PDA

View Full Version : "Vechters doen het in de ring" - Mr. Roy van der Wal



Richelieu
30-08-2012, 21:57
http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/672143.jpg

joost
30-08-2012, 22:10
Thnx voor het omzetten Harmen! :)

Pansier
30-08-2012, 22:52
Vind het inderdaad ook erg jammer dat Badr na zijn partij tegen Saki de mist in is gegaan. Kreeg eigenlijk weer vertrouwen in hem, maar dat is nu (waarschijnlijk) ook voor goed weg.

smike
30-08-2012, 22:54
Jeetje wat een gelul.
"ik kan wel begrijpen hoe dit kon gebeuren"
"een opmerking over het geld van Gullit kan een trigger zijn"
"er is altijd een andere kant van de medaille"

Ik ga hier verder niks over zeggen, deze citaten spreken voor zich.

Justinian
04-09-2012, 18:41
Begrijpend lezen Smike, begrijpend lezen!

Kemal
04-09-2012, 18:49
Mooi stuk zeg! :thup: Goed bezig Roy!

blackadder
04-09-2012, 18:59
Sorry Roy. Maar nee. Woorden doen geen pijn. Springen op iemands been wel.

RedDawn
04-09-2012, 19:08
Sorry Roy. Maar nee. Woorden doen geen pijn. Springen op iemands been wel.

Helemaal mee eens. Wat een tenenkrommend stuk. Maar ja, we moeten allemaal begrijpend lezen. :(

Leventdepevent
04-09-2012, 19:24
leuk dat je in het nieuws bent Roy, maar het is idd wel een vreselijk stuk

The Bulldog
04-09-2012, 20:06
Ik lees dat Roy geweld afkeurt, dat hij duidelijk aangeeft dat hij elk gebruik van geweld buiten de ring afkeurt. Dat hij iets erkent als trigger betekend niet dat hij de omgang met die trigger goedkeurt.

Check dit.... ( veel gebruikt iets in therapieen) gggg of 4G model.

http://www.buurmaners.nl/attachments/File/EDB_Informatie_over_cognitieve_gedragstherapie.pdf

de Stiep
04-09-2012, 20:21
Mooi stuk zeg! :thup: Goed bezig Roy!


Vind ik ook en er zal uiteraard controverse hierover blijven, maaaar gelukkig hebben we allemaal recht op onze eigen mening.

Illest
04-09-2012, 21:10
heb nog niet eens gelezen maar lig al dubbel van de reacties:lol:

makavelli
04-09-2012, 21:48
Jeetje wat een gelul.
"ik kan wel begrijpen hoe dit kon gebeuren"
"een opmerking over het geld van Gullit kan een trigger zijn"
"er is altijd een andere kant van de medaille"

Ik ga hier verder niks over zeggen, deze citaten spreken voor zich.

X2 dit moet je niet willen begrijpen

Ronald
04-09-2012, 22:12
Top Roy, altijd leuk dit soort dingen :)

Pansier
04-09-2012, 22:25
Iemand heeft je mening iets te letterlijk genomen Roy, ene kuko?

Justinian
05-09-2012, 00:54
Helemaal mee eens. Wat een tenenkrommend stuk. Maar ja, we moeten allemaal begrijpend lezen. :(
Ik blijf me verbazen over het feit dat het voor sommige leden, van wie ik de indruk heb dat ze over een redelijk niveau beschikken, kennelijk erg moeilijk is om goed te lezen; ik vermoed dat het onwil is. Ik zal het dan maar toelichten, waarbij ik me beperk tot de stukken die Smike in zijn post citeert.

"ik kan wel begrijpen hoe dit kon gebeuren"
Dat ik kan begrijpen hoe iets kan gebeuren wil niet zeggen dat ik iets goedkeur. Zo kan ik de beweegredenen van een inbreker begrijpen maar het daarmee niet goedkeuren. Ik laat in het interview bovendien erg duidelijk merken dat ik geweld buiten de ring afkeur!

"een opmerking over het geld van Gullit kan een trigger zijn"
Ook hiervoor geldt dat ik kan begrijpen dat het een trigger voor Badr is. Nergens in het stuk zul je lezen dat ik daarachter sta, laat staan dat ik mijn mening geef hoe de daadwerkelijke gang van zaken (simpelweg omdat ik het dossier niet ken en ik het vertik om dan maar af te gaan op krantenartikelen).

"er is altijd een andere kant van de medaille"
Spreekt voor zich.


Ik lees dat Roy geweld afkeurt, dat hij duidelijk aangeeft dat hij elk gebruik van geweld buiten de ring afkeurt. Dat hij iets erkent als trigger betekend niet dat hij de omgang met die trigger goedkeurt.
Exact! Gelukkig zijn er nog leden die wel de moeite lezen om een artikel goed en volledig te lezen en niet volstaan met het scannen van een stuk en daar voorbarige conclusies aan te verbinden.

blackadder
05-09-2012, 01:02
"er is altijd een andere kant van de medaille"
Spreekt voor zich.

Sorry hoor. Maar tenzij Badr een ernstige mentale afwijking heeft is er geen andere zijde. Mocht Everink die opmerking hebben gemaakt, en behalve het kamp van de parel van de maatschappij schijnt niemand daar iets van te hebben gehoord, geef je hem in het ergste geval een draai om z'n oren. Je schopt hem niet gedeeltelijk invalide.

Justinian
05-09-2012, 01:16
Sorry hoor. Maar tenzij Badr een ernstige mentale afwijking heeft is er geen andere zijde. Mocht Everink die opmerking hebben gemaakt, en behalve het kamp van de parel van de maatschappij schijnt niemand daar iets van te hebben gehoord, geef je hem in het ergste geval een draai om z'n oren. Je schopt hem niet gedeeltelijk invalide.
Het is echt moeilijk he? Lees nou eens wat er staat svp: 'Er is altijd een andere kant van de medaille'. Er staat niet dat geweld wordt goedgekeurd! Er staat ook niet dat een dergelijke opmerking rechtvaardigt dat iemand wordt mishandeld. Als het er wel staat dan mag je me er op wijzen. Everink beweert dat hij 'niets heeft gedaan', althans als ik de kranten mag geloven. Ik beweer enkel en alleen dat er altijd een andere kant van de medaille is, in reactie op de bewering van De Winter: 'Volgens de Winter kan de kickbokser zijn gesard en uitgedaagd'. Ja, dat ben ik met hem eens: dat kan gebeurd zijn en om precies de redenen die De Winter aangeeft in zijn stuk. Keur ik daarmee geweld goed? Rechtvaardig ik hiermee een geweldsactie? Nee, ik probeer alleen aan te geven dat er ook een andere kant van de medaille is en dat het onzinnig is om alleen op de verklaring van Everink af te gaan.

blackadder
05-09-2012, 01:30
Ik weet wat er staat. "Er is altijd een andere kant van de medaille" klinkt nu eenmaal als een hoop dat Everink wat heeft gezegd of gedaan waarmee Hari's reactie, enigzins, gerechtvaardigd kan worden. Misschien niet in de recht zaal maar tenminste toch daarbuiten. Dat men daarnaast ook nog even benadrukt dat men geweld afkeurt doet daar niks aan af.
Maar Hari is schijnbaar de enigste die Everink 'iets' heeft horen zeggen. Misschien moet ie toch maar eens bij het Pieter Baan Centrum langs om te kijken of hij 'stemmetjes' in zijn hoofd heeft.

Justinian
05-09-2012, 01:37
Jij mag vinden dat dit zo klinkt, maar dat is niet wat er staat en ook niet zoals het bedoeld is.

Nelisje
05-09-2012, 09:19
Het komt er dus waarschijnlijk op neer dat je de woede kunt begrijpen, de acties die er op volgen niet? Er van uitgaande dat het inderdaad zo gezegd is.

Toch vind ik het wel bizar.. er zit waarschijnlijk toch wel iets van zelfcontrole in Badr.. Het is iemand die getrainde gasten ko kan slaan met dempende handschoenen aan. Je kunt denk ik wel stellen dat zijn vuisten moordwapens zijn, hij zou met zijn blote vuisten makkelijk iemand dood kunnen slaan, maar kennelijk weet hij zichzelf wel zo in te houden dat hij het slachtoffer alleen tegen de grond slaat en niet dood. Wat overigens misschien nog erger is, omdat hij alsnog overgaat op het neerslaan van het slachtoffer terwijl hij er over nagedacht heeft, maar dat is hoe ik het zie. Misschien overschat ik het risico van een klap van iemand van het niveau van Badr wel, maar als je die verhalen over zinloos geweld hoort (mensen die na wel gemikte klap dood gaan) dan zou je er vanuit kunnen gaan dat Badr met 1 klap iemand dood kan slaan.

Rico Suave
05-09-2012, 09:52
Prima verwoord Roy. Het gemak waarop mensen dingen 'verkeerd' interpreteren doet mij alweer vrezen voor de aankomende verkiezingen :-(.

Mattie73
05-09-2012, 11:13
Prima verwoord Roy. Het gemak waarop mensen dingen 'verkeerd' interpreteren doet mij alweer vrezen voor de aankomende verkiezingen :-(.


X2

Prima stuk Roy. Niets mis mee.

Triangleman
05-09-2012, 11:16
Ik vind het ook een goed stuk. Ik ben blij dat Badr vast zit op het moment en vind de mishandelingen dwaze onzinnigheid. Ik denk overigens dat Badr blij mag zijn als het bij zes aangiftes blijft, want ik geloof niet dat het de enige zes zijn waaraan de "grote baas van Amsterdam" schuldig is.

Verder vind ik het logisch om de andere kant van de medaille even te benoemen, want Koen moet wel een arrogante roze cokebril op gehad hebben wil die zo'n opmerking over Estelle tegen Badr Hari maken. Ik persoonlijk had dat niet gedaan denk ik...Een mishandeling verdient hij zeker niet, maar handig is anders.

MRV
05-09-2012, 11:22
Eindelijk eens een goed evenwichtige kijk in de media op dit voorval.
Respect!

martijnG
05-09-2012, 11:37
Ik snap al die heisa niet, is toch een prima stuk?

redjuh
05-09-2012, 11:41
lijkt mij een goede, objectieve journalist. (heb je het zelf geschreven? ;))
komt helder over, en je neemt knap een positie in, waar je noch je liefde voor de sport, noch je kennis mbt het rechtssysteem, de overhand laat krijgen. knap

YoMarK
05-09-2012, 12:48
Ik lees dat Roy geweld afkeurt, dat hij duidelijk aangeeft dat hij elk gebruik van geweld buiten de ring afkeurt. Dat hij iets erkent als trigger betekend niet dat hij de omgang met die trigger goedkeurt.
x2.



