PDA

View Full Version : Muay Thai mooie KO: F16 Rajanon vs Diesellek Uddon Muang



Boran
14-08-2012, 11:31
Ondanks de weinige reacties op de muaythai filmpjes die ik post blijf ik toch doorgaan. Ik vind deze stijl zoveel mooier dan het Nederlandse kickboksen. Kickboksers maken een combinatie en de tegenstander gooit zich dicht, vangt de klappen op en wacht tot de combinatie voorbij is en doet dan hetzelfde bij de tegenstander. In muay thai heb je te maken met balansverstoringen, clinchen, ellebogen van dichtbij, het inschatten van de afstand met een teep. Het is een completer gevecht.

Waar het kickboksen een soort adrenaline wedstrijd is tussen twee poppetjes die heen en weer combineren alsof ze in een versneld Mortal Kombat spel zitten is het Thaise muay thai een schaakspel waarbij beide tegenstanders eigenlijk even goed zijn. Het gevecht gaat op en neer waarbij de twee vechters uitzoeken waar de zwakke plek van de tegenstander zit. Vervolgens is het wachten tot hij een foutje maakt om die vervolgens af te straffen.

In Lumpinee draait het vooral om het gokken. Daarom komt een mismatch nauwelijks voor, omdat iedereen anders op 1 vechter inzet en er niets verdient wordt. De vechters zijn meestal zo aan elkaar gewaagd dat er weinig KO's vallen. Nu is hier een partij van 2 weken geleden waarbij er wel een mooie KO valt.


Voormalig lumpinee lichtgewicht kampioen F16 (rood) tegen Diesellek (blauw)

http://www.youtube.com/watch?v=gkqtzaASQZ8

taygym
14-08-2012, 11:54
Gewoon blijven posten hoor. Er zijn n.l. ook stille genieters. Ik ben er één van.;)

Ger Maan
14-08-2012, 12:14
Gewoon blijven posten hoor. Er zijn n.l. ook stille genieters. Ik ben er één van.;)

x2

Dannyboy
14-08-2012, 12:26
x2

X3

payap
14-08-2012, 12:36
thanx Boran,

ik geniet er zeker van!


Niveau van de vechters in Thailand in die lichte klassen is zo extreem hoog! Buiten Thailand is er niemand die kans maakt tegen deze vechters. Wij zien ze soms pas in actie tegen vechters van buiten Thailand als ze al een eind ver in hun carriere zijn omdat ze dan door hun leeftijd zwaarder worden en in de buurt komen van de klassen waarin wij vechters van niveau hebben. En dan vechten ze nog vaak een kg of 5 boven hun gewicht op modified rules.

Mattie73
14-08-2012, 13:23
Ondanks de weinige reacties op de muaythai filmpjes die ik post blijf ik toch doorgaan.

Ik reageer ook nooit maar ik geniet wel degelijk van de filmpjes. Ga zo door Boran :thup:

(Muaythai is voor mij overigens ook de mooiste vechtsport die er is, mooier als kickboksen inderdaad en zeer zeker mooier als dat geknuffel bij de meeste MMA partijen.)

Pansier
14-08-2012, 13:50
Ik reageer ook nooit maar ik geniet wel degelijk van de filmpjes. Ga zo door Boran :thup:

(Muaythai is voor mij overigens ook de mooiste vechtsport die er is, mooier als kickboksen inderdaad en zeer zeker mooier als dat geknuffel bij de meeste MMA partijen.)

Grondvechten in MMA vond ik eerst ook nooit iets aan, maar heb nooit het disrespect gehad om het knuffelen te noemen. Als je jezelf een keer verdiept in het grondvechten kan je het waarschijnlijk wel waarderen.

lukashenko
14-08-2012, 14:16
ik word er altijd erg vrolijk van
(u must spreid blabla)
blijf gewoon door posten want ik heb ook een enorme liefde voor de full thai rulez
en geniet erg van de filmpjes dat de nak muay elkaar bewerken

Djani
14-08-2012, 18:33
X3

x4

HalfAmazing
14-08-2012, 18:43
Hier nog een fan! Ik ben ook zeer zeker een liefhebber van het hele Muay Thai spelletje...Ben nu 2x naar Thailand geweest om te trainen en natuurlijk ook in o.a. Lumpinee en Radjadamnern stadium geweest. Raja vond ik fantastisch, wat een sfeer daar...! Ga begin december weer voor 5,5 week. 3 weken trainen in verschillende kampen en daar dan een partij op FMT vechten. Daarna tijd voor 2,5 week vakantie en wat meer van het land zien :cool: Mochten er nog tips zijn voor (hardcore / primitieve) trainingskampen, let me know!

Blijf s.v.p. de filmpjes dus ook posten Boran. Er zit idd een groot verschil in het Muay Thai tegenover het kickboksen, ieder z'n eigen smaak denk ik. Kickbokspartijen zijn denk ik voor het merendeel gewoon spectaculairder om naar te kijken.

Mattie73
14-08-2012, 19:20
Kickboksers maken een combinatie en de tegenstander gooit zich dicht, vangt de klappen op en wacht tot de combinatie voorbij is en doet dan hetzelfde bij de tegenstander.

Waar het kickboksen een soort adrenaline wedstrijd is tussen twee poppetjes die heen en weer combineren alsof ze in een versneld Mortal Kombat spel zitten is

De omschrijving van het kickboksen is misschien ietwat gecharcheerd, maar in onderstaande voorbeelden zie je precies wat Boran bedoelt:

Roosmalen vs Askerov:
http://www.youtube.com/watch?v=58qbpFfeCzA

en Chahid vs Nieky Holzken:
http://www.youtube.com/watch?v=jIe9oCJ_iVk&feature=fvwrel

yy
14-08-2012, 19:35
x4

x5

MuayThaiGuy
14-08-2012, 19:55
x5

Mooie auto he?


X6

Boran
14-08-2012, 23:49
De omschrijving van het kickboksen is misschien ietwat gecharcheerd, maar in onderstaande voorbeelden zie je precies wat Boran bedoelt:

Roosmalen vs Askerov:
http://www.youtube.com/watch?v=58qbpFfeCzA

en Chahid vs Nieky Holzken:
http://www.youtube.com/watch?v=jIe9oCJ_iVk&feature=fvwrel

Robin van Roosmalen is inderdaad het schoolvoorbeeld van die stijl. Robin van Roosmalen, Chahid, Zambidis en in mindere mate Mosab Amrani.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hele goede vechters. Ze komen altijd om te vechten en voor de meeste mensen is het fantastisch om te zien. Ik hou gewoon meer van de subtiele stijl van Muay Thai waar het gaat om technische perfectie, ontwijken in plaats van opvangen, gevoel voor timing en strategie.

Mooie uitspraak die ik laatst ergens las: Dutch kickboxers are proud they can take a hit, Thai boxers are proud they can evade a hit.