PDA

View Full Version : Statement NOVER inzake diskwalificatie Khalid Farah.



Richelieu
03-09-2012, 03:24
Zojuist ontving de redactie van Mixfight.nl het volgende persbericht van de NOVER aangaande de gebeurtenissen rondom de partij van Kevin Hesseling (KB Haarlem) vs Khald Farah (Kops) op het Fight for Victory II evenement op zaterdag 1 september 2012 te Egmond.


Statement NOVER inzake diskwalificatie Khalid Farah.

De NOVER deelt hierbij mede dat Khalid Farah, uitkomend voor sportschool Kops,
na een ernstige misdraging in de ring voor de periode van vijf jaar zal worden uitgesloten
van deelname aan wedstrijden en activiteiten georganiseerd door, of onder auspiciën staande van
de NOVER. Deze beslissing is gebaseerd op het feit dat bovengenoemde vechter na een
onderbreking van de scheidsrechter, zijn tegenstander tot twee maal toe in het gezicht trapte
terwijl deze op de grond lag. Het is onbegrijpelijk, maar vooral onacceptabel, dat vechters de
sportieve eer van het Muay Thai kickboksen op zo’n grove wijze schaden. Een langdurige schorsing
is dan ook passend voor dergelijke misdraging. De NOVER wil benadrukken dat sportschool Kops
geen blaam treft in deze en dat trainer Bert Kops publiekelijk in de ring zijn excuses heeft aangeboden
voor het gedrag van zijn leerling. De aanwezige officials van de WFCA en de WMTA hebben aangegeven
met hun bestuur te overleggen om deze schorsing over te nemen.

blackadder
03-09-2012, 03:32
Mooi. Maar dat had men al eerder moeten doen en niet pas nu men een woord ervoor heeft. Badren.

Kemal
03-09-2012, 09:06
Correcte beslissing

yuko
03-09-2012, 10:04
Mooi, oprotten met dit soort tuig

ijsbier
03-09-2012, 10:36
ik vind 5 jaar wel een beetje het doel voorbij schieten, kun je hem net zo goed levenslang geven, niet alsof hij zo ooit nog zal terug komen om te laten zien dat hij er wat van heeft geleerd.

Rverm
03-09-2012, 11:01
Netjes! 5 jaar is idd wat lang, maar aan de andere kant moet je je afvragen of je zo iemand nog op je gala's wilt hebben vechten... Het is niet iemand met de status van een A-ster die bakken met geld in het laatje brengt voor een promotor dus prima dat zulke jongens geschorst worden. Vind het ook jammer voor Bert Kops dat een leerling van hem zich zo misdraagt.

angelo_1
03-09-2012, 11:53
Netjes! 5 jaar is idd wat lang, maar aan de andere kant moet je je afvragen of je zo iemand nog op je gala's wilt hebben vechten... Het is niet iemand met de status van een A-ster die bakken met geld in het laatje brengt voor een promotor dus prima dat zulke jongens geschorst worden. Vind het ook jammer voor Bert Kops dat een leerling van hem zich zo misdraagt.
vind dit raar wat je zegt dus als iemand wel bakken met geld verdient en een a status heeft dan zou het wel een keer mogen gebeuren? ik ben van mening dat die juist harder aangepakt moeten worden ,want die zouden het goede voorbeeld moeten geven . en die staan vaak op grotere evenementen meer publiciteit . dus als ze door trappen op de grond .dan komt het kickbox of muay thai weer in een kwaad daglicht . simpel je moet de gemeentes geen stok geven om mee te slaan . dus als het gebeurt iedereen keihard aanpakken.

Peter0711
03-09-2012, 11:57
Terecht!! Wel een beetje apart dat iemand zoals Badr die dat tot 2x aan doet dan geen ontzegging krijgt.

Richelieu
03-09-2012, 12:08
Terecht!! Wel een beetje apart dat iemand zoals Badr die dat tot 2x aan doet dan geen ontzegging krijgt.

Van wie zou hij die moeten krijgen dan? ;)

Rverm
03-09-2012, 13:54
vind dit raar wat je zegt dus als iemand wel bakken met geld verdient en een a status heeft dan zou het wel een keer mogen gebeuren? ik ben van mening dat die juist harder aangepakt moeten worden ,want die zouden het goede voorbeeld moeten geven . en die staan vaak op grotere evenementen meer publiciteit . dus als ze door trappen op de grond .dan komt het kickbox of muay thai weer in een kwaad daglicht . simpel je moet de gemeentes geen stok geven om mee te slaan . dus als het gebeurt iedereen keihard aanpakken.

Zo bedoelde ik hem niet, misschien een beetje krom geformuleerd van mij... Uiteraard moet iedereen die zich misdraagt gestraft worden, maar 5 jaar vind ik persoonlijk wat te lang. Met A-status bedoelde ik meer dat sommige vechters (als Badr) commercieel enorm goed in de markt liggen voor promotors dus het bijna logisch is dat zo iemand niet of nauwelijks geschorst wordt. Financieel gezien snijdt een promotor (in het geval Badr is dat Simon Rutz) zichzelf in de vingers als hij hem langdurig zou schorsen toendertijd. Zelfde met Alistair, ondanks zijn paardenmiddel wilt iedereen hem gewoon weer zien knallen in de kooi. Er zijn er natuurlijk ook wat meer bij gekomen die hem graag neer zien gaan maar zijn marktwaarde is er niet echt op achteruit gegaan.
Bedoel dus meer te zeggen dat ik een bond/promotor/management snap dat ze een vechter met A-status minder lang schorsen dan dat ze dat zullen doen met een relatief minder bekende vechter.
Buiten dat vind ik dat iedereen die zich binnen en buiten de ring misdraagt aangepakt moet worden, het vechtsportwereldje heeft het al moeilijk genoeg.