Jeetje wat een gelul.
"ik kan wel begrijpen hoe dit kon gebeuren"
"een opmerking over het geld van Gullit kan een trigger zijn"
"er is altijd een andere kant van de medaille"

Ik ga hier verder niks over zeggen, deze citaten spreken voor zich.
Misschien had je de hele zinnen moeten quoten? Als je op deze manier dingen gaat zitten quoten, dan kan je de essentie van ieder verhaal wel compleet omdraaien.

MB667
05-09-2012, 12:51
Prima verwoord Roy. Het gemak waarop mensen dingen 'verkeerd' interpreteren doet mij alweer vrezen voor de aankomende verkiezingen :-(.

ik vind het ook een goed stuk, helaas is het wel zo, dat wanneer hier al mensen ( op een vechtsportforum) het verkeerd interpreteren wat Roy bedoeld, dat er veel mensen met vooroordelen mbt het vechtsportvolk, die 3 antwoorden van Roy helemaal verkeerd interpreteren. Maar dat blijf je toch altijd houden, alle interviews kan men goed of slecht vinden. het zij zo.

Iwan
05-09-2012, 12:52
Netjes verwoord Roy. Ik denk dat het er maar net aan ligt met welke bril je dit stuk leest. Aan het gros van de reacties te zien is de boodschap duidelijk overgekomen. Dat iemand een andere mening heeft is zijn/haar goed recht.

Mma-Rumors
05-09-2012, 14:15
jezuss wat een slecht stuk, doet die soms mee aan ' slechste artikel van het jaar 2012' ?. maarja alles wat met vechtsport te maken heeft, wordt over het algemeen slecht gecommuniceerd. ik moet er niet aan denken dat Bas Boon een persconferentie gaat geven en met zijn woordenschat al helemaal geen persbericht

Facade
05-09-2012, 14:32
jezuss wat een slecht stuk, doet die soms mee aan ' slechste artikel van het jaar 2012' ?.

Bij de volgende editie van het meest gehate forumlid ga jij ongetwijfeld ook voor de prijzen :)

Maar goed, los daarvan verder prima artikel. Ik vind de superlatieven een beetje overdreven.

Justinian
05-09-2012, 14:49
jezuss wat een slecht stuk, doet die soms mee aan ' slechste artikel van het jaar 2012' ?. maarja alles wat met vechtsport te maken heeft, wordt over het algemeen slecht gecommuniceerd. ik moet er niet aan denken dat Bas Boon een persconferentie gaat geven en met zijn woordenschat al helemaal geen persbericht
Ik heb het stuk niet geschreven, maar vraag me af wat er volgens sommigen nou zo slecht is aan dit stuk. Onderbouw je kritiek eens.

Illest
05-09-2012, 14:50
Duidelijk verhaal dit.

Ik snap de reacties niet helemaal.

my2cents
05-09-2012, 14:52
Ik vind het ook een goed stuk. Ik ben blij dat Badr vast zit op het moment en vind de mishandelingen dwaze onzinnigheid. Ik denk overigens dat Badr blij mag zijn als het bij zes aangiftes blijft, want ik geloof niet dat het de enige zes zijn waaraan de "grote baas van Amsterdam" schuldig is.

Verder vind ik het logisch om de andere kant van de medaille even te benoemen, want Koen moet wel een arrogante roze cokebril op gehad hebben wil die zo'n opmerking over Estelle tegen Badr Hari maken. Ik persoonlijk had dat niet gedaan denk ik...Een mishandeling verdient hij zeker niet, maar handig is anders.

Je bent er van op de hoogte dat alleen Badr dit gehoord heeft???

Voor de duidelijkheid, Badr heeft van moment 1 zijn verhaal telkens veranderd. Het ging van spelen met Estelles haar & glazenwassen tot een uiteindelijke bekentenis van een klap met de vlakke hand. Daarnaast lijkt het er heel sterk op - gezien al die andere zaken- dat hij juist wel zonder aanleiding dergelijke mishandelingen kan uitvoeren en zichzelf dus juist absoluut niet in de hand heeft. Dus jouw aanname van arrogante cokebril/dergelijke uitlatingen over Gullit zn geld lijken mij gezien het bovenstaande wat voorbarig.

MRV
05-09-2012, 14:56
Duidelijk verhaal dit.

Ik snap de reacties niet helemaal.

Subjectieve waarneming: Voor sommige forumleden is een genuanceerd standpunt omtrent de situatie rondom Badr onacceptabel. Hij moet volledig (en het liefst ver voor de muziek uit!) worden veroordeeld. Iedere nuancering wordt uitgelegd als goedpraten en wordt er openlijk aan de fatsoensnormen getwijfeld.

Valt geen discussie mee te voeren.

Justinian
05-09-2012, 15:13
Subjectieve waarneming: Voor sommige forumleden is een genuanceerd standpunt omtrent de situatie rondom Badr onacceptabel. Hij moet volledig (en het liefst ver voor de muziek uit!) worden veroordeeld. Iedere nuancering wordt uitgelegd als goedpraten en wordt er openlijk aan de fatsoensnormen getwijfeld.

Valt geen discussie mee te voeren.
Exact!

stiffler
05-09-2012, 15:25
Netjes verwoord Roy. Ik denk dat het er maar net aan ligt met welke bril je dit stuk leest. Aan het gros van de reacties te zien is de boodschap duidelijk overgekomen. Dat iemand een andere mening heeft is zijn/haar goed recht.

Denk dat de "haters" daarna refereren.. Nederland kijkt al met een gekleurde bril naar de vechtsport. En die interpreteren het misschien op de "andere manier". Vooropstellend dat ik het overigens wel een goed stuk vind!

Peacey
05-09-2012, 16:07
Vind het wel een goed stuk, echter zitten er hier altijd een aantal figuren die op alles en iedereen af lopen te geven.

Mattie73
05-09-2012, 16:24
Netjes verwoord Roy. Ik denk dat het er maar net aan ligt met welke bril je dit stuk leest. .

Er zitten hier mensen tussen die in alle artikelen willen teruglezen dat Badr totaal beschimpt wordt. Zo'n genuanceerd antwoord van Roy past dus niet in hun straatje.

Peter0711
05-09-2012, 16:53
Over het algemeen een prima stuk lijkt me! :) Als ik 1 puntje van kritiek zou moeten leveren zou dat zijn dat het erg stijf is geschreven,maar goed,dat reflecteerd misschien wel een beetje terug op jezelf gezien hier op MF eigelijk ook vrij weinig echt een mening word gegeven door je. Vaak als je aanwezig bent,zoals meerdere mods,kom je vaak als reaktie met wat bij mij overkomt als een beetje een advocatenpraatje,maar niet echt concreet een mening die soms is pieken of dalen heeft zoals ieder ander mens. Maar misschien komt dat wel omdat je er wel over eens bent dat met meerdere mensen op jou forum niet te discuseren valt.


Exact!

Maar misschien zit ik er ook volledig naast,ben ook maar een mens. ;)

Wat het stuk zelf betreft denk ik dat veel mensen "de andere kant van de medaille" misschien een beetje opvatten al dat er enig excuus kon zijn voor het bijna invalide trappen van iemand anders. Ik persoonlijk vat dat niet zo op en ben er ondanks ik niet blij ben met Badr nog wel mee eens ook,maar zou het wel kunnen begrijpen.

Ik geef er een 8/10 voor!! :)

Mickey
05-09-2012, 17:04
Snapt dan niemand dat met dit soort stukken ook geknokt wordt voor de reputatie van de sport?

We staan er weer behoorlijk negatief op als vechtsporter. Roy merkt terecht op de mensen graag in hokjes denken. Hoeveel Badr grapjes heb jij naar je hoofd gekregen de afgelopen tijd als vechtsporter op kantoor? Ik voldoende..

In dit stuk wordt de vechtsport in ieder geval positief belicht en losgekoppeld van alle negativiteit rondom Badr.

Justinian
05-09-2012, 20:13
geen een. mensen moeten zich niet zoveel dingen wijsmaken en soms gewoon even stil zijn en dan waait het vanzelf wel over. chad mendes heeft laast nog in een bar lopen knokken maar dat zal niemand opgevallen zijn vanwege publiciteit. ian mcall zat laatst een aantal weken vast... zullen ook weinig weten en amerika schenken ze daar ook nauwelijks aandacht.

je moet er niet te veel aandacht aan geven. de dagelijkse stukken over hari van de telegraaf zie ik ook niet meer, op rtl praten ze nu over de wijf van heitinga ipv estelle. de enige die het proberen om er echt aandacht van te maken zijn de haters van hari hier op de forum. ik snap ook niet waarom iemand een stuk erover gaat schrijven als het net een paar weken weer stil is rondom hari. een heleboel mensen waren het waarschijnlijk al vergeten daar in de achterhoek maar die dokus van een roy helpt ze wel effe om het niet te vergeten

en wie is roy nou eigenlijk?? laat zo'n artikel geschreven worden door een erno hoost,peter aerts of Bonjasky ofzo. een echte ambassadeur voor de sport en niet door een of andere huis en tuin advocaatje die toevallig oprichter is van een forum die redelijk loopt
Tja, wie is Roy nou eigenlijk? Gewoon een simpele boer uit Twente (niet de achterhoek). Enige waar hij een klein beetje goed in is (maar dan ook echt een heel klein beetje goed), is het checken van IP-adressen... en dat is nou net jouw pech...

Toedeledokie Petrosyan188 :)

Peacey
05-09-2012, 20:31
Hahahahah, hoeveel accounts heeft die gast onderhand al gehad zeg, pffffff.

Turboknecht
05-09-2012, 20:34
Haha, die is wel mooi hoor!

Justinian
05-09-2012, 20:41
Hahahahah, hoeveel accounts heeft die gast onderhand al gehad zeg, pffffff.
Heel erg veel. We laten hem steeds een post of 25 a 50 maken... soms iets meer. Op het moment dat hij denkt dat hij onder de radar is gedoken en zelfvertrouwen krijgt kappen we hem af. Ik zou denken dat hij dat inmiddels wel door heeft, maar niets is minder waar :) We hebben er als crew altijd erg veel lol in om de 'ban-switch' weer over te halen. Dank daarvoor Petrosyan188 ;)

hakkelaar
05-09-2012, 20:52
Tja, wie is Roy nou eigenlijk? Gewoon een simpele boer uit Twente (niet de achterhoek). Enige waar hij een klein beetje goed in is (maar dan ook echt een heel klein beetje goed), is het checken van IP-adressen... en dat is nou net jouw pech...

