PDA

View Full Version : Anderson Silva naar 170???



redjuh
10-08-2012, 17:55
Quote:

Here's one way to solve the 185-pound problem the Ultimate Fighting Championship (UFC) is having -- have the champion vacate the title and move down to become a 170-pound problem.

That's apparently a move Middleweight kingpin Anderson Silva is considering now that the list of contenders in the weight class he's owned for six years now is less than appetizing. During a recent edition of Wrestling Observer Radio, Dave Meltzer revealed a conversation he had with higher ups at the UFC who told him he could reveal a few possibilities that could play themselves out in the future, likely sometime next year.

This is all subject to change, of course, but apparently, "The Spider" is kicking around the notion of vacating the middleweight title and moving down to welterweight to challenge division champion Georges St. Pierre for a superfight we know the promotion is already hoping to put together assuming "Rush" is able to defeat Carlos Condit when they tussle at UFC 154 in November.

That would free up the middleweight strap to a whole host of contenders who would no longer be under the long shadow cast by Silva, the greatest pound-for-pound fighter of all time.

K-1sunstarr
10-08-2012, 19:12
Zijn er meer bronnen???

Pahlavan
10-08-2012, 19:23
Ik zag laatst een interview van ariel helwani met anderson's manager en hij zei dat een superfight met gsp mogelijk zou zijn maar dan op catchweight dus ik denk niet dat anderson naar 170 gaat maarja, wie weet

bryan
10-08-2012, 19:25
Las dat GSP 177/178 wel zag zitten mocht hij van condit winnen

Mma-Rumors
10-08-2012, 19:39
Ik zag laatst een interview van ariel helwani met anderson's manager en hij zei dat een superfight met gsp mogelijk zou zijn maar dan op catchweight dus ik denk niet dat anderson naar 170 gaat maarja, wie weet

klopt inderdaad, heb ik ook gezien. ook gaf die aan dat een partij tegenover Nick Diaz wel een hele leuke vond en dat anderson eerder een catchweight rond de 178 gaat vechten dan op 195 tegenover een LHW vechter ofzo. het kwam er iniedergeval wel op neer dat een superfight met Diaz er eerder inzat dan een titlegevecht tegen Weidman want die zag die bij lange na nog niet zitten, bisping was misschien een optie...

R.H.
10-08-2012, 19:42
Anderson Silva's camp has made it abundantly clear over the last month that
they'd like to the UFC Middleweight Champion to face UFC Welterweight Georges
St-Pierre in a superfight in his next bout. The only problem with St-Pierre as
an opponent is he's got a bout set this November. Returning from knee surgery,
St-Pierre's going to have to get past Carlos Condit first.

Still, if that's what happens this fall,
St-Pierre would be very interested in a fight that's been discussed for a few
years now. In an interview with Mauro Ranallo on The MMA Show, GSP's head
trainer Firas Zahabi revealed that St-Pierre is up for the fight with Silva
should he defend his title again in November.

"Georges St-Pierre told me he wants [to fight Anderson Silva],"
Zahabi said. "But right now he has to get back on the horse and fight Carlos
Condit and be Champion again. He needs to keep focused."

"[If the Silva fight happens' ideally I'd like a catch weight.
I think it'd be more fair. If you fight at a catch weight, Silva won't be 20
pounds heavier. 177 or 178 pounds is much more fair."

redjuh
10-08-2012, 19:42
It appears that Georges St. Pierre is very interested in the long discussed Mega-fight between himself and Middleweight King of the Mountain Anderson Silva. Farias Zahabi Gsp’s trainer has confirmed the welterweight champs interest in the Mega-fight.
With GSP currently training to fight interim champion Carlos Condit at UFC 154 in Montreal in November, may mean the Mega-fight may take a while to put together, the fight also hinges on GSP’s performance against Condit. According to both Lorenzo Fertitta and Dana White, the fight is definitely something they are considering, but both expressed that GSP will need to beat Condit first before they will consider putting that fight together.
In an interview with Mauro Ranallo on The MMA Show (http://blogs.thescore.com/mma/2012/08/08/firas-zahabi-georges-st-pierre-told-me-he-wants-to-fight-anderson-silva/) Zahabi confirms GSP’s interest in the match up.