kooivechter
03-09-2012, 15:27
Terecht!! Wel een beetje apart dat iemand zoals Badr die dat tot 2x aan doet dan geen ontzegging krijgt.

x2 helemaal mee eens. Badr hari misdraagt zich verschrikkelijk komt er vanaf met een boete, en beslist voor zichzelf om maar even een time out te nemen. Ha en een amateur die wordt gelijk 5 jaar geschorst. Dat staat natuurlijk haaks op elkaar. Ik vind het goed dat hij gestarft wordt hoor, maar waarom een hari dan niet. Er zou iets van een overkoepelend orgaan moeten komen, die zich daarover buigt zowel van amateurs als porfessionals. Daarbij kun je zelfs als overweging mee nemen, dat een amateur zijn controle door gebrek aan ervarnig minder goed in bedwang kan houden, dan iemand die erg ervaren is en op pro niveau vecht.

Facade
03-09-2012, 16:00
NOVER heeft toch niks te zeggen over Badr Hari of wel dan? Dit is het beleid dat NOVER blijkbaar voert, Badr Hari heeft daar niets mee te maken.

Waarom moet Farah iets van z'n straf leren eigenlijk? Toon je hiermee niet aan dat je structureel ongeschikt bent om in de ring te staan? Bij een terugkomst zijn alle risico's immers voor de promotor. Van mij hoeft ie niet meer terug te komen.

Timtico
03-09-2012, 22:24
Zojuist ontving de redactie van Mixfight.nl het volgende persbericht van de NOVER aangaande de gebeurtenissen rondom de partij van Kevin Hesseling (KB Haarlem) vs Khald Farah (Kops) op het Fight for Victory II evenement op zaterdag 1 september 2012 te Egmond.

Ik was erbij... en m'n camera liep.... ontzettend misplaatst wat Khalid Farah daar deed.

Voor alle nieuwsgierigen, de partij inclusief het natrappen in full HD: http://youtu.be/RjuqXqdmnOA?hd=1

Biiyen
03-09-2012, 22:34
Wat een gek... kortsluiting in de bovenkamer.

Er is niets op het filmpje te zien dat dit rechtvaardigt... hij krijgt gewoon correct klappen en dan doet hij zo iets onnozels. Straf is geheel terecht.:wacko:

m.g
03-09-2012, 22:38
vijf jaar nog te weinig!!

blackadder
03-09-2012, 23:07
Ik hoop dat de WFCA en WMTA de schorsing overnemen.

Pride_187
03-09-2012, 23:10
Daar sta je dan met naam en toenaam op internet. Lul met vingers.

LeeMurray
03-09-2012, 23:19
Ik was erbij... en m'n camera liep.... ontzettend misplaatst wat Khalid Farah daar deed.

Voor alle nieuwsgierigen, de partij inclusief het natrappen in full HD: http://youtu.be/RjuqXqdmnOA?hd=1
Thnx voor het uploaden. Achterlijke actie. Lijkt erop dat ie gefrustreerd was, omdat ie overklast werd en het erop leek dat ie niet zou winnen. Die speaker had gelijk IMO.

Pride_187
03-09-2012, 23:30
Ik heb de wedstrijd net gezien en ik dacht eigenlijk dat hij het zou doen na de eerste knockdown meteen in de eerste ronde. Dan zou ik me nog kunnen voorstellen dat je met een half epileptische aanval in je rechterhersenhelft, in survivalmodus gaat en doordraait.

Maar nu was gewoon duidelijk dat deze parel voor de samenleving zwaar overklast werd. Vanaf het begin van de 2e ronde schakelde Kevin een tandje bij en werd duidelijk dat hij veel te sterk was voor Khalid. Laffe actie dit, ga dan gewoon neer als een echte man en neem er een paar mannelijk op je kin. Iedereeen kan dat af en toe wel gebruiken en het lijkt me in dit geval zeker geen overbodige luxe.

Ik wens Kevin alle beterschap, klasse gevochten, echt een karakterknokker. Je kunt aan zijn fysiek zien dat hij hard traint en zijn sport serieus neemt. Ik hoop dat hij het hierdoor niet laat verneuken en op de goede weg doorgaat.

Kameleon
04-09-2012, 00:11
Ik heb de wedstrijd net gezien en ik dacht eigenlijk dat hij het zou doen na de eerste knockdown meteen in de eerste ronde. Dan zou ik me nog kunnen voorstellen dat je met een half epileptische aanval in je rechterhersenhelft, in survivalmodus gaat en doordraait.

Maar nu was gewoon duidelijk dat deze parel voor de samenleving zwaar overklast werd. Vanaf het begin van de 2e ronde schakelde Kevin een tandje bij en werd duidelijk dat hij veel te sterk was voor Khalid. Laffe actie dit, ga dan gewoon neer als een echte man en neem er een paar mannelijk op je kin. Iedereeen kan dat af en toe wel gebruiken en het lijkt me in dit geval zeker geen overbodige luxe.

Ik wens Kevin alle beterschap, klasse gevochten, echt een karakterknokker. Je kunt aan zijn fysiek zien dat hij hard traint en zijn sport serieus neemt. Ik hoop dat hij het hierdoor niet laat verneuken en op de goede weg doorgaat.

Mooi gezegd! Helemaal mee eens.

Richelieu
04-09-2012, 00:47
Even ingesloten. Bedankt voor het filmen Timtico


http://youtu.be/RjuqXqdmnOA?hd=1

Rverm
04-09-2012, 01:18
Ook de beelden bekeken...ik kom terug op mijn woorden... deze jongen hoort nooit meer in de ring thuis, puur frustratie omdat ie overklast werd...

appelsap
04-09-2012, 02:16
Aangifte doen bij de politie voor mishandeling. Paar maandjes vast zitten lijkt me een goed idee.

