PDA

View Full Version : Neil Armstrong overleden 82j



redjuh
26-08-2012, 12:32
Eerste man op de maan overleden AMSTERDAM - De Amerikaanse ex-astronaut Neil Armstrong, de eerste man die op de maan zette, is overleden.







http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01045/neil_armstrong_196_1045149d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01045/neil_armstrong_196_1045149d.jpg","Een%20officiele%20NASA-foto%20van%20Neil%20Armstrong%20genomen%20in%20196 9. ","EPA ",134,200);)Een officiele NASA-foto van Neil Armstrong genomen in 1969. Foto: EPA
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01045/armstrong_neil_1045142d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01045/armstrong_neil_1045142d.jpg","Een%20foto%20van%20Neil%20Armstrong%20in%20ruimtep ak. ","NASA ",200,158);)Een foto van Neil Armstrong in ruimtepak. Foto: NASA
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01037/neil_armstrong_1037955d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01037/neil_armstrong_1037955d.jpg","Een%20recente%20foto%20van%20Neil%20Armstrong. ","Reuters ",200,135);)Een recente foto van Neil Armstrong. Foto: Reuters
http://www.mixfight.nl/graphics/spinner.gif





Armstrong zette als commandant van de Apollo 11 op 21 juli 1969 om 02:56 (Nederlandse tijd) zijn historische stap op het dichtsbijzijnde hemellichaam van de aarde.
Fameus is de zin die Armstrong uitsprak toen hij eerste voet op de maanbodem zette. "That's one small step for man, one giant leap for mankind," zou een van de beroemdste uitspraken van de ruimtewereld worden. Hoewel er later kritiek kwam, omdat Armstrong een ''essentieel'' lidwoord vergeten was. De Nederlandse vertaling is wel correct: „Een kleine stap voor een man, een grote stap voor de mensheid”.
Vorige jaar november kreeg de ruimte-veteraan met nog twee andere ruimtevaarders de zogeheten Congressional Gold Medal, een van de hoogste onderscheidingen die Amerika kent.
Armstrong, die 82 jaar oud werd, woonde in de omgeving van de Amerikaanse stad Cincinnati, waar hij als professor aan de universiteit van de stad werkzaam was geweest. Armstrong had eerder deze maand een hartoperatie ondergaan.

redjuh
26-08-2012, 12:34
http://edition.cnn.com/video/#/video/tech/2009/07/20/natpkg.apollo.13.nasa

redjuh
26-08-2012, 12:36
zijn voetsporen staan voor eeuwig op de maan en voor eeuwig in onze geschiedenisboeken

de Stiep
26-08-2012, 12:37
RIP, overigens op een mooie leeftijd.

Diz
26-08-2012, 12:47
Respectabele leeftijd idd...
Mooie en betekenisvolle dingen gedaan ik zijn leven...

RIP

Leventdepevent
26-08-2012, 17:17
RIP

FOCUS
26-08-2012, 18:10
sterrenstof

Kemal
26-08-2012, 21:56
RIP

Biiyen
27-08-2012, 08:28
zijn voetsporen staan voor eeuwig op de maan en voor eeuwig in onze geschiedenisboeken

Inderdaad, zolang onze soort bestaat zal deze man ook voortleven.

Silat
27-08-2012, 16:51
RIP...

En nu gaat het interssant worden..
http://www.wanttoknow.nl/universum/neil-armstrong-zo-was-hij-nooit-op-het-nieuws/

Biiyen
27-08-2012, 17:23
RIP...

En nu gaat het interssant worden..
http://www.wanttoknow.nl/universum/neil-armstrong-zo-was-hij-nooit-op-het-nieuws/

Dit is heel oud nieuws, dit speculeren de diverse mensen al een hele poos. Of het waar is?

redjuh
27-08-2012, 17:30
Tja... We hebben zoveel amateur sterrenkijkers, met hele dikke apparatuur... Er zal echt wel iets zijn gespot als het er zou zijn geweest.

In 1930 had chris tombaugh pluto ontdekt.... 6+miljard km ver... hij was een boer met een telescoop
En bijv de schoemaker levi asteroide die in '94 insloeg op jupiter... Amateurs
Om maar even iets te noemen.

Biiyen
27-08-2012, 17:38
Tja... We hebben zoveel amateur sterrenkijkers, met hele dikke apparatuur... Er zal echt wel iets zijn gespot als het er zou zijn geweest.

In 1930 had chris tombaugh pluto ontdekt.... 6+miljard km ver... hij was een boer met een telescoop
En bijv de schoemaker levi asteroide die in '94 insloeg op jupiter... Amateurs
Om maar even iets te noemen.