Toedeledokie Petrosyan188 :)


Hahahah...wat een fail!

hakkelaar
05-09-2012, 20:57
Tja, wie is Roy nou eigenlijk? Gewoon een simpele boer uit Twente (niet de achterhoek). Enige waar hij een klein beetje goed in is (maar dan ook echt een heel klein beetje goed), is het checken van IP-adressen... en dat is nou net jouw pech...

Toedeledokie Petrosyan188 :)

Voor Mma-Rumors:
http://1.bp.blogspot.com/_peLg3xECO5g/SBmtM7yO8uI/AAAAAAAAAHI/bQ4D_Xwd7-o/s320/epic%2Bfail.gif

Kemal
05-09-2012, 21:24
You must spread some Reputation around before giving it to Justinian again.

Leventdepevent
05-09-2012, 22:25
hahaha die petro LOL

Diz
05-09-2012, 22:36
Tja, wie is Roy nou eigenlijk? Gewoon een simpele boer uit Twente (niet de achterhoek). Enige waar hij een klein beetje goed in is (maar dan ook echt een heel klein beetje goed), is het checken van IP-adressen... en dat is nou net jouw pech...

Toedeledokie Petrosyan188 :)

Whahahahaha!!! You must spread blablabla...

smike
05-09-2012, 23:03
Exact! Gelukkig zijn er nog leden die wel de moeite lezen om een artikel goed en volledig te lezen en niet volstaan met het scannen van een stuk en daar voorbarige conclusies aan te verbinden.

Roy, vervelend als mensen voorbarige conclusies ergens aan verbinden he?
Mooi ook dat jij aanneemt dat ik en met mij andere leden het stuk alleen gescand hebben, blijkbaar was jij erbij toen ik het stuk scande? Zo nee moet jij als advocaat toch weten dat zonder bewijs dit soort aannames van jouw kant toch vrij lachwekkend zijn.

Dat jij onze vechtsportheld badr kan "begrijpen" is triest. Iemand die in de vechtsportwereld zit en Badr kan "begrijpen" komt goed over bij mainstream publiek en media. Not.

Je hebt het daarnaast over het volgende: "ik zal niet zeggen dat badr, als de feiten bewezen kunnen worden, maar een taakstrafje van 40 uur moet krijgen"

Allereerst "als de feiten bewezen kunnen worden"tussen neus en lippen door noemen in een bijzin geeft een klank dat het in jouw ogen zeker niet vastgesteld is dat hij iets heeft gedaan. Laat ik het er maar op houden dat het ietwat naief is en dat jij van vechtsport houdt.
Het "taakstrafje van 40 uur" moet hij niet krijgen volgens jou. Daarna "vergeet" je echter te vermelden dat hij als de feiten bewezen worden (99% kans) hij een paar jaar de bak in hoort te gaan. Dan had je als vertegenwoordiger van de vechtsporters een statement gemaakt.

Nu laat je vooral de indruk achter dat de lezer Badr moet "begrijpen".

Toppie Roy.

FOCUS
05-09-2012, 23:04
goh,
ik kreeg toch een heel andere indruk toen ik dat artikel las, Smike

thomas2010
05-09-2012, 23:12
Roy, vervelend als mensen voorbarige conclusies ergens aan verbinden he?
Mooi ook dat jij aanneemt dat ik en met mij andere leden het stuk alleen gescand hebben, blijkbaar was jij erbij toen ik het stuk scande? Zo nee moet jij als advocaat toch weten dat zonder bewijs dit soort aannames van jouw kant toch vrij lachwekkend zijn.

Dat jij onze vechtsportheld badr kan "begrijpen" is triest. Iemand die in de vechtsportwereld zit en Badr kan "begrijpen" komt goed over bij mainstream publiek en media. Not.

Je hebt het daarnaast over het volgende: "ik zal niet zeggen dat badr, als de feiten bewezen kunnen worden, maar een taakstrafje van 40 uur moet krijgen"

Allereerst "als de feiten bewezen kunnen worden"tussen neus en lippen door noemen in een bijzin geeft een klank dat het in jouw ogen zeker niet vastgesteld is dat hij iets heeft gedaan. Laat ik het er maar op houden dat het ietwat naief is en dat jij van vechtsport houdt.
Het "taakstrafje van 40 uur" moet hij niet krijgen volgens jou. Daarna "vergeet" je echter te vermelden dat hij als de feiten bewezen worden (99% kans) hij een paar jaar de bak in hoort te gaan. Dan had je als vertegenwoordiger van de vechtsporters een statement gemaakt.

Nu laat je vooral de indruk achter dat de lezer Badr moet "begrijpen".

Toppie Roy.ga janken man. heel boek geschreven voor poep

Justinian
05-09-2012, 23:12
Roy, vervelend als mensen voorbarige conclusies ergens aan verbinden he?
Mooi ook dat jij aanneemt dat ik en met mij andere leden het stuk alleen gescand hebben, blijkbaar was jij erbij toen ik het stuk scande? Zo nee moet jij als advocaat toch weten dat zonder bewijs dit soort aannames van jouw kant toch vrij lachwekkend zijn.

Dat jij onze vechtsportheld badr kan "begrijpen" is triest. Iemand die in de vechtsportwereld zit en Badr kan "begrijpen" komt goed over bij mainstream publiek en media. Not.

Je hebt het daarnaast over het volgende: "ik zal niet zeggen dat badr, als de feiten bewezen kunnen worden, maar een taakstrafje van 40 uur moet krijgen"

Allereerst "als de feiten bewezen kunnen worden"tussen neus en lippen door noemen in een bijzin geeft een klank dat het in jouw ogen zeker niet vastgesteld is dat hij iets heeft gedaan. Laat ik het er maar op houden dat het ietwat naief is en dat jij van vechtsport houdt.
Het "taakstrafje van 40 uur" moet hij niet krijgen volgens jou. Daarna "vergeet" je echter te vermelden dat hij als de feiten bewezen worden (99% kans) hij een paar jaar de bak in hoort te gaan. Dan had je als vertegenwoordiger van de vechtsporters een statement gemaakt.

Nu laat je vooral de indruk achter dat de lezer Badr moet "begrijpen".

Toppie Roy.
Tja... zoals ik al schreef, begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd. Kennelijk is het voor jou in ieder geval niet weggelegd, dus een discussie met jou aangaan is in die zin onbegonnen werk. Tot die (voorlopige) conclusie ben ik nu wel gekomen. Beste Smike, wellicht moet je je heil elders zoeken. Ik heb wel een suggestie: http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=132

Bromios
05-09-2012, 23:33
Ik heb het even geprint en aan een paar collega's laten lezen die vechtsport maar zozo vinden.
Na een half uurtje even gecheckt wat er was blijven hangen.

"vechtsporters zijn niet allemaal aso's maar er zijn ook advocaten enzo die dat doen"
Rest van het verhaal waren ze vergeten.

Als dit de boodschap is dan is het overgekomen.

off topic: briljante actie met die ip-nummers.

Justinian
05-09-2012, 23:40
Ik heb het even geprint en aan een paar collega's laten lezen die vechtsport maar zozo vinden.
Na een half uurtje even gecheckt wat er was blijven hangen.

"vechtsporters zijn niet allemaal aso's maar er zijn ook advocaten enzo die dat doen"
Rest van het verhaal waren ze vergeten.

Als dit de boodschap is dan is het overgekomen.

off topic: briljante actie met die ip-nummers.
:) goed om te lezen!

de Stiep
05-09-2012, 23:48
Ik word zooooooooo moe van welles en nietus spelletjes.Lees je een keer een imo zo positief mogelijk artikel in de krant over een uitermate negatief gebeuren is het OOK weer niet goed.

Oké, voor de Badr lovers.......... hij is mijn held
Voor de Badr haters................. het is een lul.

Zo. Toch best handig als je net als ik een persoonlijkheidsstoornis hebt. Dan kan bovenstaande.

Overigens ben ik nu maximaal uitgeluld over Badr Hari, natrappen van Kuku of die andere gozer. Kunnen en mogen we nu aub weer verder gaan met leuke discussies waarin we verschillen van mening op een wat hoger niveau ?
Waar we enthousiast zijn over onze mooie sport en niet elkaar vliegen proberen af te vangen,
Ga nu lekker een heeeeeeele grote snurk make.

Stipo out......................

Richelieu
05-09-2012, 23:59
off topic: briljante actie met die ip-nummers.

:brow:

Facade
06-09-2012, 00:16
Ik word zooooooooo moe van welles en nietus spelletjes.Lees je een keer een imo zo positief mogelijk artikel in de krant over een uitermate negatief gebeuren is het OOK weer niet goed.

Oké, voor de Badr lovers.......... hij is mijn held
Voor de Badr haters................. het is een lul.

Zo. Toch best handig als je net als ik een persoonlijkheidsstoornis hebt. Dan kan bovenstaande.

Overigens ben ik nu maximaal uitgeluld over Badr Hari, natrappen van Kuku of die andere gozer. Kunnen en mogen we nu aub weer verder gaan met leuke discussies waarin we verschillen van mening op een wat hoger niveau ?
Waar we enthousiast zijn over onze mooie sport en niet elkaar vliegen proberen af te vangen,
Ga nu lekker een heeeeeeele grote snurk make.

Stipo out......................

Ik weet wat je bedoeld man.... gelukkig is er nu DE oplossing! http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?125146-Ik-weet-het

;)

Bromios
06-09-2012, 00:26
Ik word zooooooooo moe van welles en nietus spelletjes.Lees je een keer een imo zo positief mogelijk artikel in de krant over een uitermate negatief gebeuren is het OOK weer niet goed.

Oké, voor de Badr lovers.......... hij is mijn held
Voor de Badr haters................. het is een lul.

Zo. Toch best handig als je net als ik een persoonlijkheidsstoornis hebt. Dan kan bovenstaande.

Overigens ben ik nu maximaal uitgeluld over Badr Hari, natrappen van Kuku of die andere gozer. Kunnen en mogen we nu aub weer verder gaan met leuke discussies waarin we verschillen van mening op een wat hoger niveau ?
Waar we enthousiast zijn over onze mooie sport en niet elkaar vliegen proberen af te vangen,
Ga nu lekker een heeeeeeele grote snurk make.

Stipo out......................

Ik moet nog even zoeken maar heb ergens een artikel uit de volkskrant van afgelopen zaterdag dat jeugdprojecten met vechtsport niet zouden werken. is dat iets ?