Glen
04-09-2012, 07:58
Ik hoop dat de WFCA en WMTA de schorsing overnemen.
Daar kun je zeker van zijn...
Namens de WMTA kan ik bevestigen en onderstrepen wat de NOVER verklaart in haar statement.
De WMTA neemt de schorsing over en sluit zich (volledig) aan bij de uitspraak en beslissing van de NOVER.
Glen Huisman

jds
04-09-2012, 09:15
Daar kun je zeker van zijn...
Namens de WMTA kan ik bevestigen en onderstrepen wat de NOVER verklaart in haar statement.
De WMTA neemt de schorsing over en sluit zich (volledig) aan bij de uitspraak en beslissing van de NOVER.
Glen Huismanbuiten dat het een walchelijke streek is zet hij zijn sportschool ernstig voor lul . bij kops staat respect voor je tegenstander heel hoog in het vaandel dus je kan van mij aannemen dat hij met bert kops en zijn trainers nog niet klaar is . bert een beetje kennende denk zelfs dat hij meteen kan vertrekken .

king
04-09-2012, 09:47
Laffe daad! Hij kreeg er van langs en zag dit als de 'eervolle' manier om de ring te verlaten. Bij zijn matties is hij nu in ieder geval nog de held.

Imo dienen er richting de sportschool ook maatregelen genomen te worden. Het is immers onder hun 'vlag' dat deze randdebiel in de ring plaats neemt. Dan moet je als sportschool ook de verantwoordelijkheid dragen.

Garcia
04-09-2012, 09:56
Opzouten met dit tuig!! Sterker nog ik ben van mening dat die gast ook niet meer welkom zou moeten zijn in de gym!!

blade
04-09-2012, 10:06
ja tis idd niet goed te praten en kan ook niet voor het zelfde geld gaat de hele zaal los (ook weleens meegemaakt btw) maar heeft die jongen dat vaker gedaan of is dit de eerste keer wat niet uit maakt btw de eerste keer is ook teveel maar vroeg me eigen dat af?

mario the count
04-09-2012, 10:34
Ben blij dat er opgetreden wordt tegen dit soort streken in de ring. Nu kan tie lekker 5 jaar lang stoer op straat doen ipv in de ring. Respect voor de ringspeaker trouwens die het publiek rustig wist te houden met de goede woorden.

jds
04-09-2012, 10:38
Laffe daad! Hij kreeg er van langs en zag dit als de 'eervolle' manier om de ring te verlaten. Bij zijn matties is hij nu in ieder geval nog de held.

Imo dienen er richting de sportschool ook maatregelen genomen te worden. Het is immers onder hun 'vlag' dat deze randdebiel in de ring plaats neemt. Dan moet je als sportschool ook de verantwoordelijkheid dragen.wat voor maatregelen had jij dan in je gedachten voor de sportschool?? volgens mij snap jij het niet helemaal !!!! maak je maar niet druk , bij kops worden echt wel conclusies getrokken en uitgevoerd betreffende de vechter . maar om nou kops een straf op te leggen omdat 1 straatschoffie over de schreef gaat is volkomen belachelijk . denk ook niet dat er 1 bond is die wil dat kops gestraft word want daar staat sportcentrum kops veel te goed voor bekent .

Bromios
04-09-2012, 11:02
wat voor maatregelen had jij dan in je gedachten voor de sportschool?? volgens mij snap jij het niet helemaal !!!! maak je maar niet druk , bij kops worden echt wel conclusies getrokken en uitgevoerd betreffende de vechter . maar om nou kops een straf op te leggen omdat 1 straatschoffie over de schreef gaat is volkomen belachelijk . denk ook niet dat er 1 bond is die wil dat kops gestraft word want daar staat sportcentrum kops veel te goed voor bekent .

Daar ben ik het wel mee eens. je merkt vanzelf dat er van bepaalde scholen heel veel van dit soort jongens zijn, of jongens die niet op komen dagen en dan nodig je die gewoon niet meer uit.

Hesen
04-09-2012, 15:04
jullie zijn geen mensen he.. jullie maken nooit fouten in jullie leven.. jullie zijn perfecte wezens.. stelletje internet vechters.. meer niet altijd wel een oordeel klaar staan.. als ik verhalen hier moet lezen weet iedereen het beter altijd..

ONTOPIC: hij is idd gefrustreerd.. geen conditie waardoor hij met haat gaat vechten .. ik praat zeker niet goed wat hij heeft gedaan.. dat kan absoluut niet.. maar zoals eerder word gezegd badr doet het 2 maal krijgt niks nada noppes.. word er zelfs beroemder door.. maar deze jongen krijgt 5 jaar aan zn broek.. hij verdient zeer zeker een straf .. maar kom op mannen 5 jaar.. dat is hetzelfde als verbanning van het sport.. ik zou een jaar nog redelijk vinden omdat zn tegenstander verder niks mankeert.. als zijn tegenstander nou echt schade had dan zou ik 5 jaar begrijpen .. maar ga aub geen rechter spelen hier en die jongen de grond in boren .. en nogmaals wat hij heeft gedaan kan echt niet absoluut niet

blackadder
04-09-2012, 15:21
Aangifte doen bij de politie voor mishandeling. Paar maandjes vast zitten lijkt me een goed idee.
Nee. Dan krijg je weer het gezeik of men de sport niet beter helemaal kan verbieden.

blackadder
04-09-2012, 15:21
Daar kun je zeker van zijn...
Namens de WMTA kan ik bevestigen en onderstrepen wat de NOVER verklaart in haar statement.
De WMTA neemt de schorsing over en sluit zich (volledig) aan bij de uitspraak en beslissing van de NOVER.
Glen Huisman
Mooi. Nu nog de WFCA.

appelsap
04-09-2012, 15:25
jullie zijn geen mensen he.. jullie maken nooit fouten in jullie leven.. jullie zijn perfecte wezens.. stelletje internet vechters.. meer niet altijd wel een oordeel klaar staan.. als ik verhalen hier moet lezen weet iedereen het beter altijd..

