PDA

View Full Version : Nieky Holzken vs L'Houcine Ouzgni @ Muay Thai Mania 5 - Uithof Den Haag



Richelieu
06-09-2012, 12:49
https://www.youtube.com/watch?v=9ibsaK7EPDU&feature=player_embedded#!

De beelden van de partij partij tussen Aussie en Nieky Holzken. Bij deze is het eerste verwijt wat men maakte naar de jury inmiddels ontkracht: Aussie kreeg gewoon 8 tellen om daarna weer verder te vechten. Ik kan nergens opmaken dat Aussie 12 tellen zou hebben gekregen.

Nelisje
06-09-2012, 13:10
11.12 ligt hij, 11.14 begint de scheids met tellen, 11.26 staat hij weer, 11.28 mag hij weer door..

Maja dan heb je nog de twijfelachtige vraag.. duurt een tel 1 seconde of meer (volgens wiktionary is het 1 seconde: http://nl.wiktionary.org/wiki/tel). Heel principieel gezien heeft hij gelijk dat het langer duurde. Maarja er valt toch niets meer aan te veranderen, tis alleen jammer voor Nieky.

RedDawn
06-09-2012, 13:25
11.12 ligt hij, 11.14 begint de scheids met tellen, 11.26 staat hij weer, 11.28 mag hij weer door..

Maja dan heb je nog de twijfelachtige vraag.. duurt een tel 1 seconde of meer (volgens wiktionary is het 1 seconde: http://nl.wiktionary.org/wiki/tel). Heel principieel gezien heeft hij gelijk dat het langer duurde. Maarja er valt toch niets meer aan te veranderen, tis alleen jammer voor Nieky.

Dit is gewoon een normale 8 tellen hoor. Holzken werd trouwens de hele wedstrijd afgetroefd door Ausie, die is dan ook de terechte winnaar.

ZanZaiZuk
06-09-2012, 14:10
Inderdaad normale 8 tellen, niets mis mee. Mooie partij en een terechte winnaar.

mario the count
06-09-2012, 14:21
Wat mij opviel is dat nieky in het begin van iedere ronde goed startte maar daarna leek het of zijn conditie hem partte speelde. Voor zijn doen maakte hij heel weinig acties na iedere eerste minuut a anderhalve minuut. Het kan ook de verdienste van aussie zijn. Wel een hele mooie KD van nieky trouwens. Ook wel lachen was de uitdrukking op het gezicht van de scheids na de eerste ronde ( zo van dit belooft nog een mooie partij te worden haha).

Nelisje
06-09-2012, 15:12
Dit is gewoon een normale 8 tellen hoor. Holzken werd trouwens de hele wedstrijd afgetroefd door Ausie, die is dan ook de terechte winnaar.

Vond het er ook niet raar uit zien verder, maar als je het heel strikt bekijkt kreeg hij inderdaad 12 tellen. Wil je het professioneler aanpakken zou je een boks timer op 8 tellen kunnen zetten, zodra iemand neer gaat op die knop rammen en zodra hij piept moet je door. Dan duren de 8 tellen altijd en overal even lang. Nu duurt 1 tel dus kennelijk 1.5 seconde. Dit is in feite hetzelfde geneuzel als met doellijn technologie in het voetbal. Het is veel eerlijker, maar toch willen ze er niet mee werken.

Verder maakt het mij niet uit wie er wint, had graag gezien dat het Nieky was omdat dat 1 van mijn favoriete vechters is, maar als je overklast wordt verdien je het niet. En het is inderdaad zo dat hij er al vrij snel vermoeid uit zag.

FutureFight
06-09-2012, 16:14
wauw, heb enorm mooie boks combinaties en techniek gezien van beide heren. wat je meestal weinig ziet in een kickbox partij.

eerste minuut komt nieky als een stoomtrein, ze combinaties doet en daarna aussie weer overneemt.

Ik vind dat Aussie het slim aangepakt heeft, wat ik opmerk van de beelden is dat hij veel op het lichaam mikt van nieky.
Veel ontwijken, veel lucht uit de lichaam slaan. terwijl nieky altijd doelgericht ze doelwit achter na gaat.

we weten allemaal dat nieky ook natuurlijk altijd in topvorm is, maar hier had hij een goeie strategie ipv met hem in strijd te gaan.

misschien een keer aussie tegen murthel?

MMAFAN-1122
06-09-2012, 16:25
Bedankt voor de video. Was een toppartij!!!

Duncan
06-09-2012, 19:18
Een scheids dient toch pas te gaan tellen zodra de tegenpartij zich in de neutrale hoek bevindt?!

Richelieu
06-09-2012, 20:07
Een scheids dient toch pas te gaan tellen zodra de tegenpartij zich in de neutrale hoek bevindt?!

Gebeurt toch ook. Cocu checkte snel of Holzken in de neutrale hoek stond en begon toen pas met tellen @ 11.15

Nosferatu187
06-09-2012, 20:28
Normale 8 tellen ja, heel vette actie van Nieky

Myny
06-09-2012, 21:57
Dikke partij.
Nicky begon idd steeds goed maar zakte steeds weg naarmate de ronde vorderde. Zomerroest?
In de extra ronde leek hij er minder last van te hebben...

smike
07-09-2012, 16:20
Terecht overwinning van Aussie, goed gevochten, mooie partij!

donalexandro
07-09-2012, 23:35
Komt de video Sichtman vs. Lima ook online?

Richelieu
07-09-2012, 23:38
Komt de video Sichtman vs. Lima ook online?

Begreep van de organisatie dat men daar druk mee bezig is. De volgende partij die zal verschijnen is Jason Wilnes vs Louis Tavares. De meningen waren daar nog over verdeeld en ben zelf ook heel benieuwd naar de beelden. Ben zelf, net als de jury overtuigd van mijn gelijk en daarom wacht ik ook met spanning af.

donalexandro
08-09-2012, 00:30
Afwachten dus...

marcelt
08-09-2012, 09:04
Mooie partij hoor en mijns inziens verder qua jurering niets mis mee. Nieky leek idd. af en toe te weinig in de gastank te hebben. Aussie deed het heel goed. Terechte winnaar!

anthony kane
08-09-2012, 10:32
Hele mooie partij !!! Alleen een ding ....

Lag et aan mij of was het publiek gewoon dood in de zaal terwijl 2 van zulke wereld toppers zo potje staan te knokken

anthony kane
08-09-2012, 10:32
Hele mooie partij !!! Alleen een ding ....

Lag et aan mij of was het publiek gewoon dood in de zaal terwijl 2 van zulke wereld toppers zo potje staan te knokken

pavani
08-09-2012, 14:57
@Anthony. De sfeer zat er goed in hoor tijdens de partij van beide heren.

KO.YOU.FOOL
08-09-2012, 17:43
Naar mijn mening niks mis mee met die 8 tellen. Ik vind het wel een mooie knockdown van Holzken, die zat er goed op. Mooie counter techniek. Dat Aussie uberhaupt nog opstaat na zo'n spinningbackfist. Zo'n stoot is snoeihard.

Boran
08-09-2012, 22:15
Leuke partij. Nieky kwam inderdaad wat conditie tekort. Ligt het aan mij of vinden jullie Aussie ook altijd zo wankel op z'n benen staan? Hij beweegt altijd op een rare, beetje slungelige manier.