PDA

View Full Version : Het gedrag van coaches...



Gerben Zonderland
06-09-2012, 11:26
Wij hebben het afgelopen weekend bi de start van het seizoen al een paar forse incidenten gehad (Kuku / Farrah). Iedereen zal begrijpen dat het zo niet niet moet. Maar buiten het wangedrag van de vechters is er ook een opmars gaande van coaches die zich asociaal opstellen naar de jury wanneer men het niet eens is met een uitslag. Begrijpen die mensen nou niet dat dergelijk gedrag voor het publiek (vaak de regels niet kennend en soms beschonken) een aanzet kan zijn om te gaan rellen? Coaches die zwaaiend met een handdoek het publiek opruien en na een discutabele beslissing de juryleden half bedreigen en allerelei ziekten toewensen horen toch niet thuis op een gala. De WFCA heeft inmiddels een coach geschorst en dat zouden alle bonden moeten durven doen. De coaches / deelnemers die het niet eens zijn met een beslissing/uitslag moeten gewoon protest indienen of de beslissing nemen om niet meer voor die bond uit te komen. Dat is dan hun eigen keus. Maar als het zo door gaat is het wachten op een volgend (ernstig) incident en einde verhaal voor de gala's!

redjuh
06-09-2012, 13:40
Ja het gebeurt nogal eens... vooral in kleine zaaltjes, waar iedereen bij iedereen kan komen. scheidsrechters zijn imo vaak de aanleiding. bijvoorbeeld bij de partijen van mijn broertje; hij was bezig met een gnp vanuit de mount, kreeg zijn tegenstander 8 tellen, om vervolgens staand verder te mogen. andere partij wederom gnp vanuit mount, liet de scheidsrechter het rustig 40 sec doorgaan. laatste partij, zag scheids de tapout van tegenstander niet. die zei ook niets, later had die gast niets meer aan zijn linker elleboog, want die was alle kanten op stukgetrokken...

overigens waren hier geen incidenten door ontstaan.

Gilaiir
06-09-2012, 14:10
Beetje jammer, ik vind dat je je als coach je een voorbeeld functie hebt en je je professioneel moet gedragen. Jammer genoeg ziet niet iedereen het op die manier...

Leventdepevent
06-09-2012, 19:09
helaas gebeurt er weleens wat, vaak in het heetst van de strijdt...maar ja ik vind dat je als coach daarboven moet kunnen staan. a.k.a voorbeeldfunctie

Kemal
06-09-2012, 21:15
Wat hierboven ook wordt aangegeven een coach heeft gewoon een voorbeeldfunctie .