ONTOPIC: hij is idd gefrustreerd.. geen conditie waardoor hij met haat gaat vechten .. ik praat zeker niet goed wat hij heeft gedaan.. dat kan absoluut niet.. maar zoals eerder word gezegd badr doet het 2 maal krijgt niks nada noppes.. word er zelfs beroemder door.. maar deze jongen krijgt 5 jaar aan zn broek.. hij verdient zeer zeker een straf .. maar kom op mannen 5 jaar.. dat is hetzelfde als verbanning van het sport.. ik zou een jaar nog redelijk vinden omdat zn tegenstander verder niks mankeert.. als zijn tegenstander nou echt schade had dan zou ik 5 jaar begrijpen .. maar ga aub geen rechter spelen hier en die jongen de grond in boren .. en nogmaals wat hij heeft gedaan kan echt niet absoluut niet

Ik heb vaak genoeg in de ring gestaan om met enige empirische kennis te kunnen oordelen over dit soort gedrag. Vind ik zelf in ieder geval.
Als dit in het heetst van de strijd gebeurd en iemand gaat naar de grond en je trapt na in dezelfde actie, dan kan ik daar nog enigszins begrip voor opbrenegen. Sommige mensen (meestal niet de beste) vechten in een 'waas'. Maar als je iemand ziet uitglijden, even wacht en hem dan een penalty geeft op zijn gezicht, dan hoor je niet in de sport thuis. En dan nog kan ik enigszins met je meegaan dat een straf van 5 jaar heel lang is (vergelijkingen maken met anderen die ook iets doen is een verloren zaak, want die zouden idd ook gestraft moeten worden).
Wat er bij mij echt niet in kan is dat je, nadat je die eerste penalty hebt gegeven, de scheidsrechter fysiek tussen jouw en je tegenstander in stapt en breakt, en je dan omloopt om nog een trap te geven......Daar ben je me echt kwijt en is 5 jaar een prima schorsing.

Facade
04-09-2012, 15:33
jullie zijn geen mensen he.. jullie maken nooit fouten in jullie leven.. jullie zijn perfecte wezens.. stelletje internet vechters.. meer niet altijd wel een oordeel klaar staan.. als ik verhalen hier moet lezen weet iedereen het beter altijd..

ONTOPIC: hij is idd gefrustreerd.. geen conditie waardoor hij met haat gaat vechten .. ik praat zeker niet goed wat hij heeft gedaan.. dat kan absoluut niet.. maar zoals eerder word gezegd badr doet het 2 maal krijgt niks nada noppes.. word er zelfs beroemder door.. maar deze jongen krijgt 5 jaar aan zn broek.. hij verdient zeer zeker een straf .. maar kom op mannen 5 jaar.. dat is hetzelfde als verbanning van het sport.. ik zou een jaar nog redelijk vinden omdat zn tegenstander verder niks mankeert.. als zijn tegenstander nou echt schade had dan zou ik 5 jaar begrijpen .. maar ga aub geen rechter spelen hier en die jongen de grond in boren .. en nogmaals wat hij heeft gedaan kan echt niet absoluut niet

Ik denk dat je om in de ring te staan mentaal heel stevig in je schoenen moet staan. Als dat blijkbaar niet zo is en dat resulteert in dit soort dingen, dan lijkt het me beter voor zowel de sporter als de sport in het algemeen dat je iets anders gaat doen.

Nogmaals, Badr heeft hier niets mee te maken, maar naar mijn mening is dat ook iemand die mentaal blijkbaar zo fucked up is dat het onverstandig is om terug te keren.

Pride_187
04-09-2012, 15:38
jullie zijn geen mensen he.. jullie maken nooit fouten in jullie leven.. jullie zijn perfecte wezens.. stelletje internet vechters.. meer niet altijd wel een oordeel klaar staan.. als ik verhalen hier moet lezen weet iedereen het beter altijd..

ONTOPIC: hij is idd gefrustreerd.. geen conditie waardoor hij met haat gaat vechten .. ik praat zeker niet goed wat hij heeft gedaan.. dat kan absoluut niet.. maar zoals eerder word gezegd badr doet het 2 maal krijgt niks nada noppes.. word er zelfs beroemder door.. maar deze jongen krijgt 5 jaar aan zn broek.. hij verdient zeer zeker een straf .. maar kom op mannen 5 jaar.. dat is hetzelfde als verbanning van het sport.. ik zou een jaar nog redelijk vinden omdat zn tegenstander verder niks mankeert.. als zijn tegenstander nou echt schade had dan zou ik 5 jaar begrijpen .. maar ga aub geen rechter spelen hier en die jongen de grond in boren .. en nogmaals wat hij heeft gedaan kan echt niet absoluut niet

Misschien heb je het niet opgemerkt maar volgens mij trapte hij Kevin zwaar bewusteloos met die vieze penalty. Hij kreeg m gewoon recht in z'n gezicht.