Asura
06-09-2012, 04:08
Ik vind dat niemand een "lans voor Badr" moet breken, daarmee ben ik het dus niet eens met De Winter en ook niet met dit artikel. De zogenaamde hetze tegen Badr zie ik niet eens, hij mag nog steeds stoer poseren op de Revu, er word nog steeds in zijn voordeel gesproken. Mensen durven Badr gewoonweg niet te veroordelen.

Deze man beschadigt het beeld van de vechtsportwereld voor goed. En wellicht om juiste redenen, de vechtsportwereld zelf slaagt er niet in om zijn criminele gedrag en affiliaties en zijn bad guy image buiten de sport te houden.

Top dat je in de krant staat Roy, dat is wel leuk zeker met de naam mixfight erbij. Goede PR en mischien trekt het wat lezers naar MF.

RED SCORPION
06-09-2012, 06:14
Sorry Roy. Maar nee. Woorden doen geen pijn. Springen op iemands been wel.

Tja, het is hoe je het bekijkt. Als je ergens bevindt met je vriendin/vrouw om wie je geeft, en er loopt een vreemde naar jou toe met beledigende uitspraak, dan doen woorden toch wel pijn. Kunnen net zo goed zeggen, dat spugen doet geen pijn, maar dat houdt niet in, dat iedereen die langs jou loopt, in je gezicht mag spugen. Houdt natuurlijk niet in, dat je iemand zijn been moet breken, iemand halfdood moet slaan of iemand doodschieten. Maar als je met een beledigend uitspraak naar een vreemde toe stapt, dan moet je wel verwachten dat niet iedereen het waardeert en niet iedereen er kalm van word. Of je nou Badr Hari heet of gewoon een jongen die op stap is.
Woorden doen dus wel pijn. Niet alle pijn is lichamelijk.

yy
06-09-2012, 09:35
Subjectieve waarneming: Voor sommige forumleden is een genuanceerd standpunt omtrent de situatie rondom Badr onacceptabel. Hij moet volledig (en het liefst ver voor de muziek uit!) worden veroordeeld. Iedere nuancering wordt uitgelegd als goedpraten en wordt er openlijk aan de fatsoensnormen getwijfeld.

Valt geen discussie mee te voeren.

heel goed verwoord!
je slaat de spijker op zn kop
het lijkt wel op de uitspraak; your're either with us, or against us
in mijn ogen probeert justinian een zo goed mogelijk politiek correct antwoord te geven zonder een kant te kiezen en zonder hem al te veroordelen, want dat is de taak van een rechter

Mattie73
06-09-2012, 10:31
Ik vind dat niemand een "lans voor Badr" moet breken

Deze man beschadigt het beeld van de vechtsportwereld voor goed. En wellicht om juiste redenen, de vechtsportwereld zelf slaagt er niet in om zijn criminele gedrag en affiliaties en zijn bad guy image buiten de sport te houden.

Wat loop je toch selectief verontwaardigd te doen! Ik weet niet uit welk hol jij gekropen bent maar voor het geval jij het nog niet wist: al sinds de jaren '70 zijn er tientallen kickboksers betrokken bij criminaliteit, mishandelingen etc. Ik heb jouw en anderen nooit eerder horen klagen daarover.

Waar was je met je gejank toen Dick Vrij, Hans Nijman, Jan Plas, André Brilleman, Melvin Manhoef, Ashwin Balrak, etc. etc. in de fout gingen?

Als Badr nu een fout heeft gemaakt hebben we in Nederland een justitie die hem zal straffen, klaar punt uit.

Simone
06-09-2012, 11:51
Goed stuk Roy!

smike
06-09-2012, 15:15
Tja... zoals ik al schreef, begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd. Kennelijk is het voor jou in ieder geval niet weggelegd, dus een discussie met jou aangaan is in die zin onbegonnen werk. Tot die (voorlopige) conclusie ben ik nu wel gekomen. Beste Smike, wellicht moet je je heil elders zoeken. Ik heb wel een suggestie: http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=132

Offtopic:
Goede inhoudelijke reactie.
Ik zie dat je ego is geraakt, doet pijn.

Ontopic: Ik heb dit aan een aantal collega's laten lezen en zij schrokken dat een advocaat het voor badr opnam na alles wat hij zo goed als zeker heeft gedaan.

Justinian
06-09-2012, 15:41
Offtopic:
Goede inhoudelijke reactie.
Ik zie dat je ego is geraakt, doet pijn.

Ontopic: Ik heb dit aan een aantal collega's laten lezen en zij schrokken dat een advocaat het voor badr opnam na alles wat hij zo goed als zeker heeft gedaan.
Je collega krantenbezorgers? Ja vervelend dat ze geschrokken zijn, krijgen ze nazorg?

FOCUS
06-09-2012, 15:44
Offtopic:

Ik zie dat je ego is geraakt, doet pijn.




die opmerking zegt vooral wat over jouw ego :lol:

MRV
06-09-2012, 15:51
Offtopic:
Ontopic: Ik heb dit aan een aantal collega's laten lezen en zij schrokken dat een advocaat het voor badr opnam na alles wat hij zo goed als zeker heeft gedaan.

Even los van een evt. langer lopende issue tussen Justinian en jij... Even serieus: lees jij of iemand anders in jouw omgeving écht dat hij de kant kiest van Badr in dit artikel?? Zo ja, is mijn punt bewezen. Een redelijke discussie valt niet te voeren in deze. Het is afserveren of afgeserveerd worden. Best triest eigenlijk.

micha
06-09-2012, 16:09
Je collega krantenbezorgers? Ja vervelend dat ze geschrokken zijn, krijgen ze nazorg?

LMFAO:lol::lol::lol::lol:

Coldcrust
06-09-2012, 18:38
Gewoon een slecht stuk..begrip wordt getoond voor het geval Sensation White,,of in elk geval enig begrip hoe Badr in die situatie getriggerd kon worden..maar we hebben het over een ellenlange lijst van mishandelingen en misdragingen zowel binnen als buiten de ring..was daar steeds een trigger waar we een beetje begrip voor op moeten brengen of is er niet gewoonweg sprake van iemand die een stoornis lijkt te hebben in zijn empathische vermogens,iemand die aan narcisme,asperger of iets dergelijks zal lijden en iemand in wie zijn opgedane vechtkwaliteiten een gevaarlijk wapen vormen?

Vandaag in de Panorama ook weer een stuk over Badr waarin Mike hem nog steeds een prachtig rolmodel vindt..zulke dingen helpen de sport niet.

RedDawn
06-09-2012, 19:20
Gewoon een slecht stuk..begrip wordt getoond voor het geval Sensation White,,of in elk geval enig begrip hoe Badr in die situatie getriggerd kon worden..maar we hebben het over een ellenlange lijst van mishandelingen en misdragingen zowel binnen als buiten de ring..was daar steeds een trigger waar we een beetje begrip voor op moeten brengen of is er niet gewoonweg sprake van iemand die een stoornis lijkt te hebben in zijn empathische vermogens,iemand die aan narcisme,asperger of iets dergelijks zal lijden en iemand in wie zijn opgedane vechtkwaliteiten een gevaarlijk wapen vormen?

Vandaag in de Panorama ook weer een stuk over Badr waarin Mike hem nog steeds een prachtig rolmodel vindt..zulke dingen helpen de sport niet.

x2!

Baske
06-09-2012, 19:26
Hoe is het mogelijk dat zo'n stuk als dit zo hard uit context gerukt wordt? Vind 't maar jammer.

Erg leuk stuk om te lezen, moet ik zeggen! Ik hoop dat dit soort artikelen vaker te lezen zijn.

Facade
06-09-2012, 20:47
Gewoon een slecht stuk..begrip wordt getoond voor het geval Sensation White,,of in elk geval enig begrip hoe Badr in die situatie getriggerd kon worden..maar we hebben het over een ellenlange lijst van mishandelingen en misdragingen zowel binnen als buiten de ring..was daar steeds een trigger waar we een beetje begrip voor op moeten brengen of is er niet gewoonweg sprake van iemand die een stoornis lijkt te hebben in zijn empathische vermogens,iemand die aan narcisme,asperger of iets dergelijks zal lijden en iemand in wie zijn opgedane vechtkwaliteiten een gevaarlijk wapen vormen?


Op een forum kun je roepen en speculeren wat je wilt. Op het moment dat het een krantenartikel wordt, zullen de meesten hier echter wat behoudender reageren en met reden natuurlijk. Als een van ons wat doms of onjuists zegt, kraait er geen haan naar. Wanneer het in de krant staat, ligt het allemaal onder een vergrootglas. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je je woorden goed afweegt en niet voorbarige conclusies trekt zoals het mogelijk lijden aan het syndroom van asperger en afwijkende empathische vermogens zoals jij hier in dit topic doet. Ik vraag me af of je dat ook had gezegd als jij geďnterviewd werd.

Het is daarom wel een beetje makkelijk praten en veroordelen vanaf de zijlijn natuurlijk.

Glen
06-09-2012, 20:52
Waar was je met je gejank toen Dick Vrij, Hans Nijman, Jan Plas, André Brilleman, Melvin Manhoef, Ashwin Balrak, etc. etc. in de fout gingen?
En jou selectieve geheugen.....
Is het toevallig dat in jou rijtje Milo El Geubli en Mohammed El Bacha ontbreken??
Of kun je anders je punt niet maken?

HOU ALLEMAAL A.U.B. EENS OP MET DE GOEDKOPE AFKOMST/RASSEN/CULTUUR TROEFKAART!

remco pardoel
06-09-2012, 22:31
het is een net stukje geworden...

Tov
06-09-2012, 23:02
Thanks Roy!

Bumpersticker nu verkrijgbaar in de webshop.

http://i552.photobucket.com/albums/jj321/Tov_02/Mixf.jpg

smike
07-09-2012, 03:37
Je collega krantenbezorgers? Ja vervelend dat ze geschrokken zijn, krijgen ze nazorg?

De argumentatie in je reacties is van een klasse dat ik denk dat je opgeblazen ego wel heel hard geraakt moet zijn Roytje.

Mattie73
07-09-2012, 04:40
En jou selectieve geheugen.....
Is het toevallig dat in jou rijtje Milo El Geubli en Mohammed El Bacha ontbreken??
Of kun je anders je punt niet maken?

HOU ALLEMAAL A.U.B. EENS OP MET DE GOEDKOPE AFKOMST/RASSEN/CULTUUR TROEFKAART!