"Georges St-Pierre told me he wants [to fight Anderson Silva], But right now he has to get back on the horse and fight Carlos Condit and be Champion again. He needs to keep focused."
"If the Silva fight happens, ideally I'd like a catch weight. I think it'd be more fair. If you fight at a catch weight, Silva won't be 20 pounds heavier. 177 or 178 pounds is much more fair." Zahabi said This fight has been talked about for years, but most of us fans had resigned to the fact that the possible match-up was more of a myth than a true possibility. Now it’s actually getting serious consideration, If GSP beats Condit, then quite possibly the biggest fight in UFC history is about to be booked.

El Bambino
10-08-2012, 22:26
Staand maakt GSP geen enkel kans. Op de grond ook niet vrees ik voor GSP.
Als GSP het het doet, dan enkel voor het geld!

The Company
10-08-2012, 22:34
Beetje laf van Silva om GSP juist nu uit te dagen.

kooivechter
11-08-2012, 00:23
Staand maakt GSP geen enkel kans. Op de grond ook niet vrees ik voor GSP.
Als GSP het het doet, dan enkel voor het geld!

nee dat is flauwekul. qua worstelen en grond maakt gsp een prima kans.

redjuh
11-08-2012, 23:10
Ik vind het hele champion vs champion idee sowieso heel slecht, wanneer het niet om 2 kampioenen gaat, die op het punt van stoppen staan. Je maakt de 'legacy' van 1 van beiden stuk. nou is het voor A.S. relatief erger om te verliezen dan voor GSP, echter de kans op winst is minstens zoveel groter voor A.S. dan voor GSP, dus dat is dan weer vereffend.
de strijd op zich vind ik 100% eerlijk. als 2 supergetalenteerde kampioenen instemmen, tellen de argumenten van het gewicht op de dag van het wegen en op de dag van vechten, de lengte en reach NIET MEER MEE. GSP weet dat hij het frame heeft van een 170 ponder die makkelijker 155 haalt dan 185 (zie zijn spieren, dus gekweekt gewicht) tegen een natuurlijke 185 er die, wanneer hij de spieren zou kweken die GSP heeft, moeite zou hebben met cutten naar 205.
ik zie persoonlijk liever dat Anderson tegen de #1 contender van 205, voor de vacante 205 titel vecht, als Jon Jones naar HW gaat. wellicht dat GSP dan een kleinere 185-er kan treffen voor de vacante titel van 185. hoewel ik het laatste sterk betwijfel, aangezien GSP nu eenmaal geen 185 frame heeft en dus altijd 'te' klein is voor een zwaardere klasse.

ik hoop dat mijn argumentatie, met het oog op het topic van kwaliteit van posts, wordt gewaardeerd

superfreak
13-08-2012, 12:14
Frame verhaal is een beetje lastig. Qua lengte verschillen ze maar 10 centimeter en GSP heeft altijd een grotere frame gehad dan de meeste WW. Zijn kracht en explosiviteit teld dan zeker mee.
Qua reach is er ook niet veel verschil. Ik vind GSP in de stand up niet kansloos. heeft een redelijke jab. kan me nog herinneren wat hij met Kos had gedaan. Daarbij zal Anders echt op de takedowns van GSP moeten letten. Op de grond zal GSP Anderson niet submitten maar wel kunnen controleren en punten pakken.
Denk dat dit een partij is die zomaar op conditie kan komen. Want Anderson zal veel meer moeten cutten. GSP kan juist meer aan de gewichten en zal dan echt krachtig erin komen. Zou het wel willen zien.

redjuh
13-08-2012, 12:38
Frame verhaal is een beetje lastig. Qua lengte verschillen ze maar 10 centimeter en GSP heeft altijd een grotere frame gehad dan de meeste WW. Zijn kracht en explosiviteit teld dan zeker mee.
Qua reach is er ook niet veel verschil. Ik vind GSP in de stand up niet kansloos. heeft een redelijke jab. kan me nog herinneren wat hij met Kos had gedaan. Daarbij zal Anders echt op de takedowns van GSP moeten letten. Op de grond zal GSP Anderson niet submitten maar wel kunnen controleren en punten pakken.
Denk dat dit een partij is die zomaar op conditie kan komen. Want Anderson zal veel meer moeten cutten. GSP kan juist meer aan de gewichten en zal dan echt krachtig erin komen. Zou het wel willen zien.