Glen
04-09-2012, 15:43
Tegen beter weten in wil ik toch nog iets toevoegen...
Ik zie meerdere malen de vergelijking getrokken worden tussen Khalid Farah en Badr Hari.
We proberen als bond (alle bonden) de sport zo goed mogelijk te vertegenwoordigen.
In de aanloop naar die eventuele 'sterrenstatus' heb je met de bonden in Nederland te maken.
Wij hebben niet de illusie dat we de (kickboks/mma) wereld perfect kunnen maken maar we proberen het wel naar eer en geweten.
Ondernemen we geen aktie dan zijn we pannenkoeken, ondernemen we wel aktie dan zijn we te streng.
Tot en met de B klasse hebben we er grip op en kunnen we aktie ondernemen daarna wordt het moeilijker.
Wanneer hebben jullie Badr Hari voor het laatst op een WMTA gala zien vechten?
Precies, nooit!
De grote promotors huren namelijk geen bonden in maar gaan voor free-lancers, zeg maar de besten van de bonden.
Bondsafspraken hoeven op die manier niet nagekomen te worden en de grote namen blijven 'untouchable'.
Daarom kan een Badr Hari na twee van dit soort akties nog wel in de ring verschijnen.

Hesen
04-09-2012, 15:54
ik kom ook niet voor hem op ik wil alleen zeggen we zijn mensen .. iedereen maakt fouten en vind 5 jaar gewoon echt te veel .. en idd hij trapt niet tijdens het hitte van de stridj .. dus vecht hij met haat als je hem een jaar zou schorsen is dat meer dan genoeg komt et nogmaals voor dan pas 5 jaar .. we zijn mensen niemand is perfect .. en het probleem ligt wel degelijk bij zn sportschool .. het heet sportSCHOOL .. daar word hij opgeleid dus moet hij ook normen en waarden en discipline leren.. nu is dit dan wel een uitzondering want bert kops is een goeie trainer..

nu even bij het verhaal over de bonden .. ik vergelijk het ook niet met de badr zaak.. het irriteert me dat mensen tegen badr opkijken en hij het gezicht van dit sport is terwijl hij het al 2 keer heeft gedaan.. en alleen omdat deze jongen niet zo bekend is als hem word hij de grond in geboord..

laten we gewoon menselijk blijven en elkaar niet zo zwart maken we hebben het al zo moeilijk met vechtsport in nederland... haat zaaien zal ons hierbij niet helpen .. ik denk dat hij wel spijt zal hebben gehad .. laten we vergeven en vergeten .. een straf van 5 jaar is gewoon te veel

Hesen
04-09-2012, 15:56
Nee. Dan krijg je weer het gezeik of men de sport niet beter helemaal kan verbieden.

x2

appelsap
04-09-2012, 16:15
laten we gewoon menselijk blijven en elkaar niet zo zwart maken we hebben het al zo moeilijk met vechtsport in nederland... haat zaaien zal ons hierbij niet helpen .. ik denk dat hij wel spijt zal hebben gehad .. laten we vergeven en vergeten .. een straf van 5 jaar is gewoon te veel

Het gaat niet alleen om vergeven (vergeten gaat natuurlijk nooit), maar ook om de veiligheid en gezondheid van de sporters/tegenstanders (apart in deze sport). Ik vraag me trouwens af of je ook zo vergevingsgezind zou zijn geweest als het andersom was gebeurd.....

PS in een andere topic kan je lezen dat Badr door de meesten ook niet meer echt op een voetstuk geplaatst wordt deze dagen (en ook ten tijde van zijn 'acties' was er nogal wat ophef)

Kameleon
04-09-2012, 16:21
laten we gewoon menselijk blijven en elkaar niet zo zwart maken we hebben het al zo moeilijk met vechtsport in nederland... haat zaaien zal ons hierbij niet helpen .. ik denk dat hij wel spijt zal hebben gehad .. laten we vergeven en vergeten .. een straf van 5 jaar is gewoon te veel

Tijd van vergeven en vergeten lijkt mij nu wel voorbij. De sport staat momenteel op springen en daar is iedereen zich van bewust. Dat er dan zo'n vechter op deze manier bijna een heel gala verknald is te gek voor woorden en daar past alleen een lange straf bij. Hij heeft mazzel dat die andere vechter niet zwaar geblesseerd is aan zijn kaak of tanden, want hij trapte hem inderdaad TOT 2X MAAL toe in zijn gezicht. Jongens die dit doen horen niet in de ring.

Biiyen
04-09-2012, 17:23
ik kom ook niet voor hem op ik wil alleen zeggen we zijn mensen .. iedereen maakt fouten en vind 5 jaar gewoon echt te veel .. en idd hij trapt niet tijdens het hitte van de stridj .. dus vecht hij met haat als je hem een jaar zou schorsen is dat meer dan genoeg komt et nogmaals voor dan pas 5 jaar ..

Ben het met je oneens, vind de straf goed tot iets te laag.

Als je zoiets doet hoor je niet in een ring thuis. Hij hoort niet eens martial arts les te krijgen.
Je vergelijking met Badr gaat niet op, ook Badr behoort niet thuis in de ring maar muist zich erlangs door middel van een van het bekende trio -> status, macht en/of geld... net zoals alle gluiperds op deze wereld zich langs straffen muizen met status, macht en/of geld.

tnk2k
04-09-2012, 17:35
Bert Kops



Joined: 28 Apr 2005
Posts: 13683
Location: Amsterdam



http://www.kopsgym.nl/forum/templates/subSilver/images/icon_minipost.gif (http://www.kopsgym.nl/forum/viewtopic.php?p=57560#57560)Posted: Tue Sep 04, 2012 11:39 am Post subject:
http://www.kopsgym.nl/forum/templates/subSilver/images/lang_english/icon_quote.gif (http://www.kopsgym.nl/forum/posting.php?mode=quote&p=57560)





De grootste teringlijers zitten nu eenmaal bij de politie Robbie haha...
khalid is toevallig ook een agent!