Inderdaad deze 2 kun je ook noemen. Dat ik ze niet genoemd hebt heeft niets met de te maken reden die jij denkt eikel. ik zeg alleen ; waarom wordt Badr zo harder aangepakt als andere kickboksers. Kickboksers die mensen vermoord hebben, of kickboksers die cocaine dealen waar hele gezinnen aan kapot gaan, daar hoor je niks over. Maar Badr die in het uitgaansleven een fout heeft gemaakt, die kan zowat de electrichse stoel krijgen van sommigen!! Inderdaad dat is selectieve verontwaardiging eikel!!

MB667
07-09-2012, 08:21
waarom wordt Badr zo harder aangepakt als andere kickboksers. Kickboksers die mensen vermoord hebben, of kickboksers die cocaine dealen waar hele gezinnen aan kapot gaan

welke kickboksers hebben mensen dan vermoord? Die wat dealen weten we wel zo een beetje....vertel!

ArjanV
07-09-2012, 08:22
Niet een fout....meerdere fouten! Zowel binnen als buiten de ring terwijl meneer weet dat hij in het middelpunt van de belangstelling staat!

Wat het stukje betreft...ik begrijp best dat een advocaat in een stukje min of meer benadrukt dat iemand onschuldig is zolang hij/zij niet veroordeeld is maar het blijft wel een gemiste kans om de vechtsport een beetje uit het kwade daglicht te halen! Een scherpe veroordeling van Hari's gedrag vanuit "de vechtsport" zelf zou voor het aanzien van "de vechtsport" veel beter zijn!

Justinian
07-09-2012, 08:23
De argumentatie in je reacties is van een klasse dat ik denk dat je opgeblazen ego wel heel hard geraakt moet zijn Roytje.
Ik kan begrijpen dat jij dat denkt aangezien je wel vaker posts verkeerd interpreteert.

Justinian
07-09-2012, 08:31
Niet een fout....meerdere fouten! Zowel binnen als buiten de ring terwijl meneer weet dat hij in het middelpunt van de belangstelling staat!

Wat het stukje betreft...ik begrijp best dat een advocaat in een stukje min of meer benadrukt dat iemand onschuldig is zolang hij/zij niet veroordeeld is maar het blijft wel een gemiste kans om de vechtsport een beetje uit het kwade daglicht te halen! Een scherpe veroordeling van Hari's gedrag vanuit "de vechtsport" zelf zou voor het aanzien van "de vechtsport" veel beter zijn!
Ik benadruk niet dat hij onschuldig is, maar het klopt natuurlijk wel; de rechter dient hem te veroordelen. Het zou van mij als advocaat ontzettend stom zijn om zijn gedrag nu scherp te gaan veroordelen omdat ik het dossier (en dus ook de feiten) niet ken en dan dus maar op krantenartikelen afga. Dat interview is toch een stuk formeler dan wanneer ik hier mijn mening verkondig op het forum. Dan ben ik toch wat vrijer en wordt niet ieder woord in de weegschaal gelegd, al ben ik zelfs daar niet helemaal zeker meer van.

Glen
07-09-2012, 08:40
Dat ik ze niet genoemd hebt heeft niets met de te maken reden die jij denkt eikel.
Inderdaad dat is selectieve verontwaardiging eikel!!
Tja, je hoeft niet altijd aan een boom te hangen om een eikel te zijn!
Reps voor jou, topper!

RedDawn
07-09-2012, 09:07
Ik benadruk niet dat hij onschuldig is, maar het klopt natuurlijk wel; de rechter dient hem te veroordelen. Het zou van mij als advocaat ontzettend stom zijn om zijn gedrag nu scherp te gaan veroordelen omdat ik het dossier (en dus ook de feiten) niet ken en dan dus maar op krantenartikelen afga. Dat interview is toch een stuk formeler dan wanneer ik hier mijn mening verkondig op het forum. Dan ben ik toch wat vrijer en wordt niet ieder woord in de weegschaal gelegd, al ben ik zelfs daar niet helemaal zeker meer van.

Ik vind het ook geen geweldig stuk. Natuurlijk is het goed om de stereotypen die over onze sport bestaan te weerleggen, maar als ik het artikel gaan alle kickboksers naar de universiteit. Het slaat weer door naar de andere kant.

Ik ben het ook met ArjenV eens dat het een gemiste kans is om de vechtsport uit het kwade daglicht te halen. Een scherpe veroordeling van Hari's gedrag zou inderdaad voor de reputatie van de vechtsport veel beter zijn geweest. Nu krijgt de lezer een verhaal over de andere kant van de medaille en triggers. Hari heeft nog veel meer aanklachten tegen hem lopen dan alleen de mishandeling van Sensation White. Over hoeveel triggers en andere kanten van medailles kan je dan nog spreken?

ArjanV
07-09-2012, 09:28
Ik benadruk niet dat hij onschuldig is, maar het klopt natuurlijk wel; de rechter dient hem te veroordelen. Het zou van mij als advocaat ontzettend stom zijn om zijn gedrag nu scherp te gaan veroordelen omdat ik het dossier (en dus ook de feiten) niet ken en dan dus maar op krantenartikelen afga. Dat interview is toch een stuk formeler dan wanneer ik hier mijn mening verkondig op het forum. Dan ben ik toch wat vrijer en wordt niet ieder woord in de weegschaal gelegd, al ben ik zelfs daar niet helemaal zeker meer van.

Begrijp ik volkomen...maar er zijn natuurlijk al een aantal vaststaande feiten gebeurd die te veroordelen zijn...zijn gedrag in de ring natuuurlijk,het feit dat hij gelogen heeft over de hele situatie bij Sensation,eerst was hij aan de afwas en had hij niets gezien...later de klap met de vlakke hand...en bovendien heeft hij de schijn wel heeel erg tegen (ok da's gelukkig niet goed genoeg voor een veroordeling)...ik denk dat dat best eens benadrukt zou mogen worden door iemand vanuit de vechtsport zelf en dat gebeurd natuurlijk veel te weinig of zelfs niet. Het zou voor het aanzien van de vechtsport een heel stuk beter zijn wanneer gedrag als dat van Badr Hari vanuit de vechtsport scherp veroordeeld wordt...en niet zoals jaren het geval was/is in de doofpot gestopt cq met de mantel der liefde bedekt....

Justinian
07-09-2012, 09:55
Begrijp ik volkomen...maar er zijn natuurlijk al een aantal vaststaande feiten gebeurd die te veroordelen zijn...zijn gedrag in de ring natuuurlijk,het feit dat hij gelogen heeft over de hele situatie bij Sensation,eerst was hij aan de afwas en had hij niets gezien...later de klap met de vlakke hand...en bovendien heeft hij de schijn wel heeel erg tegen (ok da's gelukkig niet goed genoeg voor een veroordeling)...ik denk dat dat best eens benadrukt zou mogen worden door iemand vanuit de vechtsport zelf en dat gebeurd natuurlijk veel te weinig of zelfs niet. Het zou voor het aanzien van de vechtsport een heel stuk beter zijn wanneer gedrag als dat van Badr Hari vanuit de vechtsport scherp veroordeeld wordt...en niet zoals jaren het geval was/is in de doofpot gestopt cq met de mantel der liefde bedekt....
Er zijn inderdaad vaststaande feiten die veroordeeld kunnen worden. Dat gebeurt ook. In het artikel benoem ik deze gebeurtenissen. Ik kan daar de nadruk opleggen, maar dat heb ik niet gedaan om de simpele reden dat het artikel gaat over de strafrechtelijke zaken. Overigens heb ik er met de journalist wel iets uitgebreider over gesproken. Ik denk dat we blij mogen zijn dat er eens een keer een journalist is die er niet meteen een sensatiestuk van probeert te maken.

Justinian
07-09-2012, 09:59
Ik vind het ook geen geweldig stuk. Natuurlijk is het goed om de stereotypen die over onze sport bestaan te weerleggen, maar als ik het artikel gaan alle kickboksers naar de universiteit. Het slaat weer door naar de andere kant.
Nee, dat staat er niet. Het enige dat in het artikel staat is dat veel van mijn leerlingen hoog zijn opgeleid (HBO/Universiteit). Daarvan is geen woord gelogen en ik denk dat het goed is dat dit ook eens wordt benoemd.


Ik ben het ook met ArjenV eens dat het een gemiste kans is om de vechtsport uit het kwade daglicht te halen. Een scherpe veroordeling van Hari's gedrag zou inderdaad voor de reputatie van de vechtsport veel beter zijn geweest. Nu krijgt de lezer een verhaal over de andere kant van de medaille en triggers. Hari heeft nog veel meer aanklachten tegen hem lopen dan alleen de mishandeling van Sensation White. Over hoeveel triggers en andere kanten van medailles kan je dan nog spreken?
Tja.. ik ben bang dat ik in herhaling ga vallen wanneer ik hier inhoudelijk op ga reageren, dus dat doe ik maar niet.

FOCUS
07-09-2012, 10:34
Mattie, wie is er nu verantwoordelijk voor het 'kapotte' gezin; de coke dealer, of mevrouw en meneer de cokesnuiver?

RedDawn
07-09-2012, 10:49
Nee, dat staat er niet. Het enige dat in het artikel staat is dat veel van mijn leerlingen hoog zijn opgeleid (HBO/Universiteit). Daarvan is geen woord gelogen en ik denk dat het goed is dat dit ook eens wordt benoemd.


Tja.. ik ben bang dat ik in herhaling ga vallen wanneer ik hier inhoudelijk op ga reageren, dus dat doe ik maar niet.


Is goed joh, dan ga ik even mijn krantenwijk lopen!

Justinian
07-09-2012, 11:36
Is goed joh, dan ga ik even mijn krantenwijk lopen!
Top! Als je nou tegen het einde van het jaar ook even bij mij langskomt met zo'n leuk kaartje, dan stop ik je een euro toe.

Coldcrust
07-09-2012, 12:15
Op een forum kun je roepen en speculeren wat je wilt. Op het moment dat het een krantenartikel wordt, zullen de meesten hier echter wat behoudender reageren en met reden natuurlijk. Als een van ons wat doms of onjuists zegt, kraait er geen haan naar. Wanneer het in de krant staat, ligt het allemaal onder een vergrootglas. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je je woorden goed afweegt en niet voorbarige conclusies trekt zoals het mogelijk lijden aan het syndroom van asperger en afwijkende empathische vermogens zoals jij hier in dit topic doet. Ik vraag me af of je dat ook had gezegd als jij geďnterviewd werd.

Het is daarom wel een beetje makkelijk praten en veroordelen vanaf de zijlijn natuurlijk.