Dat is nu juist de grap, er wordt niet voor niets gesproken van "The dark side of the moon". De kant die je van af de aarde niet kan zien.

Er gaan verschillende rare theorieën:

* De maan is hol, geplaatst hier door buitenaards leven, een basis om ons te observeren.
Dit denkt men omdat de nasa ooit iets op de maan heeft gedropt en toen hoorde men een gong.

* De donkere kant van de maan bevat alien basis.

Diz
27-08-2012, 20:40
Dat is nu juist de grap, er wordt niet voor niets gesproken van "The dark side of the moon". De kant die je van af de aarde niet kan zien.

Er gaan verschillende rare theorieën:

* De maan is hol, geplaatst hier door buitenaards leven, een basis om ons te observeren.
Dit denkt men omdat de nasa ooit iets op de maan heeft gedropt en toen hoorde men een gong.

* De donkere kant van de maan bevat alien basis.

Het zou een tikkeltje egoistisch zijn om te denken dat wij mensen het enige (intelligente) leven in dit oneindige heelal vormen, laat ik dat voorop stellen... Maar zulke theorieën vind ik wel een beetje ver gaan...
Klinkt allemaal precies zoals de mens zou verzinnen voor bijvoorbeeld Hollywood-films...

Maar goed, dat is alleen mijn mening...

Biiyen
27-08-2012, 21:32
Het zou een tikkeltje egoistisch zijn om te denken dat wij mensen het enige (intelligente) leven in dit oneindige heelal vormen, laat ik dat voorop stellen... Maar zulke theorieën vind ik wel een beetje ver gaan...
Klinkt allemaal precies zoals de mens zou verzinnen voor bijvoorbeeld Hollywood-films...

Maar goed, dat is alleen mijn mening...

Ik geloof het ook niet, echter er zijn mensen/groepen die geloven dit heilig.

Bromios
28-08-2012, 10:04
May the man rest in peace. Ik denk echt wel dat hij er gestaan heeft.

Even off topic:
Als je er even vanuit gaat dat we niet door een god geschapen zijn maar de evolutietheorie klopt en je een beetje kijk hebt op kansberekening:

Uit alle levende organismen zijn planten, dieren, bacterien en weet ik wat ontstaan in een diverse varieteit. De kans dat dat er onder andere zwaartekracht en zuurstofverhouding een vergelijkbare vorm van leven ontstaat die ook nog met ons zou kunnen communiceren lijkt me minimaal.

FOCUS
28-08-2012, 10:36
May the man rest in peace. Ik denk echt wel dat hij er gestaan heeft.

Even off topic:
Als je er even vanuit gaat dat we niet door een god geschapen zijn maar de evolutietheorie klopt en je een beetje kijk hebt op kansberekening:

Uit alle levende organismen zijn planten, dieren, bacterien en weet ik wat ontstaan in een diverse varieteit. De kans dat dat er onder andere zwaartekracht en zuurstofverhouding een vergelijkbare vorm van leven ontstaat die ook nog met ons zou kunnen communiceren lijkt me minimaal.


op basis van de evolutheorie en kansberekening kom ik juist tot de tegenovergestelde conclusie :nerd:

Bromios
28-08-2012, 11:08
op basis van de evolutheorie en kansberekening kom ik juist tot de tegenovergestelde conclusie :nerd:

haha, dat kan ook natuurlijk.

FOCUS
28-08-2012, 11:40
Ik heb je door Bromios, ouwe smoker...







http://verydemotivational.files.wordpress.com/2010/02/129109848681747089.jpg

redjuh
28-08-2012, 11:52
Dat is nu juist de grap, er wordt niet voor niets gesproken van "The dark side of the moon". De kant die je van af de aarde niet kan zien.

Er gaan verschillende rare theorieën:

* De maan is hol, geplaatst hier door buitenaards leven, een basis om ons te observeren.
Dit denkt men omdat de nasa ooit iets op de maan heeft gedropt en toen hoorde men een gong.

* De donkere kant van de maan bevat alien basis.

de donkere kant van de maan is dus geen plek waar je goed belichte foto's kan maken. ook armstrong niet.
de maan is niet hol, omdat hij niet rond kan worden en een dusdanige invloed uitoefent op de aarde (oa de getijden). als de maan hol is, zou iedere zwaartekrachttheorie onwaar zijn.
er is geen geluid op de maan, want er is geen atmosfeer. geen lucht/atmosfeer = vacuum=geen trillingen
het is voor zichtbaar intelligent leven niet mogelijk om onopgemerkt zo dichtbij de aarde te komen.