http://www.kopsgym.nl/forum/viewtopic.php?t=7802

PinPoint
04-09-2012, 18:06
Tegen beter weten in wil ik toch nog iets toevoegen...
Ik zie meerdere malen de vergelijking getrokken worden tussen Khalid Farah en Badr Hari.
We proberen als bond (alle bonden) de sport zo goed mogelijk te vertegenwoordigen.
In de aanloop naar die eventuele 'sterrenstatus' heb je met de bonden in Nederland te maken.
Wij hebben niet de illusie dat we de (kickboks/mma) wereld perfect kunnen maken maar we proberen het wel naar eer en geweten.
Ondernemen we geen aktie dan zijn we pannenkoeken, ondernemen we wel aktie dan zijn we te streng.
Tot en met de B klasse hebben we er grip op en kunnen we aktie ondernemen daarna wordt het moeilijker.
Wanneer hebben jullie Badr Hari voor het laatst op een WMTA gala zien vechten?
Precies, nooit!
De grote promotors huren namelijk geen bonden in maar gaan voor free-lancers, zeg maar de besten van de bonden.
Bondsafspraken hoeven op die manier niet nagekomen te worden en de grote namen blijven 'untouchable'.
Daarom kan een Badr Hari na twee van dit soort akties nog wel in de ring verschijnen.


Bedankt voor je toelichting en zeker tot het Hari gedeelte, erg interessant.
Maar kun je motiveren waarom iemand 5jaar niet mag vechten?

Zelf ben ik zeker voor een straf maar ik vind 5 jaar wel erg zwaar. Iemand zal met een dergelijke straf nooit meer kunnen bewijzen dat hij beter kan!

MuayThaiGuy
04-09-2012, 18:28
ik kom ook niet voor hem op ik wil alleen zeggen we zijn mensen .. iedereen maakt fouten en vind 5 jaar gewoon echt te veel .. en idd hij trapt niet tijdens het hitte van de stridj .. dus vecht hij met haat als je hem een jaar zou schorsen is dat meer dan genoeg komt et nogmaals voor dan pas 5 jaar .. we zijn mensen niemand is perfect .. en het probleem ligt wel degelijk bij zn sportschool .. het heet sportSCHOOL .. daar word hij opgeleid dus moet hij ook normen en waarden en discipline leren.. nu is dit dan wel een uitzondering want bert kops is een goeie trainer..

nu even bij het verhaal over de bonden .. ik vergelijk het ook niet met de badr zaak.. het irriteert me dat mensen tegen badr opkijken en hij het gezicht van dit sport is terwijl hij het al 2 keer heeft gedaan.. en alleen omdat deze jongen niet zo bekend is als hem word hij de grond in geboord..

laten we gewoon menselijk blijven en elkaar niet zo zwart maken we hebben het al zo moeilijk met vechtsport in nederland... haat zaaien zal ons hierbij niet helpen .. ik denk dat hij wel spijt zal hebben gehad .. laten we vergeven en vergeten .. een straf van 5 jaar is gewoon te veel

5 jaar te veel?
De sport ligt op zijn gat, evenementen worden verboden en dit soort ongein kun je gewoon niet er nog eens bij gebruiken.
Deze straf is juist een prima middel om te gebaren dat je je als vechter hoort te gedragen, elkaar sportief bestrijden in de ring prima. Iemand moedwillig letsel toebrengen, terwijl diegene zich niet kan verdedigen?
Wat als er een massale vechtpartij was uitgebroken die uitmondt tot een mogelijk dodelijk slachtoffer.
Dit moet je zien te voorkomen er is een prima statement gemaakt wat mij betreft kwam deze vechter nooit weer in de ring.

Glen
04-09-2012, 18:42
Maar kun je motiveren waarom iemand 5jaar niet mag vechten?

Eerlijk gezegd kan ik dat niet, en absoluut niets afzwakkend, de Nover heeft deze termijn opgelegd en wij volgen die.
Het is zoals Fred Royers zegt, 5 voor 12 in kickboks(Neder)land en tijd dat we de koppen bij elkaar steken.
Willen we de komende jaren kickboksen en mma blijven kijken dan is dit denk ik de enige manier en ook een signaal naar onze achterban.
Wat nog niemand hier heeft vermeld is dat 5 minuten voor aanvang van de partij tussen Kevin en Khalid de burgemeester en het hoofd van de politie waren aangeschoven.
Leg hun nou eens uit dat wat daar in die ring gebeurde niet hun vooroordelen bevestigd.

onne1983
04-09-2012, 19:09
Mooi. Nu nog de WFCA.
Ik sprak hans van de wfca zondag in den haag en die vertelde me dat hun de schorsing idd ook overnemen.. Maar toch ben ik benieuwd naar khalids kant van het verhaal, want die jonge stond als zeer sportief te boek.

blackadder
04-09-2012, 19:11
Ik sprak hans van de wfca zondag in den haag en die vertelde me dat hun de schorsing idd ook overnemen.. Maar toch ben ik benieuwd naar khalids kant van het verhaal, want die jonge stond als zeer sportief te boek.
Misschien had ie zijn quota aan boetes niet gehaald?

Bromios
04-09-2012, 21:44
Tot en met de B klasse hebben we er grip op en kunnen we aktie ondernemen daarna wordt het moeilijker.
Wanneer hebben jullie Badr Hari voor het laatst op een WMTA gala zien vechten?
Precies, nooit!
De grote promotors huren namelijk geen bonden in maar gaan voor free-lancers, zeg maar de besten van de bonden.
Bondsafspraken hoeven op die manier niet nagekomen te worden en de grote namen blijven 'untouchable'.
Daarom kan een Badr Hari na twee van dit soort akties nog wel in de ring verschijnen.