10 cm is veel... 10 natuurlijke kilo's plus de natuurlijke kracht die je meer hebt.
over het cutten denk ik dat AS zijn grootste probleem, zijn gebrek aan 'cut-ervaring' is. hij ziet er op 185 nog uit alsof hij makkelijk nog een randje vet kwijt zou kunnen.
ik ben zelf geen fan van het stoot- en trapwerk van GSP. tegen Kos liep zijn jab goed, maar Koscheck is een worstelaar die boksen heeft geleerd. Shields heeft een beneden gemiddelde striking game. tegen hem kwam GSP imo zeker niet goed voor de dag. We hadden volgens mij allemaal verwacht dat het stand up verschil veel groter zou zijn.
GSP zijn kracht is dat hij bepaalt waar het gevecht plaatsvindt. tegen AS gaat dat een te groot probleem worden. Als AS hém juist op afstand houdt en op zijn voorwaarden tegen het hek zet, zie ik eigenlijk geen mogelijkheid voor GSP om te winnen.

smike
14-08-2012, 20:22
Ik zie Silva liever naar LHW gaan, dat is ook voor hem veel makkelijker om te halen.
Voor mij persoonlijk voegt Silva vs GSP niets toe.

redjuh
22-08-2012, 13:59
dana white zegt er iets over:

quote:

Quote:

“I think if we do the fight with (Anderson Silva) and Georges St-Pierre, it would be at a catchweight; probably like 178 (pounds), something like that,” White said on Tuesday’s edition of the Dave & Mahoney show on X107.5 radio in Las Vegas.

“Georges St-Pierre says he does (want the fight),” he added. “He wants to do it, yeah.”

GSP’s desire is definitely a key to making this fight happen. The welterweight champion has often said that he would have to put on permanent weight to move up and challenge Silva at middleweight; that he didn’t want to be one of the guys that bounces back and forth between weight classes.

A catchweight fight, however, could solve that issue, and leave both belts intact.

Silva’s camp has also been quite vocal lately, saying that there isn’t much left for him at middleweight. They have specifically targeted a super fight with St-Pierre.

So it seems the stars are aligning for this fight to possibly happen; at least, more so than ever before.

When asked if this could be St-Pierre’s next fight if he gets past Carlos Condit at UFC 154 in November, White even went so far to answer, “Probably.”

That’s far from definitive, but it’s the closest the UFC kingpin has ever come to saying the fight was going to actually take place.

“He has got to beat Condit first though,” White added, leaving an out. “That’s a tough fight. Georges has been off for over a year, so we’ll see.”

my2cents
22-08-2012, 15:00
Ik zie Silva liever naar LHW gaan, dat is ook voor hem veel makkelijker om te halen.
Voor mij persoonlijk voegt Silva vs GSP niets toe.

Dit.

Alleen weet Silva ook wel dat hij tegen Jones veel en veel minder kans heeft dan tegen GSP.

redjuh
22-08-2012, 15:13
Dit.

Alleen weet Silva ook wel dat hij tegen Jones veel en veel minder kans heeft dan tegen GSP.

toch lijkt het mij prettiger om zo'n mega-gevecht in te gaan als underdog (dus klasse omhoog), dan als heavy fav. je lijkt toch wel iets meer te verliezen te hebben als je A.S. bent en tegen GSP knokt, dan tegen JJ

punch
22-08-2012, 16:55
Toch eerst graag Nick -Diaz tegen GSP

redjuh
22-08-2012, 17:49
Toch eerst graag Nick -Diaz tegen GSP

die zal misschien een re-match met condit krijgen voor het #1 contendership, wanneer GSP van Condit heeft gewonnen