wat betreft vormen van intelligent leven:

het is feitelijk heel simpel. in onze melkweg zijn tussen de 200 en 400 miljard sterren. minstens 50% heeft planeten, ga gerust uit van 4 planeten gemiddeld per ster. (in het begin van de vorming van ons zonnestelsen waren er tientallen planeten/planetoiden.
stel dat 1/1.000.000 planeten in de 'goldylock zone' (ideale afstand tot zijn ster) liggen, heb je alleen in onze melkweg, meer dan 200.000 planeten die hierin vallen. stel dan hiervan 1/1000 vloeibaar water bevatten, hou je er 200 over... stel dat hier een tiende leven heeft, heb je het over 20 planeten. dit doe je keer het aantal galaxies .... kom je tegen de 2 biljoen in het bekende universum.

we komen het nooit tegen want de dichtstbijzijnde stel (alpha centauri) ligt al op 4,2 lichtjaren afstand.
een lichtjaar is +- 9,5 biljoen kilometer... (1,079 miljard km per uur, * 24 * 365) dit keer 4 en je hebt zo'n 38.000.000.000.000 kilometer af te leggen. het snelste ruimte voortuig, ooit gemaakt haalt een maximum snelheid van zo'n 70.000 km pu. ruim 50.000 jaar onderweg.......

FOCUS
28-08-2012, 12:05
ik heb zo'n vermoeden dat Redjuh zijn lichaam is overgenomen door superintelligente bodysnatchers, mensen!

redjuh
28-08-2012, 12:39
afstand icm snelheid is het grootste probleem. maximum snelheid is de lichtsnelheid. 1,079 miljard km per uur.

in de jaren 70 werd oa de Voyager gelanceerd. die heeft er 35 jaar over gedaan om voorbij Pluto (de voormalig 9e planeet)te komen!!!

kijk deze afl van The Universe maar eens. hierin worden de afstanden in de ruimte begrijpelijk gemaakt. en ook de omvang van objecten, (volume en massa) wordt in lekentaal uitgelegd.


http://www.youtube.com/watch?v=uKOau7CL5Sc

Biiyen
28-08-2012, 14:50
we komen het nooit tegen want de dichtstbijzijnde stel (alpha centauri) ligt al op 4,2 lichtjaren afstand.
een lichtjaar is +- 9,5 biljoen kilometer... (1,079 miljard km per uur, * 24 * 365) dit keer 4 en je hebt zo'n 38.000.000.000.000 kilometer af te leggen. het snelste ruimte voortuig, ooit gemaakt haalt een maximum snelheid van zo'n 70.000 km pu. ruim 50.000 jaar onderweg.......

Zeg nooit nooit, dit is berekend en feitelijk juist met de huidige techniek en technologie. Als je in 1700 naar de maan had gewezen en gezegd dat er in 1969 een mens op zou lopen dan zouden ze je ook uitlachen en zeggen "Nooit!".

Wie zegt over welke techniek en technologie de mensen over 200 jaar beschikken, laat staan over 500-1000 jaar. Er zijn manieren om sneller te reizen daar durf ik wel geld op in te zetten. Alleen wij weten het nog niet en kunnen ons er ook nog niets bij voorstellen.

redjuh
28-08-2012, 17:28
we kunnen uiteraard (voor onze dood) snel genoeg reizen om er binnen een mensenleven te komen, maar terug niet. er is nog geen enkele aandrijving, zelfs theoretisch niet, die ons zover brengt binnen de duur van een leven. er is simpelweg geen energiebron. Zonnewind zou kunnen, maar voordat je op een snelheid zit die in de buurt van de benodigde 10% van de lichtsnelheid komt, ben je al 100 jaar onderweg. en dan moet je nog afremmen.

wat wel interessant zou kunnen worden, is kwantum verstrengeling. dit is kort gezegd, het laten bewegen van atomen waardoor ze aan elkaar verbonden raken. ongeacht de afstand tussen deze atomen, kun je als het ware instant messagen. echter... ze moeten toch ergens gebracht worden en er moet ook iemand bij zijn om terug te sturen etc...

dichtstbijzijnde sterrenstelsel is Andromeda... afstand... 1,2 miljoen lichtjaren...

FOCUS
28-08-2012, 22:55
red,

ik dacht -oh vooroordeel- niet dat wij het ooit ergens over eens zouden kunnen worden en daar dan over zouden kunnen ouwehoeren, maar man o man

:beerchug:

dit is zulke gave shit...spooky action at a distance, wormholes, entanglement...
lees je ook nog science fiction toevallig en ben je een vrouw???

:serenade:



ff zonder dollen, dit zijn echt gave posts man :thup:

redjuh
29-08-2012, 13:33
Ja en ach met wat make up en een leuke tuniek kom ik een eind...