Meen je dat nou ? Dat wist ik echt niet. Dat is volgens mij in geen enkele andere sport zo.
Hoe doe je dat verzekeringstechnisch dan ? Ik kan me toch voorstellen dat je als promotor een aansprakelijkheidsverzekering nodig hebt voor degenen die op je gala vechten. En die willen toch neem ik aan wel weten welke bond er achter staat ?

Tenminste, zo is het bij voetbal, hockey, tennis, judo en weet ik welke sport nog meer.

Budokan
04-09-2012, 22:42
Aangifte doen bij de politie voor mishandeling. Paar maandjes vast zitten lijkt me een goed idee.
X2

Robbie
04-09-2012, 22:42
Als hij echt een Agent is kan hij nog wel eens ook bij de Politie een groot probleem krijgen!!




Bert Kops



Joined: 28 Apr 2005
Posts: 13683
Location: Amsterdam



http://www.kopsgym.nl/forum/templates/subSilver/images/icon_minipost.gif (http://www.kopsgym.nl/forum/viewtopic.php?p=57560#57560)Posted: Tue Sep 04, 2012 11:39 am Post subject:
http://www.kopsgym.nl/forum/templates/subSilver/images/lang_english/icon_quote.gif (http://www.kopsgym.nl/forum/posting.php?mode=quote&p=57560)





De grootste teringlijers zitten nu eenmaal bij de politie Robbie haha...
khalid is toevallig ook een agent!






http://www.kopsgym.nl/forum/viewtopic.php?t=7802

Robbie
04-09-2012, 22:50
Er hoeft maar iemand te lekken naar de media en hij is weg bij de cops!!!. Nu maar hopen voor hem dat dit snel van het web word gehaald!!

lukashenko
04-09-2012, 22:54
faking wout
echt een actie voor een blauw pet
kicking a man while he,s down
vaak genoeg gezien iemand die met handboeien op de grond ligt en een wout die natrapt
iedereen die de 5 jaar schorsing niet snapt
wat als er een 2e hoorn had uitgebroken
en kickboxen werd helemaal verboden in nederland
men snapt niet wat zoiets met zich mee kan brengen
en degene die over aangifte doen praten doe eens normaal
anders bel je gelijk slachtofferhulp ff doe toch eens normaal das wel erg laf
ik snap de 5 jaar kompleet hoe je onder druk staat dit kan en mag niet gebeuren
als je je niet kan beheersen einde verhaal
HET BLIJFT EEN SPORT

Kameleon
04-09-2012, 23:13
Er hoeft maar iemand te lekken naar de media en hij is weg bij de cops!!!. Nu maar hopen voor hem dat dit snel van het web word gehaald!!


Is die Khalid echt een politieman???

Richelieu
04-09-2012, 23:37
Tegen beter weten in wil ik toch nog iets toevoegen...
Ik zie meerdere malen de vergelijking getrokken worden tussen Khalid Farah en Badr Hari.
We proberen als bond (alle bonden) de sport zo goed mogelijk te vertegenwoordigen.
In de aanloop naar die eventuele 'sterrenstatus' heb je met de bonden in Nederland te maken.
Wij hebben niet de illusie dat we de (kickboks/mma) wereld perfect kunnen maken maar we proberen het wel naar eer en geweten.
Ondernemen we geen aktie dan zijn we pannenkoeken, ondernemen we wel aktie dan zijn we te streng.
Tot en met de B klasse hebben we er grip op en kunnen we aktie ondernemen daarna wordt het moeilijker.
Wanneer hebben jullie Badr Hari voor het laatst op een WMTA gala zien vechten?
Precies, nooit!
De grote promotors huren namelijk geen bonden in maar gaan voor free-lancers, zeg maar de besten van de bonden.
Bondsafspraken hoeven op die manier niet nagekomen te worden en de grote namen blijven 'untouchable'.
Daarom kan een Badr Hari na twee van dit soort akties nog wel in de ring verschijnen.

Iets met spijkers en koppen Glen ;)

Robbie
04-09-2012, 23:40
Is die Khalid echt een politieman???

Kan me dat ook niet voorstellen!!

Timtico
05-09-2012, 10:38
Kan me dat ook niet voorstellen!!

Volgens een interview met Khalid dat hier ergens anders in het forum gepost is, is Khalis een 3e jaars HBO informatica student. Dat hij politieagent zou zij is volgens mij dus onzin.

Timtico
05-09-2012, 10:40
Kan me dat ook niet voorstellen!!

Volgens het interview met Khalid, ergens anders in dit forum is hij een 3e jaars informatica (HBO) student. dus dat hij politieagent zou zijn is volgens mij onzin.

Gerben Zonderland
05-09-2012, 18:32
Volgens het interview met Khalid, ergens anders in dit forum is hij een 3e jaars informatica (HBO) student. dus dat hij politieagent zou zijn is volgens mij onzin.

Of hij nou politieman, of hoogbegaafde student is maakt allemaal niks uit. Hij moet gewoon voor lange tijd uit de ring gebannen worden. Ik was er bij in Egmond en het scheelde maar een haartje of het was volledig uit de hand gelopen. De speaker en sportschool Gym Haarlem hebben er voor gezorgd dat het rustig bleef. Wat een gek!!!
Ik mag aannemen dat alle bonden deze straf overnemen want ook het filmpje laat zien hoe gek deze man is.

Peacey
05-09-2012, 19:46
Wat een ongelooflijke idioot zeg, smerige laffe herder.