Ik begrijp dat een krant een ander medium is en een met veel meer impact dan een openbaar forum waar Jan en alleman maar wat mag roepen maar juist dan zou je de kans moeten grijpen om nog nadrukkelijker afstand te nemen van Badr's gedragingen ipv te proberen enigzins begrip te kweken. Als je een dergelijke mogelijkheid krijgt om een (deels) onwetend,groot publiek zo direct te beinvloeden in hun kijk op de ''barbaarse'' vechtsport dan past het beter om scherp te veroordelen..nuance aan willen brengen (net als bij een verkiezingsdebat) werkt dan niet.

blackadder
07-09-2012, 12:22
Ik begrijp dat een krant een ander medium is en een met veel meer impact dan een openbaar forum waar Jan en alleman maar wat mag roepen maar juist dan zou je de kans moeten grijpen om nog nadrukkelijker afstand te nemen van Badr's gedragingen ipv te proberen enigzins begrip te kweken. Als je een dergelijke mogelijkheid krijgt om een (deels) onwetend,groot publiek zo direct te beinvloeden in hun kijk op de ''barbaarse'' vechtsport dan past het beter om scherp te veroordelen..nuance aan willen brengen (net als bij een verkiezingsdebat) werkt dan niet.
x2

Facade
07-09-2012, 12:56
Ik begrijp dat een krant een ander medium is en een met veel meer impact dan een openbaar forum waar Jan en alleman maar wat mag roepen maar juist dan zou je de kans moeten grijpen om nog nadrukkelijker afstand te nemen van Badr's gedragingen ipv te proberen enigzins begrip te kweken. Als je een dergelijke mogelijkheid krijgt om een (deels) onwetend,groot publiek zo direct te beinvloeden in hun kijk op de ''barbaarse'' vechtsport dan past het beter om scherp te veroordelen..nuance aan willen brengen (net als bij een verkiezingsdebat) werkt dan niet.

Ik ben met je eens dat het ongelukkig staat gepresenteerd. Maar dat komt denk ik met name hoe de schrijver het zelf inleidt, minder hoe Roy het zegt. De schrijver haalt het column van de Winter aan als een column dat een lans breekt voor Hari en hem een parel voor de samenleving noemt. Vervolgens komt het citaat van Roy "dat ben ik met hem eens". Als je even snel doorleest lijkt het dan alsof Roy ook voor em opkomt en het met het hele column eens is, terwijl dat denk ik nooit de bedoeling is geweest.

Maar goed het is niet mijn artikel, dus ik laat het verdedigen van de inhoud verder aan Roy zelf over. Mijn opmerking maak ik met name omdat ik de houding van sommige leden hier vrij ergerlijk vind. Je had dit en dit moeten zeggen vanuit de leunstoel is altijd makkelijk. 'Scherp' veroordelen is bijvoorbeeld vrij abstract. Hoe verwoord je dat precies, waar leg je de nadruk op en hoe relateer je dat tot de vraag die je gesteld wordt? Dat is helemaal nog niet zo makkelijk. Sta daar ook even bij stil als je een interview compleet aan de schandpaal nagelt (jij hoeft je niet direct aangesproken te voelen). Wij praten hier al een paar dagen over en ik heb weinig goede alternatieven voorbij zien komen terwijl de meesten hier toch heel wat meer bedenktijd over gehad hebben. Daarom denk ik dat men best een beetje rustig aan mag doen met de superlatieven. De verkiezingen en politici worden er nu zelfs bijgehaald... Dat zijn professionals die het bespelen van de media tot een kunst verheven hebben. Is dat de maatstaf aan de hand waarvan we dit interview moeten beoordelen? Ik vind dus van niet.

Coldcrust
07-09-2012, 13:06
Ik ben met je eens dat het ongelukkig staat gepresenteerd. Maar dat komt denk ik met name hoe de schrijver het zelf inleidt, minder hoe Roy het zegt. De schrijver haalt het column van de Winter aan als een column dat een lans breekt voor Hari en hem een parel voor de samenleving noemt. Vervolgens komt het citaat van Roy "dat ben ik met hem eens". Als je even snel doorleest lijkt het dan alsof Roy ook voor em opkomt en het met het hele column eens is, terwijl dat denk ik nooit de bedoeling is geweest.

Maar goed het is niet mijn artikel, dus ik laat het verdedigen van de inhoud verder aan Roy zelf over. Mijn opmerking maak ik met name omdat ik de houding van sommige leden hier vrij ergerlijk vind. Je had dit en dit moeten zeggen vanuit de leunstoel is altijd makkelijk. 'Scherp' veroordelen is bijvoorbeeld vrij abstract. Hoe verwoord je dat precies, waar leg je de nadruk op en hoe relateer je dat tot de vraag die je gesteld wordt? Dat is helemaal nog niet zo makkelijk. Sta daar ook even bij stil als je een interview compleet aan de schandpaal nagelt (jij hoeft je niet direct aangesproken te voelen). Wij praten hier al een paar dagen over en ik heb weinig goede alternatieven voorbij zien komen terwijl de meesten hier toch heel wat meer bedenktijd over gehad hebben. Daarom denk ik dat men best een beetje rustig aan mag doen met de superlatieven. De verkiezingen en politici worden er nu zelfs bijgehaald... Dat zijn professionals die het bespelen van de media tot een kunst verheven hebben. Is dat de maatstaf aan de hand waarvan we dit interview moeten beoordelen? Ik vind dus van niet.

Als je besluit je mening via een dergelijk medium te geven dan moet je je bewust zijn van de impact die het kan hebben (dat haal je terecht aan) en moet je vervolgens je reactie daarop aanpassen. Als je vervolgens besluit om juist vanwege die impact die het kan hebben op een veel grotere groep mensen dan de incrowd hier met de handrem erop te praten dan zie ik dat als een zachte heelmeester-aktie en was het beter geweest om helemaal niet te reageren.
Wil je de sport helpen dan moet je kleur bekennen en zulke gedragingen in scherpe bewoordingen afwijzen,daar blijf ik bij sorry.
Ik denk dat de juridische achtergrond en positie die hij daarin bekleedt Roy eerder beperkt dan dat het hem de juiste persoon maakt om een dergelijke reactie te geven en wellicht was het daarom ook beter geweest als iemand anders was geinterviewd.
(waarmee ik overigens niet twijfel aan de goede intenties va Roy in deze).

Wat mij trouwens het meest stoort (niet alleen bij Roy maar in het algemeen) is dat men zich steeds focussed op de zaak Sensation White en probeert oorzaken/triggers of hoe je het noemen wil te vinden in dat specifieke geval terwijl de hoeveelheid incidenten allang heeft aangetoond dat het niet gerechtvaardigd is om de oorzaak/aanleiding bij de slachtoffers te zoeken.

Facade
07-09-2012, 13:19
Als je besluit je mening via een dergelijk medium te geven dan moet je je bewust zijn van de impact die het kan hebben (dat haal je terecht aan) en moet je vervolgens je reactie daarop aanpassen. Als je vervolgens besluit om juist vanwege die impact die het kan hebben op een veel grotere groep mensen dan de incrowd hier met de handrem erop te praten dan zie ik dat als een zachte heelmeester-aktie en was het beter geweest om helemaal niet te reageren.
Wil je de sport helpen dan moet je kleur bekennen en zulke gedragingen in scherpe bewoordingen afwijzen,daar blijf ik bij sorry.
Ik denk dat de juridische achtergrond en positie die hij daarin bekleedt Roy eerder beperkt dan dat het hem de juiste persoon maakt om een dergelijke reactie te geven en wellicht was het daarom ook beter geweest als iemand anders was geinterviewd.
(waarmee ik overigens niet twijfel aan de goede intenties va Roy in deze).

Wat mij trouwens het meest stoort (niet alleen bij Roy maar in het algemeen) is dat men zich steeds focussed op de zaak Sensation White en probeert oorzaken/triggers of hoe je het noemen wil te vinden in dat specifieke geval terwijl de hoeveelheid incidenten allang heeft aangetoond dat het niet gerechtvaardigd is om de oorzaak/aanleiding bij de slachtoffers te zoeken.

Wat mij stoort is dat men zich focust op een citaat terwijl er ook nog een artikel omheen geschreven is. Wat op het laatst staat blijft hangen maar toch.

Voor de rest is het agree to disagree. Waar het mij om ging, is de manier waarop sommigen hier reageren en de oordelende toonzetting van deze reacties. Makkelijk praten is het eerste wat bij mij dan op komt. Zonder echt in detail te zeggen van hoe het dan verwoord had moeten worden, komen er abstracte waardeoordelen voorbij waar je weinig mee kan.

Rverm
07-09-2012, 14:19
Even meegelezen te hebben met alle reacties, denk ik dat Roy gewoon een prima stuk in de krant heeft laten plaatsen. De afgelopen jaren komt de vechtsport altijd negatief in het nieuws, het wordt ook steeds moeilijker om er positief nieuws over te schrijven in de kranten. Als ik aan iemand vertel dat ik aan MMA/Kickboksen doe, en ik sla nog geen deuk in een pakkie boter, is vaak de eerste reactie van mensen "oke, dus lekker op elkaar inbeuken tot de ander niet meer beweegt...". Als dat het imago is wat er in Nederland heerst dan is het lastig om het nog positief in het nieuws te brengen.
Wat het verhaal van Roy betreft denk ik dat hij probeert de naam van de vechtsport te zuiveren zonder mensen te veroordelen of over mensen te oordelen. Ook bij ons op de sportschool zitten een hoop mensen die wel hoog opgeleid zijn, voor de klas staan of andere voorbeeldfuncties hebben. Hij kiest de kant van Badr niet, enige wat hij probeert te benadrukken is dat het heus niet zomaar gebeurd.
Voor iedereen die bekende mensen kent, of het nou een kickbokser, tv-persoonlijkheid of voetballer is, als je ergens loopt met diegene dan hoor je tig opmerkingen om je heen waarvan bij lange na niet alles positief is. Natuurlijk kan je alles langs je heen laten gaan maar op den duur knapt er bij iedereen iets en bestaat de mogelijkheid dat je je een keer laat gaan. En nee, dat praat ik niet goed, maar ik kan het me voorstellen! Wat Roy dan ook duidelijk probeert te maken is denk ik dat alles een andere kant heeft en dat het heus niet altijd het geval is dat bv. Badr willekeurig mensen in elkaar trapt.
Uitsmijters/portiers, er lezen er hier ook een paar mee, schijten of in hun broek voor vechtsporters of mensen met een "duister" verleden/uitstraling. Vaak hoeven ze niet in de rij te staan ergens en worden bijna geknuffeld als ze binnen willen komen. Stukje angst is dat en vriendjes willen zijn met...
Een aantal uitsmijters/portiers die willen soms laten zien wie de baas is aan de deur en dat gebeurt dan op de verkeerde manier. De kans is dan aanwezig dat je een keer de verkeerde treft die dat niet zo makkelijk accepteert of zich in zijn eer aangetast voelt. Ook hier praat ik agressie of bedreigingen uiteraard niet goed maar sommige mensen zijn nou eenmaal licht ontvlambaar.

