt gezet en steeds meer gemeentes kickbokxgala's gaan verbieden.

Tevens welke stappen er volgens hem gezet moeten worden om tot een sport te komen die geaccepteerd en gerespecteerd wordt door eenieder.

Helemaal me eens. Los daarvan vraag ik me wel eens af waar Hans de drive vandaan haalt om zoveel weekeinden in te leveren jaar na jaar om onze sport op een hoog plan te houden en dan altijd zo vrolijk te zijn. Ben benieuwd welke vragen er allemaal komen voor dit "gebouw". De mijne staat hierboven.

Triangleman
22-07-2012, 23:57
Ik ben wel benieuwd wanneer onze vriend, collega en onuitputtelijke kickboksverhalenbron een boek gaat schrijven over zijn leven....grt Rens

basblue
23-07-2012, 06:50
Top dat mixfight dit mogelijk maakt! Thanx! Mijn vragen:

- hoe kijkt de wfca aan tegen een gezamenlijke bond in Nederland? Waarom zal dat wel/ niet lukken op korte termijn?
- hoe kijkt Hans aan tegen een gezamenlijke zwarte lijst voor scholen en een gezamenlijke startverbod voor vechters die ko zijn gegaan of betrapt op verboden middelen?
- kijkt de wfca eigelijk naar doping bij sporters? Hoe komt zo'n beleid tot stand? Waarom test je wel/ niet? En op welke middelen?
- wat is de huidige minimale leeftijd voor deelname v/e wedstrijd? waar is dit op gebaseerd? zou deze omhoog/ omlaag kunnen?
- gaat de wfca nog verbreden? Maw: komen er nog andere vechtsporten die wfca gaat promoten in de toekomst?

Tony
23-07-2012, 08:19
Waarom kunnen de mma pro partijen niet op 3 rondes worden gevochten? Het is telkens 2x5.. ik mis vaak een 3e ronde.

Anderson
23-07-2012, 10:12
- hoe kijkt de wfca aan tegen een gezamenlijke bond in Nederland? Waarom zal dat wel/ niet lukken op korte termijn?

De andere bonden vroegen aan de WFCA of zij hun administratie wouden mee delen. Dit wou de WFCA niet dus de WFCA doet niet mee aan een gezamelijke bond.

Marco (scheids)
23-07-2012, 17:13
Wat is voor jou een droom voor de toekomst?

Harun
23-07-2012, 18:03
Head & schouder of Swartskopf?

Richelieu
23-07-2012, 18:07
Head & schouder of Swartskopf?

Hahaha, als je dat echt van Hans wilt weten........

basblue
23-07-2012, 18:16
De andere bonden vroegen aan de WFCA of zij hun administratie wouden mee delen. Dit wou de WFCA niet dus de WFCA doet niet mee aan een gezamelijke bond.

Des te interessanter om te vragen waarom ze tegen dit soort initiatieven zijn en breder tegen een gezamenlijke bond..

Richelieu
23-07-2012, 18:18
Des te interessanter om te vragen waarom ze tegen dit soort initiatieven zijn en breder tegen een gezamenlijke bond..

Zeker, verder mooie vragen basblue! Ga die zeker meenemen in het gesprek.

denniscoelie
23-07-2012, 18:45
Ben benieuwd wanneer er duidelijk onderscheid gemaakt gaat worden in waardige gym's en minder waardige gym's. gedrag van sommige gym's zijn respectabel en sommigen misdragen zich openlijk.
Als een gym of een sporter zich misdraagt, hoe ga je daar het beste mee om?

Kemal
24-07-2012, 21:18
Hoe ziet een dag van Hans eruit?

cobra
25-07-2012, 14:40
1.hoe ben je erin verzeild geraakt.
2.Heb je favorieten.
3.Kun je met iedereen goed door een deur.

Anderson
25-07-2012, 15:50
Waarom mag er bij de bond van de WFCA en Nover niet in de b klasse een knie naar het hoofd maar wel een been naar het hoofd. Is het niet een beetje raar dat het juist de bedoeling is om van de b klasse naar de a klasse te gaan en dan te zeggen tegen de b vechter dit mag pas in de a klasse.

basblue
30-07-2012, 15:29
Vraag aanHans: Moet Mma een olympisch onderdeel worden in de toekomst? Zo ja, hoe moet "de sport" zich ontwikkelen/voorbereiden om een dergelijke stap te maken?

smike
30-07-2012, 15:33
Waarom niet 1 gezamenlijke bond?
Waarom is er door de vele opgeblazen ego's geen objectieve official te vinden
Waarom niet 1 startverbod bij alle bonden voor iemand die zich misdraagt?
Hoeveel waarde hecht je aan "titels" van jouw bond?
Hoe kan je vechters op waarde schatten met zoveel bonden en zoveel titels en regels?
Hoe kijkt het noc-nsf tegen jouw organisatie en de sport in z'n algemeen aan?

Roger Alken
31-07-2012, 06:59
Super dat MixFight een interview doet met Hans, ik draai sinds 2007 met mijn jongens en meiden mee met de WFCA en heb Hans leren kennen als een man die het hart op de juiste plek heeft voor onze sport en altijd voor je klaar staat. Door het vertrouwen dat ik in Hans, Rick en de WFCA heb, organiseer ik nu voor de 2e keer in samenwerking met de WFCA mijn IMPACT Muay Thai en MMA event in de Hanenhof te Sittard-Geleen op 21 oktober. Vorig jaar was het eerste gala mede door het goede werk van de WFCA een groot succes.
Mijn vragen aan Hans zijn: Is de WFCA in verschillende rayons verdeeld? Of mijn mensen nu in Sittard, Stadskanaal of Utrecht vechten overal staan het juiste aantal scheidsrechters, overal is een ringarts aanwezig met 3 a 4 gala’s per weekend lijkt me dit een moeilijk delegeren omdat hij zich niet in drieen kan opsplitsen , hoe speelt hij het steeds klaar om toch iedereen op de juiste plek te krijgen?

Richelieu
31-07-2012, 13:54
Aardig wat vragen, als het goed is gaan we deze week het interview afnemen en zullen we bovenstaande zeker meenemen.