Timtico
05-09-2012, 20:53
Of hij nou politieman, of hoogbegaafde student is maakt allemaal niks uit. Hij moet gewoon voor lange tijd uit de ring gebannen worden. Ik was er bij in Egmond en het scheelde maar een haartje of het was volledig uit de hand gelopen. De speaker en sportschool Gym Haarlem hebben er voor gezorgd dat het rustig bleef. Wat een gek!!!
Ik mag aannemen dat alle bonden deze straf overnemen want ook het filmpje laat zien hoe gek deze man is.

Ik was er ook bij, maar wat bedoel je precies met uit de hand lopen? sportschool vs sportschool?

Gerben Zonderland
05-09-2012, 23:04
Ik was er ook bij, maar wat bedoel je precies met uit de hand lopen? sportschool vs sportschool?

nee, dat zeker niet. Maar ik bedoel het publiek. Die andere sportschool had een hoop supporters bij zich en die werden helemaal gek. Scheelde niet veel.

GM
05-09-2012, 23:13
jullie zijn geen mensen he.. jullie maken nooit fouten in jullie leven.. jullie zijn perfecte wezens.. stelletje internet vechters.. meer niet altijd wel een oordeel klaar staan.. als ik verhalen hier moet lezen weet iedereen het beter altijd..

ONTOPIC: hij is idd gefrustreerd.. geen conditie waardoor hij met haat gaat vechten .. ik praat zeker niet goed wat hij heeft gedaan.. dat kan absoluut niet.. maar zoals eerder word gezegd badr doet het 2 maal krijgt niks nada noppes.. word er zelfs beroemder door.. maar deze jongen krijgt 5 jaar aan zn broek.. hij verdient zeer zeker een straf .. maar kom op mannen 5 jaar.. dat is hetzelfde als verbanning van het sport.. ik zou een jaar nog redelijk vinden omdat zn tegenstander verder niks mankeert.. als zijn tegenstander nou echt schade had dan zou ik 5 jaar begrijpen .. maar ga aub geen rechter spelen hier en die jongen de grond in boren .. en nogmaals wat hij heeft gedaan kan echt niet absoluut niet

Klopt wat je zegt; 5 jaar kan echt niet.....levenslang die zwakzinnige idioot en een aanklacht wegens mishandeling .....wat dacht je daar van ?

lukashenko
05-09-2012, 23:30
Ik was er ook bij, maar wat bedoel je precies met uit de hand lopen? sportschool vs sportschool?
ik was er ook bij en de zaal stond op ontploffen
er werden al schoenen en drinkbekers de ring ingegooit
de zaal ontplofte bijna
er had zomaar een rel kunnen uitbreken

FightstarTV
05-09-2012, 23:50
http://www.fightstartv.com/videos/kevin-hessling-vs-khalid-farrah-muay-thai/

Briant
06-09-2012, 00:47
Ongelovelijk. Kickboxen is een mooie sport, maar die wedstrijdgalas blijken toch elke keer weer een probleem. Eigenlijk zou er gewoon 1 bond moeten zijn, 1 set regels en een goede administratie. Als iemand zo'n fout begaat kan hij over de hele linie niet meer aan de bak, zowel op galas als bij vechtsportscholen die zich bij de bond hebben aangemeld.

5 jaar niet vechten betekent vaak inderdaad einde cariere... ik zie het probleem niet, zo'n debiel wil je toch niet op je gala hebben?

Briant
06-09-2012, 00:48
Verder ben ik wel benieuwd naar wat Bert met die jongen gedaan heeft. Heb Bert zelf hoog in het vaandel en hij zal zeker het juiste doen.

Sudsakorn
06-09-2012, 20:40
Is hij een Marokkaan ? ;)

Diz
06-09-2012, 21:41
Is hij een Marokkaan ? ;)

Niet tegen kmr vertellen hè...

FutureFight
06-09-2012, 22:43
Uhh.. Heel simpel.

Liever dat Khalid Farrah 5 jaar verdwijnt dan het vechtsport 5 jaar verdwijnt.

Er zijn genoeg mensen die het gezien hebben en vergeet niet, JONGEREN KOPIEEREN veel dingen die ze zien. Hopelijk schrikken ze goed van dat je met zo'n actie 5 jaar geschorst wordt.

Voordat dalijk in de jeugd een ventje het zelfde flikt.

Verder.. Ellen, ringspeaker en organisatie goed gereageerd.

Tov
06-09-2012, 23:05
Van wie zou hij die moeten krijgen dan? ;)

Lol

Timtico
06-09-2012, 23:35
http://youtu.be/RjuqXqdmnOA?hd=1

Robbie
07-09-2012, 16:32
Deze ingezonden email staat op www.kopsgym.nl

Hallo.
Mijn naam is Khalid Farah en bij deze wil ik mijn welgemeende excuses aanbieden aan alle betrokkenen! Natuurlijk aan Kevin, zijn trainers en sportschool.
aan de organisatie, bond en matchkmaker Ellen Bruins maar ook aan mijn trainers/coaches Clif, Achmed en Bert.

Ik weet dat ik voor mijn domme daad afgelopen zaterdag geen excuus mag geven maar zal dit toch in het kort doen.
Door privé omstandigheden en een mindere voorbereiding wegens Ramadan ben ik tegen beter weten in toch de strijd
tegen Kevin aangegaan, ik zal deze actie uit pure frustratie hebben gedaan maar ben hele stukken kwijt en heb nu
ongelofelijk veel spijt! De mensen die me kennen en eerder hebben zien vechten weten dat dit ook niks voor mij is,
weet ook echt niet wat me bezielde die avond!
Ik kan het helaas niet meer terugdraaien en bied ook mijn excuses aan aan mijn familie en vrienden die ook zeer boos op mij zijn!
Dat ik straf krijg begrijp ik en ben er ziek van dat de sportschool mij ook zwaar heeft gestraft maar zal er alles aan proberen te doen om mijn naam te zuiveren!