Laat ik benadrukken dat ik het absoluut niet goedkeur wat bv. Badr allemaal gedaan heeft. Dat er iets in zijn hoofd niet helemaal goed gaat is wel duidelijk en hij verdiend zijn straf ook gewoon. Net zoals een korfballer, schoonspringer of kleiduifschieter dat verdient als die de fout in is gegaan. En hoe vaker iemand de fout in gaat, hoe harder die gestraft moet worden. Hoe ik het artikel van Roy lees is dat hij ook niet goed praat wat Badr gedaan heeft, hij probeert het alleen te weerleggen en/of te verklaren. Bijna niemand weet wat er overal precies gebeurd is maar iedereen gist en oordeelt maar.

Al met al zijn we allemaal liefhebbers die hier meelezen dus laten we dan ook samen ons best doen om het positieve van vechtsport te benadrukken in plaats van alleen maar over dingen te praten waar ook al dagelijks in de kranten over geschreven wordt en elkaar af te zeiken!

Kippeborst
07-09-2012, 14:25
Keurig stuk man. Wat is blijven hangen bij de ( niet kickboxende ) lezers: een advocaat die ook aan vechtsport doet. Alleen maar positief, en goed voor de sport.

Peacey
07-09-2012, 15:44
Keurig stuk man. Wat is blijven hangen bij de ( niet kickboxende ) lezers: een advocaat die ook aan vechtsport doet. Alleen maar positief, en goed voor de sport.

De laatste advocaat die in het nieuws kwam was niet zo positief voor de sport.

Coldcrust
07-09-2012, 16:06
Even meegelezen te hebben met alle reacties, denk ik dat Roy gewoon een prima stuk in de krant heeft laten plaatsen. De afgelopen jaren komt de vechtsport altijd negatief in het nieuws, het wordt ook steeds moeilijker om er positief nieuws over te schrijven in de kranten. Als ik aan iemand vertel dat ik aan MMA/Kickboksen doe, en ik sla nog geen deuk in een pakkie boter, is vaak de eerste reactie van mensen "oke, dus lekker op elkaar inbeuken tot de ander niet meer beweegt...". Als dat het imago is wat er in Nederland heerst dan is het lastig om het nog positief in het nieuws te brengen.
Wat het verhaal van Roy betreft denk ik dat hij probeert de naam van de vechtsport te zuiveren zonder mensen te veroordelen of over mensen te oordelen. Ook bij ons op de sportschool zitten een hoop mensen die wel hoog opgeleid zijn, voor de klas staan of andere voorbeeldfuncties hebben. Hij kiest de kant van Badr niet, enige wat hij probeert te benadrukken is dat het heus niet zomaar gebeurd.
Voor iedereen die bekende mensen kent, of het nou een kickbokser, tv-persoonlijkheid of voetballer is, als je ergens loopt met diegene dan hoor je tig opmerkingen om je heen waarvan bij lange na niet alles positief is. Natuurlijk kan je alles langs je heen laten gaan maar op den duur knapt er bij iedereen iets en bestaat de mogelijkheid dat je je een keer laat gaan. En nee, dat praat ik niet goed, maar ik kan het me voorstellen! Wat Roy dan ook duidelijk probeert te maken is denk ik dat alles een andere kant heeft en dat het heus niet altijd het geval is dat bv. Badr willekeurig mensen in elkaar trapt.
Uitsmijters/portiers, er lezen er hier ook een paar mee, schijten of in hun broek voor vechtsporters of mensen met een "duister" verleden/uitstraling. Vaak hoeven ze niet in de rij te staan ergens en worden bijna geknuffeld als ze binnen willen komen. Stukje angst is dat en vriendjes willen zijn met...
Een aantal uitsmijters/portiers die willen soms laten zien wie de baas is aan de deur en dat gebeurt dan op de verkeerde manier. De kans is dan aanwezig dat je een keer de verkeerde treft die dat niet zo makkelijk accepteert of zich in zijn eer aangetast voelt. Ook hier praat ik agressie of bedreigingen uiteraard niet goed maar sommige mensen zijn nou eenmaal licht ontvlambaar.



Dit bedoel ik dus. "dat zoiets echt niet zomaar gebeurd''....toch enigzins begrip proberen op te brengen voor Badr en de schuld in elk geval deels bij de slachtoffers te leggen..terwijl er gewoon op geen enkele manier te rechtvaardigen valt dat een professioneel vechter..met de verantwoordelijkheid van een voorbeeldfunctie waaraan je nu eenmaal niet kunt ontkomen als je zoveel in het nieuws komt (waar overigens ook een goede financiele vergoeding tegenover staat) zijn zelfbeheersing verliest. We hebben het hier over een professioneel vechter (''sportman'',al het lijkt aan het aantal incidenten te zien wel of hij full-time aan het stappen is trouwens)..als die al heerhaaldelijk in de fout gaat...wat da te denken van al die goed/kwaadwillende amateurs??? Dat is wat het publiek zich dan terecht afvraagt!

En laten we nu aub niet doen alsof alles waar Badr van beschuldigd wordt (en idd niet is bewezen maar waar heeeeeeel veel rook is is toch ook wel vuur) altijd gevallen zijn waarin een mogelijke provocatie zou kunnen hebben plaatsgevonden (huis in brand steken van een zwangere vrouw??) en in de gevallen waarin dat wel zo zou hebben kunnen zijn had hij gewoon de wijste moeten zijn en weg moeten lopen ipv nota bene samen met anderen die persoon (Blinq,Cooldown,Sensation White) in elkaar trappen.

Als we de sport een warm hart toedragen moeten we een duidelijk signaal geven door ons te distantieren..dat is mijn mening.

smike
07-09-2012, 16:07
Is goed joh, dan ga ik even mijn krantenwijk lopen!

You must spreak bla bla bla ;)

Peacey
07-09-2012, 16:21
Keurig stuk man. Wat is blijven hangen bij de ( niet kickboxende ) lezers: een advocaat die ook aan vechtsport doet. Alleen maar positief, en goed voor de sport.

De laatste advocaat die in het nieuws kwam was niet zo positief voor de sport.

RedDawn
07-09-2012, 22:31
De laatste advocaat die in het nieuws kwam was niet zo positief voor de sport.

Touche!

Richelieu
07-09-2012, 22:38
De laatste advocaat die in het nieuws kwam was niet zo positief voor de sport.

Ach, vond het stuk in de Nieuwe Revu nog niet eens zo slecht ;)

Illest
07-09-2012, 22:42
ik begrijp de reacties niet echt, het lijkt alsof Roy namens mixfight.nl volgens sommigen een statement zou moeten maken en alles scherp zou moeten veroordelen

daar ben ik het niet mee eens, dat zou ik echt 'goedkoop scoren' vinden

Rverm
08-09-2012, 16:16
Dit bedoel ik dus. "dat zoiets echt niet zomaar gebeurd''....toch enigzins begrip proberen op te brengen voor Badr en de schuld in elk geval deels bij de slachtoffers te leggen..terwijl er gewoon op geen enkele manier te rechtvaardigen valt dat een professioneel vechter..met de verantwoordelijkheid van een voorbeeldfunctie waaraan je nu eenmaal niet kunt ontkomen als je zoveel in het nieuws komt (waar overigens ook een goede financiele vergoeding tegenover staat) zijn zelfbeheersing verliest. We hebben het hier over een professioneel vechter (''sportman'',al het lijkt aan het aantal incidenten te zien wel of hij full-time aan het stappen is trouwens)..als die al heerhaaldelijk in de fout gaat...wat da te denken van al die goed/kwaadwillende amateurs??? Dat is wat het publiek zich dan terecht afvraagt!

En laten we nu aub niet doen alsof alles waar Badr van beschuldigd wordt (en idd niet is bewezen maar waar heeeeeeel veel rook is is toch ook wel vuur) altijd gevallen zijn waarin een mogelijke provocatie zou kunnen hebben plaatsgevonden (huis in brand steken van een zwangere vrouw??) en in de gevallen waarin dat wel zo zou hebben kunnen zijn had hij gewoon de wijste moeten zijn en weg moeten lopen ipv nota bene samen met anderen die persoon (Blinq,Cooldown,Sensation White) in elkaar trappen.

Als we de sport een warm hart toedragen moeten we een duidelijk signaal geven door ons te distantieren..dat is mijn mening.

Ik had expres een aantal keer vermeld in mijn stukje dat ik het er absoluut niet mee eens ben wat Badr gedaan heeft en doet... Enige wat ik zeg is dat elk verhaal 2 kanten heeft, waar ik overigens van overtuigd ben dat de fout vaker bij Badr ligt dan bij anderen! Maar zoals ik ook al zei, als bekend persoon krijg je tig opmerkingen naar je hoofd de hele dag, mensen willen je uitdagen, mensen gaan een grens opzoeken. Jij en ik kunnen waarschijnlijk rustig over straat lopen, en soms hoor ik ook wel eens een opmerking. Ik kan me mond niet houden dan en zeg wat terug. Als jij bv. met je vrouwtje over straat loopt en mensen maken een opmerking, dan doe je net of je het allemaal niet hoort en praat je rustig verder over dat het printpapier op was op je werk? Kan me niet voorstellen dat je altijd alles accepteert... BN-ers blijven ook gewoon mensen...

Diz
08-09-2012, 16:34
Ik had expres een aantal keer vermeld in mijn stukje dat ik het er absoluut niet mee eens ben wat Badr gedaan heeft en doet... Enige wat ik zeg is dat elk verhaal 2 kanten heeft, waar ik overigens van overtuigd ben dat de fout vaker bij Badr ligt dan bij anderen! Maar zoals ik ook al zei, als bekend persoon krijg je tig opmerkingen naar je hoofd de hele dag, mensen willen je uitdagen, mensen gaan een grens opzoeken. Jij en ik kunnen waarschijnlijk rustig over straat lopen, en soms hoor ik ook wel eens een opmerking. Ik kan me mond niet houden dan en zeg wat terug. Als jij bv. met je vrouwtje over straat loopt en mensen maken een opmerking, dan doe je net of je het allemaal niet hoort en praat je rustig verder over dat het printpapier op was op je werk? Kan me niet voorstellen dat je altijd alles accepteert... BN-ers blijven ook gewoon mensen...

