PDA

View Full Version : Referee shocks arena by disqualifying Ali Mazaheri - Olympische Spelen 2012 Boksen



wrestler_nl
02-08-2012, 23:00
Olympic judges came under fire on Wednesday with one fighter accusing them of "a fix", another appealing a loss and even boxing great Lennox Lewis questioning some of their calls.
Mazaheri was disqualified for a series of seemingly innocuous offences in his match against Larduet during the round of 16 heavyweight (91kg) boxing match at the Excel Arena in London on Wednesday.

German referee Frank Scharmach firstly gave the Cuban a warning for a low head, which awarded Mazaheri two points, taking him into a 6-4 lead. However, the referee then warned Mazaheri for persistent holding three times in quick succession, which disqualified him from the contest.

"It was a fix… In my previous fights I had done really well. It was a set up… I've never seen anything like it in my life," Mazaheri told reports after the match. The 30-year-old Iranian boxer spent a few minutes standing in his corner of the ring and walked out of the ring before the referee acknowledged Larduet as the winner.
"I thought I was going to win the gold medal here and within a minute I have received three warnings and I was out with my dreams shattered," he said, adding, "It is incredible. I can't believe this has happened."

According to Rule 12.2.1 of the International Amateur Boxing Association’s Technical & Competition Rules, “only three warnings may be given to the same boxer in one contest. The third warning brings automatic disqualification'."

A similar example of bad Olympic officiating also happened for Japan's bantamweight Satoshi Shimizu and two bouts earlier, bringing under fire for wrong decisions.

Earlier in the tournament, Iran's Mehdi Tolouti defeated Jonathan Alonso Flete of Spain in the 64-kilogram division and Ehsan Rouzbahani beat his Colombian rival Jeysson Monroy Varela in the 81-kilogram division.

http://www.iransportspress.com/other-sports/10961-referee-disqualifies-iranian-boxer-at-2012-olympics.html

HIER IS EEN LINK VOOR DE PARTIJ:

http://footballitarin.com/video_page.php?id=2270

Pahlavan
03-08-2012, 00:15
wat een ongelofelijke mongool die scheids

lukashenko
03-08-2012, 00:28
denk dat die schijts gewoon wat media aandacht wou.
belachelijk echt slecht voor de sport
op de olympische spelen nog wel

Sadix
03-08-2012, 01:31
echt schandalig dit

arielhelwani
03-08-2012, 01:32
En daar leef je dan 4 jaar naar toe..PFFF

Diz
03-08-2012, 04:52
Sow das nie best... Verhaal zal nog wel een staartje krijgen dan...

ArjanV
03-08-2012, 05:06
Schandalig!

Kemal
03-08-2012, 07:06
Die scheidsrechters daar sjonge jonge, eerst die partij van die Japanner, en nu dit.

Ze hebben die eertse scheids trouwens gelijk naar huis gestuurd, dit kan en mag toch niet op dit niveau!

Peacey
03-08-2012, 07:14
Die gast staat echt zo te kijken van waar Blijft Frans Bauer, dit moet bananasplit zijn.

Glen
03-08-2012, 08:26
Hoe zit het trouwens met de puntentelling bij het Olympisch boksen?
Ik zat Ogogo tegen die Kazak te kijken.
Ogogo werd twee keer geteld en won toch.
Worden 'tellen' anders beoordeeld dan in het gewone boksen?
Ik vond het een close partij en dan twee keer geteld worden en toch winnen?

Tykill
03-08-2012, 08:47
Wat doet hij nou verkeerd?

YoMarK
03-08-2012, 09:04
Vaag...

Bromios
03-08-2012, 09:32
Ze hebben die eertse scheids trouwens gelijk naar huis gestuurd, dit kan en mag toch niet op dit niveau!

Ze sturen wel die scheids naar huis maar halen niet die vechter terug. Toch raar.

tonyjas
03-08-2012, 09:43
ik heb nu zelf ook een boks toernooi gedraaid in duitsland. En daar viel me ook op dat 2 keer acht tellen krijgen dat je dan toch nog kan winnen. Toen heb ik het aan de bondscoach gevraagd en die vertelde me dat je maar 2 punten krijgt voor een acht tellen. En 1 zuivere stoot is 1 punt dus het kan dan makkelijk zijn dat je nog kan winnen als je 2 acht tellen heb gehad groetjes tony

Leventdepevent
03-08-2012, 10:22
die scheids was zo fout dat het om te lachen was

Coldcrust
03-08-2012, 10:28
Ik snap de hele commotie niet..de cubaan komt in het begin al een aantal keren laag in waarbij de Iranees hem omlaag drukt..op gegeven moment geeft de scheidsrechter de Cubaan een OW voor te laag inkomen..even later geeft hij de Iranees (ietwat aarzelend dat wel) een OW voor vasthouden..en het eerste wat de Iranees doet als het gevecht wordt hervat is opnieuw vasthouden..en na opnieuw een OW doet hij het weer..dan doe je het een beetje zelf. Als de scheidsrechter je een openbare waarschuwing heeft gegeven moet je ff laten zien dat vasthouden niet jouw plan is en dat de clinch de schuld van de tegenstander is omdat die de afstand dichtloopt (Cubaan is kleiner) en niet meteen je armen om hem heen slaan maar juist je armen wijd opzij gooien zodat de scheidsrechter de schuld van de clinch bij de Cubaan legt.

McClane
03-08-2012, 10:52
Ik zat te live kijken via de livestream en stond er ook wel even van te kijken. De waarschuwing en opvolgende diskwalificatie volgden elkaar wel heer erg snel op. Overigens is de uitslag van de Japanner terug gedraaid. Dat was complete onzin dat hij de partij verloor. Na appeal zit hij gelukkig weer in het toernooi. Aardig artikel over deze partij: http://www.guardian.co.uk/sport/2012/aug/02/olympics-boxing-satoshi-shimizu-appeal

Anderson
03-08-2012, 11:02
Het viel wel mee de scheidsrechter hield zich gewoon aan de regels misschien iets te strak. DE Iranier had de cubaan ook weg kunnen duwen.

McClane
03-08-2012, 11:11
True. Maar van een uniforme handhaving van de regels kan ik niet echt spreken. De ene scheidsrechter laat veel meer toe dan de ander. De betreffende scheidsrechter vond ik bijzonder strikt.