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om provocaties gewoon naast je neer te leggen...
Wát maakt iemand die iets zegt/je uitdaagt dan zo belangrijk dat je er per se op in moet gaan?

Haantjesgedrag...

Asura
08-09-2012, 17:04
Wat loop je toch selectief verontwaardigd te doen! Ik weet niet uit welk hol jij gekropen bent maar voor het geval jij het nog niet wist: al sinds de jaren '70 zijn er tientallen kickboksers betrokken bij criminaliteit, mishandelingen etc. Ik heb jouw en anderen nooit eerder horen klagen daarover.

Waar was je met je gejank toen Dick Vrij, Hans Nijman, Jan Plas, André Brilleman, Melvin Manhoef, Ashwin Balrak, etc. etc. in de fout gingen?

Als Badr nu een fout heeft gemaakt hebben we in Nederland een justitie die hem zal straffen, klaar punt uit.


Wanneer ben ik selectief? Alsof ik het ineens eens zou zijn met Balrak of Gordeau. Manhoef is duidelijk een stuk volwassener geworden de laatste jaren, en daar heb ik alleen maar respect voor.

Wat noem je Vrij, Nijman, Plas en Brilleman, ik zat nog in de speeltuin toen hun de fout ingingen slimmerd:lol:

Coldcrust
08-09-2012, 17:38
Ik had expres een aantal keer vermeld in mijn stukje dat ik het er absoluut niet mee eens ben wat Badr gedaan heeft en doet... Enige wat ik zeg is dat elk verhaal 2 kanten heeft, waar ik overigens van overtuigd ben dat de fout vaker bij Badr ligt dan bij anderen! Maar zoals ik ook al zei, als bekend persoon krijg je tig opmerkingen naar je hoofd de hele dag, mensen willen je uitdagen, mensen gaan een grens opzoeken. Jij en ik kunnen waarschijnlijk rustig over straat lopen, en soms hoor ik ook wel eens een opmerking. Ik kan me mond niet houden dan en zeg wat terug. Als jij bv. met je vrouwtje over straat loopt en mensen maken een opmerking, dan doe je net of je het allemaal niet hoort en praat je rustig verder over dat het printpapier op was op je werk? Kan me niet voorstellen dat je altijd alles accepteert... BN-ers blijven ook gewoon mensen...

Toch ga je ervan uit dat er een directe aanleiding of provocatie plaats heeft gevonden waarbij Badr zijn zelfbeheersing heeft verloren..in veel van de verhalen wordt gesproken over een Badr die uit is op ruzie en soms zelfs zonder echte aanleiding de aanval kiest..als het om 1 geval zou gaan zou je hem het voordeel van de twijfel kunnen geven maar op een bepaald moment is het gewoon te veel voor dat.

Rverm
08-09-2012, 19:55
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om provocaties gewoon naast je neer te leggen...
Wát maakt iemand die iets zegt/je uitdaagt dan zo belangrijk dat je er per se op in moet gaan?

Haantjesgedrag...

In mij zit totaal geen agressie, heb ook een hekel aan agressie. Ik heb ook nooit ruzie, dus voor mij is dat haantjesgedrag ook niet van toepassing. Ben een hele vriendelijke jongen...:D Maar ik ben wel iemand die erop KAN reageren, niet met agressie maar verbaal. En iemand als Badr is iemand die er gelijk vol op knalt en dat is ook gewoon fout...

Maar ontopic:
Coldcrust : We verschillen dus van mening. Waar we het wel over eens zijn is dat Badr (waarschijnlijk) fout zit...laten we het daar dan maar op houden... ;)

Eric468
09-09-2012, 06:19
Toch leuk om te zien hoe iedereen een artikel totaal anders leest.

Mijns inziens gaat dit artikel helemaal niet over Badr, maar is het onderwerp eerder "de vooroordelen over domme, laag opgeleide vechtsporters klopt niet altijd".
De hele zaak Badr is slechts aanleiding om dit artikel te plaatsen.
Waarom is Badr slecht aanleiding en geen onderwerp? Als Badr wel het onderwerp geweest zou zijn dan hadden ze wel een interview gedaan met iemand die inzicht in de zaak heeft (een advocaat die het dossier kent, iemand die Badr persoonlijk goed kent, iemand die bij het incident aanwezig was). Roy heeft dat niet en je kan dus moeilijk verwachten dat hij een unieke kijk op de zaak heeft die nieuwswaarde gaat toevoegen.
De boodschap dat vechtsporters ook hoogopgeleide personen kunnen zijn lijkt me alleen maar een positieve boodschap voor de sport.

Over de vraag of de acties van Badr zwaarder veroordeeld hadden moeten worden in het artikel:
Bedenkt wel dat ze Roy interviewen omdat hij twee petten op heeft; advocaat en vechtsporter (en dat maakt zijn mening net iets interessanter dan de mening van de gemiddelde MF-poster) en hij dus ook een mening moet vormen die past bij zijn rol als vechtsporter EN als advocaat. Iemand streng veroordelen kan hij moeilijk doen als advocaat omdat zijn werk nou eenmaal is om het op te nemen voor mensen die iets misdaan hebben (of ervan verdacht worden).

Als vechtsporter kan hij het natuurlijk ook niet goed praten omdat dat de sport zou schaden. Dus hij kiest slim de middenweg door aan te geven dat geweld buiten de ring niet toelaatbaar is, iets waar iedereen het wel mee eens kan zijn. Bovendien geeft hij aan dat er ook altijd een keerzijde van de medaille is, iets dat ook altijd het geval is.


De boodschap van het artikel is voor mij dus dat de vooroordelen over vechtsporters vaak niet kloppen, en dat komt mooi naar voren in het artikel.

de Stiep
09-09-2012, 12:08
De boodschap van het artikel is voor mij dus dat de vooroordelen over vechtsporters vaak niet kloppen, en dat komt mooi naar voren in het artikel.

So hé. Eric468 man.......Hier wordt verwoord wat ik al een paar dagen denk maar niet fatsoenlijk onder woorden kon brengen. Reps !

761217186
09-09-2012, 13:13
Toch leuk om te zien hoe iedereen een artikel totaal anders leest.

Mijns inziens gaat dit artikel helemaal niet over Badr, maar is het onderwerp eerder "de vooroordelen over domme, laag opgeleide vechtsporters klopt niet altijd".
De hele zaak Badr is slechts aanleiding om dit artikel te plaatsen.
Waarom is Badr slecht aanleiding en geen onderwerp? Als Badr wel het onderwerp geweest zou zijn dan hadden ze wel een interview gedaan met iemand die inzicht in de zaak heeft (een advocaat die het dossier kent, iemand die Badr persoonlijk goed kent, iemand die bij het incident aanwezig was). Roy heeft dat niet en je kan dus moeilijk verwachten dat hij een unieke kijk op de zaak heeft die nieuwswaarde gaat toevoegen.
De boodschap dat vechtsporters ook hoogopgeleide personen kunnen zijn lijkt me alleen maar een positieve boodschap voor de sport.

Over de vraag of de acties van Badr zwaarder veroordeeld hadden moeten worden in het artikel:
Bedenkt wel dat ze Roy interviewen omdat hij twee petten op heeft; advocaat en vechtsporter (en dat maakt zijn mening net iets interessanter dan de mening van de gemiddelde MF-poster) en hij dus ook een mening moet vormen die past bij zijn rol als vechtsporter EN als advocaat. Iemand streng veroordelen kan hij moeilijk doen als advocaat omdat zijn werk nou eenmaal is om het op te nemen voor mensen die iets misdaan hebben (of ervan verdacht worden).

Als vechtsporter kan hij het natuurlijk ook niet goed praten omdat dat de sport zou schaden. Dus hij kiest slim de middenweg door aan te geven dat geweld buiten de ring niet toelaatbaar is, iets waar iedereen het wel mee eens kan zijn. Bovendien geeft hij aan dat er ook altijd een keerzijde van de medaille is, iets dat ook altijd het geval is.


De boodschap van het artikel is voor mij dus dat de vooroordelen over vechtsporters vaak niet kloppen, en dat komt mooi naar voren in het artikel.

Zo zie ik het ook!

Rverm
09-09-2012, 13:39
Toch leuk om te zien hoe iedereen een artikel totaal anders leest.

Mijns inziens gaat dit artikel helemaal niet over Badr, maar is het onderwerp eerder "de vooroordelen over domme, laag opgeleide vechtsporters klopt niet altijd".
De hele zaak Badr is slechts aanleiding om dit artikel te plaatsen.
Waarom is Badr slecht aanleiding en geen onderwerp? Als Badr wel het onderwerp geweest zou zijn dan hadden ze wel een interview gedaan met iemand die inzicht in de zaak heeft (een advocaat die het dossier kent, iemand die Badr persoonlijk goed kent, iemand die bij het incident aanwezig was). Roy heeft dat niet en je kan dus moeilijk verwachten dat hij een unieke kijk op de zaak heeft die nieuwswaarde gaat toevoegen.
De boodschap dat vechtsporters ook hoogopgeleide personen kunnen zijn lijkt me alleen maar een positieve boodschap voor de sport.

Over de vraag of de acties van Badr zwaarder veroordeeld hadden moeten worden in het artikel:
Bedenkt wel dat ze Roy interviewen omdat hij twee petten op heeft; advocaat en vechtsporter (en dat maakt zijn mening net iets interessanter dan de mening van de gemiddelde MF-poster) en hij dus ook een mening moet vormen die past bij zijn rol als vechtsporter EN als advocaat. Iemand streng veroordelen kan hij moeilijk doen als advocaat omdat zijn werk nou eenmaal is om het op te nemen voor mensen die iets misdaan hebben (of ervan verdacht worden).

Als vechtsporter kan hij het natuurlijk ook niet goed praten omdat dat de sport zou schaden. Dus hij kiest slim de middenweg door aan te geven dat geweld buiten de ring niet toelaatbaar is, iets waar iedereen het wel mee eens kan zijn. Bovendien geeft hij aan dat er ook altijd een keerzijde van de medaille is, iets dat ook altijd het geval is.


De boodschap van het artikel is voor mij dus dat de vooroordelen over vechtsporters vaak niet kloppen, en dat komt mooi naar voren in het artikel.

Juist!